Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 05:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 maj 2016 14:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
Er der nogen, der har stiftet bekendtskab med adrafinil? Gerne i forbindelse med studielæsning eller lignende. I så fald, hvad er jeres erfaringer - er der potentiale?

Jeg har ikke kunne finde frem til, hvorvidt det er ulovligt at bestille adrafinil over nettet, og hvilken risiko man løber i tilfælde af, at det snuppes i tolden. Nogen med mere indsigt, der kan være behjælpelig med at afklare? :) :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2016 15:21 
Det kan jeg godt sige godt for i forhold til studielæsning! Det er det bedste studydrug jeg har prøvet. Det giver fokus uden nogen form for rastløshed. Og har ikke bemærket nogen bivirkninger indtil videre. Man kan sagtens sove, og er ikke træt og udkørt dagen efter til forskel fra stærkere stimulanser.

Jeg sidder og læser op på Adrafinil lige nu:)

Om det er lovligt, ved jeg ikke.


Top
  
 
Indlæg: 27 maj 2016 16:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
Interessant. Har du brugt det ofte? Hvilken dose benytter du? :-)

Jeg overvejer selv at bestille det hjem, men ønsker naturligvis ikke komme i klemme med eventuelle love.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2016 17:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Har prøvet adrafinil mellem 300 og 600mg. På 300mg fik jeg et usædvanligt laser fokus på mit arbejde hele dagen. 600mg kan man køre en allnighter på. Eneste bivirkning kan være en anelse forøget angst på samme niveau som koffein hvis man har tendens til det i forvejen. Men ingen jitters, rastløshed eller noget i den stil. Jeg kan dog ikke sove på det. Vil nok også foretrække modafinil hvis man har valget mellem de to, pga. det er et testet og godkendt produkt.
Det er så vidt jeg ved ikke på narkolisten, men hvis opdaget vil det højst sandsynligt blive kategoriseret som ikke-godkendt medicin og beslaglagt med en advarsel til følge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2016 17:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Er der nogen, som har erfaringer med at bruge methylphenidate som studydrug? Kortsigtet, natürlich.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2016 19:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2013 13:11
Indlæg: 127
Geografisk sted: Nordjylland
Har ikke nogen erfaring ved Methylphenidat som study drug, men ved at indtage det for at få en rus der kan jeg hjælpe :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2016 19:25 
250mg har været min dose. Jeg har brugt det en 4-5 gange.

Har prøvet Methylphenidat en gang til studering, og det virker fint. Dog foretrækker jeg Adrafinil/Modafinil, da rastløsheden er mindre, og jeg kan sove når aftenen kommer.


Top
  
 
Indlæg: 29 maj 2016 15:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Ø Tripperen! skrev:
250mg har været min dose. Jeg har brugt det en 4-5 gange.

Har prøvet Methylphenidat en gang til studering, og det virker fint. Dog foretrækker jeg Adrafinil/Modafinil, da rastløsheden er mindre, og jeg kan sove når aftenen kommer.


Hvilken dosis brugte du (methylphenidat)? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2016 17:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Mr. Gone skrev:
Username skrev:
Er der nogen, som har erfaringer med at bruge methylphenidate som studydrug? Kortsigtet, natürlich.


Jep. For mig er det bedst således:
Øjeblikkelig udløsning (fx ritalin tabletter eller motiron) = 10 mg
Modificeret udløsning 6 timer (fx medikinet) = 10-30 mg
Depot 12 timer tror jeg det er (fx Concerta) = 36-54 mg

Ikke bare til læsning og opgaveskrivning, de fungerer IMO også godt til hårde teoretiske skoledage, at øge sociabilitet og huslige opgaver såsom rengøring eller diverse projekter man nu måtte kaste sig ud i. Kan i hvert fald vouche for at tage en masse methylphenidat hvis man skal male en lejlighed el. lign. :P


Så fik jeg prøvet det.

10 mg methylphenidat knust og sniffet (anbefales på ingen måde, da piller indeholder fylde/bindemiddel og muligvis andre tilsætnings/hjælpestoffer, som vores næse på ingen måde bryder sig om - piller er lavet til at blive opløst og optaget oralt eller peroralt!)
Har aldrig svedt så meget før - i mit liv. Energisk blev jeg dog; euforisk, knapt så meget som forventet, dog søger jeg heller ikke en stimulans-eufori (vi ved alle, at kokain er storebror her).
Blev ikke forsøgt til skolearbejde, men de næste tabletter er dog sat af til dét og/eller, som du er inde på, eventuelt husarbejde. :D

Anywho, prøver lige 5 mg mere. Det snurrer jo O.K.. :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2016 21:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
I tilfælde af, at en pakke kom ankom til Danmark fra England i fredags, for en uge siden - burde pakken så ikke være fremme nu, eller er jeg blot paranoid? Vil det fremgå under track & trace, hvis pakken er taget af customs i Danmark? Pt. står der nemlig bare: 'Your item has arrived in COPENHAGEN DENMARK and is being processed for delivery'. :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2016 11:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2013 19:26
Indlæg: 121
Står der at den er i the international postoffice eller står der bare arrived in Copenhagen? Og bruger du royal mails track and trace eller Post Danmarks?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2016 12:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
nitrat skrev:
Står der at den er i the international postoffice eller står der bare arrived in Copenhagen? Og bruger du royal mails track and trace eller Post Danmarks?


Der stod Copenhagen på Royal Mail's track and Trace. Benyttede jeg post Danmarks tracking-system stod der blot Danmark. Ifølge Post Danmark ankom pakken dog til distributionscenteret i min by, igår, så forhåbentli t er den på rette vej :-)

Det undre mig dog, at den har skulle ligge en uge i København?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2019 21:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2018 19:34
Indlæg: 95
Fik forleden 2 glas med 5 gr. Adrafinil i hver . Ved ikke om det kun er mig der ikke kan mærke en noget somhelst efter indtagelse af ca. 300 mg pr gang.Har givet halløjet to chancer .Ingen virkning . Har indtrykket af meget af det nootropics er mere noget folk hidser sig op til at tro virker end det gør i realiteten . Har også fået en pose med 30gr af noget der hedder Aniracetam . Prøver det selvfølgelig men har ikke de store forventninger , da det kommer fra "Nootropic" depot :-D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2019 05:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 mar 2019 04:11
Indlæg: 1
Stådrengen skrev:
Fik forleden 2 glas med 5 gr. Adrafinil i hver . Ved ikke om det kun er mig der ikke kan mærke en noget somhelst efter indtagelse af ca. 300 mg pr gang.Har givet halløjet to chancer .Ingen virkning . Har indtrykket af meget af det nootropics er mere noget folk hidser sig op til at tro virker end det gør i realiteten . Har også fået en pose med 30gr af noget der hedder Aniracetam . Prøver det selvfølgelig men har ikke de store forventninger , da det kommer fra "Nootropic" depot :-D


Modafinil og Adrafinil er stortset ens, men så alligevel ikke.
Ardafinil er et prodrug, hvilket betyder at din lever skal omdanne det til modafinil først.
Så selvom Adrafinil bliver beskrevet som mere potent, så kommer det også an på om hvor meget din krop frasortere.
Det kan sammenlignes med Kodein som bliver omdannet til morfin i leveren, hvor at ren morfin har en mere direkte og kraftig virkning.

---

Min egen erfaring med smart drugs:

Ritalin / Methylphediate / Concerta er et fint study drug, men ikke min favorit.
Det er en betabloker (mener jeg det hedder), så den blokere en receptorer og frigiver mere dopamin.
Lidt på samme måde som Coke (bortset fra coke giver en meget kraftigere rus).

Modafinil giver ikke samme stimulans, men øger ens fokus kraftigt uden at give hjertebanken eller lignende. Er faktisk selv på 150mg Modafinil i skrivende stund.
- Det skiller sig lidt ud i forhold til lignende præparater med hensyn til dosering. Her er en gylden regel at "less is more", for hvis du tager for meget kan det have en modsat effekt og faktisk gøre dig træt. Så derfor start med lav dose og find det gyldne middelpunkt.
Hovedpine kan være en bivirkning, men kan nemt undgåes hvis man indtager rigeligt væske (og ikke mindst mad, da det undertrykker din appetit. Flere har også nævnt at det skulle være godt at supplere med vitamin B2, da man skulle blive mindre irritabel og hjælpe på koncentrationen.

Elvanse/Vyvanse er min favorit, da det ikke kun øger koncentrationen men også øger ens motivation delvist.
Jeg får en lidt mere "på" følelse og har større overskud til at få gjort de kedelige ting. Men da det er et amfetamin præparat er lægerne herhjemme lidt mere påpasselige med at udskrive det. De udskriver for det meste ritalin eller methylphediat som første valg mod ADHD.
Mange sammenligner det også med gade amfetamin, selvom det ikke helt er det samme.
Gade amf er et racemix typisk bestående af levoamfetamin og en lille smule dextroamfetamin plus alt mulig andet crap.
Hvor at Elvanse består af dextroamfetamin som er mere potent og ikke påvirker ens adrenalin niveau på helt samme måde. Det giver i stedet en lidt mere smooth feeling, hvor man ikke peaker, men hele tiden føler sig skarp og langsomt tager af, uden at give et voldsomt crash som gade amf kan.
- Jeg tager dog et par perioder uden for at min krop lige kan få en pause, men mest fordi jeg ikke kan få fat i det pt :))


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team