Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 01:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia!

Ved ikke hvor aktive folk er herinde i dag, men forsøger da alligevel :)

Starter hårdt ud - alle kortene på bordet.
Jeg har det sidste 1 1/2 år været lidt for vild med den vilde blondine.
Det har af og til været i hverdagene også, men det har været meget blandet.
Jeg har altid passet mit arbejde og det gør jeg fortsat uden problemer, slet ikke noget der.

Efter en masse ting en min omgangskreds og lidt af hvert er slet, har jeg også valgt at lægge "skidtet" på hylden - i hvert fald i et stykke tid.

Jeg får rent ud sagt bare ikke den rus ud af det som jeg har gjort før, men det har jeg faktisk ikke gjort i de sidste par måneder. Jeg er ikke alene om denne følelse, deler den med kammerater som hastværket på den i nogenlunde ligeså lang tid.
"Rusen" jeg får går direkte i kroppen. Altså min venstre arm begynder at sove lidt, stikken lidt forskellige steder i kroppen og altså bare ikke en rar følelse overhovedet.
Samme sker ved små såvel som i store doser.

MEN, dette ændrer sig sjovt nok når jeg er fuld. Der mærkes der ingen bivirkninger, men der opnås den 'ønskede' rus.

Dermed har jeg også bemærket, dog kun nogle nætter, at jeg sveder super meget.
Vi snakker virkelig meget. Det behøves ikke at være efter et gram fordelt udover em aften, det kan ligeså godt være 0,3.
Vågner om natten og vender hovedpuden fordi den er våd, og dette kan gentages sig helt til 2-3 hovedpuder!
Samme med dyne osv. Altså virkelig voldsomt.

Også her om vinteren når jeg normalt ikke plejer at have det varmt om natten.
Sørger altid for at indtage nok væske, juice, vand, kakao osv. Så det burde ikke have noget med dehydrering at gøre..

Ved godt at det var et lidt småulækkert opslag, men håber nogle af jer kan tolke dette på en eller anden måde?
Tænker selv bare at min krop simpelthen ikke gider det mere og derfor går direkte til bivirkningerne og det bliver så forsøgt svedt ud om natten?

Der må være en forklaring på det some how.

På forhånd, tak!
:peace:

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det burde være en kæmpe alarmklokke, at der er stikken i kroppen og især ud til venstre arm. Dette kan indikere hjerteproblemer! (fx arrytmi eller tachykardi eller andre kardiovaskulære tilstande)
Ved blodpropper er der fx ofte en smertetilstand som 'stråler' ud i venstre arm.
At det ændrer sig når du er fuld, kan evt have noget med alkohols blodfortyndende og smertenedsættende egenskaber at gøre. Kokain og alkohol bliver i øvrigt til kokaethylen, som du bør læse op på. Desuden er det også fyldt med stoffet levamisol, som du også lige kan tjekke ud, mens du alligevel researcher.

Svedture er almindelige hos misbrugere. Det lyder du til at være, no offence.
Og hvis du tager en kold tyrker en gang om ugen eller lignende, genopstarter misbruget med høje doser kokain, i en endeløs cyklus, er der ikke noget at sige til at kroppen er stresset.
Og selvfølgelig virker det ikke som det har gjort. Du har over det sidste 1½ år udviklet en tolerance, der gør at der skal mere af stoffet til for at du opnår ønsket virkning. Derfor holder de fleste længere pauser, så risikoen for de bivirkninger der følger med et sådant forbrug, bliver minimeret. Skadesreducering er et nøgleord, og kernen i dette forum.

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at stoppe med dit indtag af stimulanser med det samme!
Opsøg noget hjælp til det, det kan være svært, især hvis man har haft forbruget så længe som du, og ellers fungerer på mange/alle andre parametre i livet.
Få en læge til at kigge og lytte på dit hjerte, som minimum med optagelse af EKG.

Læs lidt op på hvad du har med at gøre
https://erowid.org/chemicals/cocaine/cocaine.shtml
https://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du er for stimuleret hele tiden. Tag et par måneder off, lyt til din krop, tænk på din fremtid, og hvordan du gerne vil leve. I guess.

Som Frugthat skriver, så er det ekstra vigtigt at være obs på stikken/strålen ud i venstre arm.

God vind, mvh

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Du tager aaaaalt for meget kokain! Din krop prøver konstant at give dig signaler om at festen er slut! Du er nødt til at få styr på det. Hvis det er for hårdt at stoppe brat - så skær i det mindste ned over tid, det vigtigste er at du gør noget. Grunden til du sveder sådan om natten kan sagtens være abstinenser. Men kan også være din krop som ganske enkelt bare koger.

Medlem
Brugeravatar

Tak for de uddybende svar!
Fik det måske også til at lyde lidt voldsomt, i de sidste to måneder har det måske været i hvert fald hver anden hvis ikke hver weekend.
Men ikke i hverdagen overhovedet. :)
Glemte også at jeg specielt lægger mærke til at mit hjerte slår. Altså ikke at hjerterytmen er helt vild eller noget, som den selvfølgelig også kan være ved indtagelse af kokain - men bare at jeg lægger mærke til det, som man ikke gør i sober tilstand. Hvilket også har været en plage.

Men ja altså 100% og er fuld indforstået med at jeg dropper det fuldstændigt.
Har ikke brug for yderligere hjælp da det jo som sagt ikke er en vane eller noget overhovedet, selvom jeg måske fik det til at lyde lidt sådan :-P
God aften gutter!
Kom endelig fortsat med inputs.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg synes du modsiger dig selv utroligt meget, ved at sige at det ikke er en vane, men alligevel gør du det næsten hver weekend. Pas nu på med ikke at lyve overfor dig selv. Håber du holder dit stop og ikke falder i.
Held og lykke herfra!

Medlem
Brugeravatar

Du skal passe på med at sidde og lege psykolog online.
At det er blevet gjort i weekender er ikke ensbetydende med at det var en vane.
-og tror vist godt folk er klar over at jeg med det mente, at det ikke var en hverdagsting. Ergo ikke en afhængig, trods det blev gjort "ofte".
Tak for jeres svar og ha' det godt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har selv oplevet ikke at opfatte ting som en vane, men stadig gjort det samme flere uger i streg. Det varede så heller ikke mere end en måned, men tror kun Buttkraken mener det godt.
Udover det så kan det udvikle sig til en vane. Vil dig blot det bedste, brormand. God vind.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]