Andrusha skrev:
Merck4me skrev:
Det er alt sammen god info. Tak for feedback. Darknet lader helt sikkert til at være vejen frem.
Jeg kendte ikke til Wickr, men det skal tjekkes ud. Er det korrekt forstået, at Wickr ikke i sig selv er et fora, hvor folk mødes, men mere en sikker måde at kommunikere på? Underforstået at jeg og en evt. dealer skal udveksle oplysninger et andet sted først.
Jeg har læst Koalabjørnens fine guides, de kan anbefales

Wickr er en messenger app, der har end to end kryptering, så den udveksling, du har med en modpart som udgangspunkt ikke kan opsnappes af udenforstående. Der findes flere andre lignende produkter, du måske kan have hørt om, fx Signal og Telegram. Hvor sikre de enkelte apps reelt er, ved jeg ikke. Det kommer sandsynligvis ligeledes an på, hvilken platform du bruger dem fra og dine øvrige online vaner i øvrigt.
Wickr bruges af mange og har end-to-end kryptering. Der er bare ét kæmpe problem med Wickr. Source-koden til programmet er ikke open source, det er slet ikke tilgængeligt for offentligheden. Det vil sige at virksomheden der står bag Wickr kan lave en bagdør, der gør at de og eventuelle myndigheder med lethed kan omgå krypteringen.
Signal derimod er open source. ALLE verdens bedste hackere og programmører sidder og kigger på den kode. Her er ikke gemt noget. Her kan virksomheden ikke gemme en bagdør. Dermed er Signal uendeligt mere sikkert end Wickr. Signal er så sikkert som det bliver lige nu.
Det er ikke sikker Wickr har gemt sådan en bagdør, men så længe sourcekoden ikke er tilgængelig kan man ikke være sikker.