Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa :)

Sidder her en mørk nat og kommer i tanke om en ubehagelig oplevelse jeg havde for 1-2 år siden. Første og eneste gang jeg tog ketamin.
Jeg har aldrig haft lyst til at prøve ketamin da virkningen (den påvirkede fornemmelse) ikke tiltaler mig. Til en fest blev der så byttet rundt på to spejle og jeg fik en bane hest i stedet for amf.

Det var en lille streg, da jeg altid tager dem små, men jeg blev virkelig dårlig.
Få minutter efter stregen er sniffet bliver jeg kridhvid og svimmel. Jeg bliver lagt ude på toilettet hvor min veninde hælder mælk i mig for at få mig til at kaste op (jeg synes mælk er det ulækreste i verden, så det knækker jeg mig altid af).
Jeg fik kastet godt og grundigt op, gennemsvedte alt mit tøj, blev bruset ren og så var det ellers overstået - jeg havde det fint efter ca en halv time (mener jeg)
Jeg tog hjem fra festen da jeg var træt og kvæstet efter at have været dårlig, og så starter en hel weekend ellers med angst og dystre tanker.

Jeg vidste godt jeg ikke ville kunne sove pga amfen, så jeg spiste en masse mad, drak vand og så tv i sofaen. Pludselig får jeg den største lyst til at hoppe ud af vinduet (jeg bor på anden sal), men trangen til at åbne vinduet og lade mig falde ud er så voldsom, at jeg får min ven til at være hos mig fordi jeg er simpelthen bliver bange for at være alene.
I næsten to dage døjer med tanken og er bare gennemført bange for alting/ingenting - en generel følelse af frygt (svært at beskrive, men det er sådan jeg husker det).
Fysisk har jeg det fint, men tanken om det vindue (ikke andre selvmordstanker, kun vinduet) forsvinder først om mandagen.

Jeg har selvfølgelig aldrig rørt det igen, og kunne aldrig drømme om det og gennemtjekker altid det spejl jeg er i nærheden af.
Men jeg har ikke hørt om andre der får SÅ dystre tanker på hest?
De fleste jeg har snakket med bliver bare 'bløde' i kroppen og 'forsvinder' ind i egen verden og 'har det lækkert'. Enkelte bliver lidt dårlige som på alkohol.

Nogle bud på hvorfor det lige netop gik sådan for mig?
Det skal lige siges jeg ikke ellers døjer/har døjet med selvmordstanker.

Hilsen en nysgerrig :)

Dedikeret medlem

Jeg kan godt få det sådan af ketamin, så jeg har også besluttet ikke at gøre det mere.

Det første jeg tænker på som udløser kan være kombinationen af ketamin og amfetamin; ketamin har som mål at få en ind i en narkose lignende tilstand, og det andet får hjertet til at slå hurtigt, og kroppen i beredskab, hvilket virker som en rigtig dårlig kombination. At observere andre mennesker på ketamin kan også være pænt deprimerende. Husker særlig en gang jeg kom til at sidde og høre taleradio (fjernsyn kan også gøre det), med folk der bliver betalt for at snakke sammen, uden at have noget på hjerte ifht hinanden, og det gav mig godt nok også lyst til at dø fordi det overhovedet er en ting..

Det er ikke til at vide hvorfor du fik det sådan, men mit bud er på et sted derimellem. Tror os de fleste der har et køretøj engang imellem har haft den der tanke "gadvide hvad der sker hvis jeg køre i grøften lige nu".

Godt at du lærte noget af det :)

Junior medlem

Rart at jeg ikke er den eneste - selvom det selvfølgelig heller ikke er rart for andre.

Jeg tænker bestemt du har ret i at alle nok får tanken 'om at hoppe ned fra broen/ud foran bilen' osv, men det tænker jeg egentlig mere som en nysgerrighed. Hvor det her var nærmest et kald eller en tvungen tanke.

Men ja, det var bare nysgerrigheden der drev :)

Medlem

Det gør mig ondt, at du fik det så elendigt. God HR, at du kunne tilkalde selskab til at passe på dig i den tilstand. Heldigt du også havde weekenden til at komme dig.

Hvor meget amfetamin havde du taget før episoden?
Havde du drukket alkohol? - Alkohol spiller en faktor, hvad ketaminen angår.

Med hensyn til ketamin kan det være et dejligt drug for nogen, men set&setting er vigtigt og man skal være i rare omgivelsee på dette stof. Desuden bør man være forsigtig første gang på ketamin.
Ond lærestreg alligevel.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Man skal nok have en fornemmelse/forståelse af hvordan ketamin virker, når man prøver det første gang i festlige omgivelser. Ellers er det sgu bedst at prøve det i rolige omgivelser. Det er som om, at lidt (alt efter dosis) af din bevidsthed forsvinder når du er påvirket - som om tid og rum står stille. Og det kan tage en grundigt i røven hvis det er en optur man har indstillet sig på (du troede det var amf).

Junior medlem

Jeg har aldrig prøvet ketamin før, og har ingen ide om kvaliteten eller mængden af det. Det var en lille streg (2 cm x 0.5 vil jeg tro)
Og nej jeg drikker generelt ikke alkohol, men havde som sagt taget lidt amf inden.

Men ja, jeg lærte det virkelig på den hårde måde og kom heldigvis helskindet fra det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]