Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 21:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. :D
jeg får subozone til dagligt men jeg går med en masse nakke/skuldre smerter og derfor er jeg blevet tilbudt nogle dololer af en ven som skulle kunne tage smerterne..
Mit spørgsmål er så: kan jeg tage dolol sammen med mit subozone?
Jeg har Google som en sindssyg men kan intet finde
Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
ja det kan du godt, men jeg vil råde dig til at lade være, eller være enormt forsigtig.. hvor meget sub er du på ? i øvrigt tror jeg ikke doloelerne gør jobbet. Men pas meeget på

Junior medlem

Mursu skrev:
ja det kan du godt, men jeg vil råde dig til at lade være, eller være enormt forsigtig.. hvor meget sub er du på ? i øvrigt tror jeg ikke doloelerne gør jobbet. Men pas meeget på

Jeg mener jeg er oppe på 6mg sub.
Hvad kan der ske, hvis jeg prøver at tage det sammen? - hvis du ved det slf. :)
Jeg er bange for at sub vil gå helt amok så jeg får absti og det har jeg bestemt ikke lyst til.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Nu er jeg ikke ekspert, men mener at suboxone (Buprenorphin) binder sig så kraftigt til dine opiod receptorer at andre opioder/opiater ikke kan "komme til", og det derfor ikke kan lade sig gøre at få effekt ud af tramadol, såvel som heroin, morfin, osv.

Ret mig lige hvis jeg har blandet noget sammen her.

Medlem

Faktisk ved jeg af bette erfaring samt lidt research, at burprenorphine ikke blokerer for tramadols virkning på de opioide receptorer. Tramadol er en virkelig underlig og interessant opioid, som imo slet ikke kan sammenlignes med morfin, oxy mm. Jeg har prøvet denne kombo, er dog på en meget lavere dosis af burprenorphine (1 - 1,5mg) og jeg har bemærket, at effekten af tramadol ikke er lige så god, som den plejer at være, så jeg mistænker at subutexen blokerer for et eller andet men altså ikke det hele. Dog vil jeg råde til at passe meget på! Jeg ville undlade helt at tage tramadol, når du i forvejen er på 6mg. Desuden burde subuxonen være mindst lige så effektiv i forbindelse med smertelindring, så der vil du nok heller ikke for meget gavn af tramadol'en.

Junior medlem

Så det er ikke ligesom antabus? Altså når man drikker på det så bliver man røv syg? :)

Medlem

Gaga skrev:
Så det er ikke ligesom antabus? Altså når man drikker på det så bliver man røv syg? :)

Det gør dig ikke syg ligesom antabus nej, men subuxonen binder sig kraftigt til de samme receptorer som oxycontin, morfin, heroin osv. virker på, og derfor vil du ikke kunne mærke noget som helst hvis du tager andre opiater, og det er stadig farligt at kombinere dem, så vil selvfølgelig råde dig til at lade helt vær med at tage nogle andre opiater, når nu du er på 6mg subuxone. Jeg ved, at en lav dosis >1,5mg sub ikke blokerer (helt) for lidt speciele opioider som tramadol og kratom. Men jeg tror næppe, at du vil få noget som helst ud af det når du er på 6mg subuxone. Hvis jeg var dig, ville jeg lade helt vær med at tage noget andet, og der er jo også en grundt til at du er på suboxone ikk? :)

Pas på dig selv :)

Medlem

Fik du styr på smerterne eller gentager de sig uheldigvis?

Muskelspændinger og smerter i den region er ofte psykisk-betinget. Føler man sig presset, og har bekymringer kan det give et fysisk udslag og vise sig, som de symptomer. Så måske det var en god idé, at være undersøgende på om der er noget der bør ændres i dit liv.

Opioider har i mine erfaringer vist sig at forværre smerte og spændinger i hoved, nakke og skuldre. Derimod har rigeligt med væske, en treo og Magnesium hjulpet meget. Har dette ikke virket, så "kan" man tye til den helt ekstreme symptom behandling og peppe det op med lidt Lorazepam og en smule cannabis.

Junior medlem

E.B.E skrev:
Fik du styr på smerterne eller gentager de sig uheldigvis?

Muskelspændinger og smerter i den region er ofte psykisk-betinget. Føler man sig presset, og har bekymringer kan det give et fysisk udslag og vise sig, som de symptomer. Så måske det var en god idé, at være undersøgende på om der er noget der bør ændres i dit liv.

Opioider har i mine erfaringer vist sig at forværre smerte og spændinger i hoved, nakke og skuldre. Derimod har rigeligt med væske, en treo og Magnesium hjulpet meget. Har dette ikke virket, så "kan" man tye til den helt ekstreme symptom behandling og peppe det op med lidt Lorazepam og en smule cannabis.

Jeg går og tumler med nogle psykiske problemer så jeg tænker smerterne helt klart kommer der fra, jeg går til massage hver 14. Dag hvor "massagedamen" også siger at det er 99% sikkert at det er de psykiske problemer der er årsagen til smerterne. - jeg får sub da jeg har været i "misbrug" men blev tilbudt af et familie medlem at prøve en af hendes dololer da hun har diskusprolaps.. Men det er der jeg bliver i tvivl om det vil have nogen helt sindssyg negativ effekt de 2 sammen. Jeg fandt ud af, at det er 8mg sub jeg får. - jeg tænker at det vel ikke skader, at prøve at tage en dolol hvis det eneste kan ske er, at jeg ingen effekt får, for det eneste jeg er bange for var, at det havde samme effekt ala antabus :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]