Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Lidt baggrundsinfo:
Et af mine første MDMA trips var til en technofest, hvor jeg bombede 125mg og redoserede to gange med 75mg, efter 1,5 time og 3 timer. Trippet var fantastisk og varede i +6 timer.
De efterfølgende 2-2,5 år fik den mere gas end hvad anbefalet er og har taget MDMA ca. 30-35 gange hvor doserne har lagt på omkring +500mg pr nat. I løbet af de 2,5 år har nogle perioder været mere intense end andre og enkelte gange har jeg været oppe omkring 1g på en nat.
Jeg var udmærket klar over, at jeg tog alt for meget, men når man fester og har det fedt, så er det svært at lade vær, især i en ung alder. På et tidspunkt mærkede jeg også konsekvensen af store det forbrug og valgte at trappe voldsomt ned og endte med holde helt, hvor det nu er 1,5 år siden jeg sidst har taget det.
Grunden til at jeg fortæller dette, er at mit tidligere forbrug, måske vil have en indflydelse på mit kommende trip.
Nytårsaften har jeg nemlig planlagt at tage MDMA igen efter ca. 1,5 års pause. Jeg vil befinde mig i omgivelser, hvor det er muligt, at lave præcis dosering og timing af redosering af både MDMA og tilskud. MDMAen vil blive indtaget oralt.

Jeg vejer 85kg så planen er at tage 130-150mg og efter 1,5-2 time(r) redosere med 50-75mg, evt. efter yderligere 1.5-2 time(r) redosere med yderligere 50-75mg.
Jeg ved ikke om 150mg er for højt, men det har ofte været min startdosis og har fungeret rigtig fint. Jeg tænker også, at jeg måske er mindre sensitiv overfor stoffet efter mit tidligere forbrug.

Tilskud
Jeg har lært af mine fejl, så har ikke tænkt mig, at dumme mig igen. Derfor har jeg undersøgt mulighederne og er flere gange blevet ledt hen til siden http://www.rollsafe.org, som taler rigtig godt for at indtage tilskud før, under og efter trippet. Jeg har købt alle tilskud de anbefaler, bortset fra melatoninen og Tums/Rolaids. Listen over tilskud og timing er kopieret fra hjemmesiden og skrevet i bunden af indlægget.

”Eksperimentet” går for mig ud på, hvilken effekt disse tilskud kan have på et MDMA trip.
Jeg forbinder den efterfølgende tid efter et MDMA trip som deprimerende, nul motivation eller mod på livet osv. Disse ting vender stille og roligt tilbage efter nogle dage.
Når jeg så læser hvilken effekt andre har haft, så lyder det for godt til ikke selv at prøve at tage disse tilskud. På hjemmesiden bliver tilskuddene omtalt således:
‘I do it every single time I take MDMA. I have an amazing 6 hour roll if I re-dose at 1.5 hours in. I get an awesome nights sleep; probably 6 hours or so. Then I wake up feeling like a million dollars. Everything I eat the next day tastes absolutely delicious, and a good craft beer makes my pupils dilate like crazy. I then have a 2 week long afterglow. There is no comedown, and no adverse side effects. Half of the reason I take MDMA now is the 2 week long afterglow. I am happier and more in tune with people's emotions for a while after taking it. Another person took my supplementation on NYE after reading my post. He wrote me a couple days later saying that he rolled harder than he ever has and had no comedown. He was very excited that it worked. Try it and see.’

Jeg vil bruge denne tråd til at melde tilbage om oplevelsen og hvilken effekt tilskuddene har efter trippet.
I er meget velkommen til at komme med input eller hvis i selv har erfaring med at indtage følgende tilskud i forbindelse med MDMA.

Jeg håber i allesammen får en dejlig jul og et godt nytår og pas nu på jer selv derude :)

Tilskud kopieret fra hjemmesiden:

6 hours before:
200mg (2 pills, normally) Magnesium Glycinate
~1x Glass of Grapefruit Juice

1-3 hours before:
100mg Na-R-ALA
200mg Magnesium Glycinate
1000mg Vitamin-C
100mg Grape Seed Extract
~1x Glass of Grapefruit Juice
500mg ALCAR
400mg EGCG
100mg CoQ10

30 mins before:
1x Tums/Rolaids (Not for harm reduction, unlike other supplements. Increases stomach alkalinity which prolongs the roll)

2 hours after dosing:
100mg Na-R-ALA
200mg Magnesium Glycinate
1000mg Vitamin-C
100mg Grape Seed Extract

4 hours after dosing:
100mg Na-R-ALA

That night:
5-10mg Melatonin

The following 3-7 nights:
100mg 5-HTP
400mg EGCG

Dedikeret medlem

Jeg vil gerne stille spørgsmål ved valget af grape juice. Det er velkendt af grape frugter indeholder stoffer med MAOI aktivitet og dette tror jeg ikke en god kombination med MDMA. Det vil dog nok klar gøre effekten kraftigere, men jeg er ikke sikker på at det er klogt at hæmme en del af sit stofskifte, når man indtager et iforvejen toksisk stof.

Det er ikke noget jeg lige har researchet på - da MDMA ikke er et stof jeg har rodet med, har jeg aldrig sat mig specielt ind i den forbundne biokemi andet end den grove virkemekanisme. Jeg synes dog, at det er værd at undersøge nærmere, end hvad en-eller-anden letfordøjelig side har at sige. :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Spændende eksperiment, men bliver det ikke svært at bedømme eftervirkningerne/bivirkninger subjektivt, når du netop ikke tager det regelmæssigt???
I øvrigt synes jeg at bivirkningerne ved mdma bliver eksponentielt værre hvis man drikker alkohol samtidigt (4-6+ genstande).

:peace:

Medlem

Randomname skrev:
Jeg vil gerne stille spørgsmål ved valget af grape juice. Det er velkendt af grape frugter indeholder stoffer med MAOI aktivitet

Sikker på det? PubMed giver kun to resultater på "grapefruit monoamine oxidase", det ene på tysk og det andet meget nyt (2014). Grapefrugtsaft er kendt for at være en CYP3A4-hæmmer, det er nok det du tænker på?

Dedikeret medlem

Jeg må indrømme, at det nok er en af de ting jeg altid blot har antaget, dels fordi det har virket som den generelle opfattelse at der måtte gemme sig en eller anden MAOI i frugten, og dels af egne erfaringer (dog aldrig bevidst som en MAOI).

Jeg må også, efter lidt research, give dig ret i, at der ikke er meget der tyder på at der faktisk er MAOI stoffer i grapefrugt. Det til trods, mener jeg dog ikke at det nødvendigvis gør det til en god idé at skulle blande den ind i kombinationen, hvis formålet er sundhed. På den anden side, kan det også vise sig at grapefrugt er ganske gavnligt mod MDMA's hepatotoksicitet. Det lader dog ikke til at være klarlagt, ud fra hvad jeg i min hurtige søgen kunne finde. Min holdning er "If in doubt, leave it out", men jeg vil tro at der er delte meninger om, hvorvidt grapefrugt er godt eller skidt i den henseende. :)

Tak fordi du påpegede min fejl, jeg blev klogere. :)

Lidt kilder / relevant læsning for den nysgerrige:
3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA) interacts with therapeutic drugs on CYP3A by inhibition of pregnane X receptor (PXR) activation and catalytic enzyme inhibition. (Abstract / $$)

Human pharmacology of MDMA: pharmacokinetics, metabolism, and disposition. (Abstract / $$)

Food-Drug Interactions (Fuld)
Citat:
Among all fruit juices, grape fruit juice (GFJ) possesses high interaction with almost all types of drugs. The juice modifies the body’s way of metabolizing the medication, affecting the liver’s ability to work the drug through a person’s system. [...]

[...] GFJ is generally contraindicated to patients taking psychotropics and it is advised to inform patients about described interaction. [...]

Differential Roles of Phase I and Phase II Enzymes in 3,4-Methylendioxymethamphetamine-Induced Cytotoxicity (Fuld)
Citat:
[...] However, the contribution of CYP3A4 and CYP1A2 to MDMA metabolism and what metabolites are being formed by these enzymes is less clear (Lin et al., 1992; Tucker et al., 1994; Kreth et al., 2000; Maurer et al., 2000). In particular, the reactive MDMA metabolites HHMA and HHA have been associated with a variety of toxic events, including hepatotoxicity (Carvalho et al., 2004a). Therefore, knowledge about the involvement of specific P450s in reactive metabolite formation is very important. Furthermore, genetic differences in P450 activity and/or expression might be responsible for the large differences in human susceptibility toward MDMA hepatotoxicity.

[...] Here, we show for the first time the differential roles of specific enzymes. In our study, it was observed that CYP2D6, CYP3A4, and, to a lesser extent, CYP1A2 play an important role in MDMA bioactivation. COMT appears to be mainly involved in detoxification of CYP2D6-formed MDMA metabolites. GSH is important for inactivation of all MDMA metabolites, but its effect is most prominent on CYP3A4-formed MDMA metabolites. Considering the autoinhibition of CYP2D6 at relatively low MDMA concentrations and the relative abundance of CYP3A4 in the human liver, further studies are needed to elucidate the role of CYP3A4 and GSH/GST in MDMA bioactivation and detoxification.

Medlem

Bo Dega skrev:
Spændende eksperiment, men bliver det ikke svært at bedømme eftervirkningerne/bivirkninger subjektivt, når du netop ikke tager det regelmæssigt???
I øvrigt synes jeg at bivirkningerne ved mdma bliver eksponentielt værre hvis man drikker alkohol samtidigt (4-6+ genstande).

:peace:

Jo det bliver måske lidt svært at bedømme, når jeg ikke tager det regelmæssigt, men uanset hvor lange pauser jeg har holdt mellem hver gang, har der altid været en nedtrykthed i vente. Hvis denne nedtrykthed forsvinder og bliver vendt til glæde eller andre positive vibes, kan det måske konkluderes at det har hjulpet. Hvis det sker, kan det også være den lange pause og den korrekte dosering, som gør forskellen, det er nok svært at sige. Nu må vi se hvad der sker, men jeg forventer nu ikke noget magisk humørløft de næste 14 dage.

Alkohol vil blive meget begrænset og bliver maks lidt champagne om eftermiddagen. Joints vil selvfølgelig også blive røget, men ser ikke de skulle påvirke resultatet.

Medlem

Så er det tid til en update :)

Jeg fulgte ikke det anbefalede 100%, da jeg ikke havde alle tilskud, samt nogle af pillerne ikke vejede det samme som anbefalet. Men jeg indtog følgende:

Kl. 14.00:
300mg magnesium
500mg Quercetin (indeholder 1000mg C vitamin)

Kl. 17.00
100mg Na-R-ALA
300mg Magnesium
500mg Quercetin
500mg ALCAR
400mg EGCG (grøn te ekstrakt)
100mg CoQ10

Kl. 20.00
130-140mg MDMA - vægten kan ikke måle 0,000 decimaler, så derfor den lille usikkerhed

Kl. 22.00
70-80mg MDMA
100mg Na-R-ALA
300mg Magnesium
500mg Quercetin

24.00
70-80mg MDMA
100mg Na-R-ALA

Kl. 02.00
300mg Magenisum

Kl. 04.00 sengetid
100mg 5-htp
400mg EGCG
Følgende indtog jeg også de efterfølgende 3 nætter.

Nu til selve trippet. Rusen var som jeg havde husket fra tidligere, jeg fik en masse "flashbacks" af hvordan comeup, peak og comedown forløb. Jeg synes dog ikke jeg bemærkede nogen væsentlig forskel i rusen grundet tilskuddene. Der var dog et tidspunkt under comedown, hvor jeg tænkte at det virkelig havde hjulpet. Det føltes som om comedown næsten var færdigt og der var stadig ikke indtrådt en negativ sindsstemning, men det skulle vise sig, at jeg kun var halvejs igennem comedown. Som jeg kan huske fra tidligere trips, så føles det som om, at rusen er ved at være helt væk, men så går man lige et ekstra skridt ned og straks går det op for en, at rusen slet ikke er væk. Herefter kom der i bølger en mild nedtur over at rusen ikke peakede mere, som det altid plejer at være.

Jeg vil nu prøve at beskrive, hvad jeg oplevede de efterfølgende dage.
Jeg havde ikke forventet at nedturen ville være helt væk, men jeg synes den var markant mindre end jeg førhen har oplevet. Den samlede dose var selvfølgelig også mindre end den plejer, så jeg er også sikker på at nedturen ville være mindre hvis jeg kun havde redoseret én gang eller hold mig til én dose.
Under rusen oplevede jeg opfattelses- og perspektiv forandringer i mine tanker, som mindede meget om mit første svampetrip, dejlig psykedelisk. Det psykedeliske blev helt sikkert også boostet af en ren skunk joint, godt fyldt op med det fine trichomerepulver fra bunden af grinderen. Jeg har ikke oplevet disse tankeforandringer under mine trips før, men jeg har heller ikke røget rent skunk under trippet, kun brun middelkvalitets hash.
Det interessante her, synes jeg, er at disse perspektivforandrede tanker stadig var til stede dagene efter. Dog ikke i samme grad som under peaket, hvilket siger sig selv, men i en stor bemærkelsesværdig grad. Tankerne har jeg brugt til, at få et større klarsyn over hvilke værdier og målsætninger jeg i mit liv har tænkt mig at leve efter, og det har været enormt positivt og kan mærke det har givet mig mere livsglæde. Målsætninger og værdierne indebærer ting, hvor det både kommer andre mennesker, mig selv og naturen til gode.
Styrken af disse perspektivforandrede tanker, har i løbet af de sidste 9 dage aftaget i styrke og jeg føler mig "normal" igen, dog stadig med de nye målsætninger og værdier stående klart i min erindring. Jeg har en løftet følelse af motivation, inspiration og et behov for at udtrykke de ting jeg tænker. Disse følelser var også mere forstærket dagene lige efter, men er aldrig helt forsvundet, hvilket jo må siges at være positivt :)

Jeg føler egentlig ikke det er tilskuddene, som har gjort forskellen, men mere omstændigheder omkring trippet og dagene efter. Det skal nok lige siges, at jeg bare var sammen med min kæreste hjemme i vores lejlighed, så vi brugte dagene efter på at reflekterer over de ting vi havde tænkt under trippet.
Trippet var desværre præget af meget forvirring, på den måde, at det er svært at holde fast i sine tanker og man kan let gå i stå i det man foretager sig, hvilket jeg synes er meget kendetegnende for mdma, især med hvis man ryger joints samtidig. Så når jeg tænker tilbage, vil jeg gerne have brugt mere tid på at skrive min tanker ned.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]