Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: (slettet)
Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:21, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Det koster 190kr at skifte læge, og så kan hun bare be' om ikke at få videresendt papirene (gør man på borger.dk svjh). Jeg tror ikke at hun kan få benzoer som nok ville være at foretrække, men måske, og ellers er der seroquel feks hvis det bare handler om at gøre det udholdeligt en kort periode. Men hun bør virkelig passe på med den slags medicin, hvis hun har angst, benzoer er så fucking lette at misbruge, og det er virkelig ikke for sjov at komme ud af. Men som sagt, benzoer, om det så er darknet, eller at skrive lidt rundt.

Men aller mest at foretrække, hvad med noget samtale terapi, nogen der kan gå ind og hjælpe med at justere på de irationnelle overbevisninger, er der ikke mulighed for det, når hun er tilknyttet psykiatrien? Ellers en tur i skoven, god sund mad, at komme ud, og ikke at misbruge sig helt ned i skammekrogen, om det så er mad eller drugs.

Ønsker det bedste for jer, det er virkelig hårdt at være der. :hjerte:

Titel: (slettet)
Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:23, rettet i alt 1 gang.

Medlem

jeg vil også foresly seroquel
til doserne vil jeg nok sige 25 mg morgen og middag og 100 mg til nat
seroquel er også relativt nemt at skaffe recept på imodsætningen til benzoer

Medlem

bloodfighter skrev:
jeg vil også foresly seroquel
til doserne vil jeg nok sige 25 mg morgen og middag og 100 mg til nat
seroquel er også relativt nemt at skaffe recept på imodsætningen til benzoer

Hey Bloodfighter, det lyder umildelbart ikke helt som det rigtige når vi læser om det, http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medi ... px?id=2831 ?

Da jeg var i Asien for mange år siden kunne jeg bare købe valium på apoteket, det var super mildt men kunne lige ta kanen af rejse stressen enn gang imellem. Så tænker diazopram ville være en god løsning til hende ?

Medlem

hey ville lige svare til det
det er normalt ikke brugt til angst men mange har haft gode oplevelser med det (blandt andet min tidligere rumbo)
her er et link til nogle bedømmelser osv. håber ikke at du har problemer med engelsk
http://www.drugs.com/comments/quetiapin ... order.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis i har mulighed for at undgå at skulle selvmedicinere med benzodiazepiner vil jeg råde jer til dette.
I stedet vil jeg foreslå jer en tur i den lokale svømmehal, og jævnligt cykle længere ture.
Hvis i samtidigt har mulighed for at kunne tage på stranden og meditere er det ligeledes en god måde at stresse ud.
Selvfølgelig kræver det fortsat en indsats at skulle motivere sig selv for at få udført det arbejde der anstrenger en, men det er lettere at overskue tilværelsen med et klart sind!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Alf'n skrev:
Hvis i har mulighed for at undgå at skulle selvmedicinere med benzodiazepiner vil jeg råde jer til dette.
I stedet vil jeg foreslå jer en tur i den lokale svømmehal, og jævnligt cykle længere ture.
Hvis i samtidigt har mulighed for at kunne tage på stranden og meditere er det ligeledes en god måde at stresse ud.
Selvfølgelig kræver det fortsat en indsats at skulle motivere sig selv for at få udført det arbejde der anstrenger en, men det er lettere at overskue tilværelsen med et klart sind!

word, vil nu ikke mene benzoer skaber nogen dissociativ effekt man bliver tåget, ja, men misbrugspotientialet er bare massivt, hun får det jo højst sansynligt 100 gange bedre af ½mg clonazepam, det ville de fleste få, det er det der er med det. Før eller siden skal man jo tage skraldet agtigt.. Er selv "clean" på 6 dagen nu, har spist nitrazapam og clonazapam i ca 1 år, og det er fucking fucking svært både psykisk og mentaltat at kvitte det.

Senest rettet af Mursu 22 apr 2016 12:16, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vidt afhængigt af jeres overblik og situation, findes der andre medikamenter der ikke dissocierer hende fra virkeligheden.
Jeg kom nemlig i tanke om en tråd der omhandlede en amerikansk vidunder pille, som jeg tænker måske vil passe bedre;
https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=51486&p=689779&hilit=modafinil#p689779

Jeg har dog intet kendskab til den, udover hvad jeg læste mig til gennem tråden og egen research.
-Dog vedbliver jeg mit første råd, med motion og udendørs afslapning, da det for mig har gjort underværker.

Medlem

Alt det rigtige er blevet sagt.

Kig evt. på phenibut. Angstdæmpende og ret fredelig nootropic, som stadig (så vidt jeg ved) kan købes lovligt som kosttilskud i EU (ikke fra UK mere). Det skal dog helst ikke tages oftere end hver 3 dag, men har "afterglow" på 2 dagen.

god bedring.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Pregabalin (Lyrica) som angst dæmpende kan anbefales. God angst dæmpende effekt og næsten ingen abstinenser forbundet med pludselig stop, eller afhængigheds potentiale.

Edit. Min erfaring er at de fleste læger ikke har noget imod at udskrive det da det langtfra er ligeså afhængighedsskabende som så meget andet angst dæmpende medicin (benzodiazepiner).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mursu skrev:

vil nu ikke mene benzoer skaber nogen dissociativ effekt

Nej det ved jeg godt, men ved ikke hvordan ellers jeg skulle betegne den effekt det frembringer.
-Når jeg har spist benzoer har jeg hver gang følt mig dissocieret fra mig selv. Uden nogen større forståelse for hvad der er foregået.
Selvom det betoner rusen med en anden karakter end hvad den indebærer.

Admin
Brugeravatar

Tessalated skrev:
Det kunne være en ide at prøve at skifte læge, men gætter på det så er skift læge-henvisning til ny psykiater og så en måneds vente tid igen, og så er vi ikke engang sikre på at det kan lykkes :/ Det er ret meget nu og her der mangler noget. Jeg tror også benzoer er lige hæftige nok, det handler om bare at få noget som tager kanten og gør tingene lidt mere overskuelige igen. Der bliver skam spist sundt og massere af ude tid, det er en reaktion på arbejdspres og stres der har akumuleret sig op og gør at hun har rigtig meget tanke mylder, uro i kroppen, svært ved at passe tingene og svært ved at sove. Nu har vi bestilt en god lang ferie til sommer så det hele skal nok gå, men som hun selv siger så savner hun bare lige at have lidt fysisk og psykisk ro. Altså vi taler om noget helt stille og roligt medicin i nok ikke engang en uge :)

Hvad med alkohol? Man blir ret afslappet og apatisk, så længe det virker. Og <en uges druk svarer til en festival. Som de fleste slipper heldigt fra. Det lyder som om, I gerne vil have en meget kortsigtet løsning, der virker NU.
Men jeg vil i øvrigt også råde til samtaleterapi hos en psykolog eller psykoterapeut f.eks. Det er de facto den bedste måde at løse psykiske problemer på. Medicin løser ikke noget på lang sigt for de fleste mennesker.

-Jimmy Carter

Medlem

Cool tak for tips allesammen :) alkohol er dog ikke en løsning. Det er beundings værdigt at i prøver at tale nogen fra det, det her med at gå en tur og samtale terapi er jo altid godt, men i må også stole på at vi er voksne mennesker der ikke tager spontane beslutninger og har forsøgt at sætte os så godt ind i problematikkerne som muligt og hvis det var så enkelt var det bestemt gjort :) Vi undre os over at hendes psykiater ikke selv har foreslået nogen af de alternativer i nævner, men nu vil hun prøve at høre ham på mandag.

Vi kan ikke stole på, at I er voksne menneske med en stor forståelse for jeres egen situation. Vi kender jer jo ikke:) For den sags skyld kunne I være teenagere.

Selv har jeg aldrig haft problemer af angst endnu, så jeg har ikke rigtig nogen brugbar erfaring til dig. Men jeg har prøvet Phenibut for sjov, der virker godt beroligende. Nu har jeg ikke så stor viden om Benzodiazepiner, og andet beroligende medicin af den karakter, men som jeg har forstået det, er det ikke ligeså risikofyldt at lege med Phenibut, som det ellers kan være med Benzodiazepiner. Jeg oplevede ihvertfald ikke nogen negative effekter af Phenibut, men nu har jeg kun prøvet det en enkelt gang.
Phenibut kan købes på nettet.

Håber at I finder en løsning, og alt det bedste.

Medlem

Yep phenibut virker som en super alternativ ! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]