Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 17:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Oxapax?
Indlæg: 11 jan 2017 01:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Nogle som kender til Oxapax, ?

Hvordan ligger de på skalaen for benzoer?

Er der lang halverings tid, og er de stærke , ? Nogle erfaringer ?

Har fået nogle for angst, men har hørt mange slemme ting om benzoer..

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxapax?
Indlæg: 11 jan 2017 01:17 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Oxapax er i den milde ende. 30mg var ikke rigtig nok til at slå mig ud da jeg havde den værste angst.

Jeg følte ikke jeg havde tømmermænd om morgen hvis jeg tog dem så det passede med 8 timers søvn.


Så længe du anvender dem lejlighedsvis, f.eks. en gang om ugen så er der ikke så meget at være nervøs for, men finder du dig selv tage dem hver dag, så er det man skal trække bremsen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxapax?
Indlæg: 11 jan 2017 01:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Følg lægens anvisninger så skal det nok gå.
http://www.benzoinfo.dk/nedtrapning/styrker.php


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxapax?
Indlæg: 12 jan 2017 00:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
BasicReality skrev:
Oxapax er i den milde ende. 30mg var ikke rigtig nok til at slå mig ud da jeg havde den værste angst.

Jeg følte ikke jeg havde tømmermænd om morgen hvis jeg tog dem så det passede med 8 timers søvn.


Så længe du anvender dem lejlighedsvis, f.eks. en gang om ugen så er der ikke så meget at være nervøs for, men finder du dig selv tage dem hver dag, så er det man skal trække bremsen.



Oka lyder godt, tager dem kun sjældent. Har haft 30 stks i 7 måneder , har stadigvæk 8 tilbage. har højst tager 2 dage i træk .

Det har kun været 1 pille om dagen..:)

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxapax?
Indlæg: 21 jan 2017 23:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 nov 2016 23:52
Indlæg: 14
Jeg tror haveringstiden er forholdsvis lang, til sammenligning, får du langt mere/bedre virkning ved at tage en imoclone/imovane/imozop 7,5 mg, det er godt nok en indslumringspille, men halveringstiden er meget meget kortere og virkningen er derfor mere mærkbar.

Jeg har lidt af angst/paranoia/forfølgelsesvanvid, og været oppe på 2x15 mg oxapax 3 gange dagligt og 2 imoclone 7,5 mg. til natten og jeg synes ikke at oxapax virkede synderligt godt.

Der er også forlydender om at rivotril 6 mg. skulle slå meget hårdere kontra oxapax 15 mg.

Vil tilegne det den kortere halveringstid, ihvertfald på Imoclonen, kender ikke rivotril, men vil gerne prøve dem.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxapax?
Indlæg: 22 jan 2017 18:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
^Der er også forlydender om at rivotril 6 mg. skulle slå meget hårdere kontra oxapax 15 mg.
-RET LOGISK... men altså hvor ser du rivotril nævnt?
btw så er Z-drugs ikke bedre end BZD.. :/

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxapax?
Indlæg: 23 jan 2017 15:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Benzoen skrev:
Jeg tror haveringstiden er forholdsvis lang, til sammenligning, får du langt mere/bedre virkning ved at tage en imoclone/imovane/imozop 7,5 mg, det er godt nok en indslumringspille, men halveringstiden er meget meget kortere og virkningen er derfor mere mærkbar.

Jeg har lidt af angst/paranoia/forfølgelsesvanvid, og været oppe på 2x15 mg oxapax 3 gange dagligt og 2 imoclone 7,5 mg. til natten og jeg synes ikke at oxapax virkede synderligt godt.

Der er også forlydender om at rivotril 6 mg. skulle slå meget hårdere kontra oxapax 15 mg.

Vil tilegne det den kortere halveringstid, ihvertfald på Imoclonen, kender ikke rivotril, men vil gerne prøve dem.


Kære Benzoen.
Det virker til at du har misforstået forskellen mellem Benzodiazepiner og z-drugs.
Det virker også til at du sætter lighedstegn mellem halveringstid og virkning. Dette er ikke korrekt.
Virkningen af et stof har ufattelig mange forskellige variabler, bl.a. transport af stoffet, affinitet osv.

Jeg kan kraftigt anbefale dig at læse op på farmakologien bag Benzodiazepiner og Z-drugs hvis du interesserer dig for det.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxapax?
Indlæg: 23 jan 2017 18:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Mr. Gone skrev:
Benzoen skrev:
Jeg tror haveringstiden er forholdsvis lang, til sammenligning, får du langt mere/bedre virkning ved at tage en imoclone/imovane/imozop 7,5 mg, det er godt nok en indslumringspille, men halveringstiden er meget meget kortere og virkningen er derfor mere mærkbar.

Jeg har lidt af angst/paranoia/forfølgelsesvanvid, og været oppe på 2x15 mg oxapax 3 gange dagligt og 2 imoclone 7,5 mg. til natten og jeg synes ikke at oxapax virkede synderligt godt.

Der er også forlydender om at rivotril 6 mg. skulle slå meget hårdere kontra oxapax 15 mg.

Vil tilegne det den kortere halveringstid, ihvertfald på Imoclonen, kender ikke rivotril, men vil gerne prøve dem.


Dårligt råd IMO. Zopiclon kan godt have nogle ret uhyggelige bivirkninger. Det er desuden heller ikke et benzodiazepin, og trådstarter skriver ikke hvorfor h*n bruger oxazepam, så har svært ved at forstå du anbefaler et z-drug.
Clonazepam er langt mere potent pr. vægt end clonazepam er. 6 mg clonazepam er en høj dosis i modsætning til 15 mg oxazepam hvilket svjv. er den laveste styrke de bliver solgt i i DK.
For mit vedkommende er der ingen rus at hente i oxazepam, kun lidt hvis det blandes med cannabis, men jeg har aldrig taget stoffet medicinsk.


TS:
Halveringstiden er 10 timer, så det er ret hurtigt elimineret.
Så hvis du døjer med hård angst synes jeg du skal bruge dem til det indtil en anden bedre løsning er fundet, ellers ser jeg ingen grund til at tage dem :P



Tak for nogle gode svar, lider ikke af hård angst bare en mild slags, som kommer fra min autisme .
Så tager sjældent medicin kun i svære situationer eller for en hård trist dag, hvor angsten sidder tungt i min krop..
Så en mild form for Benzoer er det jeg søger, og kan forstå at Oxapax er fint nok så i den ende. De virker fint nok på mig, nogle gane kan en halv pille gøre det..

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team