Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 aug 2025 06:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle jer fra Psychedelia, jeg har i noget tid nu gået med tanken om at prøve ketamin i sammenhæng med "tramp", men har ikke rigtig nogen idé om hvor meget man skal tage første gang, har hørt at det skulle være ret ubehageligt at ryge i hullet første gang man prøver det, og det ønsker jeg selvfølgelig ikke at opleve, vil bare gerne være helt væk og danse der ud af, hvis i føler mig.
Ydermere ville råd om hvordan man skal reagere hvis det ender med hullet, og hvordan jeg skal regne med det føles, så jeg ikke går i panik og tror jeg skal dø, hvilket skete første gang jeg prøvede MDMA, men det er en god historie til en andengang :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læs op på ketamin, læs nogle trip rapporter osv:

Her er et godt sted at starte:
https://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine.shtml
https://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Ketamine.shtml

Jeg syntes ikke det er særlig ubehageligt at ryge i hullet, lige modsat faktisk..

Junior medlem

incase skrev:
Læs op på ketamin, læs nogle trip rapporter osv:

Her er et godt sted at starte:
https://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine.shtml
https://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Ketamine.shtml

Jeg syntes ikke det er særlig ubehageligt at ryge i hullet, lige modsat faktisk..

Men hvis du skulle tænke på den FØRSTE gang du prøve keta, og man så røg i hullet, om man så da ville evt. gå i panik?
Men tak for svaret, vil grave mig ned i stoffet :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke rigtig hvordan du er som person, men hvis man har læst nok om emnet og k-hole, så burde man ikke gå i panik. Men hvis du ikke vil ryge i hullet, så handler det om dosis ( evt Klik her) og det kan du læse om i de links jeg linkede til =)

Hvis jeg ikke ville i hullet, ville jeg tage små doser á 5-10mg(evt 10-15mg) af gangen, indtil jeg når den tilstand jeg søgte. Det giver en let dissociativ og euforisk effekt.

Junior medlem

incase skrev:
Jeg ved ikke rigtig hvordan du er som person, men hvis man har læst nok om emnet og k-hole, så burde man ikke gå i panik. Men hvis du ikke vil ryge i hullet, så handler det om dosis ( evt Klik her) og det kan du læse om i de links jeg linkede til =)

Hvis jeg ikke ville i hullet, ville jeg tage små doser á 5-10mg(evt 10-15mg) af gangen, indtil jeg når den tilstand jeg søgte. Det giver en let dissociativ og euforisk effekt.

Nu har jeg læst en 3-4 trip rapporter, og læst en del om stoffet, men synes ikke at jeg har kunnet finde noget specielt hvad angår til fester, folk anvender det åbenbart mest som et hallucinogent stof. Jamen med tiden har jeg lært med de stoffer jeg nu engang har prøvet, at man bare skal lade det påvirke en uden at gå i panik, og at man ikke skal gøre det hvis man er i dårligt humør eller setting ikke er korrekt, så er ret afslappet hvad angår det, men har selvfølgelig også den respekt til det som man skal have!

Mit sidste spørgsmål i denne sammenhæng vil så være, om det er det værd at bruge til fester? Evt. blandet med mdma, eller bare for sig selv?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
mindst halvdelen af folk til tramper fester er på keta, det er yderst velegnet til psytrance i de rigtige doser

jeg ville dog ikke kaste mig ud i at prøve det for første gang til en fest, bliv bekendt med virkningen og hvilken dose du får det godt af i trygge omgivelser

hvis du tager bare en smule for meget bliver man rundtosset og gummi agtig i hele kroppen og det kan stort set kun gå galt hvis man står til en stor fest, du ryger dog kun i hullet hvis du er meget uansvarlig med dine doser

har prøvet det før til tam tam for nogle år siden, hvor en kammerat kom hen til mig med en bunke hest i hånden og spurgte om jeg skulle have en streg, blæst som jeg var i forvejen sagde jeg ja tak, ved ik hvor meget jeg fik men det var alt alt for meget, jeg nåede kun lige at vakle udenfor hvor jeg fik grebet fat i et hegn, der hang jeg så i 30 mins tid hvor jeg svømmede ind og ud af bevidsthed. efter den tur fik jeg virkelig respekt for hesten

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som Crime skriver, så prøv det under rolige settings første gang, og prøv at gå lige så stille op i dose, og mærk hvordan det føles. Det er vigtigt lige at blive bekendt med stoffet, hvor stærkt man reagerer på det osv, inden man kaster sig direkte ud i det blandt massere af andre mennesker, ingen ved hvordan du reagerer på det, vi har alle forskellige psyker og præferencer..

Med det sagt, så har jeg egentlig aldrig forstået det fede i at tage ketamin til fester/ravetingeling (jeg har nok bare ikke haft oplevelsen endnu). Men forstår ikke hvordan man kan danse, min krop bliver helt slasket/gummiagtig og bliver lukket ind i min egen verden, så jeg forestiller mig at det er de præcis modsatte settings af hvad der egner sig til stoffet. Har prøvet det en enkelt gang til trance med LSD + ketamin, og det var sgu egentlig ikke så rart. Kunne dog forestille mig det var fe' med MDMA, der har man jo massere af sprudlende energi og lyst til at være social. Anyways, held og lykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tror heller ik jeg ville tage keta uden noget andet til en stor fest, det er kun sammen med emma eller andre uppere og så i små doser

lsd + keta puha, kan slet ik forestille mig hvor grumt det ville være sådan et sted

Junior medlem

Shambhala skrev:
Som Crime skriver, så prøv det under rolige settings første gang, og prøv at gå lige så stille op i dose, og mærk hvordan det føles. Det er vigtigt lige at blive bekendt med stoffet, hvor stærkt man reagerer på det osv, inden man kaster sig direkte ud i det blandt massere af andre mennesker, ingen ved hvordan du reagerer på det, vi har alle forskellige psyker og præferencer..

Med det sagt, så har jeg egentlig aldrig forstået det fede i at tage ketamin til fester/ravetingeling (jeg har nok bare ikke haft oplevelsen endnu). Men forstår ikke hvordan man kan danse, min krop bliver helt slasket/gummiagtig og bliver lukket ind i min egen verden, så jeg forestiller mig at det er de præcis modsatte settings af hvad der egner sig til stoffet. Har prøvet det en enkelt gang til trance med LSD + ketamin, og det var sgu egentlig ikke så rart. Kunne dog forestille mig det var fe' med MDMA, der har man jo massere af sprudlende energi og lyst til at være social. Anyways, held og lykke

Hej, tak for rådet, og var også min egen umiddelbare tanke at det var sådan det skulle foregå, men efter mit "personlige kodex" tager jeg aldrig stoffer hvis jeg ikke er til fest, så tror bare jeg vil prøve mig frem med meget små doser og se hvordan de eskalere.
Hvad angår emma, så er jeg kørt lidt død i det, ikke at jeg har taget for meget og tolerancen er for høj, men har det simpelthen for dårligt dagen efter og følgende dage, så det er en sjælden ting efterhånden.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det at tage "stoffer"alene i forhold til hvis man kun tager dem til fest, bøhøver ikke at indikerer at man er langt ude. Det kan være for at fordybe sig i oplevelsen, og få noget personligt og selvudviklende ud af det. Det kan være svært at finde plads til at lægge sig ned, og gå helt ind i sig selv, når man er til fest. Det er det som Ketamin byder op til. Derfor er det en underlig måde at modarbejde stoffet på, ved at tvinge sig til at være social.

Jeg vil helt klart anbefale dig at lære stoffet at kende alene, eller med få venner, hvor det er i orden at lægge sig ned, og kun svare i enstavelsesord for en tid.

Hilsen Fanny

Medlem

Geografisk sted: København
Nu der mange slags ketamin på markedet som virker på hver deres måde, psykedelisk Ketamin kan ikke tages i byen efter min menig, det skal tages i trykke omgivelser da det som regel er en ud af kroppen oplevelse. Hvis jeg var dig ville jeg prøve noget "syntetisk / kinesisk" da det er til at kontroller hvis du ønsker og tag det i byen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har du nogen kilder på det du siger Pierre ?

Junior medlem

Fanny skrev:
Det at tage "stoffer"alene i forhold til hvis man kun tager dem til fest, bøhøver ikke at indikerer at man er langt ude. Det kan være for at fordybe sig i oplevelsen, og få noget personligt og selvudviklende ud af det. Det kan være svært at finde plads til at lægge sig ned, og gå helt ind i sig selv, når man er til fest. Det er det som Ketamin byder op til. Derfor er det en underlig måde at modarbejde stoffet på, ved at tvinge sig til at være social.

Jeg vil helt klart anbefale dig at lære stoffet at kende alene, eller med få venner, hvor det er i orden at lægge sig ned, og kun svare i enstavelsesord for en tid.

Hilsen Fanny

Ikke for at lyde dumsmart men det er jeg godt klar over, men kender mig selv så godt som menneske, at hvis jeg først begynder at gøre en ting til en "norm" tager det hurtigt overhånd, derfor indtager jeg max drugz hver 2-4 måned, udelukkende til fester som jeg har ventet på længe dvs. store fester / arrangementer. Folk er forskellige, og jeg er glad for jeg kender mig selv så godt som jeg gør, men ellers tak for rådet, tror jeg vil prøve mig meget stille og roligt frem efter den rådgivning jeg har fået her på siden, endvidere som jeg har læst på erowid :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Flux. skrev:
Har du nogen kilder på det du siger Pierre ?

Jeg studsede også over det. Går ud fra at de "forskellige" ketaminer der snakkes om er isomerene? Forskellen på dem kan man bl.a. læse om her: http://www.bluelight.org/vb/threads/447 ... S-Ketamine og denne forskningsartikkel behandler også emnet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/658124?dopt=Abstract

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Ketamin er efter min mening utroligt tilgivende, hvis man vel at mærke har lavet sin research.
Jeg kan sagtens se meningen i at sætte det og andre dissociativer i samme kategori som psykedeliske stoffer, men det er, efter min mening, meget svært at få et såkaldt "bad trip" (trist udtryk forresten) på, hvis bare man holder sine doser i en tilpas størrelse og man har gjort bare en smule research.
Har man gjort sin research og alligevel af en eller anden grund kommer til at tage en lidt for stor dose, jeg snakker her sub hul doser, vil det højst sandsynligt blive forvirrende og man vil have svært ved at bevæge sig og kommunikere grundet dissociering og bedøvelse. Dette vil selvfølgelig kunne skabe noget panik, men slet ikke i nærheden af hvad reelle psykedeliske stoffer, som eksempelvis LSD eller svampe, kan forårsage.

Med hensyn til at indtage det i sociale sammenhæng, så er det min holdning, at det kan man sagtens, hvis man vel at mærke holder doserne lave og arbejder sig stille og roligt op, evt start med 5-15 mg ad gangen som incase foreslår. Det fjerner hæmninger, det gør simpelthen én fjollet og nærmest ligeglad med andres mening om én, hvilket kan være meget rart hvis man har fundet en rytme at danse til som ingen andre har fundet.

Jeg holder på, at hvis man er ansvarlig med sine doser og researcher effekterne af ketamin, aller helst prøver stoffet af i sikre omgivelser først, er det svært at få en dårlig oplevelse.

Som en sidste bemærkning, vil jeg lige nævne at det, efter min mening, er ved k-holes at ketamin viser sit sande potentiale og at jeg efterhånden nærmest synes det er spild at bruge det i andre sammenhænge, men det vil nok være overmodigt at starte sit keta-eventyr med en tur i hullet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ren statistisk set er der nok flere som bruger keta til tramp og sociale fester, end til at sumpe rundt i hullet

det er 2 helt forskellige trips, og keta virker lige godt til begge imo

det er vel nogenlunde det samme med coke, sprut og alt muligt andet, tager man en god dosis kommer man op og køre, tager man en for stor dosis ryger man i klokken og sumper

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ticklefeast@ Du lyder ikke dumsmart, blot uvidende om mange stoffers potentiale som indre rejse-guides til verdener, som du vil have svært ved at forestille dig, før du har været der. På den anden side kan det være fornuftigt af dig, at sætte visse begrænsninger for dit narko-indtag, hvis du ved at du har tendens til at blive hooked.

Silvio Bersconi: Jeg elsker din sætning:
Citat:
Det fjerner hæmninger, det gør simpelthen én fjollet og nærmest ligeglad med andres mening om én, hvilket kan være meget rart hvis man har fundet en rytme at danse til som ingen andre har fundet.
:lol:

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]