Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.

Det spørgsmål, som jeg skal til at stille, er sikkert blevet stillet i utallige varianter på jeres fantastiske forum før, men jeg gør det sgu alligevel.

Vi er et par stykker i en camp på Roskilde, der har tænkt os at tage en enkelt eller to aftener med MDMA. Jeg har prøvet det et par gange før, og jeg har kun haft fremragende oplevelser - også selvom nedturen dagen efter har været til at føle på. Det har dog mest været ecstacy-piller. Den eneste gang jeg har prøvet ren MDMA, var en nytårsaften, og der havde jeg allerede sniffet lidt coke og drukket en hel masse. Derfor er det lidt svært at vurdere "tømmermændene", jeg havde 1. januar.

Så her er spørgsmålet: hvis jeg tager en smule MDMA (intet overdrevet, måske omkring 0,3 gram på en aften) og IKKE blander det med andet, hvad kan jeg så forvente af tømmermænd på sådan en festival? Kan jeg dræbe nedturen dagen efter med et par øl eller drinks? Eller vil et par sug af en joint, når effekten af MDMA er ved at aftage, hjælpe mig med at få sovet ud og dermed mindske tømmermændene?

På forhånd tak!!!!!!!!!

Dedikeret medlem

waltberkman skrev:
Kan jeg dræbe nedturen dagen efter med et par øl eller drinks? Eller vil et par sug af en joint, når effekten af MDMA er ved at aftage, hjælpe mig med at få sovet ud og dermed mindske tømmermændene?
Begge dele kan hjælpe lidt på humøret, men har du taget for meget MDMA, så er det kun tid og god kost der rigtig hjælper (evt. 5-htp tilskud), man kan godt være glad, men det giver en temmelig ubehagelig følelse af mangel i maven, og det er ikke så nemt at komme helt op at køre.

Synes du bør nøjes med én gang, og så skære 0.1g af dosen. Så er der også god chance for at afterglowet kan holde resten af festivalen.

Junior medlem

Prøv at tjek den her side ud: http://www.rollsafe.org

Den giver et skide godt overblik over, hvordan de reducerer de forskellige risici ved at tage MDMA.
Efter hvad jeg har læst, er supplementer som Na-R-ALA, grape seed extract og C-vitamin de vigtigste. Magnesium er også temmelig god, men det er mest mod ømme kæber - ikke så meget humøret dagen efter. Det er desværre lidt for sent at bestille Na-R-ALA hjem fra England nu, da det er stort set umuligt at støve op i Danmark (det du får i Danmark er en racemisk R-ALA, som er ok, man skal bare tage mange flere af pillerne).

Så hvis du endelig beslutter dig for at gøre det to gange på Roskilde, så sørg i det mindste for at have de rigtige supplementer :cheers:

Junior medlem

Hej, jeg har taget MDMA én aften, de sidste to festivaler, til Major Lazer forrige år og Die Antwoord sidste år. Jeg vil råde dig til kun at gøre det én aften, da det ellers kan gå hen og blive rigtig slemt med tømmermændende. Alt afhængig af hvad du er til, når du indtager stoffet, så vil jeg anbefale, at du gør det under en elektronisk koncert, da dette, efter min mening, booster effekten x10. I år ser det lidt sløjt ud med elektroniske hitmagere, så jeg ved ikke lige i hvilken setting jeg ville tage det, men overvej en koncert. ;) Drik helst ikke mere end 5-6 øl op til, at du indtager stoffet og så ellers masser af stænger på come down ;)

I hvilken setting, har du tænkt dig at tage det?

Medlem

Jeg tog MDMA+LSD dagen inden Roskilde sidst jeg var der, for lige at "teste varerne" :D.
I løbet af festivalen endte jeg med at spise det 2 eller måske 3 gange, hvor jeg kun fik effekt ordentlig 1 af gangene. Måtte så betale for min dumhed med, at jeg I løbet af hele festivalen mere eller mindre gik rundt med MDMA nedtur. Det er virkelig ikke et stof man skal tage for mange gange, så hold det til en enkelt gang :)
En del alkohol hjalp for mig, men det havde alligevel været federe hvis jeg havde doseret MDMA en gang i slutningen af ugen

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kongeriget Sjælland
Jeg synes, at dosen er for høj, hvis du ikke ønsker slemme tømmermænd. Vil sige 160-250mg (efter din tolerance) er optimalt i forhold til nedtur dagen efter. Som nævnt ovenfor: vitaminer, sund kost, søvn, og en masse vand dagene op til gør en forskel. En joint/øl og godt selskab dagen efter, synes jeg plejer at tage det værste af nedturen.

God festival og pas på dig selv :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg forstår heller hvordan du kan sige "intet overdrevet" og "0,3 g MDMA" i samme sætning. Det er altså over dobbelt så meget som man behøves for at trippe rigtig lækkert! Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person. Men for mit vedkommende er det udelukkende bivirkningerne der stiger efter 200 mg. Jeg synes faktisk trippet er rarere omkring de 120 mg. Det føles mere ægte, rent og mindre forvirrende. Men eufori og kærlighed er der stadig massere af.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
De mange gange jeg har været roskilde festival har det involveret hård druk alle dagene. Man skal virkelig overveje hvor meget ''hjerne-krudt'' man har lyst til at brænde af på én mdma-aften (for det gør du på mdma). Medmindre, at du ikke drikker alkohol, er det spild at tage 2 mdma gange på en uge. Eftersom alkohol og alkoholtømmermænd i forvejen trækker på dine glædesfølelser.
Man kan godt gøre det, men 2. gang skal der ekstra meget til og tømmermændende bliver derefter. Man kan godt være heldig at undgå nedturen, men man skal hvert fald været indstillet på den kommer.
:mrgreen: :peace:

Medlem

Hvordan gik det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]