Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 20:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hej psy.

Jeg har nu taget euforiserende stoffer i en del år, i en del forskellige doser, og stortset de alle almen kendte, og dyppet foden lidt i RC's også.. men det er en ting der altid vil nage mig, og det er mit comedown.
Hvordan tackler i hver og især tanken om at rusen snart at slut? at aftenen er ovre, og rushet ikke kommet tilbage?
At kæben gør ondt, og tungen tygget i stykker?
En klam smag i munden, og ondt i maven efter 2 pakker smøger?

Jeg har det rigtig stramt med comedown.. faktisk så slemt jeg er stoppet med at tage amfetamin på 3. år.
jeg har haft mine ture på mdma, men oftest altid med gode pauser, og det gør sku ikke rigtig noget for mig længere.
Mine doser er altid under 200 mg, og alligevel så føler jeg kun jeg har 2 timers velvære, og efter det tænker jeg kun på det kommende comedown, og den flygtige rus.

Ja, selv ved coke.. skal sidde med sniffebrættet og ligne en junkie der sniffer streger hver 5 minut for at det gør noget for mig.
Ellers kan jeg tage en streg, og 5 minutter efter sidder jeg og har lyst til den næste og kæde ryger smøger for at få undgå coke "mellem comedown"

Hvordan forholder i jer til det? flyder i bare med det og indser at aftenen er ovre, skifter i over til et andet stof? spiser noget mad? løber en tur?

Jeg har selv haft god erfaring med at skifte over til keta, :roll: sidst på aften. but still..
Comedown kommer og knepper mig i røven før eller siden.
Kan det passe nogle folk er mere udsat for det end andre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg sørger for ikke at tage for meget, så er det ikke noget problem. Tager sjældent andet end psychedelics og keta. Der er come down rimelig lækkert. Amfetamin tager jeg for at holde mig vågen en gang imellem, så når det aftager, er det tid til at sove, hvilket plejer at passe mig fint.

Når jeg har siddet og hygget sammen med nogle venner, er det altid med mdma eller ketamin. Med mdma bestemmer jeg mig for før jeg starter, at det bliver 2 doseringer og 6 timers velvære, efter det er det tid til joints og at sove.
Med ketamine er det nemt nok, der sniffer man bare til posen er tom. Der er sgu ikke noget comedown alligevel:D

Jeg tager hverken amf eller coke.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Tror sgu ikke man kan slippe helt for at mærke comedown (på stimulanser) på en negativ/mystisk måde. Joints plejer at hjælpe en del, men jeg ryger joints imens jeg blæser også, så ved ikke om det virker anderledes hvis man ikke gør. Alkohol kan nogle gange også hjælpe selvom det ikke kan anbefales..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Bo Dega sjovt du har det sådan med at joints hjælper, det plejer at give mig en klam paranoia på comedown hvis det har været en heftig tur på coke eller amfetamin. Coke er klart den værste comedown når man kender rusen imo, men man er altid ovenpå måske lidt irritabel hvis man får en god søvn og mad, men amfetamin er jeg altid HELT smadret dagen efter. På MDMA får jeg det endu bedre og synker ind i et meditations stadie hvis jeg ryger en god pind på comedown. Der plejer nedturen først at komme dagene efter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Til trådstarter jeg har det præcis på samme måde som dig. Jeg plejer bare at bide i det sure æble, og prøve at se positivt på tingene, selvom det kan være pisse svært, jeg ved at jeg har det meget bedre når jeg har sovet, tager ikke benzoer til comedown. Nej der er ikke noget værer end at ligge kl 6 om morgenen i en cocaethylene koger og vide man ikke kan sove de næste 2-3 timer og hjertet bare hamrer derud. Som der også er nævnt ovenfor er det en god idé at tage mindre som er noget jeg har gjort de sidste par gange det gør faktisk også comedown en hel del nemmere, men det er bare nemmere gjort end sagt med stimulanser. :evil:

Og er også med dig på den med en lille streg ketamin, den er sku god nok til at fjerne nedtur på comedown især på kokain, men ja comedown kommer før eller siden men ikke lige så kraftig. Vil dog ikke anbefale ketamin hvis man også har tilføjet en god sjat alkohol oven i sit coke bling, da det er en pisse farlig kombi.

Medlem

Der er ikke noget en Valium ikke kan klare mht nedtur..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
For mig handler det om, enten at være i godt selskab, ellers skal jeg bare være alene hvis jeg bliver ramt af et slemt comedown - men jeg plejer nu ikke at have det så hårdt... Har oplevet et par slemme comedowns på MDMA, men det plejer oftere at have noget at gøre med at jeg bliver utilpas når selskabet ikke passer mig længere. Så skal jeg enten være alene, eller lave ingenting/hygge med de rette mennesker. Som regel har jeg det faktisk overraskende godt på comedown og kan nogle gange være helt energisk dagen derpå efter en amfetamin/coke tur, det er selvfølgelig blot noget jeg forestiller mig, eller føler, for krop og sind bliver jo temmelig brugt af de substanser. Jeg tror i sidste at det handler om at tilpasse sine forventninger til stoffet og fokusere på flere aspekter i rusen, end blot velværet - at kunne være mere udadvendt og energisk mens det står på, er også to kæmpe bonusser for mig, men ved ikke om det er dem du hentyder til med "velvære".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
For det først er det meget vigtigt at spise, drikke vand, sove og hvile. For det andet vær meget påpasselig dine doser og combos. For det trejde er det vigtigt at ha tid til at udhvile ordentlig.

Når rusen er ved at aftage, er jeg som regel bare glad for at skulle sove og blive ædru igen. Det er bare rart og behageligt at slappe af, men jeg hører nok også til den gruppe der sjældent oplever noget negativt når man er på vej ned igen og faktisk godt kan lide at have tømmerboys

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Før i tiden fik jeg altid stor nedtur på, når en rus/aften aftog og var slut - nærmest trist og ked af det. Sådan har jeg det ikke mere, tror også det handler om at tænke positivt, og sige til sig selv, at der er masser af tid tilbage og der kommer MANGE fester i fremtiden, så det er nok for denne gang! =)

Amfetamin er helt klart den værste stimulans i mine øjne, når vi snakker comedown. Føj for den lede. Det kan sagtens tage 3-5 dage før mit humør er stabiliseret igen, af samme grund rør jeg det sjældent efterhånden. Kokain er bare træls når man ikke har mere, og vil ikke sige jeg får nedtur af kokain.
Jeg har erfaret mig at n2o kan være lækkert i den forbindelse, når en anden rus aftager. Jeg bliver også træt og søvnig efter en del patroner, og så det bare i køjen. =)

Vi er jo nok også meget forskellige hvad comedowns angår. En ting er sikkert, det altid træls at skulle ende en sjov aften, men hva' faen.

Medlem

snufkin skrev:
og faktisk godt kan lide at have tømmerboys

HAHA!! Fandme nej! Lidt ligesom dem som lægger billeder op på insta eller facebook af deres hjemmekreerede brunch med udskorne frugter og kalder det tømmermændsmad. Nooo way har de lavet det med tømmermænd. Alle som har oplevet tømmermænd ved at det ud over at være djævlens toturredskab også består af en utømmelig dehydrering, kvalme og periodisk opkastning, svært selvkritiske tanker omkring ens opførsel fra dagen før, for ikke at nævne en dundrende hovedpine som minder dig om at lyd og lys er dine nufundne ærkefjender.

De værste nedture jeg har haft har faktisk været på knust ritalin som vi sniffede samtidigt med vi drak masser af alkohol. Den comedown jeg fik hvér gang er og bliver den værste som selv ikke kokain, speed eller mdma kan måle sig med. Tror det har hærdet mig en vis grad men samtidigt også givet mig en irrationel frygt hver gang jeg kan mærke et skift i dopamin balancen som gør man kan komme til at forstærke effekten.

Jeg synes at du er en lille tøz John_Malk :D tømmermænd er sgu gode nok, så ved man, at man har haft det sjovt dagen/dagene før, også grine af det imens:)
Så kan man ligge og nyde hvor dårligt man egentlig har det, og have ondt af sig selv. Man ved jo at nedturen kommer, hvis man vælger at tage i byen.
Men jeg har kun prøvet ritalin to gange, også i kombi med alcohol, og det var fandeme også nogle lede tømmermænd i 2-3 dage.

Vh Ø Tripperen!

Medlem

Haha! Ja nok lidt når det kommer til tømmermænd, jeg bliver lige overrasket hver gang over hvor dårligt man får det både psykisk og fysisk :D

Mht comedowns, så har jeg sådan nogle brustabletter med vitaminer, (fås i lidl til 15kr.) Samarin pulver imod sure opstød, og så drikker jeg lidt godnat-te med urter til bedre søvn og hvis det ikke virker så tager jeg en benzo eller en halv seroquel pille oveni og stener lidt tv indtil jeg falder hen. Bare det at have sådan et lille ritual plejer at gøre underværker når jeg ved at det er ved at være tide til at holde igen med stimulanserne

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Snoezel skrev:
Jeg tror i sidste at det handler om at tilpasse sine forventninger til stoffet og fokusere på flere aspekter i rusen, end blot velværet

this so much.

udover det tror jeg du skal passe på med at tænke for meget over comedown. det kan umuligt være rusen værd, hvis du allerede 2 timer inde i et mdma trip sidder og tænker på, hvor nederen comedown er, fremfor at bare at nyde aftenen og så bare chille med dine venner indtil i går kolde. Det lyder som om du lægger for meget vægt på comedown frem for rusen og hyggen.

Hvis den er helt skidt kan du jo altid æde en benzo/seroquel alt efter rusen og gå max kold.

Medlem
Brugeravatar

Hey der... Efter sådanne aftener som du omtaler, er der lidt forskelligt man kan gøre for at komme ned igen!

Du kan drikke til du vælter, tage benzo, surfe eller bare leve den ud...

:rocking:

Medlem
Brugeravatar

Der er jo også de dejlige :joint: :rocking:

:idea: måske en ide til en der er bange for nedturen... :?:

Næste gang, så synes jeg du skal lægge dig en plan for, når festen er ovre...

Medlem
Brugeravatar

:cheers: Lige en ting til alle jer der fester og er bange for det i kalder downeren :!:

Hvorfor gør i det? I er jo bange for det i tager, eller mangel på samme?

Jeg mener seriøst i er latterlige at høre på, og det mener jeg! Nøjes da med øl, vin eller spiritus når ikke i kan klare mosten :!:

Medlem

sunshine reagge skrev:
:cheers: Lige en ting til alle jer der fester og er bange for det i kalder downeren :!:

Jeg mener seriøst i er latterlige at høre på, og det mener jeg! Nøjes da med øl, vin eller spiritus når ikke i kan klare mosten :!:

Du formår virkelig at drage nogle mærkværdige - ja, vel nærmere tragikomiske konklusioner, i størstedelen af dine posts.

Medlem
Brugeravatar

Wicked skrev:
sunshine reagge skrev:

Du formår virkelig at drage nogle mærkværdige - ja, vel nærmere tragikomiske konklusioner, i størstedelen af dine posts.

Tak :whogives: onanist!

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det er fedt at være høj, men man kommer altid ned igen, og det kan være ret så ubehageligt. Især nogle oplever den ekstra hårdt, mig inkluderet. At folk gør sig betænkninger om hvordan man minimerer det, er der vel intet problem i? :) 1 er, at det er komplet irrelevant for den samtale/debat der er kørende og blot er unødig støj, det bidrager også til en tone, der ikke er ønskværdigt i noget online fælleskab.

On-topic:
Har ikke rigtig noget at tilføje. En genstand eller to på comedown er en ok løsning, ellers har jeg plejet at ride den ud, spise sundt dagene efter og holde ordentlige pauser.. Det virker til at minimere ubehag for mig.

Men der er altid benzo.

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]