Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej.

Jeg har efter jeg prøvede LSD tænkt på at prøve mescalin HCL, et helt syntetisk fremstillet mescalin salt så vidt jeg har forstået det.

Jeg har fået det for under 400kr for 1 gram, og der skal bruges mellem 180-360mg, nogle skriver dog 700mg som en heavy dosis.

Det lyder umiddelbart som et merkant anderledes stof end de fleste, jeg har prøvet noget LSD der skulle være ret rent, og det synes jeg er en oplevelse for sig, men jeg havde forventet det var mere "syret" end det egentlig var, måske er det mescalinet jeg skal have prøvet?

Jeg kunne ikke forestille mig at kaste op på sådan et trip, slet ikke i lange baner, men så vidt jeg kan forstå med hensyn til mescalin, er det et normat "ritual" man skal igennem da det egentlig bare er "guderne" der fortæller en man har spist gift i form af GMO-rig mad f.eks. Så vidt jeg forstår er det knapt så slemt med opkastningen på mescaline HCL salt som er syntetisk fremstillet og aldrig har set en kaktus i sit liv, men det skulle være mest for dem med sarte maver, og jeg mener ikke min mave er sart, så måske vil jeg slet ikke opleve dette.

De siger mikrodosering er 50mg hvilket jeg synes lyder af meget hvis man bare lige skal have dyppet tæerne for at se hvad det er for noget og hvor vidt det går i spænd med ens psyke osv. så jeg havde tænkt på at prøve med 100mg og så se hvad der skete, bare for at få en fornemmelse af hvad det kan give mig af oplevelser.

Jeg har efterhånden taget LSD nogle gange og finder det utroligt fascinerende og interessant, men jeg vil også gerne prøve andre stoffer som N,N-DMT og Mescaline, hash ryger jeg til hverdag så det tæller ikke rigtigt med selvom at jeg synes det giver et fedt boost når man er på LSD, men der er ens sanser jo også noget mere skærpede end til hverdag! :)

Jeg synes ikke man kan finde så meget om mescaline og forstår ikke helt hvorfor nu hvor det kan fåes så billigt, måske bare mig! :)

Har andre oplevelser med dette mescaline HCL? Hvad kan man forvente? Den jeg købte det af sagde jeg skulle starte med 350mg, men jeg skal lige have et testkit hjem for at se om det overhovedet er det det skal være! :)

Medlem

Jeg synes at 500mg er lige i overkanten første gang.
Jeg vil mene at 300-350 mg er. Nasal redosering er mulig hvis du har HCl saltet.

Jeg har taget Meskalin HCL engang, og har også lidt liggende til et par gange mere nu.

Jeg doserede 300mg, da jeg kun havde et gram tilrådighed på daværende tidspunkt, og vi var tre der bare skulle have det sjovt den aften, og de andre havde ikke helt mod på LSD på det tidspunkt.

Normalt plejer jeg at være en heavy doser når det kommer til psychedelika, og 300mg skulle være en let dosering, i forhold til hvad min dealer sagde, og hvad jeg har kunnet snuse mig frem til. Så jeg forventede intet, men hold da kæft vi blev overraskede og skudt godt afsted:D

Der er et laaangt comeup, der går omkring 1,5 time før jeg begyndte at mærke noget, men efter 2 timer begyndte vi bare at grine for vildt og det fortsætte indtil vi peakede efter ca 6-7 timer, hvor peaked varede omkring 3-4 timer hvor jeg smeltede fuldstændig. Efter peaked kom comedown, som også varede flere timer, og jeg faldt først i søvn efter ca 16 timer hvor jeg var godt og grundigt udmattet.
Jeg sov rigtig godt, i forhold til når jeg er på LSD, hvor jeg altid har problemer med at sove. Men jeg var mast i ca 2-3 dage efter, hvor serotonin niveauet føltes meget lavt, næsten som efter en tur på MDMA, det sker ikke efter et LSD trip. Jeg tror det er derfor, at der ikke er mange der tripper så ofte på Meskalin.

Jeg kastede op on of fra 2. time og til omkring 4. time i stribevis, men det var ikke så ubehageligt, jeg var ved at dø af grin samtidigt. Slet ikke som når man kaster op på LSA, hvor det føles som man er fucking forgiftet og er ved at dø.

Mindfuck var meget mindre end på LSD. Men alligevel formåede de andre at blive meget forvirrede nogle gange igennem trippet, hvilket førte til at jeg fik lidt dårlig samvittighed på et tidspunkt, men det bundede i et dårligt LSD trip jeg havde haft sammen med en anden nogle måneder forinden, så det var ikke Meskalinens skyld, men mere mit eget mindset på daværende tidspunkt. De andre havde slet ikke samme erfaring og omhyggelighed med psychedelika som jeg havde, de havde mere været ude i lidt misbrug af stimulanser, hvor de samtidig havde kombineret nogle gange med Svampe, det var deres erfaring.
CEV på peaked mindede mest af alt om DMT, og jeg overvejede også flere gange at ryge det på trippet, men jeg var ikke så erfaren med DMT dengang, næstegang gør jeg det helt sikkert.

Jeg har også microdoseret det to gange, engang 50mg som jeg vurderer til at være en rigtig microdosering som man bare akkurat kan mærke, og engang 100mg som jeg mærkede fint og mindede om et meget let MDMA eller måske opiat buzz. Meskalin er meget euforisk, og der er klart et MDMA glow igennem trippet, uden at være ligeså kærlighedseuforisk som MDMA nu er.
Jeg har aldrig grinet så meget i mit liv, og vi havde alle ondt i kinderne dagene efter pga. at vi havde grinet så meget:D Der var også meget indianer stemning over trippet, på en eller anden måde hehe.

Det kan godt anbefales herfra, men 400kr for 2-3 trip er nu ikke helt så billigt i forhold LSD, hvor du kan trippe for en 50er. Derudover er der nedturen dagene efter der ikke var særlig sjove, jeg gad ikke engang at være i skole den efterfølgende mandag, og jeg tog det en fredag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
400 kr for ren meskalin er satme en god pris. Jeg har set det gå for 1000 kr. Man kan ikke forvente at et så connoisseur-rettet produkt vil koste det samme som LSD, som har noget bredere appel.

Jeg sagde ikke at 400kr ikke var en fin pris, jeg prøvede bare at forklare grunden til prisen, da han ikke kunne forstå, hvorfor man ikke kunne finde mere om Meskalin HCL da det nu var så billigt!

Man kan jo få ligeså meget ud af et LSD trip, som man kan få ud af et Meskalin trip. Ud fra det perspektiv, er Meskalinen ikke så billig i forhold til de andre psychedelika som Svampe, DMT og LSD.

Jeg har selv købt det for den samme pris som trådstarter. Og jo det er prisen værd ingen tvivl om det. Men det er Svampe, LSD og DMT også.

Pris mæssigt er DMT klart det billigste, da et gram kan erhverves for 600kr, og der er imellem 20-40 trip, men det gør det stadig ikke til det mest udbredte.

Medlem

Ø Tripperen! skrev:
Jeg har taget Meskalin HCL engang, og har også lidt liggende til et par gange mere nu.

Jeg doserede 300mg, da jeg kun havde et gram tilrådighed på daværende tidspunkt, og vi var tre der bare skulle have det sjovt den aften, og de andre havde ikke helt mod på LSD på det tidspunkt.

Normalt plejer jeg at være en heavy doser når det kommer til psychedelika, og 300mg skulle være en let dosering, i forhold til hvad min dealer sagde, og hvad jeg har kunnet snuse mig frem til. Så jeg forventede intet, men hold da kæft vi blev overraskede og skudt godt afsted:D

Der er et laaangt comeup, der går omkring 1,5 time før jeg begyndte at mærke noget, men efter 2 timer begyndte vi bare at grine for vildt og det fortsætte indtil vi peakede efter ca 6-7 timer, hvor peaked varede omkring 3-4 timer hvor jeg smeltede fuldstændig. Efter peaked kom comedown, som også varede flere timer, og jeg faldt først i søvn efter ca 16 timer hvor jeg var godt og grundigt udmattet.
Jeg sov rigtig godt, i forhold til når jeg er på LSD, hvor jeg altid har problemer med at sove. Men jeg var mast i ca 2-3 dage efter, hvor serotonin niveauet føltes meget lavt, næsten som efter en tur på MDMA, det sker ikke efter et LSD trip. Jeg tror det er derfor, at der ikke er mange der tripper så ofte på Meskalin.

Jeg kastede op on of fra 2. time og til omkring 4. time i stribevis, men det var ikke så ubehageligt, jeg var ved at dø af grin samtidigt. Slet ikke som når man kaster op på LSA, hvor det føles som man er fucking forgiftet og er ved at dø.

Mindfuck var meget mindre end på LSD. Men alligevel formåede de andre at blive meget forvirrede nogle gange igennem trippet, hvilket førte til at jeg fik lidt dårlig samvittighed på et tidspunkt, men det bundede i et dårligt LSD trip jeg havde haft sammen med en anden nogle måneder forinden, så det var ikke Meskalinens skyld, men mere mit eget mindset på daværende tidspunkt. De andre havde slet ikke samme erfaring og omhyggelighed med psychedelika som jeg havde, de havde mere været ude i lidt misbrug af stimulanser, hvor de samtidig havde kombineret nogle gange med Svampe, det var deres erfaring.
CEV på peaked mindede mest af alt om DMT, og jeg overvejede også flere gange at ryge det på trippet, men jeg var ikke så erfaren med DMT dengang, næstegang gør jeg det helt sikkert.

Jeg har også microdoseret det to gange, engang 50mg som jeg vurderer til at være en rigtig microdosering som man bare akkurat kan mærke, og engang 100mg som jeg mærkede fint og mindede om et meget let MDMA eller måske opiat buzz. Meskalin er meget euforisk, og der er klart et MDMA glow igennem trippet, uden at være ligeså kærlighedseuforisk som MDMA nu er.
Jeg har aldrig grinet så meget i mit liv, og vi havde alle ondt i kinderne dagene efter pga. at vi havde grinet så meget:D Der var også meget indianer stemning over trippet, på en eller anden måde hehe.

Det kan godt anbefales herfra, men 400kr for 2-3 trip er nu ikke helt så billigt i forhold LSD, hvor du kan trippe for en 50er. Derudover er der nedturen dagene efter der ikke var særlig sjove, jeg gad ikke engang at være i skole den efterfølgende mandag, og jeg tog det en fredag.

Lyder som jeg har forestillet mig sådan ca, nu har jeg dog ikke kenskab til de andre stoffer som MDMA osv da jeg har set rigeligt hjerneskadede mennesker som har taget ALT for meget MDMA eller lign. Jeg er mere til sunde stoffer hvis man kan side det sådan! :)

Når jeg læser ang dosering på Erowid, så er det nogle HELT andre doser der er tale om! :)

https://www.erowid.org/chemicals/mescal ... dose.shtml

https://www.erowid.org/library/books_on ... l096.shtml

Citat:
DOSAGE: 200-400 mg (as the sulfate salt), 178-356 mg (as the hydrochloride salt) [Erowid Note: The original text read "178-256" but this was an error. The error was found by Bo and verified with Shulgin. See the Erowid Mescaline Dosage page for a more complete discussion of the forms of mescaline].

Så vidt jeg forstår dette skriveri, så er det 178mg til 356mg, og ikke 500-700mg! :) Kommer nok an på HVOR blæst man vil være! ;)

P.s fandt det helt ned til 266kr pr gram, så det bliver åbenbart billigere og billigere, fordi da jeg kiggede for nogle måneder siden kostede det også de der 13-1500kr grammet, så måske er det alligevel en god investering! ;) Har dog bestilt et "Marquis" testkit hjem for at sikre mig det nu også er mescaline HCL

Tror vi misforstår hinanden Spotten.

Der står jo at light er 100-200mg, common 200-300mg, strong 300-500mg, og heavy 500-700mg. Og jeg kunne knapt mærke 100mg, og vil mere kalde det en kraftig microdosering end et trip.

Jeg er normalt en heavy doser når det kommer til psychedelika, hvis det er Spids Nøgenhat er det 3,5-6g, og LSD 250-500ug. Hvilket ville svare til at jeg minimum skulle have 500-700mg Meskalin HCL, derfor forventede jeg intet af 300mg, men jeg blev stærkt overrasket.

Jeg vil vove og påstå at du er forkert på den, hvis du synes at Meskalin HCL er mere sikkert end MDMA. MDMA er ikke skadeligt overhovedet for hjernen hvis det bruges i rigtige doser. Hvis det misbruges, så dræner du hjernen for serotonin ja, men det gør du bestemt også hvis du overforbruger Meskalin HCL. Nedturen dagene efter turen jeg havde med Meskalin, mindede rigtig meget om nedturen jeg oplevede den gang jeg fuckede op med MDMA, og kom til at tage 900mg på en aften, hvilket er en absurd høj dose. 300mg Mskalin HCL er tilgengæld ikke en absurd høj dose, men alligevel var nedturen hård at komme over.

MDMA er der intet galt med, men det kan det være med brugeren, såvel som med brugeren af Meskalin HCL og alle andre stoffer. Jeg er ret overbevist om, at du kan fucke både din psyke og hjernekemi op med et forkert forbrug af Meskalin HCL.

Vh Ø Tripper

Medlem

Det tror jeg også! ;)

Citat:
DOSAGE: 200-400 mg (as the sulfate salt), 178-356 mg (as the hydrochloride salt) [Erowid Note: The original text read "178-256" but this was an error. The error was found by Bo and verified with Shulgin. See the Erowid Mescaline Dosage page for a more complete discussion of the forms of mescaline].

Hvor passer denne så inde henne? Der skriver de 200-400mg ved sulfate salt, og 178mg-378mg ved hydrochloride salt.

Jeg har godt lagt mærke det de også skriver som du siger ang. dosering, men synes det er lidt forvirrende.

Der vil jeg så vove og påstå jeg har ret! ;) Jeg kender udelukket hjerneskadede mennesker som har taget MDMA, ingen af dem er sig selv længere, flere af dem gik fra at være super intelligente til at være dummere end et stykke knækbrød uden smør.

Alle stoffer kan vel misbruges? Chancen for man misbruger mescaline HCL er nok ret lille sammenlignet med MDMA, og jeg kender ikke en som har prøvet MDMA som ikke er blevet anderledes, på den dårlige måde! Flere som taget MDMA render tit rundt og fylder sig med METH uden at vide det da der som sælger det vil tjene penge ligesom med alt andet! :)

Jeg tror heller ikke chancen for at dø er ligeså stor som med MDMA sammenlignet med LSD, svampe og mescaline, specielt ikke med svampe og LSD`et, mescalinet ved jeg fatkisk ikke om har en dødelig dosis, men jeg kunne ikke forestille mig det! :)

Udover det så tror jeg de færreste vil synes det var fedt at tage mescaline hver dag, for som du beskriver kan det være en hård omgang! :)

Man kan fucke ALT op bare med kaffe, så det skulle ikke undre mig! ;)

Jeg er selv lidt forsigtig, jeg har f.eks haft DMT freebase (den hvide) liggende i lang tid uden at have mod på at prøve det da jeg har set min veninde prøve det et pr gange og det så sgu lidt ekstremt ud, men jeg skal helt sikkert prøve det en dag da jeg synes det lyder meget fascinerende, men MDMA kommer jeg aldrig til at prøve selv da jeg har set for mange fuck ups på det! :) Selv dem som siger de har styr på det har ikke haft styr på en skid i samtlige tilfælde jeg har oplevet, og jeg vil mene jeg har kendt en del af den slags idioter! :)

Du doserer som du vil Spotten, for mig er det ligemeget, fortæller bare hvad jeg har fået at vide, hvad jeg læser, og hvad jeg har prøvet. Jeg doserer 100% sikkert mindst 400mg næstegang.

Lyder til at du har en dårlig omgangskreds vedrørende MDMA, jeg kender ingen der er blevet et røvhul, eller har fået ødelagt deres intelligens pga MDMA. Og at blande Meth ind i MDMA billedet er bare dumt. Det har intet med hinanden at gøre, og hvis man blander det uden at vide det, har man ikke gjort sit forarbejde ordentligt, det bliver aldrig MDMA´ens skyld!

Chancen for at dø af MDMA er ligeså lille som at dø af LSD, Svampe og Meskalin hvis du spørger mig. Ingen dør af ren MDMA, det er der heller ikke nogen der gør af de andre, men de er døde af at hoppe ud igennem vinduer osv:D Ej det var nu heller ikke det emnet omhandlede, så det er ligemeget:)

DMT´en var jeg også lidt nervøs for i starten, men nu er det mit foretrukne psychedelika, selvom jeg også elsker de andre:D

Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:28, rettet i alt 1 gang.

Hej igen Tessalated;D

Jeg accepterer alle stoffer, og alle mennesker der gør det. Jeg accepterer bare ikke alle mængder, alle hyppigheder eller alle kombinationer. Dernæst accepterer jeg heller ikke, at have mennesker rundt omkring mig, der ikke ved hvor vigtigt det er med doserne, hyppigheden og kombinationerne:)

Alt er fint nok, så længe der er styr på hvad man laver. Intet er ok, hvis ikke man har det.

I min verden kan sukker være ligeså skadeligt som MDMA og DMT, hvis ikke forbruget er under kontrol. Det er ikke substancerne der er skadelige, men doserne og manglende information. Selv Heroin er uskadeligt, i de rette mængder:)

MDMA er faktisk et ret cool drug hvis det bruges rigtigt. Meget tæt på Ketamin, og ikke så langt fra Svampe, LSD, Meskalin og DMT.
Men okey igen kan det godt bare være mig, der har smadret min hjerne af al den MDMA jeg har indtaget, selvom jeg kun har prøvet det omkring 6-7 gange;)

Medlem

Citat:

Stadig ingen som har et bud på hvad Erowid mener med denne sætning? :) Som jeg forstår det modsiger det den dosering de anbeler et andet sted?

Jamen jeg siger ikke alle folk ikke kan styre det, jeg har bare kendt en del, og stort set, eller for at være hudløst ærlig, INGEN af dem er kommet tilbage til hvad de var før de tog MDMA, og det er også folk som sagde de havde styr på det lidt ligesom du "ØTripperen", intet ondt ment, jeg har bare set ALT for mange af mine før gode og intelligente venner går den vej og tage seriøst skade af det, og selvfølgelig, jo flere gange de tager det og jo mere de tager, jo tydeligere er disse skader.

Søg på rave party på youtube, og se hvordan de alle har en ting tilfælles, de ligner narkoman der har ødelagt deres kroppe med stoffer som lider af epeleptiske anfald, de ser sgu ikke ud til at være sunde mennesker der bare har det sjovt.

Sjovt du nævner ketaminet, det er lige så skadeligt som benzodiazepinerne, som er lovlige, hvilket jeg slet ikke forstår, men det er jo også kendt at de siger til hyperaktive børn at de skal tage laboratorie fremstillet amfetamin for at falde til ro! :mrgreen:

Billede

Jeg kan godt lide stoffer man kan bruge tit og ofte uden nogen afhængighed, måske jeg bare er anderledes hvad det angår, hvis jeg prøver et stof og jeg synes det er godt, så har jeg en tendens til at blive afhængig af det, og det ønsker jeg ikke da jeg ønsker det er mig der styre showet hvad det angår, et LSD trip engang imellem tror jeg sgu ikke man tager skade af medmindre man har latente skader der så udløses pga. LSD`et, svampe er ikke min kop te, synes det bliver for tåget et trip, der er jeg mere til LSD`et.

Nu har jeg så kun prøvet 2 typer af LSD på det marked der findes den dag idag og har ikke nogen gamle røver historier om "dengang", men jeg har fulgt en del med på området da det interessere mig, og den LSD jeg har fået fat i har skræmt en del af dem jeg kender da det åbenbart er ret kraftigt, men efter at have prøvet disse 2 "batches", så er jeg helt enig med mig selv om hvilket en jeg foretrækker, og det er den som giver et rent klart trip hvor det ikke bliver tåget, den tågede del ødelægger det lidt for mig, og så vidt jeg har forstået er det noget med renheden at gøre!? Ved det ikke, foretrækker i hvert fald den de kalder "White fluff", den anden hed vist "Eggshell white", den var mere "bølget" i det og knapt så klart/rent et trip.

Nå, tilbage til mescalinet, jeg tror bare jeg forsøger mig frem, 50mg skader jo ikke at starte ud med, ser faktisk flere som tilråder at man skal tage det udover noget tid hvis man tager større doser, f.eks 400mg udover 4 gange for at dæmpe kvalmen lidt, så det skal du måske prøve næste gang "ØTripperen", ikke fordi jeg skal gøre mig ekspert indenfor dosering, jeg undrede mig blot, og gør det stadig, over hvorfor de skrev det i starten af dette indlæg på Erowid, for mig lyder det som om de siger man skal tage imellem 176mg og 378mg og ikke fra 100-700mg selvom det står længere oppe i deres artikel, det med doser fra 100mg til 700mg.

Skal nok vende tilbage med min mening når jeg får prøvet det! :) Ved ikke om jeg skal glæde mig eller ej, den del med opkastning lyder alligevel lidt uattraktiv! :D

Det er godt nok Spotten, hvis du er overbevist om at det du har oplevet, dækker over hele verden, så er det jeg skriver jo bare spildt af både min egen og din tid:)

Den liste du dukker op med, skal altså læses med forsigtighed, der står jo at Cannabis er farligere end hvad både Ketamin og MDMA er, hvilket du glædeligt ryger til hverdag lidt ironisk:D

Og jeg har ikke sagt, at jeg har styr på mit forbrug af MDMA, det eneste jeg kan sige det vedrørende er, at jeg indtilvidere kun har taget det engang hvert halve år, og at det forbrug sandsynligvis bare vil falde, da jeg er gladere for Svampe, LSD og DMT.

Også siger du selv, at du har en tendens til at blive afhængig af stoffer, du er glad for. Så siger det sig selv at du er skræmt for MDMA, da du helt sikkert vil kunne lide det de første par gange ligesom alle andre. Du må endelig ikke gå rundt og tro, at alle har de problemer, for sådan er det ikke. Jeg har prøvet alle stofgrupper, også de mest afhængighedsdannende som Alcohol, Coke, Nicotin, Oxycodone og benzodiazepiner, og det siger mig ingenting. Det er det rene spildt af tid, da tiden flyver, og man husker næsten intet:)
Men igen kan det godt være at du har ret, og at jeg bare har brændt min egen hjerne af, af de små mængder MDMA jeg har indtaget igennem tiden, da det jo forandrer en efter førstegang som du siger:D Måske det er meningen med stoffet, er det ikke også derfor vi bruger psychedelika, for at forandre os til et bedre menneske?

Vedrørende LSD, så har jeg heller ingen røver historier fra dengang, men jeg har haft fingrene i flere forskellige batches, og indtil videre har jeg ikke fået noget dårligt LSD, kun noget der har været bedre end andet. Det jeg har nu er efter sigende også White Fluff, men jeg har haft flere andre der også har været rigtig gode, både Needlepoint og Silver. Og så har jeg også haft nogle hvor jeg ikke har vidst hvad for en slags det har været, men det har ikke gjort oplevelsen dårligere. Efter min erfaring, er det mindsettet der har mest at sige, og ikke hvad for en slags LSD det er, bare det ikke er noget værre lort, så er det fint. Jeg jagter erkendelser når jeg tripper, og det har jeg opnået på alle de batches jeg har haft, selvom farverne måske ikke altid har været lige skarpe.

Vedrørende dosering, så vil jeg gøre som jeg gjorde sidst, det hele i en kapsel, da jeg synes at det fungerede godt. Jeg har altid problemer med at kaste op, det gør jeg også på Svampe og DMT, det er faktisk kun på LSD at jeg ikke får kvalme, så jeg tror ikke, at jeg slipper for kvalmen uanset hvad jeg gør med Meskalinen:) Og det gør ikke noget, da jeg får det meget godt, efter jeg har brækket mig. Det er en del af trippet for mig.
Jeg ved bare, at man sagtens kan dosere både over og under 176mg og 378mg, det siger sig selv, hvorfor skulle de nøjagtige tal være ligepræcis grænsen?

Medlem

Mr. Gone skrev:
Spotten de ca 170-350 er nok anbefalet dosering til et mellem/common-styrke trip er mit bud. Man kan jo sagtens gå højere, og alder, kropsvægt, set&setting har jo også meget at sige.

Nå ok, kunne ikke lige få det til at stemme overens med hvad de ellers skrev! ;) Tak for dit synspunkt! :)

Medlem

Ø Tripperen! skrev:
Det er godt nok Spotten, hvis du er overbevist om at det du har oplevet, dækker over hele verden, så er det jeg skriver jo bare spildt af både min egen og din tid:)

Den liste du dukker op med, skal altså læses med forsigtighed, der står jo at Cannabis er farligere end hvad både Ketamin og MDMA er, hvilket du glædeligt ryger til hverdag lidt ironisk:D

Og jeg har ikke sagt, at jeg har styr på mit forbrug af MDMA, det eneste jeg kan sige det vedrørende er, at jeg indtilvidere kun har taget det engang hvert halve år, og at det forbrug sandsynligvis bare vil falde, da jeg er gladere for Svampe, LSD og DMT.

Også siger du selv, at du har en tendens til at blive afhængig af stoffer, du er glad for. Så siger det sig selv at du er skræmt for MDMA, da du helt sikkert vil kunne lide det de første par gange ligesom alle andre. Du må endelig ikke gå rundt og tro, at alle har de problemer, for sådan er det ikke. Jeg har prøvet alle stofgrupper, også de mest afhængighedsdannende som Alcohol, Coke, Nicotin, Oxycodone og benzodiazepiner, og det siger mig ingenting. Det er det rene spildt af tid, da tiden flyver, og man husker næsten intet:)
Men igen kan det godt være at du har ret, og at jeg bare har brændt min egen hjerne af, af de små mængder MDMA jeg har indtaget igennem tiden, da det jo forandrer en efter førstegang som du siger:D Måske det er meningen med stoffet, er det ikke også derfor vi bruger psychedelika, for at forandre os til et bedre menneske?

Vedrørende LSD, så har jeg heller ingen røver historier fra dengang, men jeg har haft fingrene i flere forskellige batches, og indtil videre har jeg ikke fået noget dårligt LSD, kun noget der har været bedre end andet. Det jeg har nu er efter sigende også White Fluff, men jeg har haft flere andre der også har været rigtig gode, både Needlepoint og Silver. Og så har jeg også haft nogle hvor jeg ikke har vidst hvad for en slags det har været, men det har ikke gjort oplevelsen dårligere. Efter min erfaring, er det mindsettet der har mest at sige, og ikke hvad for en slags LSD det er, bare det ikke er noget værre lort, så er det fint. Jeg jagter erkendelser når jeg tripper, og det har jeg opnået på alle de batches jeg har haft, selvom farverne måske ikke altid har været lige skarpe.

Vedrørende dosering, så vil jeg gøre som jeg gjorde sidst, det hele i en kapsel, da jeg synes at det fungerede godt. Jeg har altid problemer med at kaste op, det gør jeg også på Svampe og DMT, det er faktisk kun på LSD at jeg ikke får kvalme, så jeg tror ikke, at jeg slipper for kvalmen uanset hvad jeg gør med Meskalinen:) Og det gør ikke noget, da jeg får det meget godt, efter jeg har brækket mig. Det er en del af trippet for mig.
Jeg ved bare, at man sagtens kan dosere både over og under 176mg og 378mg, det siger sig selv, hvorfor skulle de nøjagtige tal være ligepræcis grænsen?

Det var lige netop det jeg skrev at jeg ikke var! :)

Jeg lytter til hvad du siger men jeg kan desværre ikke finde nogen at sammenligne med, måske derfor jeg har svært ved at se det, det er jo også svært at se hvad folk finder spændende ved f.eks heroin og kokain og amfetamin for den sags skyld :)

Listen er ikke 100% i orden det kan vi godt blive enige om, og at cannabis er mere skadeligt end ketamin og benzo, det ved vi begge godt hvorfor, de vil ikke have det skal være lovligt, dermed skal det lyde så farligt som muligt, lidt ligesom LSD skræmme kampagnen, og man må jo give dem det, det virker til dels, dog vil jeg mene forbud er til for at blive ophævet, der skal være logik i tingene.

Jeg har ikke specifikt henvist til dig, så intet personligt i det, du kan være et skide fint menneske, det ved jeg ikke, men jeg ville nok ikke gå hen og blive venner med folk hvis de rendte og sagde de tog MDMA til tider, da jeg ikke bryder mig om at være omgivet af folk der er på stoffer jeg ikke har den store kendskab til og kun har set en masse gå ned på, det har jeg så også med heroinet, det skal også lige nævnes, der er nok røget flere på den konto, og så kokainet, det er nok det mest fucked up stof man kan tage hvis du spørger mig, og det har jeg taget rigeligt af før i tiden og det har jeg da helt sikkert taget skade af, hvordan kan jeg ikke lige definere nu og her, men skader er der sket, men det er som du siger også når stoffet er misbrugt, og der er selv sukker med kaffe og fløde dødeligt i større mængder (Abnorme mængder).

Jeg har hørt om MDMA behandlinger, så jeg er dig ikke helt uenig, men fra at tage det en enkelt gang eller 2, og til at tage det "for tit", definer selv, der er sgu nok ikke mange der holder den til at tage det engang imellem, og med det sorte marked der er, hvor mange kan så oprigtigt sige de har testet deres stoffer med et testkit FØR de tog dem? :) Nok ikke mange, ikke engang jeg selv, og det har jeg lært af!

Jeg bruger sitet her for at dele meninger og holdninger og høre andres synspunkt på tingene, og jeg sluger ikke alt råt heller! :)

Men jo, jeg mener da bestemt ikke du er et dårligt menneske pr automatik fordi du tager MDMA til tider, det styre du helt selv, og hvis du virkelig kan styre det så du netop undgår skader (der opstår ved brug af større mængder), så er det jo kun fedt! :)

Jeg har det sådan med ting jeg kan lidt som jeg kan mærke er sundt for mig, det kan jeg godt blive lidt hooked på, men selvom jeg er hooked betyder det ikke jeg tager LSD hver dag eller hver anden dag, kun hver tredje! ;) Blah, tager måske 160ug en gang hver anden tredje måned, i starten tog jeg det lidt tiere, dog ikke tiere end hver anden måned.

Ok, jeg har endnu ikke prøvet så mange, jeg kunne godt lide den første da den virkelig slog en ud på en fed måde, og den anden jeg prøvede var knapt så fed, så derfor holder jeg mig bare til det som jeg nu har stocket godt op af! ;)

Jeg tror mindset har meget at side både med svampe, mescaline HCL og LSD, og for den sags skyld også DMT! :)

Jeg har været tripsitter for en som prøvede DMT for første gang og da den summen kom, der gik det op for hende hun havde været forsøgt slået ihjel 2 gange som 4årig og hun kunne se det helt tydeligt og klart som om der ikke længere var nogen tvivl, den summen havde hun oplevet før, hun kunne bare ikke huske hvordan og hvorfor og havde tit mareridt omkring det uden at få en klarhed over det, men et DMT gennembrud og så var den på plads, efterfølgende tøvede hun lidt med at prøve DMT igen, men da hun gjorde fik hun en lidt bedre oplevelse ud af det da det ligesom var ordnet og lagt på plads det hun oplevede første gang. Så da jeg så dette skulle jeg jo ikke bare lige ryge det, jeg ville gerne være hjemme hos mig selv når jeg skal prøve det, og med en tripsitter der lige kan holde øje med mig da det ser lidt voldsomt ud selvom det også ser så uskyldigt ud! :D Spændende stof! :mrgreen:

Jeg forstod bare ikke sammenhængen, men skidt pyt! ;) Regner med at prøve 50mg først og senere 100mg og hvis det ikke virker prøver jeg nok de 350mg for at se om det er det der skal til! :)

Spiser du meget usund mad? Så vidt jeg har forstået er både DMT og svampe og mescaline HCL meget udrensende, så det kan være stoffet fortæller dig du skal spise sundere, min veninde havde sådan nogle oplevelser på LSD hvor hun ligesom fik af vide hvad hun gjorde galt i livet og skulle ændre på for at blive et bedre menneske! :)

Nå, nok om det, nu fik vi vidst det på plads! ;)

Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:28, rettet i alt 1 gang.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ø Tripperen! skrev:
Chancen for at dø af MDMA er ligeså lille som at dø af LSD, Svampe og Meskalin hvis du spørger mig. Ingen dør af ren MDMA, det er der heller ikke nogen der gør af de andre, men de er døde af at hoppe ud igennem vinduer osv:D Ej det var nu heller ikke det emnet omhandlede, så det er ligemeget:)

Ø Tripperen skrev:
Jeg vil vove og påstå at du er forkert på den, hvis du synes at Meskalin HCL er mere sikkert end MDMA. MDMA er ikke skadeligt overhovedet for hjernen hvis det bruges i rigtige doser. Hvis det misbruges, så dræner du hjernen for serotonin ja, men det gør du bestemt også hvis du overforbruger Meskalin HCL. Nedturen dagene efter turen jeg havde med Meskalin, mindede rigtig meget om nedturen jeg oplevede den gang jeg fuckede op med MDMA, og kom til at tage 900mg på en aften, hvilket er en absurd høj dose. 300mg Mskalin HCL er tilgengæld ikke en absurd høj dose, men alligevel var nedturen hård at komme over.

Det er bare direkte forkert, det du siger.
Meskalin og MDMA er to stoffer med forskellige virkningsmekanismer og derfor med forskellig risici involveret. MDMA frigiver serotonin ud i synapsen, og samtidig fungerer det som en genoptagelseshæmmer, så det bliver derude. Det betyder, som du rigtigt siger, at hjernens depot bliver tømt og man har nedtur bagefter. Men det betyder også, at der er nogle fareparametre/bivirkninger til stede under selve rusen. Pulsen er forøget, blodtrykket stiger. Kroppen har sværere ved at regulere sin temperatur. Det kan betyde overophedning/dehydrering eller hjerneblødning. På længere sigt er de skader, der er forbundet med et overforbrug af MDMA direkte læsioner på de serotonergene nervebaner. Dvs. hjerneskader.
Jovist er det ikke en dødsdom at tage MDMA, hvis man gør det i forsvarlige doser. Det er vi enige om, og hvis man tager MDMA på den 'sikre' vis, stritter du nok ikke om af det eller bliver spasser. Men stoffets virkningsmekanisme betyder, at der er en risiko forbundet med at tage det.

Disse fysiske farer er der ikke ved meskalin. Meskalin binder sig stærkt til 5ht2x-receptorerne og forårsager ændret blodtilførsel til nogle specifikke dele af hjernen, der kognitivt hænger sammen med identitetsfølelse og filtrering af sanseindtryk. Meskalin tømmer ikke dit serotonindepot, så den forårsager ikke en nedtur af den type som MDMA gør. Det kan da godt ske, at du har haft en subjektiv og personlig oplevelse, der har været meget lig en MDMA nedtur, men det skyldes altså ikke at meskalin har drænet din hjerne for signalstoffer.

Farer/bivirkninger ved stoffer som meskalin er evt. efterfølgende HPPD, angst/paranoia, svære følelser og tanker, og hvis du er prædisponeret, udløsning af en psykotisk episode. Og ja, det er noget man skal tage meget seriøst. Men vi taler ikke om hjerneblødning eller efterfølgende fysiske læsioner på nervebanerne.

Og jeg må sige, at jeg - ligesom Spotten - har mødt rigtig mange, der er blevet kognitivt mærket af deres brug af MDMA. Flere end jeg har mødt folk, der er blevet psykisk syge af at tage syre. Min pointe er ikke, at MDMA er et djævlestof. Men man må altså gerne differentiere imellem stofferne og deres virkningsmekanismer og sikkerhedsprofiler. Uden dét er det nemlig, at folk kommer rigtig til skade.

Godt så er vi alle enige, jeg synes bare det er lidt forkert at forsvare de stoffer man selv benytter, og for derefter at snakke dårligt om det man selv ikke tør at eksperimentere med. Der er ingen grund til at have en mening om noget, man ikke ved noget om, det bliver altid til desiderede fordomme! Man bliver nød til at forstå, at der findes en realitet udenfor ens egen virkelighed:) Specielt når vi er på et narko forum hvor alle stoffer er accepterede, men vi går op i HR. Dvs. dosering, hyppighed og kombinationer.

Selv polonium som er et af de mest giftige radioaktive stoffer mennesket kender til, er uskadeligt i forsvindende små mængder;)

Man skal bare huske på Spotten, at det ikke er MDMA´ens skyld, at folk ikke tester det. Det kan det aldrig blive.

Vedrørende følge sygdomme af Ketamin, er det mig lidt ukendt. Du kan måske forklare mig lidt om det? Det eneste jeg har læst om er lidt om nyren og blæren, og det er med et dagligt og absurd forbrug som jeg har forstået, og der er alle stoffer igen farlige!

Du skal ikke Undskylde for noget Tessalated, vi er på et forum hvor vi skal oplyse hinanden, og det har fungeret fint indtilvidere os imellem;)

Jeg tager det ikke personligt hverken fra dig Spotten eller Tessalated, jeg tager bare udgangspunkt i mig selv, da det er det bedste jeg kan forholde mig til. Og for lige at svinge pisken lidt sådan at man kan se, at der findes mennesker udenfor jeres egen omgangskreds der gør tingene anderledes:D

Men nej jeg spiser ikke usundt, jeg går meget op i min kost. Jeg spiser intet med tilsat sukker, ikke junk, ikke så meget kød, drikker ikke kaffe, ryger ikke smøger, drikker sjældent alcohol og tager endnu sjældnere stimulanser. Jeg går meget op i min fysik og min bevidsthed, som mange af os jo gør:) For mig er det en del af ritualet at kaste op. Det føles som en udrensnings process der ikke nødvendigvis har noget med fysikken at gøre, men kan ligeså godt være et niveau man skal forbi rent bevidsthedsmæssigt.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det handler ikke om at 'tale dårligt' om stoffer. Det handler om, at forskellige stoffer medfører forskellige risici. Sådan er det, og efter min mening er det super vigtigt, at der differentieres. For folk kan først rigtig tage valget om hvad de vil indtage, når de kender til virkning og risikoprofil. Og hvis man på en informeret baggrund har taget det valg, at tage 'x' stof, er det helt okay. Det er ikke at tale ned om nogen at sige at helt objektivt så er der større risiko for fysisk skade ved brug af MDMA end ved et stof som meskalin. Det er legitim information, folk kan bruge.

Hvis en 15 årig kom her på sitet og spurgte hvad han skulle vælge, så ville vi vel også sige, at det nok var sikrere at ryge en joint med vennerne end at skyde IV heroin? Det er ikke at tale ned. Og har lidt svært ved at se hvordan nogen har talt ned om MDMA i den her tråd.

Plejadestjerne

Det er faktisk ikke direkte forkert det jeg siger. Jeg har jo ikke påstået at noget af det er løgn som du nævner, alle de farer du nævner er nemlig ved et overforbrug som er skadeligt ved alle stoffer!

Jo vidst har MDMA og Meskalin hver deres virknings mekanisme på vores krop, men det betyder ikke, at det ene er farligere end det andet. Så vidt jeg har forstået, (ret mig hvis jeg tager fejl) er der ret meget der er uvidst omkring påvirkningen af Meskalin på vores krop da forskningen er meget lille i forhold til MDMA, LSD og Psilocybin. Vi var tre der alle var knæste som på en MDMA endtur i nogle dage efter vores trip, men alligevel ikke så slemt at jeg ikke vil gentage det, for det vil jeg, og jeg glæder mig so et lille barn.
Meskalin har så vidt jeg har forstået intet tilfælles med LSD rent kemisk set da det er en Phenetylamin, og minder måske mere om MDMA på den front end LSD. Dog må kemikerne gerne komme og rette mig nu, da jeg er en klovn i kemi.

Overall, så ville jeg ikke tage Meskalin hyppigere end jeg vil tage MDMA. I forhold til Svampe og LSD, som jeg ofte tager med få ugers mellemrum.

Nu da i alle kan tage udgangspunkt i jeres subjektive liv, vedrørende hvad i kender af mennesker der har ødelagt sig selv af MDMA, så ved jeg ikke hvorfor det er forkert at nævne at min oplevelse med Meskalin HCL var, at vi alle tre var drænede dagene efter.
Virkningen på trippet var også klar MDMA euforie, hvilket for mig peger på at Meskalin måske også er lidt af en Serotonin udløser i forhold til hvad LSD og Psilocybin er, men det er bare noget jeg bilder mig ind, jeg ved det ikke.
Dernæst kender jeg ihvertfald flere der har fået kæmpe problemer af LSD, end hvad jeg kender af mennesker der har haft problemer af MDMA.
Jeg kender mennesker der er endt hos psykiatrien pga. LSD og jeg har været på et syretrip hvor den jeg var sammen med prøvede at begå selvmord to gange, og hvis ikke jeg var der, var det lykkedes! Det har jeg sgu ikke oplevet af MDMA endnu.
Derudover viser det sig faktisk at Meskalin og DMT nok er de eneste psychedelika der sandsynligvis ikke kan udvikle HPPD. Det viser undersøgelser lavet imellem stammefolk der bruges kaktusserne rigtig meget. Dog skal jeg ikke gøre mig klog på, om det også er gældende for Meskalin HCL, da jeg går rundt og bilder mig selv ind, at kaktusserne nok ikke er så hårde for vores krop, som jeg ellers har oplevet at HCL´en var på mig og mine kammerater. Men det ved jeg ikke endnu, men jeg glæder mig til at prøve det.

Et uagtsomt forbrug af spychedelika som Svampe, LSD og Meskalin kan være syndsygt skadeligt, på samme måde som MDMA kan være. Bare på hver sin måde.

Jeg pointerer bare, at der ikke er nogen grund til at sige "hej det de andre bruger er farligt og forfærdeligt, jeg bruger bare de gode og sikre stoffer", det er fis! LSD er skrøbeligt som glas, og det kan skære ligeså godt. Det kan cutte en halvvejs for man overhovedet når at forstå det.

Når det er sagt, er jeg selv storforbruger af LSD, Svampe og DMT, og er overbevidst om at det er meget sundt, hvis det bruges rigtigt. På samme måde som MDMA kan være;)

Men fuck det, vi har vidst fået det på plads som diskussionen gik ud på, og Spotten har fået min erfaring med Meskalinen at høre, så vi er vidst kommet i mål. Jeg elsker Meskalin, og vurderer det til at være en af kongerne indenfor den psychedeliske scene. Jeg vil bare ikke spise det 1-2 gange om måneden som jeg ellers kan finde på med Svampe og LSD, og da slet ikke så ofte, som jeg kan finde på at ryge DMT:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]