Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg bruger amf Hver dag, det har stået på i min. 3 uger. Jeg tager vel omkring 6+- streger pr dag.
Jeg har opdaget at jeg næsten ikke spiser noget og heller ikke drikker spor meget.
Jeg kan køre 1-2 døgn uden noget søvn, også sover jeg maks 3 timer det tredje døgn og så starter jeg forfra...
Jeg har en indgroet angst for at sove.
Men har lige nu mega hjertebanken, er svimmel, mine øjenlåg er enormt tunge, jeg har irritation i hovedet, er tør i munden som får mig til at suge efter spyt i min mund, så når jeg vil synke det har jeg mega svært ved det og det resultere i at jeg bider hårdt sammen gentagne gange og får så ondt i kæben.
Jeg fryser hele tiden og har gjort det siden igår. Og jeg ryster...

Har ikke taget noget amf nu i 10 timer, det længste jeg er gået på de her 3 uger uden noget, da jeg vil vide hvad de gener jeg har skyldes og egentlig gerne vil være stoffri.

Hvad skal jeg gøre, ikke gøre?
Hvordan skal jeg forholde mig til det?

They’re not good at all!!
- Kurt Cobain

Dedikeret medlem

Få noget mad, en vitaminpille, og massere vand, tag et varmt bad, gå lidt udenfor og træk lidt frisk luft, og hop i seng så snart du kan.

Amfetamin får dine blodkar til at trække sig sammen, og det kan give noget med tiden der hedder vasokonstriktion (slå det op hvis det er), det gør at man kommer til at fryse hvis man tager det for meget, og til sidst bliver følelsesløs - typisk i tæer og fingre først. Det tager også ret hårdt på kroppens overskud, og det er det du begynder at mærke, især nu hvor rusen er ved at ligge sig. Det giver også nogle grimme abstinenser, det er typisk derfor man ikke gider at komme ned igen og med den mængde søvn du har fået, har du nok ikke rigtig nået det, så der kommer en ordentlig nedtur.

Det er den korte version. Synes du skulle tage og læse godt og grundigt op på det når du har fået det bedre. Amfetamin i 3 uger er altså ikke for smart.

Plej din krop, og pas på dig selv :)

Junior medlem

Tusinde tak for dit svar, jeg ved godt det ikke er smart, men det er min situation pt. Er SÅ bange for at sove og især længere tid...
Jeg har læst meget om amf, men nok mest om forgiftning, abstinenser og hvad der ellers har været skrevet på wiki, og andre steder..

Er der noget jeg skal gøre eller være særligt opmærksom på mht abstinenser?

- Kurt Cobain

Dedikeret medlem

Hold øje med hvordan du har det, får du det dårligt nok, så kan du ringe til giftlinjen på: 82 12 12 12 og ellers så er det din lyst til at købe mere du skal holde mest øje med.

Hvis det bunder i at du er bange for at sove, så tag til lægen med det, og få en henvisning til en psykolog, eller andre der har forstand på den slags, og få gjort noget ved det. Det lyder som et rigtig træls problem at have. God bedring :)

Junior medlem

Mange tak, nu er jeg ikke så nervøs længere.
Det er mega træls, især fordi jeg lige var begyndt at få en ordentlig døgnrytme..

Igen, tak fordi du har taget dig tid :)

- Kurt Cobain

Dedikeret medlem

Det er det vi er her for 8) *a-team lyden*

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Deep in your brain
De symptomer du nævner, er alle tydelige tegn på søvnmangel. Hvis du ikke får nok søvn dagligt, så kan din hjerne ikke nå at ligge alle de forskellige indtryk på plads, og det kan have nogle knap så gode ting som medfølge.
Kulde over hele kroppen, næsten intet spyt i munden, og øm kæbe efter at bide sammen er helt normale bivirkninger ved amfetamin. Jeg har selv prøvet disse ting efter et 3-dages amfetamin trip, men efter den oplevelse endte det med at være sidste gang jeg tog det stof.

Må jeg have lov til at spørge hvor gammel du er? At du har en angst over at sove er ikke en særlig god ting, og at du prøver at undgå søvn ved hjælp af syntetiske stoffer lyder, i mine ører, som en rigtig dårlig udvej. Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i roden af problemet, og få gjort noget ved din angst for at sove. Jeg tror ikke MLP er den rette måde, så jeg ville hellere søge hen mod en psykolog eller måske en hypnotisør.
Ligemeget hvad, så vil jeg i hvert fald på det stærkeste råde dig til at holde igen med amfen. Jeg er 100% sikker på at der ligger et rigtig godt liv til dig på den anden side, hvor du ikke er afhængig af stoffer.
Hvis du føler at du har brug for hjælp til at stoppe med at tage amf (eller nogle andre stoffer for den sags skyld), så kan du tage anonym kontakt til Misbrugs Portalen på deres hjemmeside. De har både et telefonnummer og en livechat, der begge har åben mellem 11 og 17. Håber du får styr på dit forbrug samt din angst.

http://www.misbrugsportalen.dk/

Vennligst hilsen.

Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      

Junior medlem

Tusinde tak for dit svar.
Jeg har i nat sovet 7 timer og ikke taget noget amf siden kl 1400 igår.
Har det bedre, men fryser stadig.
Jeg er igang med at søge behandling for misbrug. Og tror og håber det virker og jeg får lov til at komme i behandling ;)

- Kurt Cobain

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
RainbowDash skrev:
Tusinde tak for dit svar.
Jeg har i nat sovet 7 timer og ikke taget noget amf siden kl 1400 igår.
Har det bedre, men fryser stadig.
Jeg er igang med at søge behandling for misbrug. Og tror og håber det virker og jeg får lov til at komme i behandling ;)

Respekt! Det er det bedste du overhovedet kan gøre for dig selv pt. Det er overhovedet ikke for at skræmme dig, men fortsætter dit mønster sådan med amfetamin hver dag, så forkorter du altså dit liv. Det er ekstremt belastende for kroppen, bare efter 1 gang og du gjorde det hver dag (og ja snakker i fortid, for det er jo fortid, ikk?) :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]