Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 jul 2017 07:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
Hej Psychedelia,

Som i nok kan observere så er jeg en ganske ny bruger herinde, men jeg har været lurker i langtid forinden, jeg besluttede at oprette en bruger. Jeg har fornyeligt fået enorm stor interesse i psykedeliske stoffer, primært LSD. Jeg er så heldig, at have en erfaren ven, som jeg er meget tryg ved, og derfor har jeg besluttet mig for at bevæge mig ud i mit først trip sammen med ham.

Jeg har efterhånden røget min del af hash, men jeg har ingen erfaring med andre stoffer. Derfor vælger jeg at søge svar i dette forum

Jeg er typen der ikke kaster mig spontant ud i nye ideer uden grundig research, og dette er også tilfældet med LSD - De seneste 3 dage har psychedelia og mange andre kilder fungeret som ferielæsning ved poolen. Jeg har derfor gjort mig nogle observationer, som har ledt til ubesvaret spørgsmål.

Hvad jeg kan læse mig frem til så er dossering og anbefalet mængder meget forskelligt fra sted til sted. Udfra alt det materiale jeg har læst kan jeg konkludere at den minimum mængde for et effektivt trip ligger omkring 100 mikrogram, den højeste anbefalet mængde ligger på 200 mikrogram og har flere steder læst at den absolut højeste mængde man må indtage er 400 mikrogram, men er ikke anbefalet. (Gerne ret mig hvis jeg har misforstået noget)

Min primære usikkerhed er dosseringen. Jeg vil rigtig gerne opnå et visuelt trip, og er derfor lidt i tvivl om hvor meget jeg burde indtage. Jeg er godt klar over at set og setting har stor indflydelse på hvordan ens rejse bliver, men som jeg har forstået er der også en direkte korrelation mellem mængde og trip. Da jeg personligt er af større krops statur end min ven på omkring de 60kg både i højden og bredden ;) så tænker jeg at jeg burde indtage en højere mængde for at opnå samme effekt som ham?

Jeg har læst mig frem til at en anbefalet mængde/kg er 1-1.5 mikrogram/kg og derfor er jeg i tvivl om jeg burde indtage 100 eller 150 mikrogram? Jeg ved godt at man altid kan justere mængden til næste trip, men jeg håber ærligt talt på at kunne prøve LSD som en én gangs ting og har derfor ikke i sinde at have en sekundær oplevelse. Derfor er det meget vigtigt for mig, at min første gang bliver udført ordentligt for at minimere eventuelle skuffelser.

Jeg har også læst mig frem til at jo højere en dosis man indtager desto større risiko er der for et badtrip, så vil gerne finde en balance mellem minimal risiko og et effektivt visuelt trip.

For at opsummere mine spørgsmål:
* Hvilken mængde er optimal for mig? 100, 150 eller en helt tredje?
* Er der noget du ikke fik fortalt om LSD som du vurder, kunne have været dejligt at have vidst til din første gang?

Jeg håber mine spørgsmål er formuleret ordentligt, hvis ikke så vil jeg selvfølgelig forsøge at uddybe yderligere hvis nødvendigt

Tak på forhånd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2017 07:21 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Som udgangspunkt skal du ihvertfald ikke regne med, der er det på et mærke pusheren siger. Hvorfor jeg synes det ofte er omsonst at snakke om LSD dosering i µg.

Medmindre du køber af vedkommende, der har lagt det rene stof på mærker/opløst det i væske, så kan du ikke vide, hvor stærkt produktet er. Jeg ville mere lytte til andre, der selv har prøvet de mærker/dråber du står med. På den måde har du en ide om, hvor stærke de er. Som udgangspunkt starter jeg selv med et halvt mærke, hvis jeg ikke har prøvet dem før. Nogle mærker er meget stærke, og et helt kan være for meget i første omgang. Men de fleste mærker jeg er stødt på i tidens løb har passet meget godt med et mærke = et trip. LSD i dråber varierer meget mere i styrke efter min erfaring.

Hav en god tur :eyes:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2017 08:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2017 09:42
Indlæg: 52
som imp siger tag halvdelen og vente en time, hvis det ikke er nok tag resten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2017 09:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
Imp skrev:

Medmindre du køber af vedkommende, der har lagt det rene stof på mærker/opløst det i væske, så kan du ikke vide, hvor stærkt produktet er. Jeg ville mere lytte til andre, der selv har prøvet de mærker/dråber du står med. På den måde har du en ide om, hvor stærke de er. Som udgangspunkt starter jeg selv med et halvt mærke, hvis jeg ikke har prøvet dem før. Nogle mærker er meget stærke, og et helt kan være for meget i første omgang


Jeg er lidt i tvivl om det er unormalt, men den substans jeg har set min ven indtage og har stået og kigget på er små gelatine cirkler som vist skulle være relative hæftige. Min kammerat mener at 100 mikrogram er tilstrækkelig, så jeg følger nok bare hans vejledning. Jeg ville bare lige have nogle holdninger fra en tredjepart

Tak for det :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2017 09:57 
Lyder til du har gjort dig nogle fine overvejelser. Dog vil jeg gerne spørge, hvorfor du ønsker at LSD skal blive en engangs oplevelse? Det er jo først efter du har prøvet det, at du ved, om det er noget for dig.

Derudover er det ikke min erfaring, at krops vægt spiller en stor rolle når man doserer psykedelika. Det spiller nærmest ingen rolle. Hvis ikke man har nogen erfaring med psykedelika, vil jeg vurdere, at 100µg er en fin startdosis. Dog er det som Imp siger, svært at vide hvor meget du egentlig får, hvis ikke du er inde i nogle erfarne LSD kredse.

Jeg har selv aldrig set gelatine cirkler med LSD, men det findes sikkert. Jeg har kun fået det på mærker og i dråber.

God rejse :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 21 jul 2017 12:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
Ø Tripperen! skrev:
Lyder til du har gjort dig nogle fine overvejelser. Dog vil jeg gerne spørge, hvorfor du ønsker at LSD skal blive en engangs oplevelse? Det er jo først efter du har prøvet det, at du ved, om det er noget for dig.


Tak for responsen :)

Grunden til at jeg allerede nu har sat mig for at det skal være en 1 gangs ting er nok primært fordi at jeg har den unge alder som jeg har (17 år) og vil derfor undgå at påvirke min hjernes udvikling. Den anden grund er nok også fordi jeg har skræmt mig selv en smule med mit hash forbrug. Jeg vil ikke gå så langt at sige det er et misbrug men taget i betragtning af at jeg startede i slut marts dette år og har allerede røget en betydelig større mængde end mange af mine venner som havde deres første gang sidste år. Jeg er derfor meget nysgerrig i forhold til stoffer, men ser mig selv som forsigtig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2017 12:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
dancake skrev:
som imp siger tag halvdelen og vente en time, hvis det ikke er nok tag resten


Tak for forslaget, men jeg tror jeg er kommet frem til den konklusion at jeg tager 100 mikrogram af gelatine som ifølge mine venner der har prøvet det er stærkere end det normale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2017 17:02 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Bluebeast skrev:
Ø Tripperen! skrev:
Lyder til du har gjort dig nogle fine overvejelser. Dog vil jeg gerne spørge, hvorfor du ønsker at LSD skal blive en engangs oplevelse? Det er jo først efter du har prøvet det, at du ved, om det er noget for dig.


Tak for responsen :)

Grunden til at jeg allerede nu har sat mig for at det skal være en 1 gangs ting er nok primært fordi at jeg har den unge alder som jeg har (17 år) og vil derfor undgå at påvirke min hjernes udvikling. Den anden grund er nok også fordi jeg har skræmt mig selv en smule med mit hash forbrug. Jeg vil ikke gå så langt at sige det er et misbrug men taget i betragtning af at jeg startede i slut marts dette år og har allerede røget en betydelig større mængde end mange af mine venner som havde deres første gang sidste år. Jeg er derfor meget nysgerrig i forhold til stoffer, men ser mig selv som forsigtig


Jeg synes, du burde vente. Du er kun 17 år, der er masser af tid til at trippe senere i livet. LSD påvirker dit sind meget, selv kun ved 1 trip. Det er ofte det trip, der påvirker folk mest.

Du må jo gøre, som du vil. Der er mange herinde, der heller ikke ku vente med at trippe til de blev ældre.
Men jeg lover dig, at du ikke vil fortryde det, hvis du venter 2-3 år med det trip :)

Btw: LSD på gelatine skulle vist ha været ret udbredt i USA før i tiden. Der kendes det som "windowpane".
Jeg er aldrig selv stødt på windowpane, men det er ikke uhørt underligt.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2017 13:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
Jeg synes, du burde vente. Du er kun 17 år, der er masser af tid til at trippe senere i livet. LSD påvirker dit sind meget, selv kun ved 1 trip. Det er ofte det trip, der påvirker folk mest.

Du må jo gøre, som du vil. Der er mange herinde, der heller ikke ku vente med at trippe til de blev ældre.
Men jeg lover dig, at du ikke vil fortryde det, hvis du venter 2-3 år med det trip :)

Btw: LSD på gelatine skulle vist ha været ret udbredt i USA før i tiden. Der kendes det som "windowpane".
Jeg er aldrig selv stødt på windowpane, men det er ikke uhørt underligt.[/quote]

Jeg er ganske klar over at den generelle holdning er at vente til man runder de 21-22, og jeg kan også godt forstå hvorfor - hvem ved? Jeg ender sikkert selv med at anbefale folk at vente. Men problemet ligger hovedsagligt i, at jeg har på nuværende tidspunkt har brugt så meget tid på at læse faglitteraturen og har opbygget nogle forestillinger om mit første trip at jeg ville have utroligt svært ved at lægge ideen fra mig og "opbevare den på hylden" de næste 2-3 år

Jeg vil med glæde tage et billede af produktet før vi indtager det hvis det skulle have interesse for folk her på forummet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2017 14:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Jeg vil med glæde tage et billede af produktet før vi indtager det hvis det skulle have interesse for folk her på forummet.
^jo tak! :)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2017 14:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Ved ikke rigtigt, hvad et billede skulle gøre, da det kan være umuligt at identificere narko udfra udseendet. Men bare fyr et billede, hvis du har lyst.

100μg synes jeg er en meget passende dose. Hvis det ikke er nok, synes jeg IKKE du skal redosere din første gang. I stedet synes jeg du skal nyde trippet og hvis du så har lyst til mere, kan du oppe dosen til 150μg næste gang du skal prøve.

Håber du får et super godt trip, det lyder til at du har gjort dig dine overvejelser og undersøgt det. Meld endeligt gerne tilbage.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2017 15:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
STWOD skrev:
Jeg vil med glæde tage et billede af produktet før vi indtager det hvis det skulle have interesse for folk her på forummet.
^jo tak! :)


Jeg skal prøve at huske det :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2017 15:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
Buttkraken skrev:
Ved ikke rigtigt, hvad et billede skulle gøre, da det kan være umuligt at identificere narko udfra udseendet. Men bare fyr et billede, hvis du har lyst.

100μg synes jeg er en meget passende dose. Hvis det ikke er nok, synes jeg IKKE du skal redosere din første gang. I stedet synes jeg du skal nyde trippet og hvis du så har lyst til mere, kan du oppe dosen til 150μg næste gang du skal prøve.

Håber du får et super godt trip, det lyder til at du har gjort dig dine overvejelser og undersøgt det. Meld endeligt gerne tilbage.



Super, tak for vejledningen. Jeg indtager de 100μg og så må vi se om det bliver nødvendigt at oppe dosseringen hvis det kommer en næste gang, redossering har heller ikke været blandt mine overvejelser så det skal du ikke bekymre dig om :)

Formålet med at tage et billede var nu heller ikke for at identificere stoffet men mere at fremvise den abnormale form stoffet kommer i. Men jeg tror nu bare det er ganske almindelige Microdots, kan bare forstå på folk at de ikke forekommer ret ofte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2017 16:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Personligt har jeg aldrig set lsd i andre former en mærker eller opløst i en væske

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2017 21:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Har set LSD solgt som Microdots i de der bittesmå hårde gele/gelantine klodser med en typisk proklameret dosis på 200ug. Ret højt synes jeg selv når det kan være svært at arbejde med sådan et emne hvis man vil splitte dosen op. Nok derfor man ikke ser dem så tit.

Held og lykke med trippet. Det vigtigste er at du føler dig yderst tilpas på dagen og med dine omgivelser og har opløftende stimulus til trippet. Et LSD trip kan godt føles langt og man har en større tendens til at få mørke tanker hvis man sidder og keder sig og så kan det ret hurtigt dreje sig i retningen af at blive mentalt udfordrende. Det er ikke nødvendigvis skidt, men kan være svært at håndtere når det er første gang. Det kan ske uanset størrelsen på dosis efter min erfaring.

Angående alders debatten, så vil jeg mene at der ikke er en bestemt alder som er passende for at trippe, alder og livserfaring kan ikke forberede en på hvad der sker.
Det vigtigste er at man føler sig klar, har sat sig ind i tingene og har en plan med trippet. Så er chancen for at det stikker helt syd i hvert fald mindre.

Du må gerne tage et par billeder af de Microdots til os ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2017 17:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
Buttkraken skrev:
Personligt har jeg aldrig set lsd i andre former en mærker eller opløst i en væske


Har selv aldrig set LSD hos andre venner end ham jeg skal trippe sammen med, og derfor har jeg ikke set andet end disse microdots der eftersigne skulle være meget kraftige af slagsen. Efter at jeg så har læst mere om LSD er det så gået op for mig at det faktisk er tildels unormalt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2017 17:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jul 2017 05:46
Indlæg: 10
Rubeus skrev:
Har set LSD solgt som Microdots i de der bittesmå hårde gele/gelantine klodser med en typisk proklameret dosis på 200ug. Ret højt synes jeg selv når det kan være svært at arbejde med sådan et emne hvis man vil splitte dosen op. Nok derfor man ikke ser dem så tit.

Held og lykke med trippet. Det vigtigste er at du føler dig yderst tilpas på dagen og med dine omgivelser og har opløftende stimulus til trippet. Et LSD trip kan godt føles langt og man har en større tendens til at få mørke tanker hvis man sidder og keder sig og så kan det ret hurtigt dreje sig i retningen af at blive mentalt udfordrende. Det er ikke nødvendigvis skidt, men kan være svært at håndtere når det er første gang. Det kan ske uanset størrelsen på dosis efter min erfaring.

Angående alders debatten, så vil jeg mene at der ikke er en bestemt alder som er passende for at trippe, alder og livserfaring kan ikke forberede en på hvad der sker.
Det vigtigste er at man føler sig klar, har sat sig ind i tingene og har en plan med trippet. Så er chancen for at det stikker helt syd i hvert fald mindre.

Du må gerne tage et par billeder af de Microdots til os ;)


Nej redossering kan være ganske besværligt når mængden er stort set uopdelelig men har set det gjort før med disse microdots. Min ide var at købe 3 istedet for 2 så vi havde 3x100 og delte den tredje så vi begge fik 1x 100 og 1x ~50 - dette er jeg dog hoppet fra efter vejledning fra min ven og den generelle enighed i kommentarfeltet.

Jeg har rigtig positive tanker omkring det, og glæder mig faktisk også hvilket jeg måske er bange for kan være negativt da jeg ufrivilligt danner mig en masse forventninger efter alle de trip reports jeg har læst. Vores tripsitter er vi begge 2 meget fortrolige med og hun har været med til 1 tidligere trip så har derfor fuld tiltro til at hun kan hjælpe os på positive tanker i tilfælde af at vi skulle komme ind i en ond cirkel.

Du har helt ret i det du siger omkring alderen og ens mentalitet, men man kan ikke benægte at hjernen altså først er færdig udviklet i starten af tyverne og det kan derfor være potentielt skadeligt at begynde og lege med den del af hjernen som rummer ens identitet når man så at sige er "et ustabilt jeg" som 17 årig

Jeg skal prøve at huske det når trippet kommer til livs, men ventetiden kan godt ligne noget nær 3 uger da jeg på nuværende tidspunkt befinder mig på den sydlige del af ækvator


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team