Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 21:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jun 2014 22:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 jun 2014 18:20
Indlæg: 3
Jeg har hele tiden haft en vis forkærlighed for oxycontiner, oxynormer, oxycodone (Sandoz) eller (Orifarm) ..
og har nydt fint af det, indtil jeg stødte på fentanyl plasterne, har nu kun haft muligheden for at få fat i fentanyl Orion 75mg,
men ku forestille mig det virkede på samme måde i andre doser (sådan da) :) Arh, 25 mg fentanyl plaster har jeg også stødt på,
og shiiiit de små :lol: hehe..

Mit spørgsmål er så at jeg ryger dem og er blevet rimelige glade for dem, og hver gang jeg løber tør, ryger jeg helt ned i et hul,
hvor hverken normer, continer eller noget hjælper, burde jeg trappe ned fra de store mg plaster til de lidt mindre og så ned i oxy'erne
og til sidst sub?

det er bare svært når jeg får begge dele hver månede og sku lade være, men man kan hvad man vil :)

- Nogle gode råd eller erfaringer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 10:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Det er ikke skide godt for lungerne at ryge de plastrer der, men det ved du sikkert godt :) Hvor meget indtager du? Fentanyl er en del mere potent end oxycodone og morfin er, så kan være du har en sky høj tolerance efter fentanyl..

Hvis du vil trappe ned, kan du søge hjælp ved det lokale misbrugscenter. Der kan du både få Buprenorphin og Metadon til at trappe ned på.

take care..

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 11:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Du skal tænke dig godt om, jeg styrede mit morfin i mere eller mindre omfang i 8-9 år, men så mistede jeg kontrollen og det tog magten og styrede selv hvor meget og tit op til 6 gange dagligt, jo mere du tager jo mere vil du have, på et tidspunk bliver du fuldstændig forført og mister alt kontrol.
Mit råd er at jo mindre du tager jo mindre vil du have det, så ned på en mindre dosis og bliv der. Det er muligt at du er for langt ude og har brug for et knæk over i mindre doser eller en kold tyrker (hård ond omgang), men hvis du kan gå ned på en af tingene, så er det en god start. Det er jo så dejligt det stof , men det har sin pris.
Pas på dig selv.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 15:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej! stop med fentanylen!! det er sku livsfarligt, specielt ved ryge-metoden!! plus din tolerence blir skyhøj!
tag det du plejer af oxy(contin) helst!.. -og hold dosen fornuftigt lavt, tag den samme tidspunkt hver dag, med et glas vand.. -så går der nogle lidt ubehagelige dage, og så er du på vej op af det hul du nœvner!
-så hold fenta ude af billedet og trap derefter langsomt ned i (oxy)dosen, og hvis det hele blir for hårdt eller uoverskueligt så hent hjœlp hos misbrugcenteret!
eller kontakt dem, eller lœgen og få lavet en ud/nedtrapningsplan til at starte med!!
husk: det er vigtigt med støtte fra venner og/eller familien!
plus de har altså meget kompetente behandlere på centret, hvis du vil snakke det igennem med en udenfor dit netværk!
skriv herinde hvis du har brug for støtte fra psy : - )
-alt det bedste herfra-
XO STWOD
i`ve been there..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Enig, og hør så lige her, lad være med at knuse oxycontinerne, du bliver nød til at prøve. Alt gik for mig meget hurtig ned af bakke da jeg begyndte på det. Jeg knuser dem ikke mere og tager det rigtigt, gør det betydeligt lettere, når du skal lære at styre dit indtag. Og de virker bedre efter hensigten, nemlig smerte behandling. Når de ikke er knust, så virker de vel 2 timer og din tolerance bliver sky høj, når de er hele, så 12 timer og dine abstinenser er mindre ind at gå uden i mange timer.

Så prøv at droppe de plaster (kender dem ikke).

Og prøv at glemme at gå efter at blive høj, gå efter mindst mulig abstinenser og komme ned eller ud af misbrug. Når du så har styr på dine ting, så kan du overveje hvad du vil til den tid.

Er du smerte patient eller gør du det udelukkende for russen ? Eller begge dele.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 16:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 jun 2014 18:20
Indlæg: 3
Tusind tak for rådene :)
Jeg kan ikke søge hjælp, jeg har en datter som bliver taget fra mig hvis jeg kontakter misbrugscentret, har før været clean i 2 år, dog var det benzoer der var mit problem der, jeg får ikke hver oxy eller fentanyl af lægen, og er nu løbet tør, og har en datter der snart kommer hjem fra ferie hos sin far, (skal lige siges jeg aldrig fentanyl når hun er hjemme)!! kun når hun er på weekend eller ferie ved hendes far, har dog taget masser af oxy'er og røget ca. 32 fentanyl plastre den sidste uges tid og jeg kan ikke få flere..

Jeg havde to 8'er sub liggende til jeg gik tør og de er taget for 2 dage siden og hjalp ikke det mindste, fik ingen kvalme, eller blev ikke påvirket på nogen måde af de to som jeg tog på samme tid, ved min tolerance er skyhøj og jeg har det sååå elendigt :( især oveni i den varme her,

Hvis hverken sub eller noget hjælper hvad kan jeg så gøre?? er ikke i stand til at tage en kold tyrker og jeg har ingen at kunne henvende sig til, byen er tør så en nedtrapning er ikke muligt, ALLE råd søges!! er så desperat og har det SÅ skidt, havde ikke regnet med at det ville ende ud sådan her .. :/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 16:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Det her skal du have hjælp til. Og det skal være fagfolk. Nogen der kan hjælpe ProfeitPigen anonymt evt.
Det her skal du have kvalificeret hjælp til nu.

Held og lykke.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 17:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 21:49
Indlæg: 138
ProfitPigen skrev:
Tusind tak for rådene :)
Jeg kan ikke søge hjælp, jeg har en datter som bliver taget fra mig hvis jeg kontakter misbrugscentret, har før været clean i 2 år, dog var det benzoer der var mit problem der, jeg får ikke hver oxy eller fentanyl af lægen, og er nu løbet tør, og har en datter der snart kommer hjem fra ferie hos sin far, (skal lige siges jeg aldrig fentanyl når hun er hjemme)!! kun når hun er på weekend eller ferie ved hendes far, har dog taget masser af oxy'er og røget ca. 32 fentanyl plastre den sidste uges tid og jeg kan ikke få flere..

Jeg havde to 8'er sub liggende til jeg gik tør og de er taget for 2 dage siden og hjalp ikke det mindste, fik ingen kvalme, eller blev ikke påvirket på nogen måde af de to som jeg tog på samme tid, ved min tolerance er skyhøj og jeg har det sååå elendigt :( især oveni i den varme her,

Hvis hverken sub eller noget hjælper hvad kan jeg så gøre?? er ikke i stand til at tage en kold tyrker og jeg har ingen at kunne henvende sig til, byen er tør så en nedtrapning er ikke muligt, ALLE råd søges!! er så desperat og har det SÅ skidt, havde ikke regnet med at det ville ende ud sådan her .. :/


Som vectra siger er professionel hjælp klart det bedste. Det er begrænset hvad vi kan udrette igennem et board. Har du hørt om kratom? Nogle mennesker bruger det imod opioid-afhængighed, med forskellige grader af succes. Så vidt jeg har forstået skulle det tage toppen af abstinenserne uden at give en decideret opioid-rus.

Men jeg kan ikke tilbyde kvalificeret hjælp igennem et board. Jeg er ikke misbrugs- eller afhængighedsekspert.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 17:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Prøv og tjek det her chatten åbner kl 18
http://www.misbrugsportalen.dk/chat-7-9 ... ext=users/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2014 09:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2013 17:27
Indlæg: 17
Hvis du har suget 32 plastre + div. på 7 dage, så kan du godt glemme alt om suboxone. Du siger du har taget 16 mg. på én gang, og det ikke lindrede overhovedet. Da sub er en partiel agonist er der et loft for maksdosis. Det ligger omkring 24 mg. Det kan fint dække en oxytolerance på 3-400 mg i døgnet, men du bliver ikke noget nær stabil på sub med den mængde du har indtaget.

Hvis misbrugscenter er udelukket, så skaf dig noget metadon på anden vis. Det plejer at være forholdsvist billigt. Tag mindst mulig dose hvor du er nogenlunde abstinensfri, og reducer så med ca. 10-15% hver 7-12 dag til du er under 30 mg., så kan du skifte over til omkring 8-10 mg. sub om dagen og lave en kort nedtrapning her.

Du kan også prøve at google gabapentin, det kan hjælpe en del med bla. restless legs og humørsvingninger.

PM gerne hvis du vil have hjælp til at ligge en nedtrapningsplan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2014 18:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Hvordan går det med dig her 5 dage senere.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2018 05:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Følger. Er ingennem samme forløb. Her noget som jeg finder myting. Tak:)

_________________
Gensidig respekt og kærlig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2018 05:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Nyttigt*

_________________
Gensidig respekt og kærlig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2018 13:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
linø skrev:
Følger. Er ingennem samme forløb. Her noget som jeg finder myting. Tak:)

Tråden er fra 2014 så der kommer nok ikke så meget nyt på banen.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team