Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 19:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen.
Jeg er helt ny herinde, men har i langtid fuldt med i nogle af de spændende debatter på sitet.
Jeg ville egenligt bare høre hvad folks erfaringer er med Imozop 7,5 mg tabletter. Jeg har taget en enkelt hver aften i 3 dage, og igen her til aften. Men af en eller anden årsag så har den absolut ingen effekt på mig idag? Og syntes ellers jeg har knoklet igennem på arbejde for at opbygge en normal træthed her til aften. Er det normalt? At der allerede skal mere til før man får effekten efter så få dage? For der blev jeg sku slået ud syntes jeg :)
Men ja, det var jo så kl 0100 ca jeg spiste den og lagde mig, og ventede.. :) "Smagen" kom så aldrig, (giver en ret bestemt smag af rust), men den kom som sagt ikke. Og nu er jeg så endt der hvor jeg har spist 3, og overvejer at nappe den 4. da jeg stadig ikke har den store effekt. Jeg føler mig lyst vågen, og kvik i pæren, hvis man kan sige det sådan. For to aftener siden vil det have taget mig 2 døgn af skrive sådan en besked her med det tempo jeg bevægede mig rundt med.

Men 3 stk. på godt 3 timer nu.. Og ikke nogen spc effekt. Lidt summen i benene, og smagen har listet sig ind en lille smule..

Men ja, er vel egenligt bare lidt nysgerrig om der er andre der har prøvet det? Og nu skal jeg da gerne indrømme af lysten til lige at poppe en eller to mere melder sig, bare for at se hvad der så kunne ske, af andre interessante ting. :) Har hørt om folks lidt spøjse oplevelser hvor væggene begynder at bølge, og farverne lyse op. men ja, kom med nogen af jeres erfaringer? Så tror jeg at jeg vil nappe nr 4 og håbe på der andre sent oppe :D

Kærlige Hilsner

Junior medlem

Okay, kan godt mærke den bedøvende effekt på kroppen er ved at sætte ind nu :) Og det ikke er helt så nemt at ramme de taster her korrekt hvergang :D

Junior medlem

Men hovedet har det fint, pt. Ingen gaberí, svært åbne øjene eller noget, so far.. :) Så ryger nummer 4 sku :)

Junior medlem

hey gæst lav en bruger og kom ind og join.. Vi er åbenbart de eneste oppe nu :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg håber du er ok. Tolerance kan godt opbygges temmelig hurtigt men dog ikke så meget på to dage. Stoffet er ikke et vidunderstof der slår dig ud uanset hvad så det kan godt lade sig gøre at være vågen på det.
Du bør ikke tage dette lægemiddel i mere end max 14 dage. Har din læge hjulpet dig med nogle værktøjer til at håndtere din søvnløshed?

Junior medlem

Hej Alice.
Jeg er helt ok. Vågnede omkring kl. 14 i eftermiddags, men den bekendte rustsmag i munden. :)
Jeg undrede mig også ret meget over der ikke var samme effekt i aftes som dagene inden, men her da jeg vågnede kunne jeg tydeligt mærke jeg havde spist flere end jeg plejer. Vil ikke sige jeg var svimmel, men det var som om motorikken ikke var helt på plads.
Nej jeg fik dem af min læge, fordi jeg ikke har sovet i nogle måneder efterhånden, og var ret desperat da jeg var dernede. Hun understregede dog det kun var i nødstilfælde jeg må spise dem. Men skal til en samtale i morgentidligt ved min 'egen' læge, også må vi se hvad der skal ske fremover.

Hvorfor må man ikke tage dem mere end 14 dage? Må indrømme jeg havde en lille forhåbning om at få nogle flere i morgen, da jeg kun har en tilbage til i aften. Og nej har ingen værktøjer fået, men det kan jeg jo spørge lidt indtil i morgen. Er der noget bestemt du tænker på der kan hjælpe?

Tak for dit svar :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

krQ113 skrev:

Hvorfor må man ikke tage dem mere end 14 dage? Må indrømme jeg havde en lille forhåbning om at få nogle flere i morgen, da jeg kun har en tilbage til i aften. Og nej har ingen værktøjer fået, men det kan jeg jo spørge lidt indtil i morgen. Er der noget bestemt du tænker på der kan hjælpe?

Tak for dit svar :)

Fordi Zopiclon er svært afhængighedsskabende og man udvikler lynhurtigt tolerance som du også selv har erfaret. Jeg lider selv af periodisk indslumrings besvær og har taget Zolpidem/Zopiclone i 2+ år uden tolerance udvikling men det skyldes altså at en pakke med 10 stk holder mig cirka 3 måneder. Det er meget sjældent at en hel pille er nødvendig i mit tilfælde, så du kan prøve om 1/4-1/2 pille måske er nok for dig så begrænser du både dit forbrug og tolerance udvikling. Det vil dog aldrig ende godt hvis du tager det på dagligt basis og selv efter 2 ugers forbrug vil du opleve at dit søvnbesvær vender tilbage til normalen eller værre efter endt brug.

Du bør desuden undgå at spise flere piller på en aften som jeg kan se at du har gjort. Jeg har ikke selv erfaring med det da min max dosis altid har været en enkelt pille, men jeg har læst en del om det og det er mit indtryk at redoseringer sjældent føre noget godt med sig når vi snakker Z-sovemidler. De fleste vil ikke komme tidligere i seng af den grund men i stedet ende med at sidde og "tåge" og det er bestemt ikke uhørt at man ender i et blackout pga impulsiv redosering og der er ofte en tendens til at glemme hvor mange piller man har spist. Jeg husker især en historie om en der ikke havde prøvet det før og som startede ud med en hel pille med en øl til. Det næste han kunne huske var at han vågnede op på gulvet med adskillige tomme øl flasker rundt om sig, en rodet lejlighed og samtlige piller i pakken var spist.

Husk desuden at drikke en god mængde vand med din pille samt at indtage den på tom mave for optimal optagelse.

Har du desuden prøvet Melatonin eller Tryptofan? Jeg har rigtig god erfaring med begge og det har en meget mindre bivirknings profil end Z-sovemidlerne. Det egner sig også bedre til hverdags forbrug hvis det endelig skal være selvom det ikke kan anbefales da din krop over tid vil nedregulere produktionen af Melatonin så du kan få flere problemer efter endt forbrug, det er dog mere udtalt ved Melatonin end ved Tryptofan. Umiddelbart vil jeg faktisk sige at det sovemiddel som egner sig bedst til hverdags forbrug er Cannabis Indica, gerne høstet sent, men også her vil du opleve en forværring efter endt forbrug.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]