Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har efter en længere kamp fået politiet til at udlevere to mærker AL-LAD som jeg bestilte tilbage i marts. Nu sidder jeg her og tænker på, om der mon stadig er nogen effekt i dem... Først og fremmest har de nok haft dem pakket ud for at teste dem - jeg ved ikke, hvordan det foregår, men jeg forestiller mig at de dypper mærkerne i en væske. Påvirker det dem? Derudover mindes jeg at have læst, at stoffet ETH-LAD skulle være relativt ustabilt og miste noget potens allerede efter et par måneder. Er der nogen der kan sige noget om AL-LAD?

Admin
Brugeravatar

Uden at vide det, ville jeg tro al-lad har ca samme stabilitet som LSD. Strukturelt har det de samme features, som er problematiske i LSD. Med jeg tror, de opbevarer det godt ved politiet. Ihvertfald hvis det har ligget ved retskemi det meste af tiden. For at analysere det har de bare taget en lille prøve ud fra et af mærkerne. Det er ikke noget indgreb i det samlede, de har beslaglagt. Hvis opbevaret ordentligt kan LSD holde i nogle år. Så umiddelbart ville jeg stadig tro, at dine mærker er aktive. Når du prøver dem, synes jeg ihvertfald ikke du skal dosere højere end normalt, fordi du tror de ikke er aktive længere. Jeg gjorde selv samme fejl, fordi jeg engang havde haft nogle dråber til at ligge på trækpapir i et års tid i et skab. Så jeg tog 3 dråber i løbet af nogle timer. Men det sparkede ligeså meget røv som dengang det blev dryppet på :oops:

-Jimmy Carter

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fedt at du endte med at få det udleveret!

Jeg har set flere nævne at deres AL-LAD mærker, opbevaret ved stuetemperatur, ikke havde mistet noget potens efter 2-3 år, så jeg tror bestemt ikke at du har noget at frygte.

Denne stofgruppe er ret kendt for at være ustabil men jeg tror ikke at det er så slemt som nogen vil påstå. Der er i hvert fald mange historier på nettet som peger i en anden retning, en af de bedre er denne, sakseret fra Erowid:

Citat:
An unopened, brown-glass vial of 1951 Sandoz LSD-25 (Delysid) was contributed to a gathering in celebration of Albert Hofmann's 100th birthday. The vial had been in the possession of a single person for the last 30+ years, stored casually, mostly in darkness. When opened, the powder was a very light brown-sugar to salmon color. One chemist described the fluffy, clumpy, sparkly crystalline powder as looking like "crushed needles". It was weighed and dissolved into four-ounce liquid doses containing between 100 and 110 micrograms each (± 10%).

Storage & Degradation

Although the vial was completely sealed, without cracks, one of the major questions was whether there would be significant loss of potency by degradation as a result of the 55 years that had passed since it was manufactured. After trying it, the predominant opinion among the more than 70 participants and observers was that there was no detectable loss in potency. This was the clearest result from the reported experiment: air-tight brown glass appears to be a very effective long-term storage method for LSD. After 55 years, stored at varying room temperatures, the LSD seemed to be fully potent.

Junior medlem
Brugeravatar

Ud fra din beskrivelse af forløbet (bla at de til at begynde med påstod at det var LSD) tvivler jeg kraftigt på at de har testet dem.

Så vidt jeg ved anvendes der almideligvis to typer tests.

Kemikalietests hvor et mærke dyppes i eller påsmøres nogle kemikalier som reagerer med forskellige farver afhængig af hvilket stof der er på mærket. Havde de lavet en kemikaletest på en af dem ville du tydeligt kunne se det da det farver mærket.

Den anden type test er den som bruges af professionalle laboratorier som Energy Control. Der bruges et apparat der hedder en gaschromatograf som analyserer indholdet på molekylært niveau. I denne type test destrueres mærket efter hvad Energy Control fortæller.

Så antageligvis har de indledningsvis simpelthen antaget at det var LSD ud fra deres udseende og efter du henvendte dig valgt at tro på din historie om at det var AL-LAD. Sandsynligvis har mærkerne ligget langt det meste af tiden i en plastiklomme i eller anden "bevis-skuffe/hylde" hvad de nu bruger hos politiet som sikkert ikke er det værste sted at lagre den slags.

Så længe de ikke har været opfindsomt ondskabsfulde og givet dem en omgang i ovnen, nogle dyp i klorvand eller en weekend i en solrig vindueskarm så er der god chance for at de bevarer det meste af deres oprindelige styrke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]