Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 18:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 dec 2016 15:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2016 11:42
Indlæg: 12
Har de vildeste abstinenser efter igangsættelse af udtrapning..

Spørgsmålet er: kam få noget metadon, men aner ikk hvordan det virker, tager det alle abstinenser?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2016 17:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det vil tage dine morfinabstinenser, men har ikke direkte indvirkning på imozop - der kan klassificeres, i denne forbindelse, som et benzodiazepin...

Metadon er også et opioid, ligesom morfin - men årsagen til, at det ofte benyttes til udtrapning af fx heroin - er at metadon, strengt sagt, binder sig så hårdt til receptorerne, at andre opioider har meget svært ved at binde sig og bare blive "skyldet" igennem... Vær opmærksom på at metadon tager omkr 3 timer om at peake! Det er længe i din krop; 30+ timer!

jeg har kun taget metadon rekreativt i doser fra 5-20mg uden tolerance - så jeg kan ikke være behjælpelig med at oversætte din daglige morfindose til metadon - måske der er andre der kan..

Rigtig god vind til dig - og glædelig bagsolhverv =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2016 17:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2016 11:42
Indlæg: 12
Men tak for det, har fået nogen 20mg metadon tænker at tage en halv her til aften og se hvor længe jeg Lan
Undvære morfinen. Og så prøve at holde mig på 1 Imozop de næste dage.. er ved at blive sindsyg af
At have det sådan her..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2016 17:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er da også hårde betingelser, at blive smidt af både morfika og et benzopræparat på samme tid!

Er det din læge der har udskrevet metadonen til dig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2016 18:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2016 11:42
Indlæg: 12
Var ikk klar over jeg fik benzo, og kun en uge siden jeg fandt ud af jeg nu var afhæning af det lort.. skulle bare have noget
At sove på.

Nej min læge og jeg snakker ikk samme sprog for tiden.. virker mere som om han bare skal have ryddet op i
Alt det medicin han har udskrevet til mig i for lang tid. Så han syntes jeg skulle stoppe med Imozop fra i dag af
Uden udtrapning.

Metadonen har jeg lige fået af en kammerat.

Vi enige om det nemmere/bedre at komme ud af metadonen end mine morfin som jeg har fået i 10 år ik?
Ellers er der ingen grund til at tage dem istedet for.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2016 10:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Umiddelbart vil jeg tro at det er lidt lettere pga den lange halveringstid, men jeg ved det faktisk ikke - lad os håbe der kommer en mere kyndig bruger på banen med lidt erfaringer..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2016 15:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
njoo, men pas nu på med at opjustere dosis, fordi det er rart etc.. vær på det i kortest tid muligt! lav en ned- og udtrapnings-plan >det ka hooke noget så grusomt<
alt god herfra! <3
Vh Stw

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2016 18:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2016 11:42
Indlæg: 12
Tog en halv 20 mg metadon i går kl 18 det vil sige 10 mg. Og så en halv 7.5 mg Imozop kl 22.

Har ikk rørt med morfin siden i går middag. Har lige taget en halv Imozop her kl 16 så er gået en del ned.
Fik det rigtig slemt i går ved 21 tiden med kramper og angst.

Har sendt familien afsted til juleaften nu så bliver jeg hjemme og mærker efter. Er helt indstillet på
At komme ud af det hele.

10 mg metadon i døgnet er ikk for meget vel? Når jeg før tog 50 mg morfin over 12 timer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2016 18:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2016 11:42
Indlæg: 12
Der ikk noget der kan booke mig mere. Er mange år siden jeg har ku få en ros af morfinen ;) har det sidste år kun spist dem for ikk
At blive dårlig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2016 09:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er svært for mig at rådgive dig, eller i hvert fald sige god for noget osv - men umiddelbart er 10mg ikke nogen voldsom dose - hvordan virkede de 10mg på dine morfinabstinenser?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2016 10:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2016 11:42
Indlæg: 12
De virker rigtig godt, har ikk haft abstinenser siden d.23 så håber jeg kan nøjes med en kvart (5mg) i morgen og så smide dem helt..

Har os kun fået en halv 7.5 mg Imozop i går og har ikk rigtig haft slemme abstinenser.

Kan sagtens skellene og mærke forskel på benzo abstinenser og morfin abstinenser. Sys benzo er meget værre end morfinen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2016 00:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
Jeg har selv haft er langvarigt og meget omfattende opiat misbrug. Primært heroin og metadon.
Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at kontakte dit misbrugscenter i din kommune.
Almene læger ved sjældent meget om nedtrapning.
Og for du ikke starter med at få er nederlag.
Så ville jeg bruge deres hjælp til at komme ud på den anden side.
Du har kommer til at opleve en del overvældende følelser som kan være svære at administrere alene.
Udover det vil jeg anbefale dig at bruge nogen af de ædru fælleskaber(na/AA)
Til hverdag kan det være godt at have nogen fokuserede mennesker med samme erfaring at støtte sig op af
Hilsen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2016 01:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 dec 2016 11:42
Indlæg: 12
Status: har ikk rørt Imozop eller morfin siden i lørdags d.24 december. Og har siden lørdags
Heller ikk tager flere metadon. Nåede at spise 2 halve 20 mg til at tage toppen af de abstinenser
Jeg fik. Så tog vel en kold tyrkere fra i lørdags af. Er godt nok det værste jeg har prøvet, udover
At brække min ryg. I tirsdags altså 3 døgn efter sidste indtag metadon begyndte jeg at få
Det bedre.. har stadig smerter i mine ben og hovedpine dirre og sover rigtig lidt. Men det
Er det hele værd.. tænkere meget mere klart nu, og begynder at blive stille og roligt mit
Gamle jeg igen. Havde rigtig god opbagning fra kone og familie, uden dem havde jeg ikk
Ku klare det på den hårde måde..

Sys det her viser at hvis man virkelig vil ud af det pille helvede så kan man godt. Ingen tvivl
Om det er rigtig ubehageligt og man føler man kan dø. Men med viljestyrke kommer man
Rigtig langt..

Og uden den her side, tror jeg ikk jeg havde fundet styrken og viljen. Har læst sindssygt
Mange indlæg og taget de ting til mig jeg nu kunne bruge.. og tak for alle svarene.

Jeg siger ikk med det her, at jeg er helt ude af det og frisk.. men er igennem det værste
Og ved jeg kan klare den.. har stadig en måneds sygeorlov, så den bruger jeg på at få
Energi tilbage igen.

Folk må endelig gerne kommenter eller skrive hvis de vil have detaljer :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2016 01:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Stærkt!! God julegave til dig og din familie!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2017 15:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 mar 2017 15:27
Indlæg: 2
Hej Holbæk!

Godt at se dit stop virker!

Er selv (mis) bruger af OxyContin, og søger selv desperat metoder at trappe ud på.

Har dog nogen personlige spørgsmål til dig, hvis du er villig til at svare på dem.
Kontakt mig gerne på mail: andersenh93@gmail.com

Håber du er ok med det, og at det ikke er imod PSY reglement... ellers må admin slette.

ser frem til at høre fra dig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2017 01:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2017 01:33
Indlæg: 2
Jeg har fået oxycondon i et år pga voldsomme kroniske smerter, min læge har så nu "taget" pillerne .. jeg kan ikke Sove eller passe mit job oga smerter. Har i en side på nettet hvor man kan købe morfin uden st blive snydt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team