TurboDiesel skrev:
Så vidt jeg ved er det ikke særlig smart at blande tramadol med noget som helst. Grunden til det, er at tramadol har en temmelig kompleks virkningsmekanisme i forhold til så mange andre stoffer, hvilket mangedobler risikoen for uheldige interaktioner. Derudover sænker det tærsklen for epileptiske anfald, hvilket yderligere gør det til en rigtig dum ide at blande tramadol med andre stoffer.
Faktisk mener jeg at kunne huske at have læst en trip-rapport om en dude der specifikt kombinerede ritalin og tramadol, og endte med at få et epileptisk anfald, og pådrog sig en vedvarende hjerneskade. Efter hurtig googling viser det sig at jeg husker rigtigt:
https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=43591Dosen for tramadol er dog ti gange så stor som den du taler om at tage. Men pas nu rigtig godt på dig selv alligevel.
Jeg kan underbygge risikoen for epileptiske anfald ved indtag af tramadol alene. Jeg har haft to anfald forårsaget af tramadol (det er selvfølgelig kun et kvalificeret gæt), men det støtter blot TurboDiesels indlæg endnu mere.
Tramadol siges af læger at være et mildt opioid. Men ifølge min mening er det langt fra tilfældet. Det har utallige farlige interaktioner med andre stoffer. Og ifølge min erfaring bliver man lettere fysisk afhængig af tramadol og abstinenserne kan faktisk være værre end abstinenser efter oxycodon eksempelvis. Tramadol er et stof, jeg mener, mange undervurderer farligheden af i stor stil. Selv læger.
Var jeg læge ville jeg langt hellere udskrive kodein, hvis vi skal ned i de milde smertestillende, eller eksempelvis pregabalin (Lyrica). Faktisk er jeg tæt på at gå så langt at sige at oxycodon eller morfin er sikrere, men her må jeg indrømme at min viden er for lille til at udtale mig. Men kort sagt, tramadol er et stof utroligt mange undervurderer farligheden af.