Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 16:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej folkens,

Dette er mit første indlæg her på siden :) - Jeg vil gerne (hvis muligt) have jeres input i forhold til min oplevelse / knap så fede trip, på 2C-B!

Jeg har før taget psykedeliske stoffer som blandt andet 2C-B, 2C-E, 2C-i, svampe og LSD - dog aldrig i store mængder.

Vi var nogle knejter som skulle i sommerhus og have en hyggelig weekend. Jeg havde faktisk bare regnet med at jeg skulle tage noget coke og drikke nogle pils. Da vi kommer ud i sommerhuset og har fået os selv installeret, drukket lidt pilsnere og taget et par streger, så trækker en af mine bekendte en par piller 2C-B (10mg?) op ad lommen, og tilbyder mig at tage en halv (det var hvad der kunne blive til).

Efter kort betænkningstid takker jeg "ja", og sluger den halve pille. Solen skinner og kl. er ca. 12:30 på en Lørdag.
Som jeg husker 2C-B virkningen, så var det knap så psykedelisk, og måske en mere MDMA lignende rus, dog med lidt halluer osv.
(Det skal siges at sidst jeg indtog 2C-x stofferne, var det altid gennem næsen som pulver, og ikke i pille form.)

-Det er omkring 10 år siden, at jeg har taget nogen former for psy. stoffer. Jeg har igennem tiden efter taget coke og noget MDMA, som det eneste.

Nå, tilbage til historien :)

Vi hyggede os -og fik nogle pilsnere og nogle streger, og ca. 20 minutter efter indtagelsen af den halve 2C-B pille, begyndte jeg at kunne mærke lidt prikken i kroppen, men ikke noget videre vildt sus!

Efter 45 minutter begyndte det at sparke ind, og følelsen af at være ret desorienteret og rastløs begyndte også at være ret markant, hvilket fortsatte og blev yderligere forstærket som tiden gik.

Efter 1 time ca. begyndte jeg at se gardiner og billeder blive levende(gardinerne blafrede og mønstrene i billeder/malerier begyndte at dreje rundt, samtidig med at farverne blev forstærket.

Den næste time (2 timer inde alt i alt) kunne jeg nyde, på trods af at jeg var rastløs -og på trods af at stemningen var ret levende i sommerhuset, da alle de andre tilstedeværende var på forskellige ting, og var ved at blive ret ramt også.
-Det skal lige siges at jeg kun kendte to af de personer som var tilstede, ret godt.

Den efterfølgende tid begyndte at blive ret voldsom, og jeg havde faktisk bare lyst til at være alene og nyde rusen, hvis det ellers var muligt - hvilket jeg håbede på! -De andre valgte sjovt nok at smutte en tur ud i det fri, hvilket passede mig ganske fint.

Herefter begyndte jeg er at blive paranoid, efter at have ligget alene i stilhed i nogen tid.
Jeg begyndte at blive bange for at naboerne kunne se mig, og jeg synes at det hele var lidt for voldsomt.
Derfor valgte jeg at gå ind i et værelse med nedrullet gardiner og lægge mig i en seng.

Nu fik jeg det ret så dårligt og kunne ikke ligge ordenligt - følte at jeg havde ondt i nakken, og kunne ikke finde en position som var rar at ligge i, samtidig begyndte jeg at fryse(selvom der var +20 grader udenfor).

Jeg vandrede rundt i huset, ud i stuen, tilbage til værelset og ud på badeværelset mindst 20 gange, og jeg begyndte nu også at have en "ud-af-kroppen" følelse - som om at mine tanker og mit hoved ikke hang sammen med min krop. Hver gang jeg rakte ud efter et glas vand, for at få lidt væske, så skulle jeg holde glasset i hånden i ca. 5 sekunder, før jeg var sikker på at jeg rent faktisk havde det i hånden, og ikke havde tabt det, eller at det for den sags skyld faktisk skete, og ikke bare var en illusion.

Jeg havde total tankespind, den ene tanke tog den anden, og på nuværende tidspunkt, kun negative tanker.
Jeg begyndte at overveje om det her nogensinde ville holde op, om jeg var ved at blive psykotisk, om det ville fortsætte uendeligt, om jeg skulle ringe til en ambulance, hvad klokken var -for at se hvor længe jeg havde trippet, men min mobil var gået ud og de andre var ude af huset.

Mit hjerte hamrede løs, kunne absolut ikke finde ro, var meget bange ved situationen, det var som et levende helvede - og det kørte i bølger igennem hele trippet - nogle øjeblikke kunne jeg være nogenlunde normalt tænkende, og 10 sekunder senere, bang, så var jeg helt væk. Jeg havde mange halluer, alt for mange!
Men sjovt nok, så kunne jeg nogle gange tage mig selv i at stå og smile, af de tanker jeg havde, og de ting jeg stod helt op ad og kiggede på(væg, billed, skab - whatever!).

Det virkede så sindsygt underligt at jeg kunne være i den absolut væreste mentale tilstand, og i nogle øjeblikke så kunne jeg smile og nyde trippet!

Desværre, så kan jeg ikke huske mine tanker og halluer specifikt, men jeg kan huske at en ny verden åbnede sig for mig.
Da jeg lå i sengen og havde "tanke-myller", kan jeg huske at jeg fik en åbenbaring, og tænkte "hvorfor er der aldrig nogen der har tænkt (eller gjort) det hér før", desværre så kan jeg ikke huske det specifikke emne eller tanke.. Men lige dette, var meget markant for mig, efter trippet droslede ned..

De andre kom nu tilbage fra deres tur, og en af drengene skabte sig til ukendeligheder(altså på den sjove måde), hvilket var en kæmpe griner for os alle.. Vi grinede og grinede, og nu kunne jeg mærke at mit trip var på vej væk - hvilket faktisk var en lettelse for mig.

Der gik nærmest 1-2 timer efter, før at jeg "turde" at drikke en bajer eller tage en streg coke, da jeg var bange for at jeg ville blive helt brændt på samme måde, og havne i den frygtelige situation som jeg tidligere var i...

Efterfølgende på dagen og aftenen havde jeg det ganske fint, og festede videre som om at intet var hændt!

Alt i alt må jeg sige, at det virkelig var en skræmmende oplevelse, men samtidig var der noget virkelig fedt ved dette trip :eyes:

Mit spørgsmål til jer er følgende:

Hvordan kan jeg være ramt så hårdt af kun en halv pille? - når det er 10mg(altså 5mg ca. som jeg har fået)?
Jeg undre mig over at jeg fik sådan et bad trip, jeg har aldrig haft det sådan før? - Kan det være fordi jeg slet ikke havde regnet med at jeg ville blive ramt på denne måde? - var det hele sammensætningen af relativt ukendte folk, et sted jeg ikke kendte, et trip jeg ikke var forberedt på?

En del af denne oplevelse vil jeg gerne have igen, men absolut ikke, hvis den yderst negative del også følger med...

Håber i har lidt input :)

God dag til jer alle

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det lyder som om du er blevet overvældet over virkningen og har panikket. Har du prøvet sådan rigtigt at trippe før? Du nævner at have erfaring med andre psychedelics tidligere.

Hvordan går det dig ellers? Har du ting du går og tumler med for tiden, har negative tanker? Hvad var din sindsstemning da I kom ud til sommerhuset og hvordan var stemningen? Hvordan ens psykedeliske trip går er nemlig meget afhængig af det vi kalder 'set' og 'setting', dvs. din sindstilstand når du tager det, og hvor du befinder dig når du tager det (er det trygge omgivelser, hvordan er stemningen).

Er du SIKKER på der var 10 mg i de piller? 2c-b bliver eksponentielt mere psykedelisk des højere man kommer op - og det er omkring 20mg at det begynder at blive mere psykedelisk både med de visuelle effekter du beskriver, men også det tankemæssige.

Det lyder for mig som om du har fået mere end du havde regnet med. 2c-b siger man er rimelig mildt i forhold til andre psychedelics (mest med tankespind og sådan), men det kan sagtens tage røven på en, hvis man ikke er beredt.

EDIT: efter at have læst nærmere og set du nævner 'relativt ukendte folk' og 'uvant sted', så vil jeg gætte på at det også har spillet ind på dit trip. Og kokainen i blodet kan også have indvirket på paranoiaen.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Plejadestjerne,

Tak for dit svar.

Jeg må jo nok erkende at der er ting i min hver dag, som potentielt kan spille ind - Ikke noget dybt og tragisk, men alligevel en masse ting, som jeg skal tage stilling til og have styr på!

Som beskrevet tidligere, så har jeg før taget 2C-B og andre 2C-x stoffer, plus en smule LSD, derudover en masse E og andre ikke psychedelics.. Men jeg synes absolut ikke(af hvad jeg kan huske) at jeg er blevet ramt på denne meget voldsomme måde, når jeg har taget 2C-x stofferne? - Måske husker jeg forkert, da det er omkring 10 år siden!

Jeg er ikke 100% sikker på at det var 10mg piller, mener bare at han nævnte det, men er ikke sikker.. Bliver de mon lavet i andre doser, altså pr. pille?

Alle folkene tilstede var mere eller mindre på forskellige ting, og i og med at jeg ikke kender dem super godt, så kan det godt være at det også har spillet en rolle!
Stedet var også nyt for mig, men det mener jeg jo stadigvæk ikke skulle give bad trip :)
Dog var jeg nok alligevel en lillebitte smule "nervøs" efter at have slugt pillen.

Jeg tror selv at det som har været den største faktor, er at jeg var helt uforberedt på virkningen - men ud fra hvad jeg har læst mig frem til, og som du netop nævner, så skal der ca. de 20mg til, før at der virkelig sker noget - dette giver dog bare slet ingen mening, hvis jeg skulle have indtaget 5-6mg?

Jeg har aldrig nogensinde haft et "bad trip" på nogen måde, med nogen af de ting jeg har taget..

Dedikeret medlem

hejsa KLEJO! og velkommen til psy :)
ka du beskrive pillen lidt mere?

Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa STWOD :)

Tak tak..

Jeg husker det desværre ikke, dog mener jeg at de var hvide - og en ting kan jeg huske, at da jeg fik min halve pille, så kunne jeg se nogle brune-agtige pletter, inde i den del af pillen hvor den var brækket over! Jeg spurgte lige ham jeg fik dem af, men han kan desværre ikke huske det, æv!

Ved du om de evt. bliver solgt/produceret stærkere end 10mg?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
2c-b bliver solgt i piller med alverdens forskellige dosisforhold. Har selv taget nogle med 20-25mg størrelse. Det er det sorte marked vi snakker, her er der ikke nogle producent-standarder. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Plejadestjerne,

Du har nok ret :) sort-markeds-standarder bør vi nok ikke hænge os alt for meget i :D

Dog har jeg fundet ud af at pillen var en lille smule blå i det, men mest af alt hvid - men det gør os nok ikke voldsomt meget klogere..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
KLEJO skrev:
Hejsa STWOD :)

Tak tak..

Jeg husker det desværre ikke, dog mener jeg at de var hvide - og en ting kan jeg huske, at da jeg fik min halve pille, så kunne jeg se nogle brune-agtige pletter, inde i den del af pillen hvor den var brækket over! Jeg spurgte lige ham jeg fik dem af, men han kan desværre ikke huske det, æv!

Ved du om de evt. bliver solgt/produceret stærkere end 10mg?

Folk må virkelig ikke hænge mig op på det men jeg hørte fra en ven at han engang havde taget en ecstasy pille der var en hvid due med brune pletter, hvor de brune pletter åbenbart skulle have været heroin. han fortalte at han fik det virkelig ubehageligt af dem men hvad han præcist følte kan jeg ikke huske. kan det være samme pille ?

Dedikeret medlem

^arrh mon ikke TS ville ku mærke forskel på 2-CB og MDMA? :) men det er da en mulighed at det har været 2-CB krydret med andet stof..
@KLEJO fik ham du delte den pille med det på samme måde?.. -og hvordan går det ellers med dig?

Medlem
Brugeravatar

Helt vildt spændene historie!
Jeg mener ofte at sted og personerne man er sammen med, spiller en ret stor rolle.
Jeg behøver ikke at ha været på det samme sted før, det må bare gerne virke meget trykt. Sys altid en go lejlighed med go plads og en masse af de nærmeste venner giver lige 50% ekstra til et hvilken som helst trip..

Junior medlem
Brugeravatar

Mr. Gone:
Tak for svar :) Jeg er også sikker på at hele blandingen har været grunden, til et dårligt trip! Og er nu også selv helt overbevist om, at det ikke har været 10mg piller.

MyggenStikStik:
Jeg har hørt samme historie, omkring at de små brune "pletter" skulle være heroin - om det passer eller ej, ved jeg ikke.
Dog har jeg taget rigtig mange E piller tilbage i tiden, også de nævnte piller du beskrev, og har aldrig haft det dårligt på denne måde.. Jeg synes ikke at man er i tvivl, når man har indtaget E :)

STWOD:
Ham der fik den anden halvdel var også meget ramt(det var hans første tur på psy. stoffer), men han havde det godt og sjovt, hele vejen igennem!
Og jo tak, jeg har det faktisk rigtig godt - dog lige på trods af at det er søndag, og endnu en gang har været en "lang" weekend ;)

Haustaden:
Tak tak.. :)
Jeg har også besluttet at den næste gang, bliver med en lille smule mere forberedelse, i forhold til stedet, menneskerne og hvad man putter i munden!

Dedikeret medlem

Kom lige i tanke om et lille tip til en anden gang. Hvis du får det ubehageligt, og "flygter" fra det, så giver det noget uro, og roen finder man for det meste først igen efter lang tid (en time eller to), eller ved at sige "nu sætter jeg mig her, og føler som jeg føler". Så må man bare lige ridde den ud, det tager tit ikke så længe, men så det overstået. I det hele taget er det godt fra starten af at have en tryg base, hvor man kan ligge sig under en dyne, og lige gå ind i sig selv lidt - du kan jo fortælle de andre, at det kan være du lige gør det en anden gang, så du ikke skal til at forklare imens. :)

Er godt klar over at det her var en uheldig situation, fordi du kom til at føle at folk kiggede på dig, ville bare lige advare imod at rende rundt og være forvirret og ikke kunne beslutte sig på psykedeliske stoffer, det kan ende med noget værre noget, men har man selvironien iorden, så går det nok os.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]