Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 03:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du skriver at du ikke tager dem 2 dage i træk for at forebygge tolerance. Bestemt en god ide, men vil det så sige at du tager dem mere eller mindre konsekvent hver anden dag? Hvor længe har du gjort dette?
Jeg tænker straks at det ikke kan være særligt længe når du spørger ind til hvor vidt du vil udvikle nogen nævneværdig tolerance med denne fremgangsmetode, for det vil du helt sikkert før eller siden og jeg tvivler på at det tidspunkt ligger særligt langt ude i fremtiden. Sammen med tolerancen kommer også fysisk afhængighed, noget som til dels vil være begrænset i forhold til hvis du tog dem hver dag men 1-2 dages pause er altså IKKE nok til at undgå dette til fulde. Hvor længe der går tør jeg ikke at gøre mig klog på, men igen, jeg tvivler på at det ligger langt ude i fremtiden.
Rusen vil blive bedre med længere pauser ja. Euforien er desværre en af de første virkninger som tolerancen æder op når vi snakker opiater/opioider hvor i mod at eksempelvis den smertestillende virkning er mere holdbar på langt sigt.
Pas desuden på at du/i ikke undervurdere det psykiske afhængigheds potentiale som denne stof gruppe i høj grad besidder.
Nej, hvis man først har prøvet at indtage morfin rektalt eller IV så går man næppe tilbage til oralt, morfin er gangske enkelt ikke særligt egnet til oralt indtag.

Hvordan man får den bedste rus af opiater/opioider er nok ret individuelt med hensyn til favorit stoffet, indtagelses måden, setting osv men der er da helt klart nogle ting som vil gå igen for alle. Disse vil jeg mene primært handler om at holde tolerancen nede for en hver pris hvilket i praksis kun kan lade sig gøre ved at holde tilstrækkeligt lange pauser i mellem brugen samt at holde sig fra at indtage unødvendige redoseringer. Det lyder dog ikke til at sidst nævnte er et problem for dig men jeg ville personligt ikke indtage denne slags drugs oftere end en enkelt gang om ugen samt længere pauser hist og her.

Interessant at du foretrækker at redosere.
Jeg har det lige omvendt med denne stof gruppe og holder mig derfor stort set altid til at tage en enkelt dosis i en mængde som sikre at jeg opnår den ønskede eufori.
Eftersom at du ikke har prøvet det så vil det da være oplagt at forsøge med en enkelt dosis af lidt større størrelse end normalt og så se om ikke du kan undvære redoseringen. Men gå stille frem så du ikke lige pludseligt får for meget. Det er da meget fedt at knække sig ud over det hele på oxy men det er nu stadig federe at lade være ;)
Prøv feks med en dosis som er 20% større end din normale og så tag den derfra.

Junior medlem

Jeg har aldrig haft nogen nævneværdige afhængighedsproblemer med morfin, selvom om det er et fact at man lynhurtigt kan blive afhængig.. Det er hillbilly heroin, ik så meget pis for fanden:)
Hvis jeg bruger det, syns jeg det er godt at æde mellem 30-80mg og drikke 20 bajere til, men det er jo bare mig! :))

With this electronic rod, he will rub its mechanical vagina.
The skill of the spectator, will determine the machines ability to reach climax.

Junior medlem

For øvrigt hvis du vil stoppe noget op i røven, så prøv med de der gule engangs-dimser med stedolid man kan få, de er meget bedre:))

With this electronic rod, he will rub its mechanical vagina.
The skill of the spectator, will determine the machines ability to reach climax.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nomohawk, overvej lige om du har noget fornuftigt at sige, inden du sætter dig til tasterne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nomohawk skrev:
For øvrigt hvis du vil stoppe noget op i røven, så prøv med de der gule engangs-dimser med stedolid man kan få, de er meget bedre:))

Tror ikke han har et brændende ønske om at stikke ting op i røven, han gør det nok bare for at få en god morfin-rus. Han behøver altså ikke tage stesolid suppositorier istedet for, jeg tvivler på at de er så meget bedre end morfin - men det er måske nok en smagssag. :whogives:

Pas på med opiater, de fanger én ind hvis ikke man er opmærksom på ens handlemønster. Godt at du skriver herinde for råd. Husk at tænke over om der er nogle ting du flygter fra i rusen, som du ikke håndtere i dit daglige liv.

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Dine to dage i streg ville jeg nok sætte ned til højest en gang i måneden. Den kommer snigende og lige pludselig mister du kontrollen.
Jeg havde meget styr på det meget længe, men da det skred, så var jeg fuckt op og helt hooked.

Men ellers. Oxycodone knust i lidt sodavand og drikke. Andre typer virker mest bag i (læst herinde). Jeg ville ikke sprøjte piller eller andet for den sags skyld.

Medlem

Interessant, har selv rodet lidt med morfin nogle få gange, desværre uden nogen nævneværdig virkning... Doserne har været 10-30 mg.
Så har ingen tolerance. Hvilken dosis er god at starte med når man plugger?
Kan man evt. spise 25 mg phenergan inden, for at booste effekten, som nogen gør med kodein? Eller er dette en farlig/dårlig kombination?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nomohawk @ Psychedlia accepterer ikke flere uansvarlige råd om narko-indtag! Og hold venligst dine råd om benzodiazepiner ude af i denne tråd.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har ikke sååå vanvittigt meget erfaring med opioider, men jeg har da prøvet både oxy,metadon, og heroin en 20-25 gange i alt. Måden jeg foretrækker at bruge stofferne på, er ved at tage en lille-medium dosis og så bruge min tid i sengen under et dejlig blødt tæppe igennem hele peaket (selvfølgelig med behagelig musik i baggrunden). Jeg føler at total inaktivitet er den absolut bedste måde at føle rusen på. Hvis jeg går igang med at lave noget, som at sidde foran computeren så mister jeg ca. 80% af kontakten til rusen/euforien.

Efter peaket, eller når jeg ikke gider mere, plejer jeg at rejse mig og foretage mig noget mere aktivt.
Jeg har aldrig taget en høj dosis opioider, da jeg virkelig er bange for en OD, specielt da jeg altid tager det alene. Jeg føler desuden at rusen er meget asocial, og jeg har som regel aldrig lyst til at snakke med nogen når det peaker.

Du burde ikke blive fysisk afhængig af at gøre det hver 3 dag, alt efter hvilket opioid du bruger(metadon er måske en undtagelse)? Men din tolerance vil uden tvivl stige. Selv efter en hel uge uden opioider er min tolerance stadig ikke ved baseline, men det var også på metadon.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Hypnos skrev:
Jeg har aldrig taget en høj dosis opioider, da jeg virkelig er bange for en OD, specielt da jeg altid tager det alene.

Faren ved høje doser er generelt ekstremt overvurderet. Langt størstedelen af dødelige opiat ODs sker ved at folk blander deres dope med benzoer eller alkohol. Så længe du kan tvinge dig selv til at være vågen, så er du ikke i nærheden af farezonen.

Til OP:

Den eneste bedre måde at indtage morfin på end rektalt er IV. Oral morfin er ren lort, biotilgængeligheden er latterligt lav.

Citat:
1-2 dages mellemrum, er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at blive småafhængig af at gøre det sådan?

Ja. Det var sådan jeg selv blev afhængig første gang uden at være klar over det. Tog på ferie med familien og opdagede pludseligt at jeg havde det mega dårligt uden at vide hvorfor. Det var først langt senere, da jeg fik mere erfaring med opiater, at det gik op for mig at jeg faktisk havde været dopesyg...

For at undgå fysisk afhængighed, så hold dig til 1-2 gange om ugen. Hvis du ønsker at undgå psykisk afhængighed, så bør du holde langt længere pauser. Fx 1 gang om måneden eller sådan noget... At prøve at finde en metode til at være skæv så tit som muligt uden at blive syg, er det klassiske første tegn på en afhængighed i udvikling. Vi ser dette dagligt på diverse opiat forums.

Billede

Citat:
- Bliver rusen bedre hvis jeg venter i længere tid?

Ja. Tolerance opbygges hurtigt.

Hvis du ønsker mere information/har flere spørgsmål/whatever, og er engelskkyndig, så kan jeg anbefale dette board:
http://boards.420chan.org/opi/

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Mr. Gone, hvordan plugger du dem? Bare som de er eller opløst i vand?

Jeg fik nogle af en ven efter en operation hos tandlægen for nyligt, og jeg er overasket over hvor lidt jeg fik ud af 30 mg. Jeg blev en anelse virkelighedsfjern, men fik næsten ingen smertelindring, hvilket jo egentlig var pointen i den situation.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

IllegalStateOfMind skrev:
Hypnos skrev:
Jeg har aldrig taget en høj dosis opioider, da jeg virkelig er bange for en OD, specielt da jeg altid tager det alene.

Faren ved høje doser er generelt ekstremt overvurderet. Langt størstedelen af dødelige opiat ODs sker ved at folk blander deres dope med benzoer eller alkohol. Så længe du kan tvinge dig selv til at være vågen, så er du ikke i nærheden af farezonen.

Til OP:

Den eneste bedre måde at indtage morfin på end rektalt er IV. Oral morfin er ren lort, biotilgængeligheden er latterligt lav.

Morfin IV over 30mg er ikke tilrådelig, både pga. faren for at få for meget -ja, Hr. IllegalStateOfMind at for os med en tolerance, lyder 30mg som nada ;-) - og pag. histamin overload der kan gør doser i den højde højst ubehagelige, ligegyldig ens tolerance. Derfor brug af andre opioider eller/og boostere i Palliativ behandling når man kommer op i højere dosis på morfin.

Insane psychedelia user!

Bubber skrev:
Mr. Gone, hvordan plugger du dem? Bare som de er eller opløst i vand?

Jeg fik nogle af en ven efter en operation hos tandlægen for nyligt, og jeg er overasket over hvor lidt jeg fik ud af 30 mg. Jeg blev en anelse virkelighedsfjern, men fik næsten ingen smertelindring, hvilket jo egentlig var pointen i den situation.

Knus dem og opløs dem i lidt lunken vand, brug en 5 ml pumpe til at komme det i anus imens du ligget ned.

Medlem
Brugeravatar

bindegal skrev:
Morfin IV over 30mg er ikke tilrådelig, både pga. faren for at få for meget -ja, Hr. IllegalStateOfMind at for os med en tolerance, lyder 30mg som nada ;-) - og pag. histamin overload der kan gør doser i den højde højst ubehagelige, ligegyldig ens tolerance. Derfor brug af andre opioider eller/og boostere i Palliativ behandling når man kommer op i højere dosis på morfin.

Ahh, skulle nok lige have præciseret min kommentar. Mente selvfølgelig faren ved høje doser der ikke indtages IV.

Selvfølgeligt er det også muligt at dræbe sig selv ved at sniffe/ryge/spise sine opiater, men så skal man satme også være decideret skødesløs. Hvis man tager det nogenlunde roligt, og opbygger sin rus i stedet for at tage en gigantisk dosis på en gang, så er chancen for at dø nær nul. Når man har lidt erfaring, og ved hvor ens tolerance er, så er det altså ret ligetil at dosere korrekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
IllegalStateOfMind skrev:
bindegal skrev:

Ahh, skulle nok lige have præciseret min kommentar. Mente selvfølgelig faren ved høje doser der ikke indtages IV.

Selvfølgeligt er det også muligt at dræbe sig selv ved at sniffe/ryge/spise sine opiater, men så skal man satme også være decideret skødesløs. Hvis man tager det nogenlunde roligt, og opbygger sin rus i stedet for at tage en gigantisk dosis på en gang, så er chancen for at dø nær nul. Når man har lidt erfaring, og ved hvor ens tolerance er, så er det altså ret ligetil at dosere korrekt.

Det der er en decideret farlig kommentar imo. Vi kan godt blive enige om at faren ved opioider måske er en smule overdrevet, men at påstå man med erfaring så godt som umuligt kan Od er bare dumt - sorry.
Hvis vi snakker om (lovlige) piller, kan vi mødes på halvvejen; kender du dosen og din personlige grænser, så skal du dumme dig. Men hvis vi snakker om produkter som heroin på salt form, hvor renligheden kan svinge utroligt meget, skal man altså passe på, lige meget hvor erfaren man er. En person uden tolerance kan kradse af, af at sniffe 15mg ren heroin. Hvis vi så siger ens heroin kun har en renhed på 50%, så snakker vi stadig om bitte små 30mg.

Jeg er før blevet overrasket af at sniffe heroin, hvor jeg pludselig tog mig selv i at sidde og halv sove :lol: Og det var altså bitte bitte små streger jeg tog.

Faren ved opioider er væsentlig højere i forhold til mange af de andre stofgrupper imo. Selvfølgelig skal vi ikke udføre regerings skræmmearbejde, men jeg synes samtidig vi skal passe på med at undervurdere risikoen.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!

"Det der er en decideret farlig kommentar imo. Vi kan godt blive enige om at faren ved opioider måske er en smule overdrevet, men at påstå man med erfaring så godt som umuligt kan Od er bare dumt - sorry. "

Enig jeg har hørt om/kendt flere erfarne som er døde end uerfarne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ibuprofen er langt bedre end morfin mod tandsmerter. Fra en med dårlige tænder og +20 på opiater/opioider...

Medlem
Brugeravatar

Hypnos skrev:
En person uden tolerance kan kradse af, af at sniffe 15mg ren heroin.

Øøøhhh.... Nej. Ikke medmindre den tænkte person er et spædbarn eller allergisk. LD 50 er langt højere.

LD 50 på IV morfin er minimum 70mg. Heroin er omtrent 4 gange så stærkt, hvilket giver ren heroin IV en LD 50 på 17-18mg. Intranasal heroin har en BT på cirka 50%, hvilket giver sniffet heroin en LD 50 på cirka 35mg.

Og her har jeg altså lavet regnestykket ud fra de absolut laveste LD 50 estimater...

Når man hertil tilføjer, at anbefalingen om dosering til en nybegynder altid lyder på "mindre end et riskorn", så skal man altså være mere end en smule skødesløs for at dræbe sig selv (35mg heroin er altså en pænt stor bane, og du kommer ikke i nærheden af kemisk ren heroin medmindre du røver en heroinklinik)...

EDIT:

Det er udregnet fra oral LD 50 på morfin som angives til minimum 200mg. Jeg anser personligt dette for alt for lavt. Da jeg var helt opiat naiv åd jeg 130mg morfin (hvilket selvfølgelig var idiotisk og ikke kan anbefales -- netop et eksempel på skødesløshed) og blev ikke mere påvirket end at jeg stadig kunne formå at tage en tur i biografen. Kastede ikke engang op eller faldt i søvn; altså jeg var ikke i nærheden af farezonen.

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Sidst tog jeg 60mg kombineret med 25 mg prometazin. Det var også rigtig lækkert, blev mere træt og der var mere eufori.

...
ryge en smøg/joint eller at drikke en god øl..

Bare lige en public service announcement:

Hvis man har indtaget prometazin, så drik ikke alkohol... Fandt selv ud af dette på den stygge måde. Snuppede 25mg for at hjælpe på søvnløshed. Faldt ikke i søvn og glemte at jeg havde taget prometazin, jeg drak et par genstande.

Pludselig vågner jeg på min sofa og aner ikke hvad der er sket. Kigger mig forvirret rundt. Der er chips over det hele på gulvet. Jeg bevæger mig over til min PC. Alle tasterne på mit keyboard er revet ud (?!?!?!?)...

Virkelig en uhyggelig oplevelse.

Medlem

Hej

Vil gerne som chipper gennem 5 år sige, at du er på vej ud på et sidespor, hvis du fortsætter med så lav en frekvens af dit forbrug.

Som hovedregel bør du MINIMUM holde to ugers pause, hvis du gerne vil sørge for at holde din tolerance nede og mindske chancen for psykisk afhængighed. Personligt synes jeg næsten selv, at to uger er for lidt, så hvis du kan klare at vente længere tid mellem hver 'kløaften', så gør gerne det.

Du har dog fat i den lang ende mht. at administere morfin rektalt, da oralt adm. nærmest er spild af opioidet, når vi ser på biotilgængelighed ;)

Desuden har jeg lavet et mindre regelsæt/guide, som jeg selv gør brug af, hvis du mangler noget at tage udgangspunkt i.

- Aldrig øg dosis; binger du fint på 60 mg, bør du såvidt muligt aldrig øge dosis grundet risiko for tolerance
- Suppler evt. med Antihistamin (Benadryl) +45min fra du skyder, for at potenserer virkning (nedsæt evt. morfin dosis)
- 2-4 ugers pause mellem hver session
- ALDRIG redoser, henviser til punkt 1
- Prøv såvidt muligt at tænke/snakke om andet end morfin, selvom det kan være svært ;)
- For at forlænge rusen kan du evt. drikke grapejuice 45 min, før du plugger

Håber du kunne bruge rådene..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]