Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedelia, dette er min første tråd, så hvis jeg gør noget forkert så sig endelig til så jeg kan fixe det!

Men her er min fortælling og mit spørgsmål: jeg har igennem en længere periode benyttet suboxone piller (8mg buprenorphine / 2mg naloxon), og har selv konkluderet at det bestemt IKKE skulle indtages med alkohol, da det er jo er en slags morfin. Men jeg snakkkede så lige med en kammerat her forleden som mente han havde indtaget 10 genstande over en periode på 6 timer og herefter havde han en times pause, og så tog han hvad der svarer til ca 1/16 af suboxone pillen :shock: . Så mit spørgsmål er: kan man godt mixe alkohol og suboxone/buprenorphine, eller er det noget man totalt skal holde sig fra? Og hvis det er så dødelig en kombo som normal morfin og alkohol er, hvordan kan det så være at min gut ikke fik noget negativt ud af pillen?
Fortsat god dag derude :D

Medlem

Alt efter dosis, tolerance og individuel biokemi, kan man godt slippe afsted med at blande små mængder alkohol og opioider.

Det er stadigvæk en fuldstændig hovedløs udfordring af skæbnen, og man kan sagtens ende med at dø af det. Det er absolut ikke risikoen værd, og er hamrende farligt. Især når der er tale om en så stærk opioid som buprenorfin. Endnu værre bliver det af, at der er tale om en knust pille, hvor der er taget en cirka dosis. Man bør generelt lade være med "cirka"-doser når det kommer til hårde stoffer - især et så stærkt som buprenorfin. Når man så samtidig smider alkohol oveni, så er det sgu decideret idiotisk og grænsende til livsfarligt.

Lad være med at blande opioider og alkohol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Er enig i det du skriver, men buprenorfin er da et af de svageste opioider der findes? Svært at OD på osv, derfor myndighederne så gerne vil have narkomanerne skiftet over til det.

On Topic: Aldrig gå på kompromis med de regelsæt man har omkring stoffer, som for eksempel ikke at blande morfika med alkohol eller lignende, uanset mængde. Det er tosset gambling, og altid dér det ender galt. Just dont..

Junior medlem

Mange tak for svarene. Men hvis man nu alligevel ville blande alkohol og buprenorfin, hvilke doser snakker vi så? Uden det er lethalt. Noget omkring 1 bajer, og 0,1mg buprenorfin, eller 10 bajere og 1mg? Er det farligt selv i enormt små doser, eller er det kun når man prøver nye grænser af ved begge stoffer? Og hvordan ville trippet være? Udelukkende brækfornemmelse og kun rende rundt og have det skidt, eller kunne man rent faktisk få et fedt trip ud af det? Kan nemlig huske da jeg morgenen efter en fest hvor jeg havde drukket mig enormt lam, tog en bane suboxone og det føltes som om jeg var meget fuld igen, hvilket faktisk var ret fedt. Kunne aldrig finde på at blande disse, men svarene fik vækket min nysgerrighed :wink:

Insane psychedelia user!

Buprenorphin er ikke et af de svageste opioider. Det er ca. 40gange så potent som morfin. Men har en bedre sikkerhedsprofil på respirationssystemet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]