Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 21:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2017 17:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Hej Psy!

Jeg chipper morfin 1 gang ugentligt, og holder dosis på 105 mg, og har gjort det i de sidste 3 år..

Men jeg forstår mig virkelig ikke på tolerance. Vil jeg ikke holde den på baseline, når jeg venter 1 uge ad gangen?
Eller vil den stige gradvist uanset hvad, når jeg tager det ugentligt.. Hvor hårdt det rammer mig, svinger nemligt en hel del tbh.

Håber på et kyndigt svar, da jeg allerede har en stor viden om opioider generelt, men tolerance virker ufatteligt svært at læse op på.

Yni


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2017 19:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Der er vist sneget sig et nul ind :)
Kyndigt svar har jeg ikke, men hvad mener du med "svinger nemlig en del tbh"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2017 23:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det er ret forskelligt hvordan folks hjerner reagerer og balancerer sig selv efter opiatmisbrug. Nogle tager årevis for at nå baseline andre en måned.
En naturlig potentiator vil være bacopa monnieri. Tog det imens jeg var på daglig kratomdosis og måtte ligge mig på sofaen og nodde off i et par timer med koldsved fordi jeg havde glemt at det forstærkede effekten.
Ellers syntes jeg en gang om ugen lyder meget fornuftigt hvis du kan holde det på det og kun det. Det handler også om hvor meget du spiser osv jo. Prøv evt at plugge en mindre dosis i en vandopløsning. Så garanterer du en mere præcis optagelse uden at for meget går tabt også.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 01:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Tolerance er en ret uhåndgribelig størrelse. Det er godt nok mest med hash (har os prøvet det meste andet, men ikke længerevarende misbrug), men jeg oplever det svinger enormt meget, og det psykiske spiller en kæmpe rolle. Sidder man fast i rusen hele ugen, så vil det virke mindre, men får man mere ud af ugen, og glemmer lidt at ens drug findes, så rammer det hårdere. Uanset hvor ofte man bruger næsten, og hvad, synes det at fungere sådan på kryds og tværs..

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 18:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Fso skrev:
Der er vist sneget sig et nul ind :)
Kyndigt svar har jeg ikke, men hvad mener du med "svinger nemlig en del tbh"


Hvad tænker du med at der har sneget sig et '0' ind? :D Det er ganske rigtigt med de 105 mg, desværre..

Jeg mener at rusen nogle gange er svingende, selvom jeg holder mig til den overstående dosis.

Jeg plugger allerede, da jeg gerne vil have så høj en biotilgængelighed, som mulig. Jeg går aldrig over til nålen, da jeg godt ved hvad vej det fører hen til. Overvejer om jeg måske skulle prøve, at tage en måneds pause og se om det kan gøre lidt mere ved tolerancen?

Jeg har også holdt en fast rutine i længere tid med 1 gang ugentligt, med enkelte gange hvor det er blevet til 2 dage i streg, hvilket jeg ikke er tilfreds med. Jeg udmærket er klar over hvad jeg har med at gøre. Men det har sikkert også påvirket tolerancen.

Hvad er dine erfaringer, FSO?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 18:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Mr. Gone skrev:
Hvis du tager det oralt/nasalt så vil jeg bestemt også anbefale dig at plugge en mindre dosis. For mig er en gang om ugen er for ofte hvis det er i flere måneder. Lyder som om det fungerer for dig. Har du nemt ved at springe er par gange over?


Det er længe siden, at jeg har sprunget et par gange over. Men det vil jeg prøve nu for at se om det har bedre effekt. Det har også sikkert. Jeg er selv medicinsk uddannet, så ved godt hvad jeg 'leger' med og vil helst ikke ud og lave problemer for mig selv.

Det fungerer fint indtil videre og har det gjort længe, men det ville nok være sundt med en pause uanset hvad.

Dejligt med så mange brugbare svar ! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Black seed oil (nigella sativa, sort kommen) har været behjælpeligt for mig i forhold til at holde tolerancen af opioder især kratom nede. 1-2 tsk et par minutter inden indtagelse er alt hvad der skal til, og så det smager det endda rigtig godt :) har bestilt noget agmatine, da det skulle være endnu mere effektivt i kombination med black seed oil.

Nafets skrev:
Det er ret forskelligt hvordan folks hjerner reagerer og balancerer sig selv efter opiatmisbrug. Nogle tager årevis for at nå baseline andre en måned.
En naturlig potentiator vil være bacopa monnieri. Tog det imens jeg var på daglig kratomdosis og måtte ligge mig på sofaen og nodde off i et par timer med koldsved fordi jeg havde glemt at det forstærkede effekten.
Ellers syntes jeg en gang om ugen lyder meget fornuftigt hvis du kan holde det på det og kun det. Det handler også om hvor meget du spiser osv jo. Prøv evt at plugge en mindre dosis i en vandopløsning. Så garanterer du en mere præcis optagelse uden at for meget går tabt også.


Har faktisk et par bacopa extract kapsler på 600mg liggende, men har aldrig lige fået prøvet dem. Hvad har din dosis været?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 22:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Hvad med grapefrugt det skulle også øge virkningen. Jeg har dog svært ved at vurdere i hvilken grad.
Min primære erfaring er at jeg ikke selv skal have direkte adgang til pillerne, så er der lige pludselig ikke flere tilbage og tolerancen stiger undervejs.
så jeg holder primært tolerancen nede ved lange pauser hvor jeg undlader og skaffe nye - det tog dog lidt overhånd da dyrlæge udskrev 100 stk 25 mg oxicondone som jeg arvede da hunden blev aflivet.

Edit nu hvor rygningen er kommet på afstand og lungerne begynder og få det bedre, så tænker jeg lidt og lade mig inspirere af dig Yni :) lade fredag være hyggeaften. Konen kan være administrator.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2017 14:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Heysan skrev:
Black seed oil (nigella sativa, sort kommen) har været behjælpeligt for mig i forhold til at holde tolerancen af opioder især kratom nede. 1-2 tsk et par minutter inden indtagelse er alt hvad der skal til, og så det smager det endda rigtig godt :) har bestilt noget agmatine, da det skulle være endnu mere effektivt i kombination med black seed oil.

Nafets skrev:
Det er ret forskelligt hvordan folks hjerner reagerer og balancerer sig selv efter opiatmisbrug. Nogle tager årevis for at nå baseline andre en måned.
En naturlig potentiator vil være bacopa monnieri. Tog det imens jeg var på daglig kratomdosis og måtte ligge mig på sofaen og nodde off i et par timer med koldsved fordi jeg havde glemt at det forstærkede effekten.
Ellers syntes jeg en gang om ugen lyder meget fornuftigt hvis du kan holde det på det og kun det. Det handler også om hvor meget du spiser osv jo. Prøv evt at plugge en mindre dosis i en vandopløsning. Så garanterer du en mere præcis optagelse uden at for meget går tabt også.


Har faktisk et par bacopa extract kapsler på 600mg liggende, men har aldrig lige fået prøvet dem. Hvad har din dosis været?


Har taget en kapsel med 500 mg bacopa extract ca en time inden. Men pas på det kan virkelig tage fart og inden længe er man på vej til respirationsbesvær. Var på daglig kratom dosis som egentlig ikke gjorde mig høj mere bare til at holde abstinenser stangen og modvirke lidt angst. Da jeg tog bacopa var det som om jeg havde taget et kraftigere opiat. Spændende hvordan det lige ville reagere med morfin. Har fundet nogle quotes fra nogle studier her:

Rauf, Khalid; Subhan, Fazal; Abbas, Muzaffa; Badshah, Amir; Ullah, Ihsan; Ullah, Sami. Effect of Bacopasides on acquisition and expression of morphine tolerance. Phytomedicine: International Journal of Phytotherapy & Phytopharmacology. Jul 15, 2011

Acute and Chronic administration of 5, 10 and 15 mg/kg rt Bt-ext BM significantly reduced both expression and development of tolerance to morphine analgesia in mice. Additionally, Bacopa monnieri was found to enhance antinociceptive effect of morphine in intolerant animals. However, no tolerance to Bacopa monnieri antinociceptive effect was observed in seven days treatment schedule. These findings indicate effectiveness of Bacopa monnieri for management of morphine tolerance.

T. Sumathi, K. Balakrishna, G. Veluchamy, S. Niranjali Devaraj: Inhibitory Effect of Bacopa monniera on morphine Induced Pharmacological Effects in Mice. Natural Product Sciences 2007, 13 권 , 1 호 , 46-53.

Oral administration of the extract (40 mg/kg) significantly inhibited morphine-induced analgesic tolerance, withdrawal symptoms, hyperactivity, reverse tolerance, Dopamine receptor supersensitivity and apo-morphine-induced climbing behaviour in mice. The results of this study showed that, alcoholic extract of Bacopa monniera (BMA) exerted inhibitory effect against morphine-induced pharmacological effects, suggesting that the extract could be useful in the treatment of morphine toxicity.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2017 23:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Heysan skrev:
Black seed oil (nigella sativa, sort kommen) har været behjælpeligt for mig i forhold til at holde tolerancen af opioder især kratom nede. 1-2 tsk et par minutter inden indtagelse er alt hvad der skal til, og så det smager det endda rigtig godt :) har bestilt noget agmatine, da det skulle være endnu mere effektivt i kombination med black seed oil.

Nafets skrev:
Det er ret forskelligt hvordan folks hjerner reagerer og balancerer sig selv efter opiatmisbrug. Nogle tager årevis for at nå baseline andre en måned.
En naturlig potentiator vil være bacopa monnieri. Tog det imens jeg var på daglig kratomdosis og måtte ligge mig på sofaen og nodde off i et par timer med koldsved fordi jeg havde glemt at det forstærkede effekten.
Ellers syntes jeg en gang om ugen lyder meget fornuftigt hvis du kan holde det på det og kun det. Det handler også om hvor meget du spiser osv jo. Prøv evt at plugge en mindre dosis i en vandopløsning. Så garanterer du en mere præcis optagelse uden at for meget går tabt også.


Har faktisk et par bacopa extract kapsler på 600mg liggende, men har aldrig lige fået prøvet dem. Hvad har din dosis været?


Det har jeg aldrig hørt om? :D Skulle det være dokumenteret at det holder tolerancen nede? Lyder interessant!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2017 23:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Fso skrev:
Hvad med grapefrugt det skulle også øge virkningen. Jeg har dog svært ved at vurdere i hvilken grad.
Min primære erfaring er at jeg ikke selv skal have direkte adgang til pillerne, så er der lige pludselig ikke flere tilbage og tolerancen stiger undervejs.
så jeg holder primært tolerancen nede ved lange pauser hvor jeg undlader og skaffe nye - det tog dog lidt overhånd da dyrlæge udskrev 100 stk 25 mg oxicondone som jeg arvede da hunden blev aflivet.

Edit nu hvor rygningen er kommet på afstand og lungerne begynder og få det bedre, så tænker jeg lidt og lade mig inspirere af dig Yni :) lade fredag være hyggeaften. Konen kan være administrator.


Har prøvet med grapefrugt juice, da hæmmer det enzym der er med til at metabolisere morfinen :) Har virket rigtig godt, men stadig tak for rådet FSO! Det virker i hvert fald. Har også læst at Kuracid (ranitidin) hæmmer det samme enzym, men det er pisse dyrt i forhold til, så gider jeg ikke lige at smide penge efter. Har dog læst om flere der har brugt det med god virkning. Det samme skulle vist være gældende for kinin, som man finder i tonic water.

Hvis du ikke er tilbøjelig til at falde i og kan lægge et strikt skema, så synes jeg da at du skylder dig selv en god 'kløaften' ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2017 09:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Du kan umuligt holde den nede hvis du har fast adgang. Det går kun en vej, du kan måske i mange år holde den god med pleje og gode lange pauser. Hold dig fra fentanyl.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team