Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hvad kan man få som minder om noget magen til?:)

Medlem

FØRST OG FREMMEST - OxyContin og OxyNorm og andre smertestillende er noget af det mest afhængighedsskabende du kan begynde at lege med. Jeg er ligeglad med om du tror ikke en gang Gud har større viljestyrke en dig. Du skal tænkte dig ufatteligt godt om før du begynder at lege med det her. Der er så mange ting, der er langt lettere at styre. Hold dig fra det her.

Oxynorm og Oxycontin er begge oxycodone. Oxynorm frigives hurtigt mens oxycontin de depotmedicn. Oxycodone er et semi-syntetisk opiat.

Det mest normale alternativ er morfin.. Oxycodon er cirka dobbelt så potent som morfin. Morfik DAK frigives hurtigt, mens eksempelvis Contalgin er depot medicin.

Tramadol er et syntetisk opioid som ikke er nær så stækt som morfin.

Tapentadol minder om tramadol og er også et syntetisk smertestillende middel,

Hydromorphon er et semi-syntetisk opioid

Så findes der codein som gennem enzymer i blodet bliver lavet til morfin.

Så er der metadon, som er et meget stærkt smertestillende på line med oxycodone og med en meget lang halveringstid.

Ketogan er ligeledes et stærkt smertestillende middel som er et kombinationspreparat der består af Ketobemidon og Dimethylaminodiphenylbuten.

Derudover findes det et syntetisk opioid kaldet burprenorphin som man typisk sætter på som plaster eller indtager sublingualt.

Hydrocodon er også et smertestillende opioid som i USA er kendt som Vicodin.

Pethidin er et syntetisk smertestillende opioid.

Det stærkeste smertestillende man kan få er fentanyl. Dette får man også kun som plaster eller IV. Fentanyl er 100 gange så potent som morfin.

Ketamin bruges også af og til som smertestillende og det samme gøres benzodiazepiner, men det er slet ikke samme kategori og kan ikke rigtigt kategoriseres som smertestillende.

Dette er blot en række af de stærke smertestillende, men nogle af de mest normale.

Medlem

Fetanyl findes også som tabletter

Medlem

Peter Pedal skrev:

Under hvilket navn?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Cepha skrev:
Peter Pedal skrev:

Under hvilket navn?

Jeg tror, at der findes nogle sublinguale tabletter der hedder Recivit.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
..

Senest rettet af Freidrich Gauss 02 jul 2018 00:14, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Alternativer til oxycodone præparater: Nicomorphin (Vilan) & ketobemidon (Ketogan). Begge opioider er attraktive.

HP - Da du ingen tolerance besidder skulle 30 mg oxycodon (6 kapsler) være passende til, at give en euforisk virkning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja jeg vil blot lige være onkel kedelig og råde til at lade være hvis det er muligt, selvom det er rar - selvfølgelig er det rar, det er opioider! Men vil lige påminde alle om at de fleste af de (erfarne) brugere fra sitet som er døde har været grundet leg med disse og afhængigheden og abstinenserne er ikke "en tur i parken". Take care!

Medlem

Søvnigt Sind skrev:
Ja jeg vil blot lige være onkel kedelig og råde til at lade være hvis det er muligt, selvom det er rar - selvfølgelig er det rar, det er opioider! Men vil lige påminde alle om at de fleste af de (erfarne) brugere fra sitet som er døde har været grundet leg med disse og afhængigheden og abstinenserne er ikke "en tur i parken". Take care!

Præcis samme råd som jeg gav i min første post. Jeg kender 5-6 stykker godt (samt mig selv), som i starten regelmæssigt tog opiater, men endte op med at være afhængige af dem på et eller andet tidspunkt. Nogle værre end andre. Samtidig er et misbrug af benzodiazepin ofte opstået som en følgevirkning af misbruget af opiater (f.eks. for at undgå epileptiske anfald ifm. stort indtag af tramadol).

Jeg har set venner lege med samtlige kategorier af stoffer der findes, intet har i den kreds jeg har færdes i, været så afhængighedsskabende som opiater/opioider. I dag vil jeg under ingen omstændigeder introducere nye personer for opiater. Risikoen er så stor at jeg ikke kan have det på min samvittighed.

Det kan selvfølgelig kaldes dybt dobbelt moralsk. Men i dette tilfælde, mener jeg det kan retfærdiggøres, da jeg blot vil beskytte andre mod at gå igennem det jeg har set så mange gå igennem.

Nu skal mit indlæg selvfølgelig ikke forstås, som om alle der bare kigger på morfin bliver afhængig, sådan er det selvfølgelig ikke. Men det er en advarsel givet i bedste mening baseret på egen erfaring.

Medlem

Peter Pedal skrev:

Jeg kan se via min mail at du har forsøgt at sende mig en PB, men jeg har ikke adgang til PB herinde af en eller anden grund. Er det tilladt at give dig min mail? Ellers må du kommunikere åbent herinde, hvis du vil spørge om noget i relation til smertepatient, som din overskrift hed. Er ikke så sart med at snakke om de ting :)

Junior medlem

I visse typer af OxyContin, findes der en masse små kugler som er umulige af knuse.
De typer der virker efter hensigten er dem fra Lannacher / Sandoz / og De ægte men 1000 kr dyere frs nordpharm mm
Dem fra Acina Teva Accord" skal man ikke spilde penge på
Hvilke andre mærker er okay ?

mm skal man holde sig fra
Hvilke andre er med ren oxtcomtin oh er okay ?
I ved nok hvad jeg mener 'Mvh New

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cepha skrev:
Søvnigt Sind skrev:

Præcis samme råd som jeg gav i min første post.

Nej, du advarer mod afhængighed, Søvnigt Sind advarer mod dødelighed. Der er stor forskel, og det er meget vigtigt at få den sidstnævnte med, da det primært er dødeligheden der udskiller opioider fra de andre afhængighedsskabende stofgrupper.

Jeg vil godt stemme i og sige at man skal overveje meget grundigt om en rus er værd at udsætte sig for livsfare for. Jeg har kendt mange mennesker, som vidste alt om forholdsregler, men som alligevel døde af overdoser af metadon eller heroin eller forskellige blandinger. Viden er ikke en forsikring mod død ved OD.

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
PsyNew skrev:
I visse typer af OxyContin, findes der en masse små kugler som er umulige af knuse.
De typer der virker efter hensigten er dem fra Lannacher / Sandoz / og De ægte men 1000 kr dyere frs nordpharm mm

Du skal bare bruge en ordentlig morter, så giver de kugler hurtig op. De originale er bedst.

Men pas på, selv dybt afhængig af ocycodone. Og det startede med at lege lidt.. Det er en lang hård kamp, når de først har slugt dig.

Medlem

йети skrev:
Cepha skrev:
Søvnigt Sind skrev:

Nej, du advarer mod afhængighed, Søvnigt Sind advarer mod dødelighed. Der er stor forskel, og det er meget vigtigt at få den sidstnævnte med, da det primært er dødeligheden der udskiller opioider fra de andre afhængighedsskabende stofgrupper.

Jeg vil godt stemme i og sige at man skal overveje meget grundigt om en rus er værd at udsætte sig for livsfare for. Jeg har kendt mange mennesker, som vidste alt om forholdsregler, men som alligevel døde af overdoser af metadon eller heroin eller forskellige blandinger. Viden er ikke en forsikring mod død ved OD.

Du har helt. Min tankerække stoppede ved min egen situation, som var afhængighed uden at gå videre til hvor livsfarlige opiater/opioider er. MEN nu er metadon også det blandt alder farligste mht, opioider og opiater man kan lege med. Ville ALDRIG tage det for at blive skæv. Risikoen for at dø af metadon er - tror jeg - langt større end f.eks. oxycodone. Vil prøve at læse op på det på pubmed.

Jeg har en ven, der som 17-årig døde efter at have taget et møllehjul (kaldte man ikke godt nok 5 mg metadon tabletter møllehjul en gang) sammen med f2. Så der skal ikke særligt meget til. 17 år - det er sgu for kort tid. Tænk altid over ting som dette, når i putter noget i kroppen. Dobbeltmoralen kører på højeste blus her, men håber mine egne og andre store problemer med opiater, kan afholde nye unge fra at prøve dem bare en eneste gang.

Medlem

PsyNew skrev:

Jeg tror de klumper, du henviser til, er det de er begyndt putte i OxyContin, så det bliver til en tyk slimet modelervoks agtig substans hvis det blandet med væske og varmes, så folk ikke kan misbruge det IV.

Men det har ingen betydning ellers. Sniffer du dem eller hvorfor er det så vigtigt de kugler ikke er deri?

Men ja
Norpharma er som de altid har været - de bedste i mit hoved :P Elsker den lyseblå farve 5 mg ha, den gule 40 mg har og den røde 60 mg har. Vælger altid dem hvis jeg kan, pga af farverne :P Men får næsten altid udskrevet 10 mgs. Det eneste depot oxycodone produkt jeg har prøvet jeg ikke har været tilfreds med er Reltebon. De virker altså ikke som alle andre oxycodone gør.

Junior medlem

efter min mening er der ingen præparater der giver samme eufori, og lækkerhedsfornemmelse som oxycontin (self norpharme) . det tætteste jeg selv er kommet på er med metadon.

Insane psychedelia user!

Cepha skrev:
йети skrev:
Cepha skrev:
Søvnigt Sind skrev:

Du har helt. Min tankerække stoppede ved min egen situation, som var afhængighed uden at gå videre til hvor livsfarlige opiater/opioider er. MEN nu er metadon også det blandt alder farligste mht, opioider og opiater man kan lege med. Ville ALDRIG tage det for at blive skæv. Risikoen for at dø af metadon er - tror jeg - langt større end f.eks. oxycodone. Vil prøve at læse op på det på pubmed.

Jeg har en ven, der som 17-årig døde efter at have taget et møllehjul (kaldte man ikke godt nok 5 mg metadon tabletter møllehjul en gang) sammen med f2. Så der skal ikke særligt meget til. 17 år - det er sgu for kort tid. Tænk altid over ting som dette, når i putter noget i kroppen. Dobbeltmoralen kører på højeste blus her, men håber mine egne og andre store problemer med opiater, kan afholde nye unge fra at prøve dem bare en eneste gang.

Møllehjul er 20mg = 4doner a 5mg.

jo, metadon er farligt at lamme sig i, meget farligere end fx heroin, imo. Det skyldes blandt andet at rusen kommer snigende og er rigtig langvarrig.. Nogengange kan der gå 4timer før rusen indtræffer, og halveringstiden er 30-60timer.Men det bliver først rigtigt farligt når der blandes med andre downers - alkohol, benzodiazepiner ect. Hvilket er en nødvendighed for at føle eufori, når først du har tolerance for opioider.

Metadon og alkohol og eller benzodiazepiner i blanding er nok den combination som har flest opimisbrugeres liv på samvittigheden i verden. I hvert fald i lande hvor metadon bruges som substitutionsmedicin.

Jeg skal ikke spille hellig. Jeg har leget med de blandinger utallige gange. Heldigvis uden at dø af det. Sidste gang jeg gjorde det dejsede jeg omkuld. Heldigvis var det et sted hvor der var personale med naloxon ved hånden. Det var absolut ikke en fed oplevelse. Dog bedre end at dø.

Jeg forstår det ikke helt, jeg får bare ingen eufori af opiater eller opioider. Der sker bare intet andet end smertedækning når jeg har prøvet det, heller ikke de gange hvor jeg har prøvet det for sjov, uden at jeg har haft noget smerte.

Jeg har prøvet Tramadol, Morfin, Oxycodone og Fentanyl i rimelig store doser uden succes. Måske jeg vil prøve ægte rå opium engang, det må tiden vise.
Så jeg mener ikke, at det er så slemt at man er hooked efter førstegang, overhovedet ikke. Dog er det fandme ikke legetøj, det kan man bare se på alle de afhængigheder og dødsfald opiater kan føre til.
Personligt er der bare så mange forskellige substancer der giver mig meget mere, end hvad opiater har gjort.

Vh Ø Tripperen!

Junior medlem

Hvor mange mg har du indtaget når du fx har forsøgt at lamme dig med oxy?

Jeg misbrugte dem for en del år siden, og prøvede for nyligt at tage en "tur" på dem - hertil skal nævnes at jeg dagligt indtager 2 mg suboxone, anyways, jeg undlod at tage mit sub, og tog i stedet OC 80mg, efter at have sniffet den 3. tablet uden nævneværdig effekt opgav jeg - Jeg tror aldrig jeg opnår en rigtig oxy high igen desværre (eller måske egentlig heldigt nok) :)

45mg uden nogen form for tolerance. Det skulle være rigeligt for en uerfaren.
Jeg kunne allerede mærke effekt efter 5mg, men så skete der bare ikke mere. Og det har gjort sig gældende hvergang jeg har prøvet.

Men det er sådan set også fint nok, så får jeg ikke problemer af dem:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]