Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 apr 2017 01:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 apr 2017 01:21
Indlæg: 3
Hej allesammen, jeg tog mdma for første gang i min ferie, da alle mine venner sagde at det var det fedeste de havde oplevet. Jeg både sniffede det og drak det, vi var i byen og jeg havde det helt vildt fedt efter en time af indtagelse, ved ikke hvor meget jeg fik men i forhold til at det var første gang fik jeg måske lidt meget. Men ja havde jeg det lækkert i 2-2,5 time, men pludselig gik jeg ud af klubben for at finde min ven, og da jeg trådte ud begyndte mit syn at ændre sig rigtgt meget, kunne ikke mærke at jeg gik og lyset omkring mig flimrede for mine øjne, og kunne hele tiden høre et grin. Blev så bange og ville gerne væk men kunne ikke på nogen måder få mig selv op, jeg troede virkelig at jeg skulle til at dø, og endte med at sidde alene nede i byen i ca. 4 timer. Så mit spørgsmål er om det var en overdosis eller et bad trip?
Hjælp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 08:56 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
1. Du kendte ikke dosen, men fik muligvis for meget
2. Du var i byen, på din første gang med et nyt rusmiddel
3. Du bliver bange for omgivelserne, og dine venner er væk
4. Du sidder alene i 4 timer
5. Du har tydeligvis ikke sat dig ind i hvad du havde med at gøre.

Lyder det som de rigtige forudsætninger for et god (første) tur på stoffer? Nej.
Var det overdosis eller 'bad trip'? Måske begge, hvordan skulle vi vide det?
Men det har helt sikkert været katalyseret af ovenstående. Du har muligvis taget for meget, og så kommer der bare forskellige bivirkninger, fx flakkende syn.

Gør dig selv en tjeneste og læs op på hvad du roder med her. Det kan have betydelige negative konsekvenser, at man ikke doserer korrekt og tænker sig om inden man indtager sit stof. Læs desuden op på set og setting, hvor især sidstnævnte formentlig ville have hjulpet gevaldigt i dit tilfælde.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 12:40 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Det gør mig sgu så trist at læse sådan noget her. Det er sørgeligt at man får en dårlig negativ oplevelse med et stof som kan være så smukt og dejligt.

Ellers tror jeg Frugthat har fået skrevet det der skulle skrives. Håber du er mere ansvarlig i fremtiden hvis du vil tage stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 18:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 apr 2017 01:21
Indlæg: 3
I har fuldstændigt ret i at jeg overhovedet ikke ved noget om stoffet, og ved ikke hvad meget min krop kan klare, har det noget med vægt og sådan noget at gøre eller er det hvad man kan klare psykisk?
Tak for svar :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 18:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 apr 2017 01:21
Indlæg: 3
Men syntes det var fedt i starten. Og det rus ville jeg nyde og opleve igen, vil bare aldrig nå til det punkt hvor jeg får det sådan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 20:24 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Det kan sagtens lade sig gøre, at tage MDMA uden at få ret mange af bivirkningerne. Der er dog ingen garantier.
Et par af de bedste råd er, at have styr på stof, dose og at holde nogle gode pauser imellem indtagelse. Det er fristende at beruse sig i ofte, men stoffet mister sin magi, det vil mange være enig med mig i, og desuden vil man netop derfor øge dosen for at forsøge at opnå den ønskede virkning. Øget dose = øget risiko for uønskede bivirkninger. Især med MDMA føler mange sig decideret deprimerede i flere dage efter 'trippet'.

Så lav dig noget god gammeldags research, der er masser af god information om stoffets effekt, dose osv osv her på sitet, og andre steder på internettet.
Den tid du investerer i viden bliver din krop og hjerne glad for, og det passer sikkert ca med, at når du har sat dig relativt grundigt ind i MDMA, så kan du tage næste tur.
God læsning

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2017 08:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Et godt sted at starte med at læse er her: https://rollsafe.org/
Derudover er der erowid som har doseringsvejledning osv. Til de fleste "normale" stoffer.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2017 01:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jul 2016 01:41
Indlæg: 15
Lyder som en træls oplevelse.

Personligt selv har jeg aldrig haft en dårlig oplevelse. Heller ikke første gang.
Frem over hvis du/i får piller, så check dem lige på pillreports.net først. Se hvad andre folk skriver :-)


Desuden, hvis du har nakket en hel pille første gang tror jeg gerne det var intenst! Min første var KUN med en halv til qlimax i 2015, og efter 3 timer som trippet tog kunne jeg ikke rigtig huske hvad jeg havde lavet. Jo hørt musik. Men de fleste ved nok hvad jeg mener og hvordan det føles når det at gå af igen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2017 02:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
watcher333 skrev:
Desuden, hvis du har nakket en hel pille første gang tror jeg gerne det var intenst!

Trådstarter skriver at han/hun sniffede og drak mdma'en, så ved ikke lige helt, hvor du vil hen med piller.
Udover det så svinger indeholdet af mdma i piller jo helt vild. Nogle piller er +300mg, hvilket jeg vil give dig helt ret i er for meget på en gang, men nogle ligger også meget fornuftigt omkring 100-150mg, hvilket jeg vil mene er fint både for erfarne såvel som førstegangsbrugere.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2017 13:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Trådstarter, drak I alkohol til, eller tog I MDMA'en rent? Det sidste er at foretrække.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2017 00:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 apr 2017 01:21
Indlæg: 3
Jeg drak også alkohol


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2017 12:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Prøv næste gang at tage MDMA alene, uden at drikke alhokol eller ryge hash. Dels virker det bedre, og dels er der mindre risiko for bivirkninger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2017 02:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 dec 2010 21:06
Indlæg: 19
Du har helt klar fået for meget ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team