Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens.

Jeg har altid brugt /u/misteryouaresodumb fra reddit som pålidelig kilde til MDMA-supplementering.
link: https://www.reddit.com/r/DrugNerds/comm ... mentation/

Han mener, at 5-htp altid skal tages sammen med en inhibitor som ECGC for at konvertere det til 5-ht for at sikre at serotonin bliver dannet i hjernen i stedet for maven/periferien. (I kan selv læse den tekniske forklaring via linket)

Jeg har bare svært ved at finde noget andet speciel valid litteratur omkring den forbindelse. Hvad er jeres erfaringer/viden? Tager I 5-htp uden en inhibitor/ECGC?

Det skal siges, at jeg i forvejen har Na-R-ALA, C-vitamin, magnesium glycinate og grape-seed extract.

Skal rolle i aften med en god ven i lejligheden - glæder mig :shock: :eyes:

Dedikeret medlem

Jeg har gode erfaringer med at tage 5-HTP alene. Jeg tager det som et dagligt kosttilskud, og kan mærke at det giver mit humør et løft. Jeg er sikker på at jeg godt kan optage det, og omdanner det til serotonin i hjernen.

Jeg har prøvet mange forskellige kosttilskud i tidens løb, og går altid kritisk til værks. Jeg er ikke noget let offer for placebo-effekten. Hvis jeg var dét, ville jeg købe mig fattig i kosttilskud. Men det er ikke tilfældet. De fleste af dem har jeg afskrevet, fordi de ikke virker. 5-HTP er et af de få, der virker ordentligt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Denne artikel fremstår flere steder som en kilde, men jeg har hverken adgang til PubMed eller tid til at tjekke efter: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11374875. Jeg tager grøn te som en del af post-loading for en sikkerheds skyld.

Junior medlem

Tak for svarene begge to. Det må komme op til overvejelse næste gang der rolles :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]