Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2017 15:58 
Hej psy :)

Det er egentlig en sjælden gang imellem, at jeg finder på, at indtage stimulanser. Men det sker, og jeg fortryder det som regel bagefter, da jeg ikke synes, at rusen er det værd, i forhold til de efterfølgende dage.
Men her sidder jeg halv smadret, efter en tur jeg havde fredag aften til lørdag morgen. Altså det var her, jeg indtog noget.
Jeg bliver ikke ramt særlig hårdt psykisk, men fysikken er langt fra så smooth, som den ellers plejer at være.
Jeg går meget op i, at holde mig sund og rask med Yoga, Meditation og generel mindfullnes, vandring(+25km hver weekend), også løber jeg som udgangspunkt to gange om ugen. Jeg går meget op i min kost, spiser øko og har lange perioder, hvor jeg ikke spiser rødt kød.
Siden sidst i august, har jeg skåret drastisk ned på mit indtag af narkotiske rusmidler, i håb om at opnå en større velvære i dagligdagen, som resultat af en sundere krop og bevidsthed. Jeg havde dog en lille fest i efterårs ferien, hvor jeg indtog lidt forskelligt, men siden da, har jeg ikke indtaget andet end pot og psykedelika. Og det har ændret en del på min daglige stabilitet, fokus, overskudt og velvære!
Men i dag føler jeg, at jeg er tilbage igen, hvor jeg startede i september. Fuck min krop er ynkelig, og mit fokus er ligemed nul. Jeg har prøvet at gøre, hvad jeg kan, for at komme mig hurtigst muligt, med lange gåture(yea right, men nu engang så lange som jeg er rustet til i øjeblikket), god mad osv.

Mit spørgsmål er egentlig, hvad I gør, for at få rusen til at overstige bivirkningerne. Hvad gør I, for at formindske nedturen mest muligt? Eller accepterer I bare, at nogle få timers velvære, koster lidt i den anden ende?
Stimulanser er klart det, der slider mit system mest, sammen med alkohol. Jeg prøver altid at spise godt på comedown, selvom det kan være svært. Jeg starter som oftest med frugt, for at sætte gang i appetitten, og går så over til noget tungt, som er nødvendigt for mig, hvis jeg skal drømme om at få noget søvn. Dette er selvfølgelig mest gældende for Amfetaminer, Kokain kan jeg både spise og sove på efter en time. Rent Kokain vel at mærke.
Derudover føler jeg altid et behov for olier efter en blæser, så jeg spiser altid en Avocado eller to på comedown, sammen med lidt Kokosolie. Det gør underværker, for min fysiske velvære. 5-HTP bruger jeg også efter behov.

Så fortæl endelig hvad I gør for at formindske nedturen, men også gerne hvad I fordriver nedturen med, da jeg keder mig, pga. manglende fokus til at gøre noget fornuftigt. Det er først i nat, at jeg har fået noget rigtigt søvn.

Btw. så tror jeg mit nytårs løfte vil være, at jeg ikke indtager flere stimulanser igennem 2017!

Goddag derude alle sammen, håber I har det godt :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 10 jan 2017 16:19 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Jeg er ikke specielt plaget af nedture, så længe jeg holder fornuftige pauser mellem mine ture på stimulanser. Jeg sørger for at spise nogle antioxidanter og magnesium imens jeg er i gang og så noget melotonin, tryptofan og en benzo eller to til nedturen så jeg får noget søvn.

Kan det skyldes søvnmangel? Hvor mange timer har du sovet i weekenden?

Mit nytårsforsæt er for øvrigt at være alkohol og stoffri indtil Copenhell :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 16:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Hah, fedt indlæg, var begyndt på noget i samme stil ved slut-december tiden, men fik det aldrig posted fordi "eh, det her lugter sikkert for meget af tweakercrazy", men god tråd!

Plejer selv at bruge godt med fiskeolie! Pre-loade med 2 fiskeolie kapsler om morgenen, og 1-2 når jeg så småt er ved at være på vej i seng.

Udover det, plejer jeg at spise godt med mad dagen før + værtfald PÅ dagen, så der er lidt til energi-lageret, og ellers en "comedown-smoothie" med lidt juice og godt med yndlingsfrugter (også meget let at få ned, hvis stimulanserne har overtaget ens lyst til mad).

Tager også magnesium ligesom leaf, både en smule til pre-load om morgen + lidt om aftenen inden sengetid.

Benzo'er er også rare at have ved hånden, men det er selvfølgelig ikke det bedste HR-råd at kaste flere stoffer i hovedet, men synes sgu det liiiiige gør turen lidt lettere på vej ned + et par hvæs fra christiania-urten.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 16:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Enten benzoer og hash (krydderet med temlig en del onani) indtil hudløshed og søvn rammer eller redosering indtil udmattelsen gjorde jeg ikke gad længere fordi psyken blev for underlig.
Opvågningsnedturen blev klaret med streger.
Nu holder jeg mig fra stimulanser - jeg kan alligevel ikke styre det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 17:21 
Leaf
Antioxidanter og magnesium skriver jeg mig bag øret. Melatonin bruger jeg engang imellem.
Det er helt sikkert pga. søvnmangel. Jeg har ikke sovet fra fredag til mandag, og har først fået en rigtig søvn natten til i dag på 6 timer. Men jeg kan ikke sove under påvirkning af stimulanser. Det er en del af nedturen. Derudover har jeg spændinger i min krop, og er øm i alle musklerne og knoglerne. Det er jeg som regel efter en tur. Min hud er også lidt sårbar, og det klør lidt. Jeg kan godt mærke, at jeg har været overbelastet.

Fudge
Fiske olie er sikkert en god ide, det vil jeg også skrive på listen. Jeg spiser altid godt op til, og smoothie på comedown. Jeg ryger også altid Cannabis på vej ned for at gøre det mildere, og i håb om at få noget søvn.
Benzoer er udelukket, så vil jeg hellere kvitte stimulanserne for good.

Fso
Vild opskrift, jeg forstår godt, at den tid er over for dit vedkommende. Men ærlig talt, så vil jeg også gerne holde mig fra det skidt fremover. Rusen tiltrækker mig ikke særlig meget, også er bivirkningerne alt alt for store.

Hvad fordriver i tiden med i denne tilstand? Jeg gider ikke TV og computerspil, og er for øm i mine ben til en lang tur i skoven. Kunne egentlig godt tænke mig noget massage, wellnes eller sex hehe :P


Top
  
 
Indlæg: 10 jan 2017 19:04 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Ø Tripperen! skrev:
Benzoer er udelukket, så vil jeg hellere kvitte stimulanserne for good.

Hvorfor? Har du haft en dårlig oplevelse med dem? Ud af de flere hundrede gange jeg har taget stimulanser, er det ganske få gange at jeg ikke har taget benzoer på comedown.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 19:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Hvis jeg keder mig tilstrækkeligt, så plejer jeg at ligge mig på ryggen, lukke øjnene og gå ind i mig selv, til det går over, det sker for det meste ved at jeg får en idé til noget meningsfuldt at lave og så køre det derfra igen. Det kan evt. gøres nøgen, og så ligge og nusse sig selv, og studere sin krop, så falder den til ro igen, og ellers få snakket om det, hvis det er fordi for mange tanker har hobet sig op, til at man kan sove (undertrykt ammosnakker). Når så søvn er ved at kunne komme på tale, så står den på øl, hash, og selvfølgelig mad, væske og vitaminer hvis det mangler, men det er jo nævnt. Hvis jeg har bare lidt energi i kroppen, så står den også ofte på dans og musik til jeg er træt nok til at crashe. :D

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 20:40 
Leaf
Det er fordi, at jeg ikke gider at fylde flere narkotiske stoffer i mig, og den lange halveringstid. Jeg har ingen dårlige oplevelser med benzoer, ud over at jeg ikke kan forstå virkningen. Jeg vil gerne opnå mit daglige bevidsttilstand hurtigst muligt igen, og det hjælper benzoer ikke på. Hvis jeg tager en benzo med samme halveringstid som Meth, så vil restitueringen blive for længet med yderligere nogle dage. :eyes:

Mr. Gone
Jeg spiller hverken computer, eller kigger i TV. Altså slet ikke. Egentlig synes jeg, det er værre end stimulanser og depressanter. Det er Hr. og Fru Danmarks narkotika.
Jeg har gået flere kortere ture på søndag, i går og i dag, men den helt store vandring, kan kroppen ikke holde til.
Jeg lyder måske til at have det helt af helvede til, men det har jeg egentlig ikke. Er bare lidt/ret udmattet og øm i kroppen. Jeg har lige spist en god måltid med torsk, løg, kartofler og blomkål.
Stimulanser er nok bare ikke mig, rusen er alt for svag i forhold til bivirkningerne. Jeg føler virkelig, at jeg har skudt mig selv i foden. 4 måneders intensivt arbejde med selvudrenselse, med det formål at opnå så høj en indsigt og tilstedeværelse i dagligdagen som muligt, også en weekend på Meth og boom, alt forfra igen.
Jeg vil lave noget Yoga, som du anbefaler :)

Fritzie
Jeg har ikke tanke mylder eller noget i den stil, jeg har det fint psykisk. Jeg har bare været for stimuleret til at få sovet ordentligt. Meth har en laang laang halveringstid.

Jeg må hellere få taget mig sammen, og komme op på hesten igen, det kommer jo ikke af sig selv :lol:
Sidst jeg indtog Amfetamin var i April måned, og der lovede jeg mig selv, at jeg ikke ville gøre det igen. Nu vil jeg gøre det samme med Meth, der er fandme ingen forskel på de her to, der er bare mere af alting på Meth, også af belastningen(wonder why!).
Så ingen Amfetaminer til mig i 2017, det er det nye, fuck det lort :)

Jeg takker for hjælpen gutter :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 10 jan 2017 21:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
Jeg har altid betragtet det at tage stimulanser som at låne penge af rockere hvis man virkelig stod og var i pengenød... Man kan altid lige låne et par timer uden søvn men renterne de er grumme og de kommer og brækker fingerne på en hvis man ikke betaler tilbage hurtigt nok...

Det sagt er der nogle tricks, de åbenlyse er god mad, motion(ikke hård motion), ting der generelt beroliger dig og hjælper dig hvis du har det dårligt, tæpper gode bøger film, sex, whatever you like.
De måske mindre åbenlyse er nogle af de samme natarbejdere benytter, de er dumt at ligge sig til at sove kl 8 om morgen efter en stimulanstur hvis man ikke tror man kan sove.. så hellere blive oppe til man er træt evt, kan man microdosere for at hjælpe med at holde til det naturligt ville være sengetid, men det er dumt at gå all in om bord i posen igen så udskyder man bare det hele et døgn til og det er ret dumt hvis man skal have en normal døgnrytme til mandag... Det er ok at ligge sig til at sove kl 08 om morgen hvis man normalt har denne rytme self.
Undgå for meget kaffe.

Det med at man generelt føler sig ussel og brugt kender jeg ingen mirakelkur for, det bliver mindre udtalt hvis man gør det tit, men det er ærligttalt ikke noget at stræbe efter. Stimulanser kan være ok indimellem men det skal ikke overgøres. Hvis man vil forsøge er en længere virkende benzo ala diazepam udemærket til at tage angsten dagen efter og gøre det hele lidt nemmere, men jeg fortrækker at klare det uden, det andet føles lidt for nemt, citat prom!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 22:40 
Det forklarer du meget godt, og kunne ikke være mere enig. De virker meget godt, hvis man skal nå en deadline, men så skal man også have fri bagefter, for at kunne betale den lånte energi tilbage :)


Top
  
 
Indlæg: 10 jan 2017 23:47 
Jeg har lige en historie, jeg vil fortælle, som har gjort at dagen har fået en positiv drejning :D

Nogen bankede på min dør omkring kl.19.00, men pga. at jeg er så udmattet, gad jeg ikke at åbne.
Jeg har så lige være i køkkenet(jeg bor på kollegie med delekøkken), hvor to af de andre jeg deler køkkenet med, er til stede. Det viser sig så, at politiet har været forbi. På torsdag havde jeg mistet min pung, og jeg var ikke klar over hvor. Den er så blevet fundet på et pizzaria, som jeg ikke har været hos, og er sidenhen blevet leveret til politiet. Politiet har så være forbi for at aflevere min pung, men pga. nedturen, gad jeg ikke at åbne og gudskelov for det, fordi her stinker af pot, og jeg har rigeligt med kemikalier liggende til, at jeg kan ryge en tur bag tremmer.

Så det var lige et positivt vink jeg fik fra universet. Både vedrørende nedturen og at jeg ikke åbnede, og for at alt er i min pung, alle kort og kontanter :rocking:


Top
  
 
Indlæg: 10 jan 2017 23:51 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Nogen gange kommer der godt ud af nedtur :D havde du været frisk havde du lukket problemerne ind.
På den anden side havde du ikke været brændt havde du ikke mistet din pung.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 00:03 
Jeg var sgu ædru, da jeg mistede min pung Fso, så det er ren optur med nedturen nu :lol:

Jeg har dog et spørgsmål til.
Jeg har haft ret voldsomme mave smerter, som startede på søndag. Det er ret intenst, det er som spændinger eller kramper. Jeg får mega ondt, hvis jeg trykker på de forskellige steder, og det bliver meget smertefuldt, hvis jeg spiser noget syrisk.
I går var det værst, og jeg lå i sengen en stor del af dagen. Jeg fandt så ud af, at det hjælper meget godt, hvis jeg spiser noget basisk. Den har så fået hele armen med basisk mad i går og i dag. Det har hjulpet godt, men nu for 15min siden prøvede jeg at spise lidt kylling, og har nu igen mave smerter.
Er det noget i har oplevet sammen med et forholdsvis stort indtag af stimulanser, eller skal jeg begynde at bekymre mig om noget andet? Jeg er ikke så vild erfaren med stimulanser, men det virker som en spøjs bivirkning.
Jeg har indtaget imellem 90-100mg ren krystal meth altså D-isomeeren.


Top
  
 
Indlæg: 11 jan 2017 00:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg får altid lidt ondt i maven efter at have puttet stoffer i den (hvis man ikke spytter det ud når det forlader næsen), og jeg tænker det skyldes at det irritere "huden" i maven, som giver en slags udslæt, som maven reagere på med kramper pga den ekstra følsomhed, men en mere videnskabelig forklaring kan jeg ikke komme med. Det plejer at gå over efter et par dage, og jeg har ikke forsøgt mig med forskellige typer mad for at afhjælpe det - det er en del af straffen 8)

Oppustedhed har jeg også flere gange oplevet, og jeg tror det skyldes at kroppen på forskellige måder går i stå når man tager noget, den nok mest kendte er opiatmave. Det bedste trick jeg kender udover mad og motion, er simpelthen at meditere på maven, og så falder den som regel lidt til ro, og fortsætter arbejdet, eller i hvert fald nok til at få rykket lidt på luften, så det ikke mærkes så meget. (pas på med stærk/krydret mad)

God bedring du!

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 00:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Husker svagt noget om at jeg i starten drak cultura, når maven var smadret.
At den var smadret skyldes så ikke amfetaminen men alt for meget alkohol og meget lidt mad i weekenden.
Afslutningerne benzoer og hash gjorde jeg kunne spise lidt også sove deromkring søndag sent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 01:00 
Vildt. Det har jeg ikke oplevet før Fritzie. Kun imens jeg har været påvirket af amfetamin eller Kokain af gade kvalitet, som jeg kun har prøvet et par gange. Det har helt sikkert været de forskellige cutstoffer, da jeg aldrig har oplevet noget ubehag under rusen af ren Amf, Coke eller Meth.
Men jeg giver det nogle dage, så må vi se, hvad der sker :)
Alkohol har jeg ikke drukket, så det er udelukket.


Top
  
 
Indlæg: 11 jan 2017 01:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Måske psykisk det kan også gå i maven, men lyder det ikke lidt mere over i mavesår/katar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 01:27 
Tror ikke det er psykisk, når det gør så stor forskel, hvad jeg spiser. Jeg kender også ret godt til psykisk påvirket fysisk smerte, og det tror jeg ikke, at det er. Men jo jeg oplever det som en omgang mavesår, men nu må vi se.

Jeg skal i seng, god nat venner :)


Top
  
 
Indlæg: 11 jan 2017 13:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Proteiner stimulerer produktionen af mavesyre, så prøv at spise en proteinfattig kost i nogle dage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 13:34 
Mr. Gone skrev:
Måske du skal spise noget kokosolie. Det kunne jeg forestille mig ville hjælpe. Bare en or'nli spiseskefuld :P


Det er gjort, det har hjulpet lidt, men har ikke løst problemet helt. Personligt tilbeder jeg nærmest kokosolie :gud: :lol:

Enspænderen skrev:
Proteiner stimulerer produktionen af mavesyre, så prøv at spise en proteinfattig kost i nogle dage.


Tak for info, det vidste jeg ikke. Så står den på kulhydrater i dag :D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team