Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 21:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 apr 2017 14:37 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2015 21:55
Indlæg: 31
Hej Psy!

Jeg spørger sikkert her om et rookie spørgsmål. Men hvad betyder 'hychlorid' i oxycodon?

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg føler der er en mærkbar forskel i forhold til hvad jeg er vant til med oxy.

For et års tid siden havde jeg lidt oxynorm og oxycodon actavis liggende. De gav et godt buzz og jeg sov som en lille baby når jeg havde taget dem.

Nu har jeg så fået fat i noget oxycodonhychlorid depot. Jeg er meget omhyggelig med at knuse det til pulver og opløse det i vand inden jeg indtager. Det giver egentlig et OK buzz, men ikke i nærheden af hvad jeg syntes at huske oxynormerne gav mig. Største forskel ligger dog i, at jeg sleeet ikke kan falde i søvn efter indtagelse. Jeg lå i nat i 5 timer og stirrede i loftet, uden at falde helt i søvn. Den dårlige søvn mindede mig meget om den søvn jeg får når jeg har taget tramadol. Det skal siges at min tolerance nok er lidt højere end for et år siden.

Er det virkelig kun min tolerance der gør forskellen? Et eller andet sted gør det mig ikke det store, da søvnmanglen 100 procent gør, at jeg ikke bliver for glad for at tage de oxyer jeg har anskaffet mig. Men det kunne stadig være fedt at finde ud af om der er en forskel i stoffet eller stoffets virkningsmekanisme.

Kh. Frorgan


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2017 14:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Lyder lidt til at dit opiat-(mis?)brug er skylden til dårlig søvn. Har du været meget vant til at indtage oxycodone inden du har skulle sove? Hvis det er tilfældet, er din tolerance nok bare noget dertil hvor du (sjovt nok) har brug for mere for at være basket, og hvis du ikke har det i dit system, bliver din krop simpelthen rastløs. Det kan også være jeg tager fejl i min antagelser, men ellers er oxycodone også en ret stimulerende opiat, faktisk den anden mest stimulerende jeg personligt har prøvet udover tramadol.

Hvordan er dit daglige brug af opiater ellers?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2017 14:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2015 21:55
Indlæg: 31
fudge skrev:
Lyder lidt til at dit opiat-(mis?)brug er skylden til dårlig søvn. Har du været meget vant til at indtage oxycodone inden du har skulle sove? Hvis det er tilfældet, er din tolerance nok bare noget dertil hvor du (sjovt nok) har brug for mere for at være basket, og hvis du ikke har det i dit system, bliver din krop simpelthen rastløs. Det kan også være jeg tager fejl i min antagelser, men ellers er oxycodone også en ret stimulerende opiat, faktisk den anden mest stimulerende jeg personligt har prøvet udover tramadol.

Hvordan er dit daglige brug af opiater ellers?


Har ikke noget dagligt brug af opiater - langt fra. Hvis jeg har noget liggende, hvilket er tilfældet pt., så kan jeg godt tage det et par gange om måneden. Men det er ikke et problem, hvis det er det du mener :-) Jeg er meget opmærksom på afhængighedspotentialet ved oxy, så på dét plan passer jeg meget på.

Sjovt med præferencer. Jeg har taget tramadol én gang, og det bliver også den sidste. Det giver mig absolut ingenting, set i forhold til oxycodon.

Måske jeg har taget det for tæt på sengetid? I hvert fald var det ikke fedt at ligge vågen så længe, så det kommer helt naturligt til at betyde at der vil gå lidt tid før jeg søger en oxy-basker igen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2017 15:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Har ikke noget dagligt brug af opiater - langt fra. Hvis jeg har noget liggende, hvilket er tilfældet pt., så kan jeg godt tage det et par gange om måneden. Men det er ikke et problem, hvis det er det du mener :-) Jeg er meget opmærksom på afhængighedspotentialet ved oxy, så på dét plan passer jeg meget på.


Ahh det var godt at høre <3... Men ja, du må næsten bare have taget det for tæt på sengetid, har også haft en del nætter hvor jeg har ligget halv-vågen på andre stimulerende opiater.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2017 11:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Oxycodone hydrochlorid angiver at oxycodone molekylet er bundet til et hydroklorid salt. Det er ikke her dit problem udspringer fra.
Mange ting kan skyldes variationen af din oplevelse. En anden ting er, at jeg vil give overstående ret i, at oxycodone er pænt stimulerende, på den opkvikkende facon. Virkningsmekanismen er kompleks, men histamine frigivelsen og det øget niveau af noradrenalin giver søvn problemer bl.a. Derfor er det ikke underligt, at du har det issue.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team