Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 06:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2017 22:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 jan 2017 22:45
Indlæg: 1
Siden august sidste år har mit liv været på en konstant downhill, jeg lider af angst og deprision. Mit spørgsmål er hvordan og om det ville være en god ide at starte en selvmedicenering af benzos for at tage det værste af min angst væk så jeg kan have en normal hverdag igen.. Ville det hjælpe, ville det gøre det værre? Og hvordan ville jeg skulle starte på dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 23:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Det var noget bedre at finde roden til din angst og depression. Et misbrug af benzoer løser intet.
Prøv med noget CBD olie, det virker både anti depressivt og angst nedsættende. Og så er det sundt, så intet at frygte.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 23:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
+1 til CBD.
Tjek Medicinsk cannabis we are in recovery på Facebook.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 23:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Fso
Det er faktisk lige præcis den gruppe der hjalp mig igang med olien!
Rare og hjælpsomme mennesker, ligesom herinde :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 23:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Ja de er virkelige hjælpsomme og har samlet sig en del erfaring :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2017 23:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 nov 2016 23:52
Indlæg: 14
Benzo'er udskyder kun problemet og når de ikke virker længere, så har du samme problem igen, men de kan være nyttige hvis du i kortere periode i forbindelse med terapi/behandling benytter dig af dem for at tage den værste angst.

Min erfaring er dog, at hvis man samtidig har misbrugsproblemer, kan man komme til at gøre nogle ret ugennemtænkte ting, så vær varsom


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 20:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 apr 2015 14:00
Indlæg: 26
hej. jeg anvender "desværre" selv selvmedicinering af benzo'er - PGA angst og uvirkeligheds følelse pga en psykose udløst af Ecstasy for ca 2 år siden. jeg har endelig for 1,5 måneder siden fået lettet røven ned til en psykolog og få snakket om mine problemer. min egen erfaring, er at jeg bruger de benzo'er til når jeg har det "værst", hvilket jeg også har forklaret min psykolog, hun kunne godt forstå mig, men hun sagde selvfølgelig at det ikke var vejen frem, hvilket jeg også udmærket godt selv ved. jeg bruger rivotril fordi jeg synes de virker godt, og til mit formål, det slår tankerne lidt væk i de perioder hvor du har det svært, hvilket hjælper mig hen af vejen. jeg redosere stille og rolig ned af, fordi jeg godt ved at de ikke er vejen frem.. men ja... de har hjulpet mig i de perioder hvor der stod slemt til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 21:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 apr 2015 14:00
Indlæg: 26
hvis jeg æder 2- 3 mg så holder det mig kørende i 2-4 dage. og så kan jeg nøjes med 2mg efterfølgende, og så stille og rolig redosere ned af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 21:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Om det er CBD, benzoer eller SNRIer man bruger, så løser det intet. Kun symptomer bliver lindret. Sindstilstande hvor humøret er depressivt kan ikke bare afhjælpes ved at gribe ind på det biologiske parameter. Undersøgelser tyder på at de psyko-sociale parametre spiller en større rolle i det her, og sætter man ind med en intensiv behandling ville man kunne komme sig, og opleve en varig bedring. Helt uden medicin. Det er bare så meget mere fristende, at begynde på nogle tabletter. Især hvis de giver en rus, og man har en tendens til at opsøge rusmidler. ;)

I min illusion om at vores indlæg mirakuløst ville ændre din hensigt, og gå den ukontentionelle vej, så glemte jeg hvad noget væsentligt om harm reduction.
Har du sat dig for at bruge benzoer, no matter what, så har du her mine råd:
Benzoer har 5 iboende virkninger, og de forskellige benzoer kan variere heraf. De lettest tilgængelige er Alprazolam og oxazepam, når vi taler angst dæmpende. Hvis du tager én (1) tablet på 15 mg skulle du gerne være fri for angst i et halvt døgns tid.
Benzodiazepiner forværre depression. Benzodiazepiner kan have en form for modsat effekt, hvor de dæmper angst symptomerne imens de virker, men hvor angst symptomerne bluser forværret op bagefter. Benzodiazepiner er afhængighedsskabende, og kan føre til tolerance udvikling og abstinenser ved pludselig ophør af indtagelse. Brug dem kun i 1 uge max af gangen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team