Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.

Håber på lidt hurtig hjælp her.

Jeg har fået fingrene i et glas doltard 30mg depot piller. Jeg er dog meget i tvivl om hvor mange jeg skal tage for at det giver en god lammer?

Jeg plejer at tage Ca 60mg oxynorm på en aften, og vil mene jeg har en rimelig tolerence for morfin.

Læste i en anden tråd at man skal knuse pillen for at omgå timerelease. Har knust en så godt som det lod sig gøre, og skyllede den ned i et glas kold mælk kl. 1730. Kunne ikke rigtig mærke noget, så tog en pille almindeligt kl 20. Stadig ingen mærkbar effekt.

Har nogen et bud på hvad startdosis skal være og i hvilken form jeg skal indtage den for at få den bedste virkning?

På forhånd tak.

Kalkkosten.

"because knowing your substance keeps you safer"

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Det er meget svært at få noget ud af morfin når det bliver indtaget oralt. Det er nok fordi biotilgængeligheden er så lav. Mener den er på 30% ved oral indtag. Specielt når du er vant til sådan en dosis oxycodon. Tror du skal forsøge dig med rektalt indtag hvis du vil have noget ud af din morfin :)

Junior medlem

Tak for svar.

Det bliver ikke til nogle rektale forsøg herfra i denne omgang ;-).

Men i forhold til at klare mine rygsmerter, har du så noget bud på om jeg kan tage 2 x 30 mg ad gangen når min tolerance er som den er?

Kalkkosten.

Medlem

Jeg er ikke helt sikker på om du tager dem i rekreationelt eller medicinsk øjemed? Skal du have en lammer på eller skal du have stillet dine rygsmerter?

Et rigtig godt redskab når det kommer til opiater/opioider er hvad man lægefagligt kalder et ækvianalgetisk konversionsskema. På sådan et skema kan du se hvor meget du skal have af en opiat/opioid for at opnå samme smertelindrende effekt som du får af et andet. De fleste bruger morfin som referencepunkt. Her er et par stykker:

http://pro.medicin.dk/Laegemiddelgruppe ... iskedoser1

http://en.wikipedia.org/wiki/Equianalge ... tric_chart

Som det fremgår af skemaerne er oxycodon 1,5 gange stærkere end morfin. Det vil altså sige at du skal tage 1,5 gange din oxycodon-dosis i morfin for at opnå samme smertelindrende effekt. Siden du indtager 60mg oxycodon i løbet af en aften, vil den dosis du skal tage for at opnå samme effekt ved morfin være 90mg morfin.

Tror du skal fordele morfindosen på samme måde som du fordeler din oxycodondosis. Så for at svare på dit spørgsmål, så vil 2 x 30mg morfin være fint hvis du plejer at tage 40mg oxycodon som start.

Hvis du leder efter noget rekreationelt, så er morfin meget, meget subtil ved oralt indtag. Har ikke selv prøvet rektalt, men det bliver min ROA næste gang jeg anskaffer mig noget morfin.

Junior medlem

Hej turbodiesel.

Tusind tak for dit meget fyldestgørende svar. Det var netop sådan en tabel jeg søgte.

Det gode ved oxycodon er, at jeg både får dækket mine rygsmerter, samt får en lammer på når jeg skal sove om aftenen.

Men kan oplyse at disse debotpiller er ganske udemærkede til at tage mine rygsmerter, og jeg vil bare tage dem som lægen har anbefalet. Bonus her er også at jeg slet ikke får de samme tømmermænd dagen efter, som når jeg har indtaget oxycodon.

Jeg glæder mig over at være smertedækket så jeg kan fungere i dagligdagen, og så kan jeg hygge mig næste gang jeg får oxycodon igen.

Endnu engang tak for hjælpen.

Mvh

Kalkkosten

Kalkkosten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.globalrph.com/narcotic.cgi

Junior medlem

Hvis du har taget Morfin før, feks DAK, eller Contalgin, så skal du "desværre" længere op i dosis, jeg har været afhængig af morfin i 5år, kender alt til Morfin, og er faktisk i gang med mit femte forsøg på at komme ud af det, kører på Tredje dagen nu, og puha. Er flyttet fra mit oprindelige "hoot" for at komme væk fra min dealer, så jeg ikke bare kunne ringe efter nogen 60mg Contalgin, og Morfin DAK 30mg som "var" mit fortrukne.

Jeg vil dog give dig et råd, hold dig fra det, og bid smerterne i dig, du skal bare have mere og mere og mere, bare for at klarer dagene skulle jeg op og tage 360mg om dagen.. Jeg kan garantere dig, det er ikke sjovt at komme "ud af"

Men jeg er i gang nu, på tredje dagen, og har ikke mere morfin og jeg har intet andet jeg kan fylde mit "tomrum" med... Jeg har det psykisk af helved til, det fysiske er ved at være nogenlunde, er stadig uden for energi, og maven er stadig i uorden, dog er jeg kommet ud af sengen. Men kan ikke starte min træning osv endnu. da jeg stadig bliver for træt bare af at gå i brugsen..

Har du spørgsmål vedr. Morfin. Kontakt mig gerne i pm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]