Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 04:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej brugere

Håber i kan hjælpe mig da jeg nu har oplevet den nedenstående situation 2 gange og bliver sq ret bange

I sommer og sidste weekend oplevede jeg efter en nat, hvor jeg både havde indtaget coke og amf, at jeg pludselig får kvalme, koldsved, fingrer og tæer går i krampe (fulstændig låst) og kroppen får en følelse af at sove samt føler jeg at jeg er ved at "forsvinde" . Det er virkelig ubehageligt og jeg bliver frygtelig angst. Første gang varede det 1 time, 2. gang 30 minutter

Jeg indtager ikke flere gram af hver så kan ikke forstå at jeg får en forgiftning men når jeg søger på amf forgitning er det disse symptomer der kommer frem

Nogen der har prøvet dette og ved præcis hvad det skylde og hvad man skal gøre? Er det farligere at mixe de 2 end blot tage 1 stof?
Jeg har drukket alkohol begge gange

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Amfetamin og kokain er ikke en særlig god blanding, hvis vi kigger på det med HR brillerne. Derudover burde du læse lidt omkring Kokain + alkohol.

Når du blander kokain og alkohol metaboliseres det i leveren til cocaethylen - hvilket er meget mere skadeligt end kokain i sig selv!

Jeg har personligt selv en ide om hvorfor du også får disse kramper og den "forsvindende" oplevelse. Det har jeg prøvet før, hvor jeg "glemte" at spise og drikke vand i en længere periode, hvor jeg kun fik knark og alkohol. Det er IKKE sundt!

Junior medlem

Bl0dpump skrev:
Amfetamin og kokain er ikke en særlig god blanding, hvis vi kigger på det med HR brillerne. Derudover burde du læse lidt omkring Kokain + alkohol.

Når du blander kokain og alkohol metaboliseres det i leveren til cocaethylen - hvilket er meget mere skadeligt end kokain i sig selv!

Jeg har personligt selv en ide om hvorfor du også får disse kramper og den "forsvindende" oplevelse. Det har jeg prøvet før, hvor jeg "glemte" at spise og drikke vand i en længere periode, hvor jeg kun fik knark og alkohol. Det er IKKE sundt!

Mange tak for dit svar. Har netop lige læst om blandingen af coke og alkohol. Men de 2 gange det er sket har jeg max fået et par lines af kokain

Jeg har svært ved at undvære alkohol samtidig og de symptomer jeg beskriver kan jeg kun finde info om ift amfetamin og ikke coke.
Må indrømme at jeg første gang troede jeg sku miste livet

Er det så bedre at holde sig til amf og alkohol??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du overser fuldstændig Bl0dpumps vigtigste pointe, nemlig: Får du noget at spise, og drikker du vand?

Junior medlem

йети skrev:
Du overser fuldstændig Bl0dpumps vigtigste pointe, nemlig: Får du noget at spise, og drikker du vand?

Nej mad får jeg ikke meget af når jeg er igang, men drikker vand og egentlig ikke forfærdentlig meget alkohol når jeg først rammer byen osv

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når jeg en sjældeng gang tager stimulanser, så drikker jeg drikkeyoughurt. Det er MEGET nemmere at få ned - og det vigtigste, du får nogle kalorier og vitaminer! Det er altså bare vigtigt. En bil kan ikke køre uden benzin og mennesket kan ikke uden mad. Folk må lære at tvinge det i sig. =)

Junior medlem

Jo det er jeg klar over, jeg spiser som regel også en banan og juice når jeg kommer hjem. Men nu skal det altså også lige på plads at det handler om 2 streger coke og måske 3 streger hurtigt. Derfor det undrer mig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

smølfen80 skrev:
Jo det er jeg klar over, jeg spiser som regel også en banan og juice når jeg kommer hjem. Men nu skal det altså også lige på plads at det handler om 2 streger coke og måske 3 streger hurtigt. Derfor det undrer mig

Vi kan ikk rigtigt bruge det til noget - du må fortælle HVOR meget? Mg - G? =)

Junior medlem

Det ved jeg sq ikke lige, men det var ikke store. Kan for det meste ha 1 gram til flere weekender/gange hvis jeg kun tager af det selv

Var afsted i aftes/nat/morgen, holdte mig til hurtig og minimum af alkohol, drak vand og spiste en banan og skal til at spise nu, så prøver at få det ind i min rytme når jeg bruger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Din krop kan nok bare ikke tåle så meget tryk! Lyt til signalerne :)
Og så hold dig til 1 stimulans af gangen, som hovedregel er det noget skidt at blande stimulanser.

Adderall and other amphetamines carry some risk of heart problems. This is particularly true when they’re not used at prescribed levels. The risk is greater when stimulants are combined with alcohol.

Used together, Adderall and alcohol may:

raise your body temperature
increase your heart rate
increase your blood pressure
cause irregular heartbeat

http://www.healthline.com/health/adhd/a ... thAlcohol5

men en øl eller 3 sker der nok ikke det store ved.

Hvis det sker igen, ville jeg overveje om stims er noget for mig. Det lyder ret hæftigt, har selv taget min del af stimulanserne, men har aldrig oplevet mig selv eller andre slå sådan der ud

Medlem
Brugeravatar

Hvilke alkoholiske drikkevarer indtog du? Drikkevarer med alkohol og koffein, som mokai har stor indflydelse på den omtalte tilstand. Dine beskrevne symptomer er sandsynligvis forårsaget af en kombination af hyponatriæmi, dehydrering, mangel på næringsrig kost samt indtag af alkohol og stimulanser. Derfor sørg for at forberede dig inden næste bytur. Spis et sundt måltid hvori masser af protein og sunde fedtsyrer indgår i. Glem ikke carbohydraterne. Gulerødder er et OK valg. Indtag af kosttilskud er anbefalelsesværdigt. 1 tablet Multivitamin. Fiskeolie i gelatine kapsler 2000mg. Jern 100mg. Bio-magnesium 300mg. Drik rigeligt med vand og sørg for, at indtage en fornuftig mængde salt.

Junior medlem

Levopa skrev:
Hvilke alkoholiske drikkevarer indtog du? Drikkevarer med alkohol og koffein, som mokai har stor indflydelse på den omtalte tilstand. Dine beskrevne symptomer er sandsynligvis forårsaget af en kombination af hyponatriæmi, dehydrering, mangel på næringsrig kost samt indtag af alkohol og stimulanser. Derfor sørg for at forberede dig inden næste bytur. Spis et sundt måltid hvori masser af protein og sunde fedtsyrer indgår i. Glem ikke carbohydraterne. Gulerødder er et OK valg. Indtag af kosttilskud er anbefalelsesværdigt. 1 tablet Multivitamin. Fiskeolie i gelatine kapsler 2000mg. Jern 100mg. Bio-magnesium 300mg. Drik rigeligt med vand og sørg for, at indtage en fornuftig mængde salt.

Jeg drikker altid kun vin og rom og cola, men der er selvfølgelig også koffein i cola.

Jeg har nogle salt piller, ved ikke om det kunne være en god ide at indtage inden? De leste af de andre nævnte ting indtager jeg generelt hver dag

Medlem

Dine bivirkninger minder meget om mine, sådan er det her altid efter en amf tur (har ikke rørt det i langtid pga "tømmermændne" er så slemme)

1. Hele min krop ryster
2. Selv mit ansigt går i kramper.
3. Mit blod kommer ikke ordentligt rundt, og derved kan jeg faktisk ikke gå..
4. Koldsved i næsten 24+ timer
5. Min psyke går helt i guldkælderen og jeg er "ked af" at jeg tog amf.

Jeg har ingen svar, blot flere spørgsmål..

Og dette kan sagtens skyldes at jeg blot tog 1-2 streger over et helt døgn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder virkelig ikke godt, har en bekendt som ikke stoppede i tide(eller bingede konstant i mange år), og han er så maniodeprissiv som man kan forstille sig + kroniske ticks der hiver hans hovede i en underlig retning + han tilfældigvis fik en blodprop mens jeg lærte ham at kende.. Det er virkelig ikke for sjov at skade sig selv med amfetamin og det lyder somom din krop er tæt på at få spat. Får selv 3 4 og 5,(jeg kan sagtens gå bagefter, men mine ben kan gå nærmest helt død bare hvis jeg ikke sidder blødt nok) men de første 2 skal du bekymre dig meget om (tror jeg). Jeg har koldsved op til flere dage efter, og humøret det samme, i starten kunne jeg nærmest ikke mærke nedturen bagefter, men det kan jeg nu, og puha.. Snak med folk om det, spis sundt, måske noget magnesium vil hjælpe, men aner det faktisk ikke. Det er sådan ca alt du kan gøre udover at stoppe med at tage speed.
Det ved du sikkert udemærket godt, men føler jeg må skrive det, for jeg blev virkelig skræmt af at se en helt fin fyr være blevet så ramt af det.. Det var helt sikkert godt for mig at møde ham. Han er sku så nice.

Det lyder også som noget hidsig nok speed alligevel, hvis 2 streger kan gi få dig derud, men det er vel kun godt at det ikke er noget filthy shit xD

Insane psychedelia user!

Det kunne også lyde som et angstanfald. Det er heller ikke uhørt at det sker når folk holder sig vågne på stimulanser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

true. Det havde jeg ikke lige overvejet. Jeg må også sige at jeg nedturen ikke er ret slem for mig altså den psykiske... nu har jeg godt nok noget at dulme den med, men det handler vildt meget om mindset siger min erfaring.. men ligefrem at ansigtet kramper osv? det lyder dælme ubehageligt. Det minder mig om høje doser syre, der er mit ansigt helt ustyrligt xD haha men det er noget andet tror jeg.

Medlem

Jetski skrev:
true. Det havde jeg ikke lige overvejet. Jeg må også sige at jeg nedturen ikke er ret slem for mig altså den psykiske... nu har jeg godt nok noget at dulme den med, men det handler vildt meget om mindset siger min erfaring.. men ligefrem at ansigtet kramper osv? det lyder dælme ubehageligt. Det minder mig om høje doser syre, der er mit ansigt helt ustyrligt xD haha men det er noget andet tror jeg.

Nu tror jeg vi snakker om det jeg skrev.

Men yeah, det er ikke engang "ret høje" doser, som sagt 1-2 streger kan slå mig ud(dvs jeg holder mig ikke vågen af de lave doser (ingen 48 timers tur herfra), jeg ville sige pga kvaliteten, men mine venner har sniffet af samme pose.. 3x mere end mig, og de siger ingen sideeffects..

Dog har jeg haft mistanken om det var mig og ikke stofferne den var galt med.. Men godt at læse, så min bekymring er måske ikke helt forkert..

Har tænkt over det måske er en slags fejl, altså måske nogle ting jeg fejler ikke ikke er klar over.. som f.eks.. dårligt hjerte, eller dårlig blodtransfaktion.. (altså måske det er lidt farligere end jeg tror)

Min ven som er hardcore coke "misbruger" siger han har aldrig set noget lign, og det sjove er han må ha set folk på vilde ture, men ingen ser mere smadret ud end mig efter 1 streg.. Jeg får os brækfornnemlser over hele dagen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså nogen kan helt klart tåle mere end andre, men det lyder meget sansynligt. Lægechek er måske ikke så dum en idé, hvis det er noget du bruger.. Men ellers virkelig sørge for at du er ladt op med vitaminer osv(i kroppen) som Random-Nitro siger, og så drik vand mens det står på. Men det lyder næsten ikke til at være det værd hvis du skulle krampe igen

Nu jeg tænker over det er det mest nedern for mig at jeg mister min hukommelse riiiimligt slemt men det står på og indtil jeg har sovet den ud... Glemmer stort set alt, udover at ryge fede, og hvis man ikke er opmærksom omkring det med psyken kan man også bare nemt komme til at få alt til at gå op i limningen.. enten fare på færde, eller lign.. Har oplevet at jeg var overbevist om at mine naboer grinte af mig, inde fra dem, men what. what .. Det giver jo ingen mening.. Psykose-agtig tilstand vil jeg mene at befinde mig i indtil jeg vågner helt bombet.. men ved godt mod som regel.. Det er spacey nok til tider at trippe på søvnmangel

Senest rettet af Mursu 22 mar 2015 12:30, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvordan reagerer dine venner på jeres stoffer? Måske du burde få undersøgt dit blodtryk, sådan helt seriøst!
Stimulanser især, forsager vasokonstriktion - http://da.wikipedia.org/wiki/Vasokonstriktion
Det er ikke uset, at folk mister lemmer eller endda dør af voldsom vasokonstriktion..
Har du prøvet andre substanser, i så fald hvilke? Du skal virkelig passe på med en hel masse forskellige substanser hvis dit blodomløb har det stramt, det gælder også en lang række af de psykedeliske!

God vind! =)

Medlem

HopIFjordeN skrev:
Hvordan reagerer dine venner på jeres stoffer? Måske du burde få undersøgt dit blodtryk, sådan helt seriøst!
Stimulanser især, forsager vasokonstriktion - http://da.wikipedia.org/wiki/Vasokonstriktion
Det er ikke uset, at folk mister lemmer eller endda dør af voldsom vasokonstriktion..
Har du prøvet andre substanser, i så fald hvilke? Du skal virkelig passe på med en hel masse forskellige substanser hvis dit blodomløb har det stramt, det gælder også en lang række af de psykedeliske!

God vind! =)

Har lige læst noget om det, lyder meget sandsynligt.. Det er primært stoffer som amf, coke jeg får det af. Det føles som om (dagene efter jeg har taget amf) at mine blodåre er blevet "kortere", jeg har også utrolig tydelige blodåre normalt. Efter en "amf tur" over 1-2 streger, går jeg og halter i helt op til 2 dage efter, fordi de føles som om blodet ikke går ordentligt rundt.. Nogle gange går benene direkte i lås.

Jeg har dog fået tjekket mit stofskifte hos lægen, dog ved jeg ikke om det er under samme kategori.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]