Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 18:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Først og fremmest ved jeg godt at kost og motion er vejen frem, men jeg har brug for at tabe de sidste 5-10 kg. Jeg er en ung kvinde og normalvægtig.
Mit spørgsmål er: Hvad er bedst Slimex eller piller med efedrin i? Har i erfaringer i vil dele?

(Håber tråden er i orden)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvis du ved at kost og motion er vejen frem, hvorfor spørger du så ind til medicin/stimulanser?

Slimex indeholder et lægemiddel som blev trukket af markedet tilbage i 2010:

Citat:
Risiko for alvorlige bivirkninger

Sibutramin påvirker signalstoffer i hjernen, hvilket hæmmer appetitten. Bivirkningerne ved sibutramin kan være meget alvorlige og kan vise sig som hjertebanken, forhøjet blodtryk, hedeture, forstoppelse, kvalme, søvnbesvær, hovedpine, angst, svedtendens og smagsforstyrrelser. Al medicin med sibutramin blev trukket af markedet i efteråret 2010 pga. risiko for alvorlige hjerte-kar-bivirkninger og hjerneblødninger.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/2015/advarsel-mod-slankemidlerne-slimex-15-og-slimex-15-new-formula

Det betyder at der er store risiko for at opleve negative effekter, frem for positive, ved brug som slankemiddel. Er det virkelig dét værd for de sidste 5-10 kg?

De sidste kilo er altid de sværeste at smide, men hvis man præsterer at smide dem uden medicinsk hjælp, er der også meget større chance for at holde vægttabet efter "kuren".

Dedikeret medlem

hejpx1411! :)
:?: -Hvad er din højde og vœgt?.. og alder? og er du noget på medicin, eller andre piller, pulver, urter?
vh S
:peace:

Junior medlem

Hej! Jeg er 178 cm og vejer 63 kg. Jeg er 19 år gammel og jeg tager 30 mg abilify om dagen (anti-psykotisk). Udover det ryger jeg hash et par gange om dagen, ved ikke om det gør noget?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

px1411 skrev:
Hej! Jeg er 178 cm og vejer 63 kg. Jeg er 19 år gammel og jeg tager 30 mg abilify om dagen (anti-psykotisk). Udover det ryger jeg hash et par gange om dagen, ved ikke om det gør noget?
Altså ud fra din BMI er du fuldstændigt inden for normalvægt vil jeg lige sige.

Det handler ikke så meget om at kost og motion er et bedre alternativ, det handler nok mere om at begynde at stoppe sig med de her midler er det værst tænkelige alternativ, måske kun overgået af at decideret sulte sig selv.

Dertil skal det også nævnes at begge disse stoffer er forbudte i Danmark som kost tilskud, så ikke nok med at det er skidt for din krop, du bryder også loven og alt hvad det indebærer (risiko for bøde osv). *Tilføjelse, Slimex er forbudt, Efedrin går kun med recept/lægeerklæring.

Som Khazim nævner er der nogle alvorlige bivirkninger ved brugen af disse stoffer, og da du allerede er på abilify så vil jeg nok være afholdende med at begynde på stimulanser af nogen som helst slags.

Jeg ville nok alvorligt overveje om du virkelig har brug for at tabe dig så meget mere, og hvis du har så kan jeg på ingen måde bifalde brugen af nævnte stimulanser til formålet.

Dedikeret medlem

px1411 skrev:

har du været overvægtig? eller meget stillesiddende?
abilifys bivirkninger ved jeg ikk så meget om.. hash gør svjv noget ved kroppen, men det er en længere forklaring, jeg ikke ka forklare..

jeg er helt enig med basicreality og khazim!
tœnk lige over hva du selv skriver: Jeg er en ung kvinde og normalvægtig... hvorfor vil du være undervægtig? -det fatter jeg ikke!!
kig op på kost og motion.. (drop sukker og færdigprocesseret mad, det er en god start)
og drik 1,5-2 L vand hver dag, mere ved træning self.
alt godt herfra
vh STW

Medlem

Abilify har en betydning for din kropsvægt og væskeprocent i den forstand, at det bevirker vægtøgning og væskesamlinger.
En konsekvens som er fremherskende for patienter, der bliver medicineret med anti-psykotiske midler.
Selvom man kører den ulækreste slanke strategi, og går på ordentlig skrog er regulering af bivirkningen svær.

Du nævner at du er normalvægtig, og har brug for at tabe de sidste 5-10 kg.
Er blevet nysgerrig på hvorfor du har brug for det? Skal du stille op til et event oder was?

Forresten hvordan er dit forhold til mad? Spiser du meget lidt, spiser "nogenlunde alm", spiser meget og ofte eller spiser ukontrolleret til hver en tid?

Nu hvor du har reflekteret med grundighed og åbenhed over min besked, skal du få svar på din forspørgsel.

Slimex eller Efedrin? Hvilket er bedst? Hmmmm... Hvis jeg skulle vælge mellem pest eller cholera, så havde jeg sku nok sprunget på choleraen.
Begge dele er noget lort. Folk gainer ALLE fucking kilo når de stopper med at æde disse slankemidler. Slimex er noget ubrugeligt bras. Det er seriøst trash. Efedrin er værdifuldt i mange andre sammenhænge, men lige på det punkt her, kan det godt ta' og pak sammen.
Skån din pengepung og dit helbred, og få nu fyret op for en sund kost & somekind of (e)motion. Det eneste der owner for alvor uden at bolle dig i anus, når du vender ryggen til. :eyes: Ej, spøg til side. :nus:

Medlem

px1411 skrev:
Først og fremmest ved jeg godt at kost og motion er vejen frem, men jeg har brug for at tabe de sidste 5-10 kg. Jeg er en ung kvinde og normalvægtig.
Mit spørgsmål er: Hvad er bedst Slimex eller piller med efedrin i? Har i erfaringer i vil dele?

(Håber tråden er i orden)

Prøv LCHF kost. Det har hjulpet mig til at tabe overflødige kilo, og min fordøjelse fungerer meget bedre på LCHF.
Den altoverskyggende grund til at jeg taber mig på LCHF kost er nok, at jeg ikke spiser alle de mellemmåltider, der hele tiden ryger indenbords, og som alle indeholder kulhydrater. Kage, slik, en hurtig bolle med ost osv. osv..
Hvis jeg er lækkersulten, er lidt nødder godt. Og man kan ikke spise særligt mange nødder af gangen. Man føler sig i det hele taget ikke så sulten, på LCHF kost, af en eller anden grund. Jeg føler egentlig ikke det er en slankekur, selvom jeg bruger det som sådant. Man må jo spise alt det fedt og protein man orker :)
Jeg tager heller ikke LCHF mere seriøst, end at jeg sagtens kan spise kulhydrater, når det umiddelbart er det mest praktiske, når man er i byen og sådan.
Det kommer til at tage et par måneder, at smide 5-10 kilo med LCHF, men det er MEGET sundere end de alternativer du lister i din post, og der er ingen bivirkninger eller risiko for afhængighed.

Men, jeg undrer mig også over at du ønsker at tabe dig. Kvinder BØR have lidt på sidebenet, selvom modeidealerne forsøger at overbevise dig om det modsatte.

Har ingen erfaring med de stoffer du omtaler, så kan ikke hjælpe dig med det du egentlig spørger om :)

/priestie

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]