Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg overvejer at tage amfetamin med min veninde, men jeg lider af angst og ved ik om det kan gøre jeg får mere angst? Ved nogen noget om det? Ville det være dumt så? På den anden side har jeg været igennem en lang sej kamp og har ik rigtig hygget mig eller været glad i lang tid, så føler jeg fortjener en go aften på amfetamin med min veninde. Burde jeg gøre det og vil der ske noget mht min angst?
Jeg har før taget amfetamin men det var før jeg fik angst.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis man har en diagnose, bør man tænke sig godt om, før man begynder at indtage rusmidler, der piller ved ens hjernekemi.
Synes du selv det lyder som en god idé?

Det er sandsynligvis meget afhængigt af dose og renhed, men ligeså meget individuelle parametre ved dig, som vi ingen mulighed har for at vide - om du er i risiko for at få mere angst.

Umiddelbart vil jeg sige, du bør holde dig fra det. Og det er lige så meget baseret på din grund til at tage det. "har ikke rigtig hygget mig eller været glad i lang tid". Hvis du ikke kan gøre de ing uden amfetamin, skal du have dig nogle hobbyer eller lign. Ikke risikere at forværre din tilstand ved at tage stoffer.
Selvfølgelig fortjener du en god aften med din veninde, men synes du det er risikoen værd, at smide alt det du har været igennem ("lang sej kamp") på gulvet, og starte forfra eller værre?
For mig lyder det som en dumdristig risiko, for noget, som kan vente eller undlades helt. Det der lidt lige som en alkoholiker, som fejrer sin ædruelighed med en druktur.
Der er andre måder at have en god aften med sin veninde, end at risikere sit velbefindende.

Skulle du vælge at tage chancen alligevel, så hold dosen lav og hold redosering til et minimum eller ingenting.

Angst hedder anxiety på engelsk, hvis du vil finde mere information.
Se fx her
https://erowid.org/chemicals/amphetamin ... ects.shtml
https://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine
Citat:
(...)Less common side effects include anxiety, change in libido, grandiosity, irritability(...)

Junior medlem
Brugeravatar

hej klokkeblomst.

hvis jeg var dig ville jeg holde mig fra amfetaminen, jeg har selv levet med angst i over tyve år og taget en del amfetamin, aftenen hvor jeg tager det er fantastisk, men så kommer dagen efter, og det er et helvede, angst med angst oven på og det er ikke for sjov........så mit råd til dig ----ingen amf, find på noget andet....jeg er selv på udkig efter det andet :)
Mvh: Ny....

Junior medlem

Tusind tak for svar.
Jeg har besluttet mig for ikke at tage det.
Jeg vil fokusere på at få det bedre i stedet for. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]