Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 18:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,
jeg overvejer at præve et psykedelisk trip.

Jeg har før taget 2c - et eller andet LSD og svampe. Men det har altid været sammen med store mængder kokain, afm, alkohol osv så jeg ikke aner hvad der er hvad. Det eneste jeg har fået ud af det er ikke at kunne huske aftenen overhovedet.

MDMA er vel det tætteste jeg har væet på et psykedelisk trip.

Jeg har desuden også prøvet et K-hole.

Hvad er der, der gør at så mange synes det er så fantastisk og være helt væk? Det skal ikke forstås negativt, jeg vil bare gerne høre hvad man oplever, hvordan det føltes etc. Det skal dog siges jeg er en af dem, der ikke kan lide at ryge skunk og hash, fordi jeg ikke kan stoppe mine egne tankerækker osv.

Jeg har adgang til LSB og svampe.
Og så er der jo research kemikalierne 1P-LSD, 2C-E som skulle være stærkere end de andre 2c varianter, AMT, 5-MeO-DIPT. og for et årstiden siden var LSZ overalt på RC-sites, det synes jeg ikke det er længere,

Hvad vil være bedst efter Jeres personlige mening at starte med?
Hvad er det, det er så fedt individuelt, ved at være helt blæst?
Er 1P-LSD lovligt i Danmark?
Hvad er forskellen på et K-hole og et trip?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det er ikke for at være helt væk, jeg tager psykedeliske stoffer men for at være helt til stede :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Har kun prøvet 2c-b og svampe. Hvis det var for at være 'helt væk' havde jeg nok valgt heroin eller lignende, men det har jeg ikke rigtig lyst til. Hehe. Så det kommer lidt an på hvad du søger/leder efter? Hvis det er at være helt væk, ville jeg vælge noget andet.

I øvrigt lyder det da lidt som en sprængfarlig cocktail ''
Jeg har før taget 2c - et eller andet LSD og svampe. Men det har altid været sammen med store mængder kokain, afm, alkohol osv så jeg ikke aner hvad der er hvad.''

Medlem

2 omgamg mærker, med dom på, og så bare lig dig ned og nyd noget godt musik, og så kan du barr flyde ind i dine omgivelser

Junior medlem

Bo Dega skrev:
Har kun prøvet 2c-b og svampe. Hvis det var for at være 'helt væk' havde jeg nok valgt heroin eller lignende, men det har jeg ikke rigtig lyst til. Hehe. Så det kommer lidt an på hvad du søger/leder efter? Hvis det er at være helt væk, ville jeg vælge noget andet.

I øvrigt lyder det da lidt som en sprængfarlig cocktail ''
Jeg har før taget 2c - et eller andet LSD og svampe. Men det har altid været sammen med store mængder kokain, afm, alkohol osv så jeg ikke aner hvad der er hvad.''

Normalt er jeg ikke til psykedeliske stoffer, så jeg opsøger dem aldrig ædru. Men er jeg påvirket og dermed dårligere dømmekraft ryger det indenbords, hvis jeg får det tilbudt. Men ja, det har galt i nogle sindssyge episoder.

Det er vel blandt andet derfor jeg har prøvet snart samtlige stoffer der findes. Er jeg påvirket og bliver tilbudt noget tænker jeg ikke et sekund over det. Så skal det bare prøves. Dog er jeg åndsnærværende nok til ikke lige at sluge 10 f2ere og værende pisse fuld :) ?h jeg savner f2ere.. Hvad jeg ville give for dem i dag.

Så vidt jeg ved må læger ikke længere udskrive Flunitrazepam til nye patienter, men folk der fik dem før forbuddet trode i kraft må stadig få dem udskrevet. Er dette korrekt?

Der er ellers stort set ikke den ting i dag, der ikke er til at få fat i, bland andet på grund af internttet, men Flunitrazepam kan jeg bare ikke finde. Selv 10mg tønder med Fentanyl (som ellers kun bruges på sygehuse) er relativt lette at få fat i. Det fentanyl de har i ambulancer, hvis nogle skulle være dumme nok til at snuppe sådan en taske, er 4 amupuller med 2 mg i hver.

Og så er der desuden en kæmpe mængde barbiturater i de tasker, hvilket undrer mig meget, når man tænker på, hvor farlige barbiturater er.

Senest rettet af Athlos 01 maj 2015 01:08, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Så man er ikke helt væk og ukontaktbar på LSD eller svampe? Jeg memer tab af kognitivitet, styr over motoriske bevægelser, potentiel farlig for ens venner og folk omkring en osv,

Et eksempel - hvis jeg er på Emma og politiet af den eller anden grund til snakke med mig, kan jeg sagtens spille fuldstændig ædru (når jeg vil) og så 2 minutter senere stå ude på dansegulvet helt væk i lys, musik osv.

Er der nogle der kan sammenligne et psykedelisk trip med hvordan man føler det, når man har det alder bedst på emma? Og sammenligne det med et k-hole.

Og blot beskrive hvad i selv oplever, når i tager diverse ting, hvorfor i gør det og hvad i får ud af det,

Jeg ved ikke om det på nogen måde har noget med hinanden at gøre, men efterhånden som jeg er blevet ældre kan jeg hverken ryge hash eller skunk uden at få en form for midlertidig psykose, hvor jeg er helt panisk, ude af kontrol til at stoppe mine tankerækker, bange osv. Kan dette være et tegn på at jeg burde holde mig fra psykedeliske stoffer eller er der ingen sammenhæng what so ever.

Dedikeret medlem

Nej, du er typisk ikke fuldstændig ukontaktbar på psykedilika, men det ændrer eller tweaker dit mindset, hvorpå man kan virke distret/forvirret. Det er ikke noget jeg ville begive mig ud i ''byen-i-byen'' på som førstegangstrip hvert fald. Og nej, du skal ikke forvente den samme "kærlighedsfølelse" eller hvad man kalder det - serotonin eksploderer i hovedet på dig når du er på mdma. Du skal være klar på (hvis man kan det) at trippet i nogle tilfælde kan afstedkomme negative tanker og tankemønstre.
Hvis du ikke kan ryge hash eller skunk vil jeg fraråde dig at prøve psychedelics. Hvis du i så fald alligevel beslutter dig for det, så gør det i rolige omgivelser og gerne med en tripsitter - en ven du kender godt og er tryg ved. Og læs alt hvad du kan om det stof du vælger (inden indtagelse).

Junior medlem

Bo Dega skrev:
Nej, du er typisk ikke fuldstændig ukontaktbar på psykedilika, men det ændrer eller tweaker dit mindset, hvorpå man kan virke distret/forvirret. Det er ikke noget jeg ville begive mig ud i ''byen-i-byen'' på som førstegangstrip hvert fald. Og nej, du skal ikke forvente den samme "kærlighedsfølelse" eller hvad man kalder det - serotonin eksploderer i hovedet på dig når du er på mdma. Du skal være klar på (hvis man kan det) at trippet i nogle tilfælde kan afstedkomme negative tanker og tankemønstre.
Hvis du ikke kan ryge hash eller skunk vil jeg fraråde dig at prøve psychedelics. Hvis du i så fald alligevel beslutter dig for det, så gør det i rolige omgivelser og gerne med en tripsitter - en ven du kender godt og er tryg ved. Og læs alt hvad du kan om det stof du vælger (inden indtagelse).

Er der et bestemt stof, du vil anvende som "begynderstof".

Nu har jeg jo taget tingene før uden at få bad trips, men det er nok svært at sammenligne, når jeg har været påvirket af alt muligt andet.

Findes der stoffer til at "stoppe" et badtrip? Som benzo til for meget kokain, naloxone til for mange opiater et cetera.

Eller vil det bedste bare være en røvfuld indslumringspiller og rivotril eller propofol og så falde i søvn så hurtigt som muligt (hvis det er overhovedet er muligt at falde i søvn).

Og selvfølgelig er det ikke i byen jeg vil prøve det. Jeg har snakket med en god flok venner om til sommer at finde os et hyggeligt sted og slå lejer og så indtage et eller andet med en der er "trip sitter".

Dedikeret medlem

Medmindre man er til direkte fare for sig selv og andre, så er det nok bedst bare at komme igennem den, men ellers kan man godt have nogle valium eller lignende i nødstilfælde.
Som sagt har jeg kun prøvet 2c-b og svampe. Svampene giver imo lidt af det hele - tankefordybelse, forstærkede sanser etc. Sikkert et meget godt startertrip i lave doser, men igen så kommer det an på hvilken virkning du vil ha. 2c-b er mest bare farver, som i sig selv godt kan fucke lidt med en (især ved høje doser), men ikke i samme grad som svampene. Læs nogle triprapporter herinde evt. Det skal også siges at begge kan give lidt bodyload - en følelse af forbigående kvalme, i nogle tilfælde opkast.

Junior medlem

Altså det vil sige, man ikke er fuldstændig hjernedød og ude at stand til at kommunikere med andre, som det kan ses hvis folk fx. tager en gigantisk mængde benzodiazepin.

Man vil være bevidste omkring folkdene omkring sig, men blot opleve sjove ting eller hvordan? Er det euforisk? Så vidt jeg ved er er psykedeliske stoffer en serotonin agonist, hvorfor man burde opleve eufori?

På MDMA fx. kan jeg det ene øjeblik være helt væk og dybt inde i mig selv og være fuldstændig euforisk og i sekundet efter være helt ædru og være fuldt kognitivt fungerende.

I et K-hole er du bare i et k-hole indstil du ikke er det længere, men har mistet alt kontrol over sin krop, sind og kognition. Er det en mellem ting mellem disse to oplevelser?

Du skal ikke prøve at sammenligne et k-hole eller mdma med svampe eller andre psychedelicks. Det får du intet ud af.

Det ene øjeblik kan du være fuldstændig forelsket med alle omkring dig, kort tid efter kan det føles som om alle stirrer dig ned. Samtidig kan jeg sagtens blive meget indelukket, og verden omkring mig føles ligegyldig da jeg har det bedre end jeg kan forestille mig:D

Medlem

Geografisk sted: ???
Athlos vil råde dig til at researche lidt om de forskellige psychedelias, deres virknings måde og de effekter der kommer deraf.

Det er fint du stiller spørgsmål, men set ud fra at du sammenligner psychedelia med MDMA og K, så har du altså en masse at indhente. Sæt dig ind i de forskellige psykedeliske stoffer, rent videnskabeligt. På den måde undgår du fortvivl og ved (næsten) præcis hvad du kan forvente plus du er sikker på hvad det er du sidder med i hænderne.

2c-b, AL-LAD, 2c-e samt Salvia ville jeg helt klart anbefale som førstegangs oplevelse, og sørg for du ikke er på alt muligt andet. En ren psykedelisk oplevelse er klart det bedste.

Junior medlem

Freelancer skrev:
Athlos vil råde dig til at researche lidt om de forskellige psychedelias, deres virknings måde og de effekter der kommer deraf.

Det er fint du stiller spørgsmål, men set ud fra at du sammenligner psychedelia med MDMA og K, så har du altså en masse at indhente. Sæt dig ind i de forskellige psykedeliske stoffer, rent videnskabeligt. På den måde undgår du fortvivl og ved (næsten) præcis hvad du kan forvente plus du er sikker på hvad det er du sidder med i hænderne.

2c-b, AL-LAD, 2c-e samt Salvia ville jeg helt klart anbefale som førstegangs oplevelse, og sørg for du ikke er på alt muligt andet. En ren psykedelisk oplevelse er klart det bedste.

Hehe er det så åbenlyst jeg aldrig har gidet at sætte mig videnskabeligt ind i psychedelia i modsætning til alt andet? Jeg finder det sjovt at du spotter det så nemt.

Jeg takker for dit råd og vil følge det. Trip reporter er fint nok. Men jeg stoler aldrig 100% på dem, fordi de kan have indtaget alt muligt andet i deres brændert og glemt at skrive det eller være på medicin i forvejen, som de tror ikke påvirker stoffet, men som i virkeligheden gør. Derfor er sidder som pubmed altid min fortrukne kilde til viden. Dit indlæg var lige hvad jeg havde brug for.

Medlem

Godt at høre det kunne bruges, var bange for det kom ud lidt negativt :D

Godt! Vil også lige tilføje at man som regel er hundrede gange mere væk på K og MD end de fleste psychedelics (Lige bortset fra Salvia, så kan vi snakke om at befinde sig i Alpha Centauri)

Trip report er en god måde at få en idé om hvordan det er, men detaljeret research og selv at prøve det er et must.

Det er desuden meget vigtigt de første par oplevelser med psykedelia at du er sammen med kammerater og du IKKE er til vild fest, psychedelia er hovedsageligt altså ikke fest stoffer men noget du tager i rolige eller "normale" omgivelser for at få det meste ud af det personligt da man kan få nogle utrolig introspektive oplevelser som kan udvikle dig som person og lære en, en masse.

Håber du kommer godt derud af og du får en god oplevelse, og smid lige en trip report når du når så langt! ;)

Junior medlem

Freelancer skrev:

Godt! Vil også lige tilføje at man som regel er hundrede gange mere væk på K og MD end de fleste psychedelics (Lige bortset fra Salvia, så kan vi snakke om at befinde sig i Alpha Centauri)

Trip report er en god måde at få en idé om hvordan det er, men detaljeret research og selv at prøve det er et must.

Det er desuden meget vigtigt de første par oplevelser med psykedelia at du er sammen med kammerater og du IKKE er til vild fest, psychedelia er hovedsageligt altså ikke fest stoffer men noget du tager i rolige eller "normale" omgivelser for at få det meste ud af det personligt da man kan få nogle utrolig introspektive oplevelser som kan udvikle dig som person og lære en, en masse.

Håber du kommer godt derud af og du får en god oplevelse, og smid lige en trip report når du når så langt! ;)

Freelancer skrev:

Jeg tror, vores tankegange minder meget om hinanden. Derfor ramte dit indlæg så præcist mht. den viden jeg mangler.

Men det bliver netop i rolige omstændigheder hjemme hos mig. Vi er 2 der tager noget og så har vi en trip sitter. Jeg har rivotril, flydende ketamin af medicinsk kvalitet, og flydende stesolid i medicinsk kvalitet. Så ved bad trip bliver det først et par rivotril, virker det ikke må bliver det en af de to andre IM. Jeg skal ikke opleve et bad trip i hvert fald. Og ja, det er Stesolid Emulsion så det er ikke er ikke det skaber ikke efterfølgende ubehag med injektionsstedet. Men tvivler på det kommer så vidt ;) Bliver en meget lille dose LSD jeg prøver først.

Jeg er og har aldrig været super interesseret i psychedelica, da jeg anvender medicin/stoffer til bestemte formål, og jeg har aldrig kunnet se noget forrmål med psychedelica. Indtil nu. For en del år siden havde jeg en depression og jeg har aldrig fundet ud af hvorfor. Måske kan jeg komme tættere på et svar med psychedelica. Måske ikke. Men det er forsøget værd og noget man sikkert bør prøve en gang, når man har væet igennem alle andre kategorier af stoffer og medicin :)

Men jeg vil smide en trip report op, hvis der sker noget, der er værd at fortælle om :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Citat:
Vil også lige tilføje at man som regel er hundrede gange mere væk på K og MD end de fleste psychedelics (Lige bortset fra Salvia, så kan vi snakke om at befinde sig i Alpha Centauri)

jeg ved ikke hvad du ligger i "væk", men den regel giver ikke meget mening imo, det kommer vel an på dosis og tolerance?

min stupide fætter åd 1 gram mdma inden for 30 min til sidste tam tam, han blev monster blæst og sejlede lidt rundt, men det var ikke værre end at han kunne danse og hyggede sig for vildt (vi andre blæste på 150-300 mg af samme mdma så kvaliteten fejlede ikke noget)

150 mg er normal dosen for mdma, så han har taget 6 gange mere end det

lad os så sige at en lsd dosis er 150 ug, og svampe 1.5 gram, hvis han havde ædt 900 ug lsd eller spist 9 gram svampe så tror jeg nok det havde taget en anden drejning

har selv været en idiot og spist over 1 gram mdma på nogle timer og været ufattelig blæst, men jeg var stadig ikke mere blæst end da jeg åd omkring 4 gram cubensis svampe, det er 2 helt forskellige måder at være blæst på, og imo så bliver du altid mere "væk" af psykedeliske stoffer hvis du tager en tilsvarende høj dosis

ketamin er en anden sag da det virker mere psykedelisk end mdma, men at det skulle være 100 gange stærkere end andre ting kan jeg ikke sætte mig ind i, kan du uddybe hvad du mener her?

Senest rettet af Crime 09 maj 2015 21:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Med væk mener jeg du mister meget mere motor kontrol og kognitive evner på K og MDMA i de rette doser. Når man fyre den max af på MD og ikke kan andet end at sidde og rulle med hovedet imens man har den vildeste ko-kæbe, man vælter en del mere rundt og virker meget mere forvirret i forhold til fx. syre eller svampe.

Selv på en standard MD dose kan jeg fx. i peaket ende med en ondskabsfuld gnaske kæbe så jeg ikke magter andet end at sidde og nyde euforien imens jeg gumler.

Derimod har jeg en oplevelse hvor jeg indtog 2x 1p-lsd mærker (100mcg x2), 10mg 2c-b, 10gr trøfler samt en ukendt dose 4-aco-dmt, hvor jeg var meget mere frisk og velfungerende, vi rendte rundt og lavede god aftensmad og tog ud og cykle. Det havde jeg ikke været i stand til i en god Emma blæser eller keta koger.

Det samme gælder engang jeg tog 4 mærker AL-LAD (150mcg pr mærke)

Og lige med Salvia afhænger det ikke af dose, det mildeste ekstrakt (5x) blæser dig ud i en helt anden galaxe selv på et mikro hovede på de der super billige mini-piber til en 10'er. Medmindre vi snakker at tykke bladene eller lave the af det, hvilket er dumt hvis man forventer en psykedelisk oplevelse.

Hop lige ind i kampen, overdrivelse fremmer forståelse :D

Medlem

Athlos skrev:
Freelancer skrev:

Freelancer skrev:

Jeg tror, vores tankegange minder meget om hinanden. Derfor ramte dit indlæg så præcist mht. den viden jeg mangler.

Men det bliver netop i rolige omstændigheder hjemme hos mig. Vi er 2 der tager noget og så har vi en trip sitter. Jeg har rivotril, flydende ketamin af medicinsk kvalitet, og flydende stesolid i medicinsk kvalitet. Så ved bad trip bliver det først et par rivotril, virker det ikke må bliver det en af de to andre IM. Jeg skal ikke opleve et bad trip i hvert fald. Og ja, det er Stesolid Emulsion så det er ikke er ikke det skaber ikke efterfølgende ubehag med injektionsstedet. Men tvivler på det kommer så vidt ;) Bliver en meget lille dose LSD jeg prøver først.

Jeg er og har aldrig været super interesseret i psychedelica, da jeg anvender medicin/stoffer til bestemte formål, og jeg har aldrig kunnet se noget forrmål med psychedelica. Indtil nu. For en del år siden havde jeg en depression og jeg har aldrig fundet ud af hvorfor. Måske kan jeg komme tættere på et svar med psychedelica. Måske ikke. Men det er forsøget værd og noget man sikkert bør prøve en gang, når man har væet igennem alle andre kategorier af stoffer og medicin :)

Men jeg vil smide en trip report op, hvis der sker noget, der er værd at fortælle om :)

God tankegang, psychedelia er pisse sjovt og der er intet galt i at tage det for sjov men det er bare vigtigt at have en bagtanke oveni når man tager det, da det er ligeså meget et værktøj som et euforiserende stof.

Vil dog sige du ikke burde starte med en "lille" dosis, for din egen skyld. Det er lidt spild, den dose der er lagt på et mærke (Set bort fra der selvfølgelig findes få idioter der putter hjernedøde mængder på et mærke) er minimums dosen for en standard oplevelse, har oplevet at tager man mindre får man ikke rigtigt andet ud af det end at man får det lidt underligt.

Start med et enkelt mærke, og så hav en joint og et par rivos klar just in case :)
Tvivler dog på du kan forvente et badtrip, mit indtryk er at man skal psykisk være lidt ustabil eller ude og skide før risikoen virkelig er der, eller også skal der ske noget tragisk imens man tripper. Bad trips er meget hyped imo.

Not trying to tell you what to do, taler bare af egen erfaring :)

Junior medlem

Citat:
God tankegang, psychedelia er pisse sjovt og der er intet galt i at tage det for sjov men det er bare vigtigt at have en bagtanke oveni når man tager det, da det er ligeså meget et værktøj som et euforiserende stof.

Vil dog sige du ikke burde starte med en "lille" dosis, for din egen skyld. Det er lidt spild, den dose der er lagt på et mærke (Set bort fra der selvfølgelig findes få idioter der putter hjernedøde mængder på et mærke) er minimums dosen for en standard oplevelse, har oplevet at tager man mindre får man ikke rigtigt andet ud af det end at man får det lidt underligt.

Start med et enkelt mærke, og så hav en joint og et par rivos klar just in case :)
Tvivler dog på du kan forvente et badtrip, mit indtryk er at man skal psykisk være lidt ustabil eller ude og skide før risikoen virkelig er der, eller også skal der ske noget tragisk imens man tripper. Bad trips er meget hyped imo.

Not trying to tell you what to do, taler bare af egen erfaring :)

Tak for endnu et godt indlæg. Det bliver hele mærket på en gang så. Hvad jeg tænker på nu er om du synes jeg skulle inkludere end omgang 2C-E samtidig? Vil det gøre trippet dejligere?

Jeg mener, hvis jeg tager tramadol og oxycontin og lige smider 750 mg lyrica oven i (som jeg ikke er vant til) så bliver euforien langt større. Eller vil LSD'en være nok grundet min nul-tolerence?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
alle folk har forskellige tolerancer, 150 mg mdma får jeg stort set ingen rus ud af, men 1 mærke på 150 ug er nok til at jeg tripper for hårdt i 10 timer, da jeg peakede første gang på 135 ug var jeg ude af stand til at kommunikere i en time, jeg fattede ingenting af de andres samtaler

Citat:
Et eksempel - hvis jeg er på Emma og politiet af den eller anden grund til snakke med mig, kan jeg sagtens spille fuldstændig ædru (når jeg vil) og så 2 minutter senere stå ude på dansegulvet helt væk i lys, musik osv.

når han siger at han kan agere normalt på mdma hvis det er nødvendigt så kan han heller ikke have været så langt væk, hvis man er helt væk er der ikke nogen off knap

det kan gå begge veje og måske er 1 lille dosis psykedeliske stoffer nok til at gøre ham mere væk og på en helt anden måde end det han har prøvet på en tilsvarende dosis mdma, det er ihvertfald tilfældet for mig og mange af dem jeg har trippet med

så når man ikke kender hans tolerancer og hvordan han reagere på begge ting synes jeg det en helt forkert overdrivelse

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]