Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jan 2017 21:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jan 2017 17:54
Indlæg: 5
Hej folkens.

Dette er mit første opslag, som indeholder en lille række spørgsmål og et par oplevelser omkring tramadol, håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål.

1.

Jeg vil tage nogle tramadol piller i aften for at få en lille chiller på. Jeg tog 100 mg. altså to gange 50 mg. for en uges tid siden, med en times mellemrum. Men, dagen efter havde jeg en lettere kvalme hele dagen, som blev mere intens om aftenen, kastede ikke op men var tæt på flere gange, havde det lettere ubehageligt hele dagen, fik også en del head rush/svimmelhed som varede i et par sekunder, det var egentlig det mest ubehagelig. Det var ikke skide fedt, men heller ikke noget slemt som sådan generelt. Om natten vågnede jeg rigtig meget, havde vivid dreams og svedte, men før jeg faldt i søvn havde jeg det dejligt, rigtig dejligt.

Mit første spørgsmål lyder således, er det normalt det jeg har oplevet? Det skal lige siges at jeg har været på sertralin i 6 måneders tid, men har ikke taget det de sidste 10 dage. Jeg får af min læge quetiapin - "seroquel" + melatonin til at sove på hver aften, dog tager jeg det ikke på samme tid med tramadol.

Mit andet spørgsmål lyder, selvom at jeg ikke tager sertralin mere, og ikke tager quetiapin og melatonin den aften jeg tager tramadol, kan det så stadig have en indflydelse på tramadolens virkning på mig? Jeg tog quetiapin i går aftes kl. 1, ingen alkohol da jeg skulle arbejde i dag.

Håber at nogle kan besvare mine spørgsmål, og tager gerne imod råd og tips omkring dette.

Jeg vil som sagt tage tramadol i aften, det skal lige siges at det kun er anden gang jeg tager det.

Håber i kan hjælpe :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2017 23:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Hej Milo, og velkommen til Psychedelia. Jeg har flyttet dit indlæg til syntetiske stoffer. Du havde slået det op i triprapportforummet. :)
Jeg har ikke nok erfaring med tramadol til at svare på dine spørgsmål, men mon ikke nogle andre kan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2017 02:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jan 2017 17:54
Indlæg: 5
Ah, havde jeg slet ikke bemærket, mange tak for hjælpen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2017 03:40 
Hej MiloKP og velkommen til.

Jeg vil mene, at det du beskriver er ret normalt. Jeg har i hvert fald også oplevet de bivirkninger, du nævner, når jeg har taget højere doser Tramadol. Jeg har taget 250-350mg, og der er bivirkningerne nærmest så store, at rusen ikke betaler sig. Udover det du nævner, oplever jeg også en ulidelig hovedpine dagen efter.

Personligt synes jeg ikke så godt om Tramadol, da euforien ikke er særlig høj, og bivirkningerne er ret markante. Morfin eller Oxycodone er til at foretrække, da de virker meget mere naturlige for systemet.

Jeg har ingen erfaring med Quetiapin, så det kan jeg desværre ikke svare på.


Top
  
 
Indlæg: 02 jan 2017 06:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jan 2017 17:54
Indlæg: 5
Mange tak for dit fine svar!

Jeg tog 100 mg her til aften med en times mellemrum, fik ikke den bedste rus andet end en smule velbehag, dog kan jeg ikke sove.

Må se hvordan jeg har det i morgen, lige nu har jeg det helt fint, udover at jeg ikke kan sove.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2017 06:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jan 2017 17:54
Indlæg: 5
By the way, ville det være dumt af mig at gøre det igen i morgen med 50 mg mere og så på samme tid?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2017 15:00 
MiloKP skrev:
By the way, ville det være dumt af mig at gøre det igen i morgen med 50 mg mere og så på samme tid?


Det er vel relativt. Husk bare på, at opioider har et stort afhængighedspotentiale.


Top
  
 
Indlæg: 02 jan 2017 15:49 
Det har du nok ret i Mr. Gone.
Jeg fik 100-150mg om dagen i en periode for smerter, og der var bivirkningerne ikke så store. Men alligevel var de langt større, end hvad 10mg Oxycodone gav.
Jeg synes bare, at Tramadol virker meget syntetisk og unaturlig både som smertestillende, og som rekreativt drug. Men som du siger, så dehydrerer man på opioider/opiater, så at drikke en masse vand, gør nok en del.


Top
  
 
Indlæg: 19 jan 2017 17:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Du skriver at du får Sertralin ved siden af, hvilket godt kan være det som er med til at trigge dit ubehag. Tramadol adskiller sig fra de andre opioider ved også samtidig at påvirke serotonin og noradrenalin, så det kan sagtens tænkes, at det er fordi det skaber interaktion med dit SSRI.. Samtidig brug af serotonerge midler (fx MAO-hæmmere, SSRI, SNRI) giver risiko for udvikling af serotoninsyndrom. Tror dog bare de symptomer du beskriver er for milde til, at det kan være det, men det er mit bedste bud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2017 23:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Det er ikke nok at lade være med at tage setralin i 10 dage. Husker en bruger på bluelight der døde af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 18:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
crazym skrev:
Det er ikke nok at lade være med at tage setralin i 10 dage. Husker en bruger på bluelight der døde af det.


På grund af interaktionen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2017 10:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Yep. Serotoninsyndrom.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team