Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 04:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dolol?
Junior medlem

Hey alle sammen :-)
Jeg har et spørgsmål vedrørende dolol.

Jeg har idag indtaget 300mg af det, og jeg har det ofte med redosere uden at tænke videre over. (Det skal siges det første gang jeg har prøvet opiater) Har kun erfaring med coke, mdma og hash.
Så jeg tænkte for en gangs skyld ville jeg lige spørger mig til råds, kan jeg sikkert redosere? Hvor burde jeg stoppe?

Jeg havde ikke forventet det sygeste fra dolol. Det dejligt og hyggeligt at have taget men kan jeg få mere ud af det hvis jeg redosere?

Tak på forhånd :)

Titel: Re: Dolol?
Medlem

Umiddelbart vil jeg sige du skal lade være med at redosere. Så vidt jeg husker er 400mg den maksimale daglige dosis. Hvis det er depot er den maksimale dosis 300 mg - hvis du overskrider denne dosis risikerer du en reaktion der minder om et epileptisk anfald, der kan medføre nogle rigtig, rigtig ubehagelige konsekvenser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Du burde ikke tage mere nu. 300 mg er alt rigeligt til første gang (faktisk i overkanten, vil jeg mene). Over 4-500 mg øger man vist risikoen for anfald betydeligt.

Jeg har selv kun taget tramadol en enkelt gang, 250 mg, og det var for meget for mig. Ikke nogen synderligt behagelig rus.

Junior medlem

Jeg lader så være med at redosere. :-)
Depot er vel når de er samme konsistens som panodil? Eller er jeg helt hen i vejret der?
Mine var ihvertfald kapsler med pulveret inden i.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
VestÅrhus skrev:
kan jeg få mere ud af det hvis jeg redosere?

Ja krampe anfald max grænsen ligger på omkring 400mg. Personligt bruger jeg aldrig mere end 200mg alt over det giver mig bare flere bivirkninger uden mere eufori.

Junior medlem

Undskyld min uerfaringhed men vil det nogensinde nytte at kombinere forskellige opiater? Morfin og dolol. fx. ?
Vil det skabe en højere effekt?
Bare af ren nysgerrighed på området.

Medlem
Brugeravatar

Undskyld min uerfaringhed men vil det nogensinde nytte at kombinere forskellige opiater? Morfin og dolol. fx. ?

Det er ikke noget jeg vil anbefale dig, da en høj dosis af opiater kan give krampe anfald, som flere af de øvrige kommentarer også forklarer. Men det kan i værste fald også give dig en god omgang delirium... Og tro mig, det ønsker du ikke at opleve. :shock:

Dedikeret medlem

hejsa VestÅrhus! jeg kan kun fraråde at lege med dem, men hvis du vil:

hvis det er eufori du vil ha ud af dolol så tag èen af gangen (50mg) hver time, højest redose 4 gange!max 200mg) -stop gerne ved 2 eller 3 stks og mærk så efter om det ikke gir mere eufori for mindre tramadol!
bemærk dette virker bedst hvis du ikke har taget dem i mindst en uge men gerne lœngere..
-og så hold den der! altså tag dem højest 1 gang hver måned!! -så holder du tolerencen i bund.. husk hva du har i systemet, inden du tager dem!
PAS NU PÅ for de må bestemt ikke blandes med estacy, alkohol, benzoer opiater eller ssri/snri eller nogetsomhelst! da tramadol er en "syntetisk" semi release af serotonin o.a. og kan give SerotoninSyndrom eller depression og andre ubehageligheder..
de ka virkeligt gøre en afhœngig som i: meget afhængig!!
bar lige heads-up, fra en der har været afhængig af dem..
MVH stwod :peace:
pas på med dem!!
link til wik: :arrow: http://da.m.wikipedia.org/wiki/Tramadol
>undskyld for snavefejl og hvis noget af ovenstående er ukorrekt så ret mig venligst<

Insane psychedelia user!

Det er ikke noget jeg vil anbefale dig, da en høj dosis af opiater kan give krampe anfald, som flere af de øvrige kommentarer også forklarer. Men det kan i værste fald også give dig en god omgang delirium... Og tro mig, det ønsker du ikke at opleve. :shock:

Høje doser opiat giver ikke kramper. Det er dog rigtigt at høje doser tramadol kan give nedsat krampetærskel, men tramadol er ikke et opiat. Tramadol er et opioid.
Og hvor har du ideen om delirium fra? Det har jeg aldrig hørt om, andet end i forbindelse med alkohol , benzoer og natskygger.

Senest rettet af Røvkussen 27 feb 2014 18:32, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hejsa VestÅrhus! jeg kan kun fraråde at lege med dem, men hvis du vil:

hvis det er eufori du vil ha ud af dolol så tag èen af gangen (50mg) hver time, højest redose 4 gange!max 200mg) -stop gerne ved 2 eller 3 stks og mærk så efter om det ikke gir mere eufori for mindre tramadol!

Det kan jeg altså slet ikke genkende. Det er da bare nogenlunde sådan man rådes til at tage dem, som smertelindrende medicin? (måske med lidt større tidsrum mellem doseringerne). Hvis jeg skal have nogen som helst effekt af dem, tager jeg 2-3 på en gang, og redoserer 15-30 min efter. Yderligere redosering herefter bidrager kun til den trættende effekt.

Medlem
Brugeravatar

Høje doser opiat giver ikke kramper. Det er dog rigtigt at høje doser tramadol kan give nedsat krampetærskel, men tramadol er ikke et opiat. Tramadol er et opioid.
Og hvor har du ideen om delirium fra? Det har jeg aldrig hørt om, andet end i forbindelse med alkohol , benzoer og natskygger.

Ok, du har ret... Kan aldrig finde rundt i hvad der er opiater og hvad der er opioider. Men med hensyn til delirium, så tjek det her link: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... /delirium/

Kig under Ætiologi og Patogenese, der står opioder som den første på listen. :)

Medlem
Brugeravatar

Til VestÅrhus - Glemte at skrive, at hvis du ikke føler at du får en ordenrlig eufori ud af dem, så prøv at ryg lidt af en joint sammen med. Det burde forstærke effekten. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]