Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 18:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogen der ved om morfin forstærker virkningen af gabapentin ?

Junior medlem

Jo men det er bare ikk nemt når jeg næsten er løbet tør og der er langt tid til den 3

Medlem

Den smarte løsning i din situation, ville nok være at smide dine kort på bordet overfor din læge, eller simpelthen tage en kold tyrker. Man dør ikke af at stoppe brat op på store doser lyrica/gabapentin...men man får det unægteligt skidt.
Men at blandings misbruge diverse medikamenter i 2 uger endnu, er nok ikke lige vejen frem...just sayin'

Junior medlem

Jeg plejer at ta 8 stk for at blive "høj" . Jeg har 8 stk tilbage. Hvordan trapper jeg ud på dem? Er der noget der kan "lindre" de apatinser jeg nok får?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er der helt sikkert.
Hvor længe har du haft dit misbrug?
Hvis det er et længerevarende forløb du befinder dig i vil jeg foreslå dig at kontakte et misbrugscenter http://www.kk.dk/institution/center-rusmiddelbehandling-k%C3%B8benhavn
Hvis ikke, syntes jeg du bør tage en kold tyrker :)

Medlem

Hvor mange mg er de på?
Nøjes med at indtage en enkelt, f.eks 2-3 gange om dagen.
Du kan også halvere kapslerne, ved at hælde halvdelen ud på et lille stykke wc-papir og slug det, eller bare indtage det med et glas vand, men det smager meget bittert. Så kan du strække udtrapningen lidt længere.
De største abstinenser ved at gøre sådan er nok søvnløshed. Man får ikke de store fysiske symptomer af lyrica.
En sovepille hvis det er, mere burde ikke være nødvendigt. Evt. en joint i stedet for, hvis du ryger. Du er rimelig hurtig klar igen ;)

Junior medlem

De er på 600 mg og jeg har haft mit misbrug i 4 år

Medlem

Så er det gabapentin kan jeg regne ud. 4 år er voldsomt og jeg vil anbefale at følge Alf'ns råd ELLER kontakte din læge!

Junior medlem

Hvad kan et misbrugs center gøre? Der ligger ikk et i nærheden af hvor jeg bor

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyrica skrev:
Hvad kan et misbrugs center gøre? Der ligger ikk et i nærheden af hvor jeg bor

De er stillet en masse ressourcer tilgængelige, til afhjælpning af stofmisbrug. De tilbyder derved hjælp til de der har behov for at finde ruten tilbage til livet. Det kræver dog at man er villig til at omstille sig, og give afkast på sin sutteflaske.
Dertil kan de opstille ned/udtrapnings forløb på en måde hvor medicinen ordineres efter bestemte aftaler og tidspunkter, hvilket kan hjælpe med at frembringe en anden struktur i dagligdagen, således at udgangspunktet for at stå op ikke er at dope sig selv til ukendelighed. Omstruktureringen medvirker at omstillingen ikke sker omgående, da dette for mange ikke er muligt. Dertil yder de også en form for samtaleterapi da de besidder en enorm erfaring omkring mennesker og deres handlemåder, vaner osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]