Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alla sammen.

Jeg har i ca 10 år fået morfin hver dag, efter at have brækket ryggen 3 steder.
Det sidste års tid har det været i disideret misbrug, med nogen dage over 100 mg oxynorm.

Begyndte ikk at kunne sove, så fik fat i nogen valium. Da de ikk virkede mere snakkede jeg med min
Læge, som udskrev Imozop 7.5 mg til mig. Dem har jeg spist i 2-3 måneder nu, og er oppe på 4*7.5 mg for bare at ku få lidt søvn.

Har de sidste 2 dage kun spist en enkel Imozop for at komme ud af det igen, og får nu de vildeste abstinenser, kan det virkelig passe at jeg er blevet afhæning så hurtig?

Er ikk i tvivl om jeg er afhæning af min morfin, og er ved at trappe ud af det, pt. Nede på 50 mg om dagen.

Har aldrig gået op i hvad lægen har udskrevet til mig, og fandt først ud af for et par måneder siden, at jeg spiser benzo lignede medicin.

Nogen med erfaring der kan fortælle mig, hvor længe abstinenser vil stå på i forhold til de Imozop? Tænker at det må være bedst at blive clean for dem først, da jeg har fået dem i kortere periode end min morfin.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja du kan sagtens blive afhængig (dybt afhængig) af Imozop (Zopiclon) på 2-3 måneder, uden problemer faktisk, især når du har taget så meget som du har gjort.
Som med benzodiazepiner skal de bruges undtagelesvis eller i højst 2 uger, netop fordi det nærmest er mere vanedannende end opiater og opioider.

Zopiclon virker på mange måder ligesom Benzodiazepiner gør, så afhængighedspotentialet er omtrent det samme.

Hvis du skal trappe ud af det ville jeg konsultere mig med min læge, det er ikke til at spøge med, det kan have nogle rigtig ubehagelige konsekvenser.

Junior medlem

Min læge Sys bare det fint og godt hvis jeg stopper med dem. Har lige snakket med ham, og forklaret mine abstinenser.

Vi Energie om at det ikk er livsfarligt ik? Har kun spist dem om aftenen for at ku sove. Tror jeg fik noget
Angst anfald i går og så spiste jeg en kl 23.

Var til body sds i går og får min første behandling. Min krop var gået helt i stå pga alt den medicin. Nogen
Der har erfaringer med det?

Junior medlem

En anden ting, kan jeg bruge valium til at tage abstinensens fra Imozop? Og på den måde trappe langsomt ud?
Da jeg har massere af valium og Imozop var fra lægen som lige har sluttet af jeg kan bestille flere af dem.

Dedikeret medlem

hej!
hvis du ka, så hold dig fra imozop.. brug valium til tiltrængt søvn når, og kun når du mangler søvn!
(z-drugs er IMO crazy)
vh Stw

STWOD skrev:
hej!
hvis du ka, så hold dig fra imozop.. brug valium til tiltrængt søvn når, og kun når du mangler søvn!
(z-drugs er IMO crazy)
vh Stw

+1

Du skal nærmest være glad for, at du har været på opiater, imens du har indtaget den mængde Zopiclone. Du var med meget stor sandsynlighed endt i delerium, hvis ikke det var for opiaterne, på så høje doseringer Zopiclone.

Junior medlem

Har ku nøjes med en halv Imozop i dag, fik det rigtig dårligt i går ved 21 tiden og tog os en halv der.
Har ikk taget nogen morfin siden i går middag, men har aå taget 10 mg metadon i går kl 18.

Fik heldigvis sovet ca 10 timer i nat, fik udskrevet phenergan i går af lægen tror de er skyld i jeg ku sove.

10 mg metadon i døgnet er ikk for meget vel? Når man tænker på jeg tog 50 mg morfin på 12 timer før.

Vil bare ud af det helvede her.

Hvad mener du med jeg skal være glad for at have været på morfin mens jeg fik Imozop? Hvad ku der være sket?

Medlem

Jeg har selv haft er langvarigt og meget omfattende opiat misbrug. Primært heroin og metadon.
Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at kontakte dit misbrugscenter i din kommune.
Almene læger ved sjældent meget om nedtrapning.
Og for du ikke starter med at få er nederlag.
Så ville jeg bruge deres hjælp til at komme ud på den anden side.
Du har kommer til at opleve en del overvældende følelser som kan være svære at administrere alene.
Udover det vil jeg anbefale dig at bruge nogen af de ædru fælleskaber(na/AA)
Til hverdag kan det være godt at have nogen fokuserede mennesker med samme erfaring at støtte sig op af
Hilsen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Holbæk: Du bliver nødt til at snakke med Misbrugscenteret, som Alshabab også skriver.
Der er ingen herinde der kan komme med nogle svar på dine spørgsmål, da det er de færreste der har praktisk erfaring med hvad du snakker om ( Og endnu færre som har viden til at bakke det op med).

Så ned til misbrugscenteret og få lagt en ordentlig udtrapningsplan. De kan også hjælpe dig med at forholde dig til dine abstinenser. Det er klart at man ikke kan æde morfin som slik i 10 år uden at skulle betale for det i den anden ende. :)

Edit: Umiddelbart vil jeg fraråde jer andre at komme med forslag til hvad OP skal gøre, specielt når der allerede er læge henne over behandlingen.
Hvis lægen ikke yder en ordentlig behandling, bliver OP nødt til at opsøge hjælp andetsteds(dvs. en anden læge, ikke blot narkotika-interesserede unge på nettet).

Online råd om at skifte Imozop ud med "Valium" hører IMO ingen steder hjemme.

Edit2: Det er vanvittigt at du har valgt at selvmedicinere dig selv med Metadon, uden om lægen. Der er ikke så meget andet at sige end at du bliver nødt til at passe på nu, hvis du gerne vil ud af dit misbrug.

Junior medlem

Status: har ikk rørt Imozop eller morfin siden i lørdags d.24 december. Og har siden lørdags
Heller ikk tager flere metadon. Nåede at spise 2 halve 20 mg til at tage toppen af de abstinenser
Jeg fik. Så tog vel en kold tyrkere fra i lørdags af. Er godt nok det værste jeg har prøvet, udover
At brække min ryg. I tirsdags altså 3 døgn efter sidste indtag metadon begyndte jeg at få
Det bedre.. har stadig smerter i mine ben og hovedpine dirre og sover rigtig lidt. Men det
Er det hele værd.. tænkere meget mere klart nu, og begynder at blive stille og roligt mit
Gamle jeg igen. Havde rigtig god opbagning fra kone og familie, uden dem havde jeg ikk
Ku klare det på den hårde måde..

Sys det her viser at hvis man virkelig vil ud af det pille helvede så kan man godt. Ingen tvivl
Om det er rigtig ubehageligt og man føler man kan dø. Men med viljestyrke kommer man
Rigtig langt..

Og uden den her side, tror jeg ikk jeg havde fundet styrken og viljen. Har læst sindssygt
Mange indlæg og taget de ting til mig jeg nu kunne bruge.. og tak for alle svarene.

Jeg siger ikk med det her, at jeg er helt ude af det og frisk.. men er igennem det værste
Og ved jeg kan klare den.. har stadig en måneds sygeorlov, så den bruger jeg på at få
Energi tilbage igen.

Folk må endelig gerne kommenter eller skrive hvis de vil have detaljer :)

Stor respekt herfra, du fortjener kun ros :hjerte:

Hold skruen i vandet, der er et stykke vej endnu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]