Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 21:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelia!
Jeg har længe tænkt på at prøve lsd, jeg har dog aldrig før taget nogen form for syre, og har kun eksperimenteret med MDMA og så en del hash samt skunk.
Jeg har selvfølgelig gjort mig nogle overvejelser, og har derfor også valgt at gøre det med to barndoms kammerater jeg har kendt i lang tid, og føler mig helt komfortable med. De har begge prøvet 2C-B, og svampe men har heller ingen erfaring med lsd. Min baggrunds viden omkring syre eller lsd er ikke kæmpe stor, men jeg har selvfølgelig søgt i de forskellige kroge af nettet, for at erhverve mig noget viden. Jeg er dog i tvivl om to ting.
Idét jeg aldrig har prøvet hallucinerende stoffer før, er det så en tosset idé at ligge ud med lsd? Jeg ved selvfølelig ikke 100 % hvad jeg kan forvente at få ud af oplevelsen, men i forhold til det jeg ved om stoffet tiltaler det mig mest.
For det andet er jeg en pige og tænker derfor, at hvis det skal afprøves om min dosering skal være mindre kontra mine venners der begge er drenge. Er jeg helt gal på den? I såfald hvad ligger en eventuel dosering på.

Dedikeret medlem

Hejsa pige ;) ->jævnfør dr. phibes teori<
altså jeg vil råde jer til at tage en lille tur på en lav/mellem dosis svampe P.Cubensis sammen først.. de virker ikk så længe sammenlignet med LSD, men gir stadig en ret god forståelse for den psykedeliske oplevelse..
og køb et testkit, for at se om det er lsd der er på jeres mærker.. (der er desværre meget der udgiver sig for at være lsd på blotterpapir)
og sidst men ikke mindst lœs op på stoffet, og set og setting!!
be gerne om links, hvis du føler at du ikk ka finde noget godt info
alt godt herfra mvh STWOD

Junior medlem

Dr. Phibes teori, tshhh - Nævnte kun mit køn i denne sammenhæng, fordi jeg var nysgerrig på om der skulle tages forbehold for det, i forhold til dosering. Mænd og kvinders fysisk er som sagt ret forskellig :wink:
Vil helt klart ikke nærmere på P.cubensis svampene, de lyder som en god mellemvej for et førstegangs psykedelisk trip. Er ret indforstået med set/settings og dets betydning for trippet, men tak for svaret!

Dedikeret medlem

8)
Det var skam så lidt..
må jeg spørge hvor gamle i er?
lœs liiidt mere op på stoffet, så kommer svaret på dit dosis-spørgsmål også ;)

^men altså tag en dosis du er tryg ved, man ka jo altid tage mere næste gang.. & det gœlder både svampe og LSD!
og hold gode pauser imellem, så trippet kan fordøjes osv

-nu ved jeg jo ikk om i er ude efter den vildeste mindblowing fraktal-world ever, eller en rolig energi-seance.. -hva i går efter er jo "sjovt nok" osse ret dose-afhængigt.. :lol:

men til første gang så vil jeg råde jer til et lav til medium trip, da der ka komme [undertrykte/glemte/andre] ting op i psyken som ka være ret overvældende; specielt første gang på psykedeliske stoffer*.
(*hvilket også gør sig gældende for svampene, de ka gi lidt mere mindfuck, men rusen varer i mindre tid)

be safe, & bestil f.eks et testkit for en sikkerheds skyld
>if it's bitter: it's a spitter!!<
:peace:

Junior medlem

Vi er henholdsvis 19 og 20 år. 8)
Altså i og med det er første gang vi eksperimentere med lsd (eller svampe for mit vedkommende), er vi ikke ude efter den helt vilde mind-blowing oplevelse, også delvist fordi jeg ikke selv har prøvet noget syre relateret så vi vil gerne have et medium trip. Også for at få en bedre forståelse for hvordan det fungere, og hvordan oplevelsen er. Men jo vil helt klart læse mere op på det, og det er god pointe med evt. at tage mindre doser først, og lade det fordøje. Så kan man altid oppe dosen, hvis effekten ikke virker 'tilfredsstillende' langt nok inde i trippet. Eller for den sags skyld prøve en højere dosis en anden gang. Test kittet har vi allerede erhvervet os, i og med mine venner har prøvet andre stoffer, og som du selv skriver skal der helst ikke herske nogen tvivl om hvad det er vi indtager.
Synes ellers der rådgives ret forskelligt angående doseringen, så hvis du selv ligger inde med nogle links, eller kilder som evt. rådgiver om dette, og virker reelle nok, må du meget gerne sende dem. :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Eftersom du ikke har prøvet at have ændret din bevidsthed på dén måde før, vil jeg nok anbefale at prøve med svampe eller 2c-b før et LSD-trip. Varigheden er meget kortere, og selvom nogen måske vil argumentere for at trippet er anderledes på svampe, så er det ikke 12 timers trip, hvis det ikke er noget du bryder dig om. 2c-b giver også en udemærket indblik i den psykedeliske verden, dog uden at gå specielt dybt - medmindre man vil.

Junior medlem
Brugeravatar

En god starting dose for ens første gang ville jeg umiddelbart sige er 100μg (hvilket er i den lavere ende af en almindelig dose ifølge https://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml. Problemet er så bare at i ikke ved hvor stærkt LSD'en er medmindre i selv har lavet det i laboratoriet, for man kan aldrig stole på at det som dealeren sagde var rigtigt - dog ligger dosen hyppigst på omkring 70-120μg per frimærke.

Med hensyn til dit spørgsmål om LSD er for vildt at starte ud med, så vil jeg bestemt ikke mene at svampe f.eks. er en bedre idé - hvad der er mere vigtigt er dine omgivelser, de folk du har omkring dig og muligheden for at finde et "safe space" hvor du lige kan køle ned hvis tingene bliver for weird, lol.

Har linket til en meget god tutorial-agtig video nedenunder, som jeg virkelig vil anbefale at du ser! Man kan aldrig blive for klog når det handler om psychs :D

https://www.youtube.com/watch?v=1g0KThAbkjU

Junior medlem

Okay, har allerede lagt meget tanke i hvor og hvem det skal gøres med, netop fordi jeg gerne vil føle mig helt igennem komfortabel, så der ikke opstår nogle negative tanker grundet forket setting. Videoen gav mig lige lidt eksta indsigt - takker for svaret og rådene! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]