Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 07:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 feb 2017 04:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 04:59
Indlæg: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Heii Forum!

Jeg er coke afhængig, men har fundet ud af at Methylphenidat giver mig nogenlunde samme effekt.
Og nu har jeg været så heldig, at der er faldet en pose blandet adhd medicin ned fra himlen, og er landet lige i skødet på mig..

I posen er der:

Concerta (Methylphenidat) 54mg x 50stk
Concerta (Methylphenidat) 36mg x 15stk
Medikinet (Methylphenidat) 10mg x 45stk
Elvanse (Lisdexamphetamin) 70mg x 44stk

-Concerta'en har jeg styr på. -Af med skallen, væk med det brune "time release", og spis alt det andet. Virker efter ca. 20min, og en dosis på 90mg giver mig ønsket effekt i 3-4 timer.

-Medikinet'en er også ligetil, "knus og snif", det kan jeg nu engang bedst lide, det har en hvis charme at suge noget op i næsen. Dosis her er mere efter "behov", virkningstid er ca. 45-60min (store streger).

MEN!

-Elvanse'en har jeg ikke rigtigt nogen fornemmelse af hvordan jeg skal bruge? Og de pink/blå techno-farver ser nu ret indbydende ud. Så jeg søger lidt info og erfaring i "rekreativt" brug af dem, dosis, virkning osv.
Har googlet lidt, og har læst lidt omkring dex. og lisdexamfetamin, men kan ikke rigtigt blive klog på det?

Håber der er nogen der kan byde ind?!

_________________
Vh "Butters"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2017 06:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Elvanse/vyvanse = lisdexamfetamin. Det vil sige at det er dextroamfetamin (den lækre del af amfetamin) med en amino syre (lysine). Så det er et prodrug til dextroamfetamin. Det er ikke nasalt aktivt og du bliver nødt til at indtage det oralt, hvis du vil have nogen virkning.
Normalt synes jeg 70mg er en god dose, plejer godt at kunne holde den kørende hele aftenen og natten på den dose, nogle gange har jeg redoseret med en lavere dose, hvis jeg har haft tolerance. Imo er du rigtig heldig, lisdex er klart et af mine yndlings stimulanser.

Edit: da det først skal nedbrydes i leveren kan det godt være lidt langsomt om at virke, så lad være med at redosere for hurtigt. Lisdex virker i rigtig lang tid.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2017 18:19 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Desuden må du ikke smide skallen fra dine concerta væk, der siddder 12% af det lækre, og det er instant release! Stod ikke helt klart hvad du gjorde med den.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 23:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 04:59
Indlæg: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Tak! For super godt, hurtigt og særdeles brugbart svar! Jeg læste det dagen efter jeg postede, men har først kunnet svare nu pga. fejl på boardet.

Jeg havde selv læst lidt på nogle fora fra US og på promedicin, og var kommet nogenlunde frem til mange af de ting du skriver, men der var flere modstridende kommentarer, så jeg ville ikke tage noget af det for gode varer..
Så tak fordi du lige sorterede snot fra kamel ;)

Hvis de har effekt så længe som du skriver.....så er der jo til en del timers "mindfulness"....
Og så er der alt det andet oveni.

En af ulemperne ved coke og methylphenidat, er at man bliver sexuelt opstemt, men at man ikke "kan gøre noget ved det", pga. sammentrækningen af blodkarrene..
Jeg går ud fra at dex har samme ulempe?
Jeg har masser af sildenafil, men ved at det er TOTALT NO GO at bruge sammen (en ven, af en ven tog billetten på den konto, da hans hjerte kunne ikke følge med)
Men hvornår er det "sikkert" at bruge dem, efter man har taget met/dex/coke?

Det er også kun det brune jeg smider væk ;) Jeg synes at pilen og skallen er svær at sluge, fordi det klistre fast i munden og halsen, så jeg spiser den gerne med en skefuld youghurt.

_________________
Vh "Butters"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 03:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 aug 2017 03:44
Indlæg: 3
Butters skrev:
Heii Forum!

Jeg er coke afhængig, men har fundet ud af at Methylphenidat giver mig nogenlunde samme effekt.
Og nu har jeg været så heldig, at der er faldet en pose blandet adhd medicin ned fra himlen, og er landet lige i skødet på mig..

I posen er der:

Concerta (Methylphenidat) 54mg x 50stk
Concerta (Methylphenidat) 36mg x 15stk
Medikinet (Methylphenidat) 10mg x 45stk
Elvanse (Lisdexamphetamin) 70mg x 44stk

-Concerta'en har jeg styr på. -Af med skallen, væk med det brune "time release", og spis alt det andet. Virker efter ca. 20min, og en dosis på 90mg giver mig ønsket effekt i 3-4 timer.

-Medikinet'en er også ligetil, "knus og snif", det kan jeg nu engang bedst lide, det har en hvis charme at suge noget op i næsen. Dosis her er mere efter "behov", virkningstid er ca. 45-60min (store streger).

MEN!

-Elvanse'en har jeg ikke rigtigt nogen fornemmelse af hvordan jeg skal bruge? Og de pink/blå techno-farver ser nu ret indbydende ud. Så jeg søger lidt info og erfaring i "rekreativt" brug af dem, dosis, virkning osv.
Har googlet lidt, og har læst lidt omkring dex. og lisdexamfetamin, men kan ikke rigtigt blive klog på det?

Håber der er nogen der kan byde ind?!


Halløjsa, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men kommer derimod selv med et.
Hvor mange mg medikinet sniffer du for at få effekt? Jeg har nemlig selv 10mg methylphenidat lige pt. og overvejede, at forsøge at sniffe en god dosis, for at opnå en rekreationel effekt. Jeg har forsøgt med 40mg, men det havde ikke den store effekt, udover en kort eufori og efterfølgende en akut omgang opkast :( .
Nogle gode råd?
Ville lige høre mig ad herinde inden jeg forsøgte igen.

EDIT: Jeg kan se at du også har fået svar på dit spørgsmål, det var godt!
Jeg ville ikke til at lave en ny tråd, da jeg kunne se du havde erfaring med at tage methylphenidat nasalt :) .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 12:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Butters skrev:
En af ulemperne ved coke og methylphenidat, er at man bliver sexuelt opstemt, men at man ikke "kan gøre noget ved det", pga. sammentrækningen af blodkarrene..
Jeg går ud fra at dex har samme ulempe?


Netop af dén årsag - at man bliver så seksuelt opstemt af dopamin udløsende stimulanser som coke eller ritalin eks. synes jeg ofte ødelægger oplevelsen, fordi at det er så overvældende hvor liderlig man bliver. MEN jeg har aldrig i mit liv oplevet at have så god sex, som jeg har på amfetamin og MDMA. Det er ikke lige til at glemme.
Anyway, er selv blevet tilbudt at købe et par elvanse, og umiddelbart lyder det jo interessant i forhold til effekten, men vil også gerne vide, og man bliver lige så seksuelt opstemt som på andre stimulanser? For så springer jeg nok over.
Jeg har prøvet en RC, som hedder isopropylphenidate, som bare er helt perfekt i forhold til mit behov. Mildt opløftende humør boost, snaksaglig, ingen hurtig hjertebanken, ikke så stor seksuel opstemmelse - alt i alt en fantastisk mild stimulans, som desværre er svær at skaffe i øjeblikket med mindre det bliver sendt fra Holland.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 12:34 
Buttkraken skrev:
Elvanse/vyvanse = lisdexamfetamin. Det vil sige at det er dextroamfetamin (den lækre del af amfetamin) med en amino syre (lysine). Så det er et prodrug til dextroamfetamin. Det er ikke nasalt aktivt og du bliver nødt til at indtage det oralt, hvis du vil have nogen virkning.
Normalt synes jeg 70mg er en god dose, plejer godt at kunne holde den kørende hele aftenen og natten på den dose, nogle gange har jeg redoseret med en lavere dose, hvis jeg har haft tolerance. Imo er du rigtig heldig, lisdex er klart et af mine yndlings stimulanser.

Edit: da det først skal nedbrydes i leveren kan det godt være lidt langsomt om at virke, så lad være med at redosere for hurtigt. Lisdex virker i rigtig lang tid.


Det virker udmærket på mig, når det kommer op i næsen. Men ja, det er den bedste amfetamin.


Top
  
 
Indlæg: 30 aug 2017 12:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Dine elvanse er de mest værdifulde og rekreative piller du har fået fat i. Dog har de deres begrænsning i indtagelsesruter til udelukkende oralt. Den fulde virkning optræder efter 2 timer, og varer i godt og vel 12 lange timer. Virkningen fader fint ud og man rammer ikke et brat crash, som man gør ved methylfenidat.
Selvom jeg godt forstår din begejstring over dine nye varer, så synes jeg alligevel det var en god idé at overveje dine intentionen en ekstra gang. Man kan let udvikle sig en ny afhængighed ved at rotere sit stof.

Hvad angår øget libido, så finder jeg ikke dexamfetamin nær så seksuelt opstemmende som kokain, methamfetamin eller MDMA. Størrelsen af dosis er også en medspiller i virkningen. Når det kommer til alt er graden af øget libido individuelt betinget og situations bestemt. Mangler man generelt lidt mere aktivt seksuelt samvær med andre vil det utvivlsomt blive understreget under lidt centralstimulerende. ;)

Noget andet sjovt, men ikke ufarligt og ansvarligt er en efterligning man kan lave af kokain. Her blander man methylfenidat og pregabalin. Effekten er ikke identisk, men den har sine ligheder der minder om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 14:32 
Har I prøvet at sniffe de lisdex piller/kapsler? Igen de virker fint i snuden på mig, og fuld effekt er opnået efter ca 30-40min. 100mg fordelt over to omgange, og jeg kan nærmest ikke huske, hvad der er sket, da jeg var så blæst.


Top
  
 
Indlæg: 30 aug 2017 15:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
er du sikker på det har været lisdex? eller at du ikke har sniffet for hårdt og fået det ned i maven? for det er et inaktivt prodrug til dextroamfetamin

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 15:56 
Ja og ja og ja. Har nemlig læst at det er et prodrug til dextro, men det virker fint at sniffe for mig. Har prøvet det 4-5 gange, altid nasalt. Den bedste Amf, jeg til dato har prøvet.


Top
  
 
Indlæg: 30 aug 2017 19:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Hey Ø-tripper :D Nej, jeg har aldrig selv prøvet at sniffe elvanse. Jeg har før læst om nogen, der har kastet sig ud i det herinde, men har set på det med en vis skepsis. Jeg har tillid til når du siger, at du har fået virkning ud af at sniffe dem, så det bliver jeg simpelthen selv nød til at prøve. Det er ikke første gang, at medicinal producenterne lyver til fordel for godkendelse af lægemidler. Derfor skulle det ikke undre mig, at der muligvis ligger mere bag end hvad de postulere. Fx Kombinations præparatet suboxone var ifølge producenten misbrugssikret og kunne ikke indtages IV. Videnskaben bag var at naloxone skulle blokere for buprenorphine. Sandheden er at buprenorphine binder sig kraftigere til receptorene, og naloxone har ikke en chance. Jeg har selv testet Suboxone IV - og mit forsøg levede op til facts.
Så tak fordi du bringer det frem min ven - jeg tror vidst nok lige, at jeg skal på apoteket og begynde på min medicin igen ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2017 14:19 
Selv om jeg ikke er meget for at generalisere, tillader jeg mig at sige, at man som regel skal være betænksom, med information fra så stor en penge industri, som medicinal industrien er.

Så tøm du bare lisdex kapslerne ned på din smartphone, del mængden i to med dit dankort, og blæs det op i dine næsebor. Det svier dog pænt meget, på en ret ubehagelig måde.

Det er disse kapsler jeg har indtaget http://valhallaxmn3fydu.onion.link/tuotteet/18103

Med glæde E.B.E :)


Top
  
 
Indlæg: 02 sep 2017 16:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Jeg synes det er så dejligt let, at navigere i livet når man sætter ting i kasser, så jeg har sku en lille svaghed for at generalisere. ;)

Det er lige netop de techno-kapsler jeg får :D Vender tilbage efter mine forsøg, men hvad skete der siden du intet kunne huske fra den aften? Havde du drukket samtidigt eller taget noget andet amnetisk?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2017 17:21 
Tænk ud af boksen istedet, det er måske ikke lettere, men det er meget sjovere :D

Jeg havde drukket samtidigt. Og jeg kan selvfølgelig godt huske en del, men jeg var så flyvende, at kronologien forsvandt. Min hukommelse går nemt i stykker, på høje doser Amf og Meth.


Top
  
 
Indlæg: 02 sep 2017 19:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Du har helt ret, men for mit vedkommende så kan lateral tænkning i bestemte sammenhænge være forvirrende i det, at der åbnes op for et hav af muligheder. Det forhindre lidt en afklaring, og det "kan" skabe uro. For det meste er det skidt. Eller det pessimistisk bedømt? :lol: Ihvertfald bliver min fantasi udfordret, men det er jo kun sund hjernegymnastik.
Hvor meget tid fik du virkning af et nip? Hvor let opløses pulveret og bliver næseborene tilstoppet?


Senest rettet af AlTeza 11 sep 2017 20:33, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2017 12:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 sep 2017 12:05
Indlæg: 8
Væk igen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team