Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 19:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Har lige et spg til jer. Jeg har fået noget Dolol af lægen. 50 mg. Sagen er således at jeg tog 50 mg kl 20 og en gang til kl 6 dagen endte så med at jeg kastede op ca 20 gange i løbet af dagen. Dette er nu 2 dage siden og jeg føler mig stadig forkvalmet og rundtosset. Er dette meget normalt hvis man ikke kan tåle Dolol og hvor lang tid går før man er klar i hovedet igen

Jeg har ikke tænkt mig at røre Dolol igen eller generelt morfin lignende stoffer. Jeg har stadig stærke mavesmerter efter alt den opkastning

Vil også høre om hvis man ikke kan tåle morfin vil det så også gælde hvis man skal i narkose pga operation

Mvh
Rover699

Dedikeret medlem

Hej Rover699

Der skulle ikke gå så forfærdeligt længe før du er ovenpå igen (læs: et par dage), men jeg synes det lyder lidt underligt at du fik det så dårligt at bare 50mg dolol. Havde du ikke fået noget at spise op til, eller kombinerede du med noget andet? Hvis man har lidt sart mave, så kan en pille godt være lidt hård ved maven, hvis man ikke har fået noget at spise heller, og er det samtidig også noget nyt man prøver, så kan det godt være en voldsom oplevelse pga kontroltabet der i forvejen er.

Svjv så bruger man fentanyl og propofol når man operere i Danmark, hvor fentanyl er et syntetisk opiod, så jeg ved ikke om det vil have nogen betydning. Hvad med at nævne episoden her for din læge, når det nu er ham der har udskrevet dem. Måske du kan få noget andet, hvis du har smerter, som kan dække dig bedre ind, uden du får det dårligt?

Junior medlem

Hej fritzie

Tak for dit svar. Ja jeg forstår det heller ikke selv. Jeg lider i forvejen af angst men det var næsten ubeskriveligt den oplevelse jeg havde. Jeg kan nok bare ikke tåle morfin måske

Dedikeret medlem

Hmm, altså det er ikke ret mange der ikke kan tåle morfin præparater svjv, jeg tænker umiddelbart at det nok er din angst, og medicinen der har arbejdet sammen om den oplevelse du fik. Angst er i høj grad noget med at ville have styr på nogle bestemte ting (som man har haft dårlig erfaring med ikke at have styr på), og en opiat-rus lammer jo, så måske du har fået et angstanfald oveni, fordi virkelighedsopfattelsen lige er glippet lidt?

Synes du skal snakke med lægen om det. Du er også meget velkommen til at forsøge at sætte flere ord på det, så kan vi måske sige noget nærmere, men det er svært at gætte på over et internetforum. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Kære Rover699.
Desværre er der nogle mennesker som reagerer ret kraftigt på bl.a. Dolol, men også på morfin.
Det er dog ret usædvanligt at du reagerer så voldsomt på 50 mg, men det fortæller mig at det er noget der skal vendes med din læge.
Personligt ville jeg nok ikke have ventet i 2 døgn uden at spørge til råds hvis jeg kastede så voldsomt op.

Det lyder som om du ikke kaster op længere, er det korrekt?

Jeg er overbevist om at de før har oplevet at folk får uoverskuelig kvalme på Dolol eller lignende, så det er ikke et ukendt problem :)

Det er dog vigtigt at få skrevet ind i din journal at du reagerer uhensigtsmæssigt på Dolol.
Dette er vigtigt således man kan tage højde for det ved behandling og f.eks. narkose som du skriver.

Junior medlem

Der var ingen tvivl om at det har forværret min angst. Men jeg ved dette. Alt hvad jeg spiste og drak røg ud med det samme igen. Det tror jeg til gengæld ikke var angst. Min tilstand er forbedret lidt end for to dage siden. Det kan også være at det har interageret dårligt sammen med noget af det andet medicin jeg tager. Jeg tager noget der hedder saroten. Klorzoxazon. Temesta og zyprexa. Ifølge lægerne skulle der ikke være noget problem ved at tage disse sammen

Junior medlem

Hej kazim

Ja du har ret jeg kaster ikke op længere men er tæt på det.

Du har ret i det med journalen. Jeg taler med min læge om det her

Junior medlem

Ja men sagen er at jeg har taget den kombination i lang tid og der har ikke været problemer. Lige indtil jeg tog Dolol

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Rover699 Det er godt at høre at du vil snakke med lægen om det, for det er klart noget der skal tages højde for.
Jeg kan se at du får nogle forskellige præparater, hvor specielt Saroten'en springer lidt i øjnene.
Den kan nemlig godt give nogle lidt uheldige bivirkninger når den blandes med Dolol.

Når du siger du har kastet op så længe, har du så haft andre symptomer? Her tænker jeg blandt andet på forhøjet temperatur eller rødmen?

Du skriver at du stadig har kvalme og er rundtosset, er der andre ting som virker anderledes?

Junior medlem

Hej kazim

Ja jeg får lidt forskelligt. Sarotenen er jeg igang med at trappe ud af. Jeg har ikke oplevet forhøjet temperatur eller rødmen. Jeg har dog oplevet svaghed i kroppen men det skyldes nok fordi jeg har kastet op så meget

Generelt har jeg stadig mavesmerter som kommer og går

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]