Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 mar 2017 18:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 mar 2017 18:39
Indlæg: 5
Jeg har taget mdma to gange, og første gang forsvandt det fuldstændig igen, altså eftervirkninger. Anden gang, hvilket er 4 dage siden, tog jeg meget lidt igen, og eftervirkninger er stadig ikke forsvundet. Mit syn er underligt, og specielt når jeg er sammen med andre mennesker, kan jeg ikke rigtigt overskue det, føler mig svimmel osv. Derudover tænker jeg helt ekstremt meget over det, og har den underligste følelse i kroppen. Jeg føler ligesom at mit liv er sat på pause, og at jeg aldrig bliver helt normal igen.

Nogle der har tips/råd? Og kan fortælle mig hvad chancen for at det går væk er? Det er ekstremt skræmmende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 19:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Du kan sagtens have haft fingrene i en analog af en art som ikke har set skyggen af mdma. Det kan også være at du er sensitiv overfor mdmas virkning og det her er et varseltegn før et "psykotisk" udbrud.
Hold dig væk fra mdma og andre stimulanser i lang tid, og forsøg at få dit system i balance igen. Løb nogle ture/hård motion, sørg for at få spist varieret, med masser af søvn. Hold fokus på at du trækker vejret korrekt når du er ude i blandt andre mennesker for at undgå hypoxia med tilhørende angst. Hvis det efter en uge ikke er blevet bedre så begynd at tænk på at supplementere med nogle kosttilskud eller nootropics som kan hjælpe din hjerne med at komme sig og stabilisere dig igen.

Edit: Du skal nok blive normal igen, men det er bestemt et tegn på at du skal passe på. Især de kropslige fornemmelser er IMO et tegn på at du skal passe ekstra på. Min erfaring siger mig at pludselige synæstesier (kropslige fornemmelser) kombineret med angst, efter stofbrug, er noget som betyder at det desværre nok ikke bliver helt nemt, og det måske er noget du skal slås med i et stykke tid. (Jeg er overbevist om at synæstesierne i mange tilfælde er tegn på at de forviklinger som er sket i hjernen, delvist har påvirket det parasympatiske nervesystem) dog kun en teori.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 20:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 mar 2017 18:39
Indlæg: 5
Nafets skrev:
Du kan sagtens have haft fingrene i en analog af en art som ikke har set skyggen af mdma. Det kan også være at du er sensitiv overfor mdmas virkning og det her er et varseltegn før et "psykotisk" udbrud.
Hold dig væk fra mdma og andre stimulanser i lang tid, og forsøg at få dit system i balance igen. Løb nogle ture/hård motion, sørg for at få spist varieret, med masser af søvn. Hold fokus på at du trækker vejret korrekt når du er ude i blandt andre mennesker for at undgå hypoxia med tilhørende angst. Hvis det efter en uge ikke er blevet bedre så begynd at tænk på at supplementere med nogle kosttilskud eller nootropics som kan hjælpe din hjerne med at komme sig og stabilisere dig igen.

Edit: Du skal nok blive normal igen, men det er bestemt et tegn på at du skal passe på. Især de kropslige fornemmelser er IMO et tegn på at du skal passe ekstra på. Min erfaring siger mig at pludselige synæstesier (kropslige fornemmelser) kombineret med angst, efter stofbrug, er noget som betyder at det desværre nok ikke bliver helt nemt, og det måske er noget du skal slås med i et stykke tid. (Jeg er overbevist om at synæstesierne i mange tilfælde er tegn på at de forviklinger som er sket i hjernen, delvist har påvirket det parasympatiske nervesystem) dog kun en teori.



Jeg er enormt glad for at du svarer. Jeg føler mig ikke ændret i forhold til personlighed osv, det handler meget om mit syn, og at jeg er svimmel. Så voldsomt er det heler ikke, jeg er også en person der overtænker at jeg overtænker det, og kører mig selv op, og bliver ekstremt bange hele tiden. Er tit ved at bryde sammen, fordi jeg som sagt er bange for jeg ikke bliver normal igen. Jeg rører aldrig nogensinde nogen form for stoffer igen, det skal du ikke være i tvivl om. jeg var på arbejde i netto i 8 timer dagen efter jeg tog stoffer, og der lagde jeg stort set ikke mærke til det. Så jeg er i tvivl om det er blevet værre, eller om det udelukkende er fordi jeg ikke laver noget, og derfor tænker helt vildt meget over det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 20:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det kan sagtens være psyko-somatisk og hænge sammen med at dine seretonin-depoter blev godt tømt ud under trippet. Ellers bare tag en dag ad gangen og mærk efter at du ikke presser dig selv for hårdt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 20:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 mar 2017 18:39
Indlæg: 5
Nafets skrev:
Det kan sagtens være psyko-somatisk og hænge sammen med at dine seretonin-depoter blev godt tømt ud under trippet. Ellers bare tag en dag ad gangen og mærk efter at du ikke presser dig selv for hårdt.


Så du vil mene, at det hele skal opbygges igen deriblandt syn osv? Jeg tænker også det handler meget om, at jeg tænker på det hele tiden, fordi hvad nu hvis osv. Så jeg skal bare tage det stille og roligt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 21:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Tag det stille og roligt, spis sundt, få noget frisk luft og husk at få din søvn. Og hold dig for Guds skyld fra al knark indtil du er helt ovenpå igen. Hvis du gør det, så kan jeg (næsten) garantere, at du kommer ovenpå igen. (Jeg har selv været den tur igennem flere gange).

I forhold til angsten kender jeg det også alt for godt. Mit bedste bud er at prøve nogle vejrtrækningsøvelser/meditation, måske finde en at tale med? Men hold fast I, at du nok skal komme ovenpå igen med tiden hvis du holder dig clean og sund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 21:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 mar 2017 18:39
Indlæg: 5
Plejadestjerne skrev:
Tag det stille og roligt, spis sundt, få noget frisk luft og husk at få din søvn. Og hold dig for Guds skyld fra al knark indtil du er helt ovenpå igen. Hvis du gør det, så kan jeg (næsten) garantere, at du kommer ovenpå igen. (Jeg har selv været den tur igennem flere gange).

I forhold til angsten kender jeg det også alt for godt. Mit bedste bud er at prøve nogle vejrtrækningsøvelser/meditation, måske finde en at tale med? Men hold fast I, at du nok skal komme ovenpå igen med tiden hvis du holder dig clean og sund.



Jeg har det som om jeg ikke kan holde ud og være i mig selv, og at jeg bare vil have det til at forsvinde. Jeg kan ikke direkte forklare hvad det er, udover at jeg bare føler mig utilpas og trip på en eller anden måde. Og så er der selvfølgelig synet. Men jeg tror det er mine tanker der kører rundt, og får mig til at tænke på de værste ting. Når jeg laver noget er det ikke rigtigt så slemt, men nu har det været her i et par dage, og føler ikke det forsvinder. jeg tænker HELE tiden på det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2017 22:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Mdma/Emmaques skrev:
Nafets skrev:
Det kan sagtens være psyko-somatisk og hænge sammen med at dine seretonin-depoter blev godt tømt ud under trippet. Ellers bare tag en dag ad gangen og mærk efter at du ikke presser dig selv for hårdt.


Så du vil mene, at det hele skal opbygges igen deriblandt syn osv? Jeg tænker også det handler meget om, at jeg tænker på det hele tiden, fordi hvad nu hvis osv. Så jeg skal bare tage det stille og roligt?


Nej men nogle mennesker reagerer meget kraftigt på mdma og lignende substanser og er bl.a. sensitive overfor ændringer i seretonin balancen. Det kan godt tage tid at genetablere de niveauer du havde før men ikke sådan at du skal lære at se igen med dine øjne.

Det kan både være angstrelateret og psykosomatisk, dvs. at du bekymrer dig for meget og derfor får du symptomerne, men det kan også være en kemisk ubalance kombineret med en stressreaktion i hjernen grundet det chok den fik af overfloden af mdma.

Bare tag det roligt, det går i sig selv. Hvis den er helt galt og du føler at du ikke kan være i dig selv, så se om du ikke kan skaffe noget beroligende til at falde ned og sove på. Søvn er med til at genskabe den sunde balance i din hjerne, og husk nu at trække vejret :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2017 00:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 13:24
Indlæg: 26
Har ikke selv prøvet MDMA, og skal slet ikke kunne udtale mig om følgevirkningerne, men det du beskriver lyder lidt, som nogle symptomer jeg oplever, hvis jeg er meget stresset i kombination med stor søvnmangel.

Det er en følelse af uvirkelighed og kaldes derealisation. Kan bedst beskrive det som en følelse af at være faldet i søvn, men stadig være vågen, så de ting der sker omkring en, og selv de tanker man har, ikke rigtig føles "connected" til en selv. Ens sanseapparat og fornemmelse af tid og rum fucker helt op. Når jeg har det sådan, oplever jeg som du, at mit syn bliver påvirket, som om jeg ser alting gennem en tåge og at alting er langt væk eller alt for tæt på. Har også svært ved at smage og lugte mad fx, og kan føle at tiden "hakker" og går meget langsomt.

Ekstremt ubehageligt, særligt i sociale situationer, men det går over igen, når man får noget kvalitetssøvn. Jeg ved ikke om det er sådan du har det, men hvis det er, er der håb forude!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2017 02:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Hey Mdma/Emmaques.

Vil bare lige tilføje, at jeg har oplevet næsten det samme, som du beskriver et par gange (ikke noget jeg er særlig stolt af) :/
Jeg kan i den grad relatere - det er møgubehageligt, og det gør, at man ikke rigtigt er i stand til at begå sig socialt pga. svimmelheden, angsten, hovedtågen osv.
Men jeg har en god nyhed! Det går væk igen :) det du oplever i forhold til svimmelheden/synet, regner jeg med at være de notoriske "brain zaps" som man kan opleve pga. ubalance i serotonin produktionen i hjernen. Jeg har selv oplevet, at det har taget over en uge, før jeg var sådan "næsten" helt på toppen igen, så derfor mener jeg bl.a. at du ikke har grund til bekymring. Gør som der bliver nævnt - dyrk noget motion, spis sundt, sørg for at få rigeligt omega 3 olie helst fra frisk laks, dyrk noget sex hvis det er muligt og giv dig selv ro og hvile, find noget at hygge dig med en god bog eller nogle gode film - betragt det som at du lige har fået en omgang influenza som lige skal plejes lidt. Du skal nok komme dig igen, der er mange, mange mennesker som har oplevet/oplever det samme, som du går igennem lige nu. Og hold dig for guds skyld væk fra cannabis, det kan forværre det i en meget svær grad. Og som der også bliver nævnt, så forværrer din angst grundet din tilstand hele situationen. Jeg var også skide nervøs da jeg oplevede det første gang, og var ligeledes bange for at det aldrig ville forsvinde, men det gjorde/gør det altså :)

Må jeg spørge om du tager nogen former for medicin? Og har du røget cannabis efter dit MDMA trip?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2017 07:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 mar 2017 18:39
Indlæg: 5
Heysan skrev:
Hey Mdma/Emmaques.

Vil bare lige tilføje, at jeg har oplevet næsten det samme, som du beskriver et par gange (ikke noget jeg er særlig stolt af) :/
Jeg kan i den grad relatere - det er møgubehageligt, og det gør, at man ikke rigtigt er i stand til at begå sig socialt pga. svimmelheden, angsten, hovedtågen osv.
Men jeg har en god nyhed! Det går væk igen :) det du oplever i forhold til svimmelheden/synet, regner jeg med at være de notoriske "brain zaps" som man kan opleve pga. ubalance i serotonin produktionen i hjernen. Jeg har selv oplevet, at det har taget over en uge, før jeg var sådan "næsten" helt på toppen igen, så derfor mener jeg bl.a. at du ikke har grund til bekymring. Gør som der bliver nævnt - dyrk noget motion, spis sundt, sørg for at få rigeligt omega 3 olie helst fra frisk laks, dyrk noget sex hvis det er muligt og giv dig selv ro og hvile, find noget at hygge dig med en god bog eller nogle gode film - betragt det som at du lige har fået en omgang influenza som lige skal plejes lidt. Du skal nok komme dig igen, der er mange, mange mennesker som har oplevet/oplever det samme, som du går igennem lige nu. Og hold dig for guds skyld væk fra cannabis, det kan forværre det i en meget svær grad. Og som der også bliver nævnt, så forværrer din angst grundet din tilstand hele situationen. Jeg var også skide nervøs da jeg oplevede det første gang, og var ligeledes bange for at det aldrig ville forsvinde, men det gjorde/gør det altså :)

Må jeg spørge om du tager nogen former for medicin? Og har du røget cannabis efter dit MDMA trip?



Jeg har ikke taget nogen former for medicin eller røget cannabis efter. Jeg røg hash i mit første mdma trip, hvilket gav mig et slemt bad trip hvor jeg troede jeg skulle dø. Eftervirkninger forsvandt dog hurtigt, og så fik jeg lyst igen. Og denne gang har jeg så fået angst/søvnbesvær - og det er som om mine tanker ikke kan tænke på andet, det er så svært for mig at tænke på noget andet! Jeg vågnede i nat og havde det ubehageligt, mit hjertet bankede hurtigt og jeg var på en måde stresset. Jeg træk vejret stille og roligt, og efter noget tid forsvandt det lidt, og jeg kunne sove nogenlunde igen. Derudover føler jeg at min krop er trip, sådan mine arme og ben, men det som om mit hovede er træt. Svært at forklare :) tusinde tak fordi du svarer!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2017 09:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det kan sagtens være at det var kombinationen af mdma, hash og angst som har lavet noget rod i dit system. Nogle mennesker (inkl mig selv) har haft god erfaring med at supplementere med 5htp efter mdma, da det er med til at øge seretoninniveauerne. Det kan sagtens være at det ikke hjælper det store, da der ikke er tale om en seretoninmangel men en mindre skade/forvikling grundet cannabis, mdma og den stærke angstoplevelse. Det er dog værd at forsøge, hvis ikke det bliver bedre inden længe.
Måske kan man se det som en slags mini-PTSD, hvor du skal have bearbejdet din "nærdødsoplevelse" og samtidigt har lavet nogle forviklinger i din hjerne, som bare tager tid for at balancere sig igen. Det kan også være en mulighed for at du kan lære at navigere bedre med de sider af dig selv hvor du oplever angst. Det kan sagtens være dig selv du slåsser med, og din egen frygt for at have taget et stof og få permanent skade. Hvis du har frygtet det i mange år, har du underbevidst skabt et rum i din bevidsthed hvor det kan lade sig gøre. Ikke at sige at det har, men det vigtige er at du forstår at det er midlertidigt. Jo mere du selv tror på at du får det normalt igen, jo mere vil du handle som du plejer, og des mere vil din hjerne huske de gamle mønstre og mekanismer og blive sig selv igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 04:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 mar 2017 04:21
Indlæg: 5
Jeg har personlig haft nogle grimme bikvirkninger på mdma det var dog klart min egen fejl DS vå emmaen som slik i 24 timer flere da efter fil jo nogle chok eller ufrivillige spjæt i kroppen og ubehagelige stød i hovede, og self ved længere tids brug går det jo hårdt ud ober pauseknap når du tømmer hjernen for indufiner hver gang du tripper på det , pas på nogle mennesker kan ikke holde til de nedture der høre med dagene efter.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team