Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 18:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har bestemt mig for at ta en "kold tyrker" da jeg ikk vil være misbruger længere . Jeg tager gabapentin og sommetider lyrica men jeg vil ikk mere nu. Er der nogle gode råd til hjælp til apatinserne når de kommer? Jeg er desværre lidt hæmmet i forhold til at komme ud da jeg har angst men stopper dog ikk med seratralinen for det. Håber på hjælp herinde fra alle jer kyndige folk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det syntes jeg lyder som en rigtig god beslutning!

Det kan hjælpe at have kontakt, eller genoptage kontakten til mennesker der er bevidste om ens misbrug. Da de oftest har en god føling for ens person og ens humør, og kan bidrage ved at afhjælpe en, ens tanker og frustrationer, og samtidigt rådgive således at perspektivet forstørres, og hjælpeløsheden formindskes. Samtidigt kan nye mennesker ligeså bidrage i den henseende hvis ikke der synes hjælp at hente hos ens bagland.
Fysisk aktivitet kan ligeledes bidrage til at holde rastløsheden på afstand, og alt længerevarende fysisk aktivitet udløser endorfiner. Endorfiners psykoaktive effekt kan tilnærmelsesvist beskrives, som en morfin lignende rus. Du kan eksempelvis starte til en kampsport eller begynde at klatre, da begge (for mit vedkommende) presser en til at overkomme sine begrænsninger og motivere en til komme videre rent mentalt. Da det letteste er at forebygge abstinenserne, eller omdanne dem til en lyst til at videreføre sig selv.
Samtidigt kan mediteren over de aspekter af tilværelsen der tynger en, medfører et skift i ens perception. Da man med viljen og fornuften kan rationalisere sig frem til en forløsning på hvad end problemstilling man har for øje. Meditation er et kraftfuldt værktøj!
Og bliver visheden for stor, kan det hjælpe at distrahere sig selv i en periode så man forbigår den direkte indsigt hvis ikke man kan kapere den.

Lange varme bade, frisk luft og gode oplevelser :hjerte:

-Hvis du har mulighed kan jeg anbefale dig at lave bål. Det er dejligt afslappende.

Har du nogle hobbyer, arbejde/skole eller andet du kan give dig hen til?

Medlem

Stærkt!

Alf'n har egentlig sagt det meste og de vigtigste ting. Sørg for at vær så aktiv og lav så meget fysisk som overhovedet muligt, det holder tanker, rastløshed og uro på afstand, samtidigt med at du føler en naturlig træthed, så chancerne for søvnløshed er mindre.

Held og lykke med det :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Først og fremmest vil jeg sige rigtig god beslutning. Har du nogen bekendte/familie der kan være omkring dig det næste stykke tid? Hvis det er muligt evt. spørge de gamle om du kan være hos dem mens du kæmper med abstinenserne. Det betyder rigtigt meget at have menneskelig opbakning til denne her slags ting.

Ved godt det ikke helt kan sammenlignes, men sidste gang jeg tog en kold tyrker var det nikotin stop efter at være brugere i små 8 år.

Det lykkedes ved som sagt ovenfor at jeg blev taget med til fitness træning, hjalp til at med male en bekendts hus. Var så træt om aftenen at jeg bare kunne sove det meste af abstinenserne igennem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]