Søvnigt Sind skrev:
Ja jeg vil blot lige være onkel kedelig og råde til at lade være hvis det er muligt, selvom det er rar - selvfølgelig er det rar, det er opioider! Men vil lige påminde alle om at de fleste af de (erfarne) brugere fra sitet som er døde har været grundet leg med disse og afhængigheden og abstinenserne er ikke "en tur i parken". Take care!
Præcis samme råd som jeg gav i min første post. Jeg kender 5-6 stykker godt (samt mig selv), som i starten regelmæssigt tog opiater, men endte op med at være afhængige af dem på et eller andet tidspunkt. Nogle værre end andre. Samtidig er et misbrug af benzodiazepin ofte opstået som en følgevirkning af misbruget af opiater (f.eks. for at undgå epileptiske anfald ifm. stort indtag af tramadol).
Jeg har set venner lege med samtlige kategorier af stoffer der findes, intet har i den kreds jeg har færdes i, været så afhængighedsskabende som opiater/opioider. I dag vil jeg under ingen omstændigeder introducere nye personer for opiater. Risikoen er så stor at jeg ikke kan have det på min samvittighed.
Det kan selvfølgelig kaldes dybt dobbelt moralsk. Men i dette tilfælde, mener jeg det kan retfærdiggøres, da jeg blot vil beskytte andre mod at gå igennem det jeg har set så mange gå igennem.
Nu skal mit indlæg selvfølgelig ikke forstås, som om alle der bare kigger på morfin bliver afhængig, sådan er det selvfølgelig ikke. Men det er en advarsel givet i bedste mening baseret på egen erfaring.