Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har kroniske smerter og altid fået Contalgin. Pga Tolerens er jeg begyndt på at rotere mellem Contalgin og Metadon hvert halve år. Jeg har et par spørgsmål:

1) Hvis jeg vil slappe lidt af på Contalgin, knuser jeg den i en morder til fint pulver - ikke den vilde effekt(som hurtigvirkende). Men kan man også blive skæv af Metadon på samme vis

2) På LMK står at Metadon er ca. 5 gange så potent som depot-morfin ved langtidsbehandling - er det rigtigt?? Andre steder nævnes at det er 2 gange så potent.

K

Titel:
Flueknepper kongen

Hmm, måske er metadon mere smertestillende fordi det også er en såkaldt NMDA-blokker, udover den morfinlignende virkning.

Bindings-affiniteten er sikkert kun 2x af morfin, men med den ekstra NMDA-virking (som også er smertestillende) får du sikkert en meget højere smertestillende virkning.

Måske.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Du kan sagtens blive skæv på Methadon på samme måde. Hvilken slags methadon piller får du?

Hvis vi sammenligner Contalgin som er depot-morfin med methadon vil man få en noget større virkning ved methadonen ved samme dose.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Metadon blev jo fremstillet under 2.verdens krig da opium reserver mod smerter slap op.. Så du kan sagtens blive påvirket af morfin - men virkningen varer i lang tid.....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjorden skrev:
(...) men virkningen varer i lang tid.....

Halveringstiden er på 24-36 timer.

Senest rettet af R. Girk 16 sep 2006 15:03, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Metadon er langt stærkere end Morfin.Og om du kan blive skæv af Metadon.Ja det må man vist sige ja til.
Men du skal passe på tolerancen.Hvis du først begynder at blive hooked på doner,så bliver du rigtig hooked.
4-5 gange så stærkt som oral Morfin skal som nok passe mere eller mindre.
2 gange stærkere er muligvis hvis Morfinen bliver administreret IV eller IM og subkutant.
Pas nu på. :)

Titel: Metadon
Medlem

Jeg får 30 mg metadon fordel på 3 doser dagligt( det er halve 20 mgs tabl). Dette svarer ca. til halvdelen af den Contalgin dosis jeg har fået.

Metadon virker markant bedre på nerversmerter, som er opstået efter en mislykket operation.

Jeg skifter hver halve år mellem 25-30 mg metadon og 60 mg Contalgin. Der skulle ikke være problemer i at rotere en gang hvert halve år.

Er 30 mg metadon da mere afhængighedsskabene end 60 mg Contalgin??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det vil jeg mene.Temmelig meget enda... 8)
Jeg vil mene at den kronisk dosis Metadon vil ligge på under 10 mg om dagen hvis den skal modsvare 60 mg morfin.

Se nu ved jeg godt der bliver hostet i krogene,og derfor har jeg linket til en Opioid kalkulator.
6 mg Metadon(kronisk) vil være den dose der skal modsvare 60 oral Morfin.
http://www.globalrph.com/narcotic.cgi

Surprice,eh?! :P

Titel: God Damn
Medlem

Tak Gonzo

Jeg må ha fat i doktoren i mamdag. Enten er der noget jeg har misforstået - eller også er det heeeelt gal fra lægens siden.

Titel: GONZO
Medlem

Hvis du indtaster 15 mg metadon chronic i 1) og skifter til morfin 2)

da får du en morfin(contalgin) dosis på 55 mg. Der er vist ikke en rød tråd når du regner frem og tilbage - det burde der alt andet lige være!

Der er nogle ting der ikke passer i den regnmaskine - jeg mener at det er omkring 20 mg metadon der svarer til 60 mg depotmorfin.

Men jeg undersøger det ved min anæstesilæge mandag

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg må også indrømme jeg syntes det er en meget lav dosis.
Jeg ville sige mellem 10-20 mg.
Men prøv at snakke med din læge om det.
Du kan godt gå lidt ned i dosis ihvertfald.

Titel:
Dedikeret medlem

Du er vist allergisk over for oxycodone, ikke?
Men er der ikke et andet opiat du kunne få istedet for Metadon? Det er noget som folk kan være hooked på i årevis, så det ville måske være en ide at rotere med noget andet.

Palladon, feks (Hydromorphone) Fentanyl, eller Oxymorphone som vist også findes i Danmark.

Og så er hydromorphone og oxymorphone vist også et lidt sjovere opiat end metadon.

Titel:
Dedikeret medlem

FAAACK, hvor er fentanyl dog sindsygt stærkt!
1 mg svarer til 2 GRAM kodein oralt.

Så vidt jeg husker, prøvede du engang at lege rundt med det, Gonzo? Noget med doser der var mindre end man kunne se?

Titel:
Flueknepper kongen

Eleusis skrev:

Så vidt jeg husker, prøvede du engang at lege rundt med det, Gonzo? Noget med doser der var mindre end man kunne se?

Det synes jeg lyder kedeligt, i og med kroppen har en ceiling effekt omkring 400-600 mg Kodein, hvor ikke mere kan omsættes, hr. Eleusis

Senest rettet af Slettet 17 sep 2006 21:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kenneth>
Jeg har prøvet at lege lidt med den kalkulator,og du har ret i at der er små forskelle rundt omkring.
Men der er ingen tvivl om,at 30 mg Metadon er en del stærkere end 60 Morfin.
Jeg vil mene den egentlige dosis ligger et sted meget tæt på 15-17 mg.
Så hvis du tager 20 mg skulle du være rimeligt dækket ind.Har du ikke lagt mærke til en forskel når du skiftede til Metadon?
Der er ingen tvivl om at din krop vil vænne sig til en højere dosis på 30 mg Metadon.

Jeg mener egentlig Fentanyl ville være overkill i dene situation.Du HAR nogen andre stoffer der dækker dig fint,hold dig endelig væk fra det.Det er nok et af de Opioider jeg har den største respekt for (mildt sagt) :shock:

Men jeg kan ikke rigtig finde andre der passer fint.Oxy ville være meget fint,men hvis du er allergisk nytter det jo ikke noget.
Men hvis du forsætter med Metadon,så gå ihvertfald ned på 20 mg.Så skulle forskellen egentlig ikke være så stor.

Eleusis >Jo jeg har prøvet Fent,og det var skræmmende stærkt.Det er næsten umuligt at dosere hvis ikke du cutter det en del. :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Eleusis skrev:

Carfentanil er et endnu stærkere syntetisk opioid :wink:
Jeg har haft æren af at prøve en fentanyl-citrat opløsning, doseret fra en Otrivin næsespray - 50 µg/dosis. Det var najs :D

Medlem

Tak for indsatsen - det sætter jeg utrolig stor pris på.

Contalgin har jeg været på ca. 10 år - Oxycontin har været forsøgt, men jeg hallucinerer selv ved en dosis det matcher Contalgin, med styrkeforholdet in mente. Derfor blev det metadon

Metedon har den fordele, at det også har en positiv effekt på neuropatiske smerter, som i mit tilfælde er opstået efter en operation med masser af nerve-beskadigelser.

Jeg gennemlæste behandlingsvejledning igen i år - og ja, der roteres mellem 60 mg Contalgin og 30 mg Metadon. Men dagligt tages 10 mg * 2 og p.n. 10 mg - en deltalje jeg burde have oplyst.

Titel:
Flueknepper kongen

CannaChem skrev:
Eleusis skrev:

Carfentanil er et endnu stærkere syntetisk opioid :wink:
Jeg har haft æren af at prøve en fentanyl-citrat opløsning, doseret fra en Otrivin næsespray - 50 µg/dosis. Det var najs :D

1mg carfentanil svarer til 10 gram morphin, indeed :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kenneth >
Du har mail 8)
Nåhh jamen så begynder det jo at stemme.
Bare husk,at det er ris til røven (din;) hvis du vænner dig til for meget,når du skal rotere tilbage.
Jeg er sikker på du kan klare dig på 20 mg,og så har du også en extra pille eller 2 til en regnvejs aften,hvor smerterne pludslig bliver slemme. 8)

Junior medlem

Nogen der ved hvilken hjemmeside det er bedst at bestille stærkt smertestillende piller fra er kronisk syg i benet og ryg og min lægen vil ikke sætte mig op i dosis så ville købe nogle piller og have liggende til de ekstra dårlige dage hvor smerterne ikke er til at holde ud ... hvilken hjemmeside er sikker så man ikke bliver snydt ?

Venligst Benny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]