Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 04:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Kære psykonauter.

Jeg har i 4-5 mdr brugt og øget dosen gradvist af MSJ Valium.

Pillerne, er efter sigende lavet i Asien og burde indeholde ml. 8-30mg Diazepam (who knows - kunne være RC's).

Jeg skal til læge imorgen for at få et alternstiv til nedtrapning, og derfor vil jeg høre jer - med erfaring;
bør jeg vælge noget med kort halveringstid - i modsætning til diazepam - eller bør jeg få noget med lang halveringstid, som så bliver kontrolleret grundigt i form af nedtrapningen?

Jeg ønsker virkelig at komme så let og smertefrit ud af dette misbrug, så håber I vil komme med inputs.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hey du - MSJ er fra Sri Lanka, og det er højst sandsynligt ikke diazepam - men derimod etizolam, er hvad jeg har kunne læse mig frem til - den er lidt underlig, for det blir solgt som diazepam, men halvveringstiden er meget kortere...

Jeg vil helt klart anbefale dig at få en med lang halvveringstid og så vil jeg anbefale dig at bruge Risolid (chlordiazepoxid) til formålet - det vil holde dig abstinensfri og samtidig ikke give nogen nævneværdig rus - jeg har selv brugt det før til udtrapning og det er helt og aldeles fænomenalt! - jeg tror heller ikke at din læge vil udskrive et præparat med kort halvveringstid..
Det er en rigtig let opgave på den måde syntes jeg - og så har du ikke misbrugt i såå lang tid igen - og tillykke med indsigten, godt du får den nu og ikke om flere år!!

Held og lykke med det!! =)

Medlem

Sjovt nok har jeg også følt, at effekten stoppede ret hurtigt, men troede blot, det var pga. resistens.

Har ikke selv kunne finde meget info om disse MSJ'er, så sætter pris på din info.

Mange år siden, jeg har været aktiv herinde, men kan godt huske DIG (positivt; en erfaren og vis person).

Vil notere det nævnte stof og bruge det som reference.

Sætter enormt pris på dit svar og din "medfølelse".

Tak!!

Medlem

Vil så lige nævne, at jeg er oppe på 20-30 mg om dagen (etizolam), så helt sjovt bliver det nok ikke.

Kan jeg få udskrevet de Risolider, dyrke noget motion, få noget sex samt en bajer eller to inden sengetid, så er jeg sikker på, det nok skal gå.

Kan se, at halveringstiden på Etizolam faktisk kun er 3-4 timer (!?)
Dette gør faktisk min frygt for udtrapning langt lavere, da man vel antager, at Diazepam har en halveringstid på ca. 3 døgn - korrekt?

Hvor lang tid, vil du gætte på, det vil tage mig at være "fri"?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig!!

Forresten, i matas kan du købe bladrian dråber - disse kan også tage toppen af abstinenserne, især i afslutningsfasen og er ret så sikre at benytte sig af - men det er dråberne (ekstrakt) jeg vil anbefale, ikke tabletterne med humle og bladrian, men det er nok en smagssag, du kan jo prøve dig lidt frem =)

Og hvis din læge er sød, vil han/hun måske udskrive lidt melatonin til at hjælpe på søvnen - kan ikke se hvorfor det skulle være et problem, især hvis du overholder dine aftaler med din læge og dig selv ikke mindst =) Heller intet misbrugspotentiale at finde i melatonin - de forhandles i dk under navnet circadin=)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hov, vi overlappede lige hinanden der... Det er klart, at dem med kort halvveringstid har størst misbrugspotentiale, defor man altid skifter til at præparat med en lang halvveringstid ved udtrapning/seponering..

Hmm, jamen det kommer lidt an på hvordan du tager det mentalt, men en måneds tid med udtrapning skal du nok regne med, men det er det værd, for du har ikke lyst til at være abstinent!! =) Du slippe nok ikke for influenzasymptomer, tynd mave og sådan lidt, men ikke noget en mand med motivationen iorden ikke kan klare!

Medlem

Sætter stor pris på din tid og viden - atter tak!

Gir' lyd imorgen.

Fortsat god søndag. ☺

Senest rettet af Username 22 mar 2016 15:12, rettet i alt 1 gang.

Medlem

8)

Senest rettet af Username 12 jul 2015 22:10, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder umiddelbart ret fornuftigt! Godt for dig! =)

Det lyder som en morgen, middag og aftendose du starter ud med, det var præcis det jeg gjorde - efter en uges tid, smed jeg middagsdosen, og efter en uges tid mere, halvverede jeg morgen og aftendoseringerne, for til sidst at droppe morgen dosen og til allersidst glemte jeg faktisk helt at tage aftendosen på 2,5mg overgangen var overraskende gnidningsfri.. Havde en lille uge med tynd mave og en smule uro der kom og gik i løbet af dagene, mindsket med baldriandråberne og så; bum, slutprut..

Dråberne kan du sagtens tage i løbet af dagen - jeg har fundet dem ret effektive, til hvis en pludselig trang skulle opstå, så lige nappe en 5-6 dråber og 15min efter letter trangen en hel del og ofte stoppede helt!

Big up til dig! Du bliver rigtig glad for din beslutning!! =)

Medlem

Jamen så har jeg jo, umiddelbart, fat i den lange ende.

Hvad med angst-følelse; har du erfaring med det? Jeg frygter jo, at den kommer frygtindgydende tilbage efter forløbet. Brugte trodsalt bz'er mod dette. Skal siges, at jeg er i kontakt med en person indenfor psykiatriens verden, som hjælper med at "rykke rødderne op", så det er jo helt basalt en kæmpe hjælp i sig selv - ja, mere end hvad selvmedicinering og en, stresset, praktiserende læge kan tilbyde.

Tak for råd, opbakning og støtte!

Jeg elskede engang, som nysgerrig teenager, dette forum for al den spændende viden om euforiserende stoffer, som det nu en gang indeholder, men nu endnu mere for de (i dette tilfælde, dig), for den ærlige hjælp, som er ret svær at få i form af kontrol af selv samme.

I min kommende opvækst vil jeg gøre alt for at holde hånden over et site som dette! Der er helt sikkert folk derude, som ønsker det lukket - hvis jeg kender samfundet ret...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mht angst, så er det ikke noget jeg rigtigt kan snakke med om, men det er der helt sikkert andre der kan rådgive dig omkring - jeg brugte dem rekreativt, for længe og så klappede fælden! Tror det var medvirkende til, at jeg snød mig selv til at retfærdiggøre mit misbrug og gang på gang udsætte nedtrapning og stop...

Men, rigtig godt at du har kontakt til psykiatrien, så du får noget face-to-face støtte, samtidig med at du sejrer over dit misbrug - det kunne meget vel være en afgørende faktor for dig=)
Fedt!!

Medlem

Tvivler stærk på det er Etizolam. Pillerne sælges alt for billigt til at det kan være Etizolam. I hvert fald hvis pillerne skal forestille at indeholde 8-30 mg Etizolam. Indeholder de 1 mg Etizolam er det derimod en anden historie. Hvis det skulle være et RC vil det være et RC som er billigere at producere. Har men prøvet diazepam af medicinsk kvalitet er man ikke i tvivl om, hvorvidt det er diazepam eller etizolam man indtager.

Men du er ikke i tvivl om, hvis du er er afhængig af en dosis der hedder 30 mg Etizolam det er mildest talt en dosis de færreste vil kunne holde sig vågne på.

Til topic-starter
Hvad angår din angst kan du snakke med din læge om at få et anti-psykotisk middel, mens du trapper ned og i perioden efterfølgende. Eksempelvis Quetiapin eller Risperidon. Jeg har selv benyttet Quetiapin i forbindelse med afvænning af benzodiazepin.

Derudover bør du selvfølgelig blive henvist til en psykiater, for at fokusere på årsagen til din angst, istedet for bare at gøre det mere medgørlig via medicin.

Dedikeret medlem

Det er muligt at de indeholder etizolam - hvem ved - men hvad får dig til at tro at du har indtaget 20-30mg etizolam dagligt (når nu pillernes indhold dybest set er ukendt)?
30mg etizolam ville tilsvare ca. 300mg diazepam! En kæmpe daglig dosis.

Insane psychedelia user!

Det er imo nemt at finde ud af om det valium(eller et benzo med lang halvveringstid), vs Etizolam(Kort halveringstid) Ved og se hvor lang tid der går før du rammes af rigtige abstinenser.

Da jeg var afhængig af etizolam gik der ikke meget mere end 10 timer, så var jeg i fuldblown abstinent tilstrand. Da jeg skiftede til valium i forbindelse med min udtrapning gik der halvandet døgn ca. før jeg var i fuld abstinent tilstand.

Det kan dog god være lidt farligt at lege med hvis der vitterligt er tale om så høje doser Etizolam. 30mg er en vanvittig dose. Da jeg var på mit højeste spiset jeg måske 10-15mg. Og selv det er vanvittigt når jeg kigger tilbage.

Desuden tror jeg ikke på at der er tale om én pille der indeholder mellem 8-30mg Etizolam. Det er simpelthen ikke muligt. Hvor mange tabletter tager du dagligt?

Dedikeret medlem

ragamuffin skrev:
Desuden tror jeg ikke på at der er tale om én pille der indeholder mellem 8-30mg Etizolam. Det er simpelthen ikke muligt.

Altså, det er selvfølgelig fysisk muligt. Men jeg synes også simpelthen det virker som om Username har fået noget info galt i halsen et eller andet sted :)

Insane psychedelia user!

Jojo. Slf er det muligt. Dårligt ordvalg.

Min pointe er at 8-30mg er VANVITTIGT med så potent et thienodiazepin.

Medlem

Hey folkens.

I mit første indlæg nævner jeg Diazepam, da jeg slet ikke er klar over, at disse piller indeholdt Etizolam (hvis de så overhovedet gør det - jeg har stadig ikke fundet nogen konkret kilde på info om dem).

Jeg antog, at jeg tog mellem 10-30mg Diazepam om dagen (hvilket var info, jeg fandt på et board vha. en google-søgning :| ), og ikke Etizolam. Så kan i selv skalere ned :)

PS. Det går godt herfra. 3 hårde uger og så gik det i bedring.

Tchüss

Dedikeret medlem

Godt at høre. Rigtig godt gået, Username!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]