Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 14:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 sep 2017 14:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jul 2016 23:11
Indlæg: 16
Passer det at helt rent kokain ikke er lokalbedøvende.. ?

Altså at den bedøvende effekt er noget der senere er tilføjet stoffet, fordi det er en udbredt misforståelse at det skal bedøve ?

Hørte det bare i byen, men man hører så meget jo ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2017 15:05 
Nej det er forkert. Men det er langt fra så bedøvende som f.eks. Lidocain som det tit bliver cuttet med.


Top
  
 
Indlæg: 20 sep 2017 15:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2015 09:12
Indlæg: 23
Geografisk sted: Nørrebronx
Det passer, ja - kokain skal ikke være lokalbedøvende!

Der er en her på boarded - Koala (du kan evt. søge på vedkommendes navn) - som har så meget viden om coke, og har skrevet flere gode tråde om det. Det er blandt andet taget op i tråden her (viewtopic.php?f=86&t=51631), der er en introduktion til (brug af) coke. Her står der lidt om renhed, virkning osv.
God læsning! :) :rocking:

_________________
Sometimes I think I lost something important to me but it turns out I already ate it.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2017 16:41 
Mærkeligt. Jeg har suget ren coke, og det var altså lokalbedøvende. Så vidt jeg ved, bruges det også farmaceutisk som bedøvelse. F.eks som øjendråber, kan dog være jeg husker forkert her.


Top
  
 
Indlæg: 20 sep 2017 17:18 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Kokain er lokalbedøvende. Det bliver vist brugt til operationer i næse, mund og øjne. I hvert fald ifølge wikipedia. :lol:

Citat:
Topical cocaine can be used as a localnumbing agent to help with painful procedures in the mouth or nose.[21] TAC is one such formulation used for pediatrics.

Cocaine was historically useful as a topical anesthetic in eye and nasal surgery, although it is now predominantly used for nasal andlacrimal duct surgery. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cocaine

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2017 18:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Der må være tale om misforståelse. Har før fået noget væv lokalbedøvet med kokain under en kirurgisk operation. Desuden er det heller ikke længe siden, at jeg fik fat i noget farmaceutisk kokain (10% topisk opløsning).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2017 23:32 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
WildPants skrev:
Det passer, ja - kokain skal ikke være lokalbedøvende!

Der er en her på boarded - Koala (du kan evt. søge på vedkommendes navn) - som har så meget viden om coke, og har skrevet flere gode tråde om det. Det er blandt andet taget op i tråden her (viewtopic.php?f=86&t=51631), der er en introduktion til (brug af) coke. Her står der lidt om renhed, virkning osv.
God læsning! :) :rocking:


Beklager hvis der er en form for tvetydighed omkring hvad jeg skriver. Har vist kun fået skrevet at hvis det lammer med det samme er der blandet bedøvelse i. Kokain er helt bestemt lokal bedøvende, og bliver også den dag idag stadig brugt på hospitaler til dette formål. Den bedøvende effekt af kokain indtræffer dog langt fra så hurtigt som bla. Lidocain, som er en "videre udvikling" af kokains bedøvende egenskaber.

Altså: 100% ren kokain er lokal bedøvende, men der går meget længere tid før bedøvelsen indtræffer, og den er slet ikke lige så kraftig.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2017 09:10 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2015 09:12
Indlæg: 23
Geografisk sted: Nørrebronx
Sorry - jeg har læst forkert, og bøjer mig gladeligt for fakta! :) Tak for lige at uddybe hvad jeg tilsyneladende overså.

Beklager, mit misvisende svar.

_________________
Sometimes I think I lost something important to me but it turns out I already ate it.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2017 16:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Så vidt jeg husker bliver kokain også brugt som bedøvelse fordi det udløser vasokonstriktion, hvilket gør at folk ikke bløder så meget, mener også at det hovedsageligt kun bliver brugt til operationer i ansigtsområdet

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2017 17:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Sidst jeg blev syet i hovedbunden brugte han lidokain, og så adrenalin til vasokonstriktion.. bare til info=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2017 17:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
HopIFjordeN skrev:
Sidst jeg blev syet i hovedbunden brugte han lidokain, og så adrenalin til vasokonstriktion.. bare til info=)

Sidst..?
Der er badass alarm :D
Ej det er bare gas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2017 13:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 sep 2017 10:16
Indlæg: 6
kokain bruges i danmark af øjenlæger til at stille diagnoser ud fra


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2017 16:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Skizo skrev:
kokain bruges i danmark af øjenlæger til at stille diagnoser ud fra

forklaring?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2017 00:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
OffT
jeg skal da lige til øjelœge asap.. :)
@HIF sidst jeg fik en flœnge i skallen blev det ordnet med blåt magisk tryllelim :D seriøst flœkkede af grin da en seriøst udseende lœge sagde det ord..
onT kokain ska ikk summe i det sekund det rør gummerne/lœberne, først noget senere og meget mindre.. køb lidocain og prøv det som sammenligning inden du går på cola-shoppetur
:]

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team