Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej psychedelia!
Som overskriften siger blev min veninde drugget i weekenden til en fest.
Det var efter hendes først drink at hun beskriver det sådanne her:

"Jeg fik 3 anfald hvor jeg ikke kunne trække vejret eller sige noget
Jeg blev bange for alle mine veninder, og kunne ikke fokusere på noget - og så vidste jeg ikke hvor jeg var henne halvdelen af gangene"

Hun har aldrig indtaget stoffer før, men hun har dog prøvet hash nogle gange.
Har i nogle idé om, hvad det eventuelt kunne havde været? Jeg går lidt ud fra, at det kan være GHB? Da jeg ved at de typer inde fra diskoteket har haft med GHB at gøre før(kender dem ikke, men ja. Omegnen)
Jeg synes nemlig ikke, at det tyder på at være mdma da jeg ikke synes at anfaldene høre til dér, så skulle det havde været en stor dose da - og hun oplevede ikke noget som helst med kæben eller med øjnene som jeg ville mene at hun ville på en stor dose mdma..
Er jeg helt forkert på den med at tro, at det er GHB? Har i nogle andre forslag?
På forhånd, tak! :)
Og lad for helvede vær med at spild jeres stoffer på folk som ikke engang ønsker det...
:peace:

Dedikeret medlem

Kunne ligeså vel lyde som noget angst / panik. Umuligt at udtale sig om uden indgående beskrivelse af forløbet. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Som sagt ovenfor det kan sagtens være angst. Ja det kunne vel godt være en høj dosis GHB, det kunne lige så vel være en høj dosis MXE - 100-150 mg er nok til at gøre en uerfaren person ret skræmt og give nogen ubehagelige oplevelser. Det er lidt svært da personen som var påvirket ikke har nogen som helst erfaring med stoffer til at kunne fortælle hvad for et stof det måske er i nærheden af.

Det lyder ikke som MDMA eller et psykedelisk stof nej. Hvis hun ikke var påvirket særlig længe og ikke tog mere af det kunne det jo tyde på 1 høj dosis GHB det kan også gøre folk rigtig dårlige hvis de ikke kender virkningen og får for meget. Det kunne måske hjælpe lidt hvis vi vidste hvor længe hun var påvirket af det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg synes nu også, at det lyder som et angstanfald. Hvor længe varede disse anfald?

Og så synes jeg, at det er på tide, at pøblen indser, at alkohol ikke er et stykke legetøj uden konsekvenser. Angst, paranoia, depression og grænsepsykotisk adfærd er ikke ualmindeligt ved høje doser spiritus, hvis man har tendens til den slags.
Kunne det tænkes, at hun har drukket mere alkohol den aften, end hun egentlig selv er klar over?

Det er jo ret svært at voldtage en fremmed på et offentligt diskotek, skulle jeg mene, så jeg ser ingen grund til, at nogen skulle have puttet GHB i hendes drink.

Dedikeret medlem

øv for en tur.. hvordan gik det hende dagen efter?..
-det ku til anden gang vœre en ide at gemme resten af drinken.. -hvis der er noget tilbage, vel at mœrke.. til at teste eller aflevere til en som måske ka hjœlpe med at finde spor af stoffet, eller til en kyndig myndighed..
ligesom det ku vœre en ide at tage en urintest.. -hvis hun har kørekort eller får medicin osv.
evt. fortœlle diskoteket at hendes drink måske er blevet spiked, så de ka holde øje med det for fremtiden..
og fandenme godt hun ikk blev drugraped! :shock:

alt godt herfra, pas på hinanden og jer selv derude!
:peace:
Pz

Medlem
Brugeravatar

Drenge.. Det var efter den første drink.. Altså, hun var ikke fuld. Og ville da ikke sige at alkohol ville kunne gøre det efter én drink. Hun fortæller også at hun ingen tidsfornemmelse havde hele aftenen, hun har ingen idé om hvor lang tid det stod på.
Spurgte om hun havde gået fra sin drink eller lign. og hun siger at hun stod i rygeren og vendte meget ryggen til den mens hun røg..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hvis hun ikke har fattet noget hele aftenen, kan hun heller ikke med sikkerhed sige, at det var efter første drink. Jeg kender blackouts fra mig selv, og de første gange jeg oplevede det, var jeg også sikker på, at der var puttet noget i min drink, fordi jeg ikke husker at have drukket mere end et par genstande.

Hvis hun er sikker på, at der var noget i drinken, er det vel ikke så skidesvært at få hendes urin testet, i stedet for at vi skal sidde at gætte herinde. Hendes læge kan/kunne gøre det gratis.

Men for at svare på dit spørgsmål, så har det vel enten været GHB eller et hurtigtvirkende benzodiazepin, hvis der overhovedet har været noget i. Måske har hun en sygdom i hjernen, der først viste symptomer den aften? (probably not 7-9-13)
Kun hendes praktiserende læge kan udføre en undersøgelse og finde roden til hendes uheldige aften.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg tvivler meget på, at der har været hældt GHB i hendes drink - hvis det er tilfældet, så har hun hvert fald nogle meget ødelagte smagsløg. GHB smager enormt salt og den smag lader sig ikke sådan lige slå ned. Mht benzodiazepiner, så er de fleste af dem angstdæmpende og burde derfor modvirke den type reaktion, som hun har oplevet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Altid hvis man her oplevet noget mærkelig adfærd i byen skyldes det jo at folk propper noget i en drink... Det er altid det folk tror i hvert fald...Har ingen ide om det er et reelt problem men alle de gange jeg har hørt om det har man kunnet høre allerede på referatet at det nok ikke var noget med stoffer at gøre...
" Ej jeg var i byen igår og vågnede i en fremmed mands seng jeg må være blevet drugraped" Ja eller også blev du bare fuld og slutty

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Mr. Gone skrev:
Acidprophet skrev:
det kunne lige så vel være en høj dosis MXE - 25-40 mg er nok til at gøre en uerfaren person ret skræmt

:lol:

Jeg retter lige på mig selv her. Du har selvfølgelig helt ret i at 25-40 mg er nok at gøre en uerfaren person skræmt og 100 mg er en meget høj dosis så. Det jeg mente med det var at hvis personen lige frem fik blackouts og ikke kunne trække vejret snakker vi nok en dosis på omkring de 100 mg eller højere hvis det nu var mxe, fik ikke lige formuleret mig orgentligt. :D

Medlem

noname skrev:
Jeg tvivler meget på, at der har været hældt GHB i hendes drink - hvis det er tilfældet, så har hun hvert fald nogle meget ødelagte smagsløg. GHB smager enormt salt og den smag lader sig ikke sådan lige slå ned. Mht benzodiazepiner, så er de fleste af dem angstdæmpende og burde derfor modvirke den type reaktion, som hun har oplevet.

Benzodiazepiner er ikke nødvendigvis angstdæmpende. Der findes det, der hedder en paradoksal reaktion (1), hvor man kan blive aggressiv, angst, skizofren, psykotisk og mere. Altså en diametral modsætning af de ting benzoer ellers normalt gør.

Jeg får benzodiazepin til dagligt, og jeg har selv prøvet det en enkelt gang. Jeg så syner, hørte ting der ikke var der, jeg var vågen hele natten og rendte rundt inde i lejligheden og uden for og bankede på ved mine naboer med mere, blandt andet fordi jeg troede der var folk, der var ved at bryde ind i min lejlighed via vinduerne (bor på tredje sal). Desværre endte det også med at jeg fik ringet til politiet, da jeg troede jeg var i fare. Det underlige er at jeg kan huske det hele helt klart efterfølgende. Jeg har intet hukommelsestab haft. Det var som om jeg havde taget en blanding af stimulanser og LSD eller sådan en kombination.

Så benzodiazepiner kan resulterer i et utal af meget besynderlige bivirkninger.

(1) Paradoxical reactions to benzodiazepines: literature review and treatment options. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15460178

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]