Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 13:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Phenergan
Indlæg: 25 maj 2017 16:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Hej

Jeg har kronisk soveproblemer og har tidligere fået diverse benzoner og benzolign, men min læge har nu givet mig phenergan.
Hun (min læge) siger at jeg sagtens kan tage dem dagligt da man ikke bliver afhængig af dem.
Kan det virkelig passe?
Jeg ved godt det ikke er dicideret sovemiddel, men stadig ..

Jeg undre mig bare ..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 25 maj 2017 18:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Hejsa, jeg ved ikke noget om phenegan og om hvorvidt de er vanedannende, men det jeg læste mig frem til så virker det til at hun taler sandt, men prøv lige at google Melatonin, eller prøv spørg din læge angående melatonin, det skulle vidst være det ''sundeste'' man kan tage af sovemedicin, men hvis jeg tager fejl må folk lige rette mig. held og lykke

Sund kost + motion og mental træning kan sagtens løse søvnproblemer, svaret ligger ikke altid i pilleform ;-)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 25 maj 2017 19:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Hehe sidste sætning har jeg vidst hørt før ;)
Altså jeg lever sundt nok. Jeg er studerende og cykler frem og tilbage og dyrker både styrketræning og cardio flere gange ugentlig. Udover det har jeg en tarmsygdom som gør at jeg er tvunget til at leve sundt (grøntsager, fibre og en helveds masse væske og et minimum af animalsk fedt)

Melatonin tager min far i forbindelse med jetlag (han arbejder i USA), men jeg synes ikke det virker rigtigt på mig.

Mit problem er at jeg egentlig er træt nok rent fysisk, men jeg falder bare ikke i søvn. Mit hovede kører stadig og jeg registrere ALLE lyde og ALT lys - på trods af mørklægningsgardiner og kæresten der ser lydløs tv efter jeg er gået i seng.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 25 maj 2017 19:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Phenergans aktive stof er Promethazin, det er et stærkt antihistamin og et svagt anti-psykotisk stof. Det er korrekt at man ikke kan blive afhængig på samme måde som med f.eks. benzoer, min erfaring siger mig dog at man lynhurtigt får tolerance for anti-histaminer, så hvis du bruger dem hver dag vil virkningen hurtig aftage.

Det største problem med anti-histaminer som sovemedicin er at du altid er så kneppet dagen efter når du vågner, man render rundt med en osteklokke over hovedet i flere timer efter man er vågnet, det er i hvert fald hvad jeg har erfaret med mirtazapin og quetiapin.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 25 maj 2017 19:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Det er jeg fuldstændig enig i. Jeg føler altid jeg har været på festival eller noget dagen efter :(
Min kæreste tog én pille den ene gang og sov i 14 timer og hans arm fortsatte med at sove efterfølgende.

Men hvad gør man ellers? Hvis jeg ikke kan falde i søvn naturligt?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 26 maj 2017 13:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Lær at meditere, mestre man teknikken med meditation så kan du ved få øvelser få dit blodtryk, vejrtrækning og det mentale ned på et stadie hvor man glider over i søvn.

Prøv brug 30 min før du skal i seng på at falde til ro, sluk mobilen, sluk TV, sluk lyset og meditere i fuldkommen mørke mens du ligger ned, så falder de fleste mennesker sådan rimelig hurtigt i søvn, tommelfingerregel er jo at kroppen skal bruge 20 min på at falde til ro før ens puls og vejrtrækning er tilpas langsom til at man kan sove, når man gaber er det et tegn på at hjernen mangler ilt fordi ens vejrtrækning er langsommere end ens normale vågne tilstand, ( lyt til kroppen ). håber du finder ro i sindet så du kan få en ordentlig søvn..

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 28 maj 2017 17:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 maj 2017 15:40
Indlæg: 11
Phenergan (promethazine) er IKKE vanedannende i traditionel forstand. Det er et såkaldt "sløvende antihistamin" dvs. mod allergi, og det virker IKKE som fx benzodiazepiner. Når det er sagt, KAN phenergan godt bruges til at behandle søvnløshed. På hospitaler er man begyndt at bruge det for at undgå, at folk bliver afhængige af benzodiazepiner eller benzodiazepinreceptoragonister.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 29 maj 2017 18:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Lyt til Mr. Gone, svaret er ofte så simpelt at det kan være ubegribeligt at forstå !

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 07 okt 2017 00:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Update !

Jeg er nu kommet fast på mirtazapin, men kun en halv pille hver aften.
Det hjælper lidt. Jeg får sovet tungt og jeg er ikke lige så sløv dagen efter, som hvis jeg havde taget en hel.

Mit problem ligger i at jeg lider af tankemylder. Som i virkelig slem tankemylder.
Ofte kan jeg ikke engang fortælle folk hvad der foregår i mit hovede, det kører bare på fuld smadder.

Jeg har altid haft en 'speciel' tanke gang, med meget livlige tanker og som sagt kan jeg ikke selv holde styr på det.
Jeg kan også altid huske min drømme og ved mareridt er det altid meget livagtigt.

Min psykiater har sagt mig på en kombo af Brintelix om morgenen og mirtazapin om aftenen. Han siger det skulle have en god effekt på hovedet og skulle holde tankerne lidt i snor.
Om det virker optimalt må tiden vise ..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Phenergan
Indlæg: 07 okt 2017 19:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Jeg falder i søvn vær nat til lyset af smarthones eller computerskærme, og jeg finder ikke at det holder mig vågen for at være ærlig, tværtigmod, men nogle mennesker bør måske holde en 30 minuters pause fra sådan noget inden sengetid. Hvad der 100% altid hjælper på mig er at komme UD !! Synes man ikke man har noget at gå ud for' så man skal opholde sig i flere timer i den friske luft, kan man også løbe sig en hurtig tur' det er sundt og man bliver træt af det, hvis jeg sidder stille foran computeren eller pc'en det meste af dagen kan jeg på ingen måde sove, men det er jo nok fordi jeg ikke har brugt ret meget af den energi jeg har i kroppen.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team