Alshabab skrev:
Det var bare for at gøre opmærksom på at de i flere af testene, tester for buprenorphine uafhængigt af de andre opioder. Går ud fra at det er i i tilfælde af at folk modtager det fra lægen.
Bare almen oplysning
Du kan jo få alle slags opiater og opioider af lægen. Du kan sågar få heroin i pilleform - det har i hvert fald kørt på forsøgsbasis i København til behandling af misbrugere. Den test politiet bruger vil blot vise positiv ud for opiater, uanset hvilken type du har indtaget.
De gange jeg er blevet stoppet, har jeg bare skullet fremvise mine recepter på opiater og benzoer, så har de ladet mig køre videre.
Men nu skal det siges jeg får mine recepter til smertebehandling, ved ikke om der er andre regler gældende for substitutionsbehandling, men umiddelbart kan jeg ikke se hvordan politiet skulle kunne se forskel, så tror ikke der er forskel. Desuden kan politiet nægte at lade dig køre videre, hvis de vurderer, du ikke er i stand til at køre på betryggende vis på din medicin.
I dag er reglerne dog blevet strammet en smule, således at du kan blive frataget køreretten i eksempelvis den første måned efter du starter på fx. oxycontin, så man vender sig til medicinen og ikke længere er så påvirket, som man kan være i starten.
TV3 har i det sidste stykke tid kørt et program, der hedder Politirazzia, der har man flere gange set den teknologi politiet bruger til at teste personer, de mistænker for at være narkopåvirket.