Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 10:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, drop alt i ved om aprazolamet Pzifer her!

Vil gerne vide hvor svært det er at få en recept på det idag? Jeg har selv angst og har mulighed for medicinen men hvor svært er det at få recept på, og hvor stor skal angsten være?

Vil gerne have en masse information om det

Hilsen
UltraWolf

Junior medlem

I dag er det stort set næsten UMULIGT at få Alprazolam hos læge/psykiater, jeg har prøvet alt for at få dem hos min psykiater, og fortalte også at jeg havde fået nogle af en ven, og havde taget 3 x 1mg dagligt i en periode, og min angst var faktisk stort set væk i den periode jeg tog dem.
Jeg fik før det Alopam 15mg 3 gange dagligt, men de kunne på ingen måde holde min angst væk, så psykiateren valgte at lave mit medicinkort om så jeg fik Diazepam 5mg i stedet for, da halveringstiden er længere på dem, så det endte med at jeg fik 2 x 5mg Diazepam 3 gange dagligt, da Alprazolam har en meget kort halveringstid.
Det skal så siges at det tog også min angst, men slet ikke lige så godt som Alprazolam gjorde.
Så den dag i dag, der må jeg ofre lidt mere på min medicin og så selv medicinere mig fordi psykiateren tvang mig til at trappe ud af Diazepam også og nu har sat mig over på Lyrica i stedet for som slet ikke kan tage angsten på samme måde.
Så jeg bestiller dem hos en kammerat som så får dem sendt til mig fra et andet land med posten.
Så nu får jeg Frontin 1mg (Alprazolam) som jeg så kan tage som jeg har lyst og har brug for, for det er umuligt at få lov at få dem på recept her hjemme.

Her er teksten jeg har skrevet ned om hvordan jeg havde det og så fortalte min psykiater:

MIN ANGST:

Jeg kan ikke finde ro og går helt i panik og bliver bange uden grund, føler jeg er ved at blive sindsyg, jeg får lyst til at stikke af fra alt og alle, og det påvirker både min kæreste, min søn og mine omgivelser når jeg får disse anfald.

Min angst er slem og hverken kæresten, min søn eller familien kan ikke forstå hvorfor far her, skal være alene så ofte og opfører sig underligt, og ikke rigtig er til stede. Og det synd for dem at de ikke forstår hvad der sker med mig og ikke kan hjælpe mig.

Får ofte pludselig et anfald hvor jeg får følelsen af at nu dør jeg. pga. mit hjerte banker så hurtigt og får slem svedtur, trykken for brystet, begynder at ryste, og ligesom jeg ikke kan få vejret ordentligt, bliver svimmel, og føler det hele er som en ond drøm mm.

Jeg føler ofte at der er folk der forfølger mig når jeg går alene på gaden, og når jeg er alene hjemme, så står jeg ude ved hovededøren eller vinduet flere gange om dagen, for at se og lytte om der er nogen derude.

Jeg kan slet ikke klare den angst hver dag, den gør jeg ikke kan med andre mennesker, og får virkelig ubehagelig angst bare jeg er i supermarked f.eks. eller blandt mange mennesker.

Jeg er og føler mig mere og mere fanget og låst inde i hjemmet og er bange, jeg går tit helt i panik og jeg ved ikke hvorfor de panikanfald angriber mig hele tiden.

Jeg har nu selv anskaffet mig nogle Alprazolam 1mg fra en ven som har samme problem og får medicinen på recept, og har faktisk i 5 dage haft de bedste dage i alt den tid jeg har kæmpet med panikangst anfald, dvs. jeg har faktisk ikke kunne mærke min angst og har kunne komme ud blandt andre mennesker uden problemer, det har virkelig været en kæmpe befrielse.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Åh det gør ondt at læse det der Slap_af_gutten, jeg har desværre et rigtigt godt kendskab til angst og panik så føler virkelig med dig.

Når det er sagt så bliver jeg nødt til at fortælle dig du er på afveje her, selvmedicinering med benzodiazepiner er ikke hverken løsningen eller lykken på sigt, det er som at tisse i bukserne for at få varmen. Der er en grund til at det er svært at få recept på benzodiazepiner i dag, det er det fordi det er alvorligt vanedannende, ja man kan blive ligeså alvorligt afhængig af de piller som junkierne på Vesterbro er af deres heroin.

Jeg har og anvender selv af og til benzodiazepiner men det skal aldrig være noget man tager som daglig medicin, det er simpelthen skruen uden ende, og enden er alt andet end god. Det du har brug for er at komme ind til kernen i dit problem, når du tager pillerne lægger du bandage på et inficeret sår, det får aldrig lov til at heale inden under, du slukker brænden for en stund, men du gør intet for at forhindre at det sker igen og igen.

Har du snakket med din psykiater om samtale terapi? Har du snakket med din egen læge om det? En henvisning til en psykolog er altså vejen frem (i hvert fald en af de mest oplagte).

Jeg ved det er hårdt, jeg kender selv den tryghed som pillerne giver dig, men det er en falsk tryghed som ej heller kan vare evigt, du vil opbygge en tolerance og hvad gør du den dag du ikke længere kan skaffe pillerne? Det kan være livsfarligt for dig.

Junior medlem

Må gi basic reality ret jeg har mange venner der er ekstremt afhængige af xanax og når de prøver at stoppe ryger de lige tilbage til de samme psykiske problemer de havde inden de startede desværre.

Medlem

Det kommer helt an på den pågældende læge, som skal udskrive Alprazolam. Jeg har kun prøvet at have et enkelt panik angst anfald og lægen udskrev 100 stk. 1mg. uden at blinke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]